kuin Sarkian runossa: pihan tuomet satavat lunta. Omenapuu, luumu, kirsikka ja tuomi kaikki kukassa samaan aikaan ja raikas tuuli lennättelee valkoisia terälehtiä kukinnoista pilvinä ilmassa. Näky on eteerisen kaunis. Syreenit suurilla nupuilla ja taimet kasvimaalla hyvässä alussa. Porkkanakin taisi lopulta itää.
Minä tulen iloiseksi ja valoisaksi kevään tullen, mutta monet tuntevat masennusta.
Ulkona sataa lunta
18
269
Vastaukset
Älä muuta sano.
Ancelina jo tuolla hömppä-aloituksessa kertoi puutarhastaan.
Liittyisiköhän hän blogiisi, sinne toisaalle :)
H.Joko niin tai näin.
Minä en lue juurikoskaan ja varsinkaan en halua kommentoida koti-kiusatun ja enkelin keskeisiin juttuihin. En pysy mukana ja minua sitten harmittaa
Puutarhablogi olisi kyllä hyvä ajatus.
Voitais seurata miten kenekin siemenet itää.Paloma.se.co kirjoitti:
Joko niin tai näin.
Minä en lue juurikoskaan ja varsinkaan en halua kommentoida koti-kiusatun ja enkelin keskeisiin juttuihin. En pysy mukana ja minua sitten harmittaa
Voitais seurata miten kenekin siemenet itää.Kyllä siellä on muitakin, jotka puutarhajutuista keskustelevat. Esim. kesi.vän ja suvenkorennon kanssa olen kirjoitellut.
Ei mitään "keskeisiä" juttuja.
Älä ole ennakkoluuloinen, mukaan vaan :) Käy lukemassa kuinka hyvin vanhat kesäkurpitsansiemeneni itivät.Paloma.se.co kirjoitti:
Joko niin tai näin.
Voitais seurata miten kenekin siemenet itää."Paloma.se.co"
Eivät he varmaan aina keskenään sillee :)
Lähetä nyt rohkeasti Ancelinalle henk.koht.kutsu.
Korppiksella taitaa enää olla laituri, liukkaat tikkaat ja tyhjä mökki(hym.kuj)
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Eivät he varmaan aina keskenään sillee :)
Lähetä nyt rohkeasti Ancelinalle henk.koht.kutsu.
Korppiksella taitaa enää olla laituri, liukkaat tikkaat ja tyhjä mökki(hym.kuj)
H.hunksz
Laitahan sinäkin partsillesi pari perunaa multapussiin kasvamaan, siihen viereen lähetän yhden kesäkurpitsantaimen, sitten ostat vaikka vaaleanpunaisen pelakuun.
Tai jopa kaksi.
A`vot, jo alkaa näyttää puutarhalta.
YP.Ancelina kirjoitti:
hunksz
Laitahan sinäkin partsillesi pari perunaa multapussiin kasvamaan, siihen viereen lähetän yhden kesäkurpitsantaimen, sitten ostat vaikka vaaleanpunaisen pelakuun.
Tai jopa kaksi.
A`vot, jo alkaa näyttää puutarhalta.
YP.Heh. Eilen illalla tyttärenpojat, 9 ja 7 v, esittelivät minulle puutarhaansa: toisella oli kolme tomaatintainta muoviämpärissä altaanilla, toisella puolimetrinen chili. Äiskä oli ostanut niille valmiit suuret taimet että pojat saa hoitaa. Minä tarjosin tyttärelle kurpitsan ja butternut squashin taimia (säästän aina simenet ostamistani ) ja hyvin itävät. Ei tytär huolinut. Sanoi että käy sitten hakemassa meiltä. :) :)Ne (siemenet) tarttee vain pestä ekaksi kaikesta hedelmälihasta ja kasviskuiduista ja sitten kuivattaa huolellisesti.
Mä tykkään että me voitais tehdä keräys ja ostaa hunkszille parvekkeelle jotain hoivattavaa. Sitten sillä taas runosuoni pulputtais.Paloma.se.co kirjoitti:
Heh. Eilen illalla tyttärenpojat, 9 ja 7 v, esittelivät minulle puutarhaansa: toisella oli kolme tomaatintainta muoviämpärissä altaanilla, toisella puolimetrinen chili. Äiskä oli ostanut niille valmiit suuret taimet että pojat saa hoitaa. Minä tarjosin tyttärelle kurpitsan ja butternut squashin taimia (säästän aina simenet ostamistani ) ja hyvin itävät. Ei tytär huolinut. Sanoi että käy sitten hakemassa meiltä. :) :)Ne (siemenet) tarttee vain pestä ekaksi kaikesta hedelmälihasta ja kasviskuiduista ja sitten kuivattaa huolellisesti.
Mä tykkään että me voitais tehdä keräys ja ostaa hunkszille parvekkeelle jotain hoivattavaa. Sitten sillä taas runosuoni pulputtais."Paloma.se.co"
Niin.
Täällä keskustellaan, ei kerrota toimiaan aamusta alkaen.
Perustakaa se blogi jonnekin.
2 X luv
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Niin.
Täällä keskustellaan, ei kerrota toimiaan aamusta alkaen.
Perustakaa se blogi jonnekin.
2 X luv
H.Me keskustellaan jutuista joita ollaan tehty. Jos ei ole tehnyt mitään muuta kuin tuijottanut Hetaleenan läninkiä koko aamun ei ole mitään järjellistä puhuttavaakaan.
MMVH,
PPaloma.se.co kirjoitti:
Heh. Eilen illalla tyttärenpojat, 9 ja 7 v, esittelivät minulle puutarhaansa: toisella oli kolme tomaatintainta muoviämpärissä altaanilla, toisella puolimetrinen chili. Äiskä oli ostanut niille valmiit suuret taimet että pojat saa hoitaa. Minä tarjosin tyttärelle kurpitsan ja butternut squashin taimia (säästän aina simenet ostamistani ) ja hyvin itävät. Ei tytär huolinut. Sanoi että käy sitten hakemassa meiltä. :) :)Ne (siemenet) tarttee vain pestä ekaksi kaikesta hedelmälihasta ja kasviskuiduista ja sitten kuivattaa huolellisesti.
Mä tykkään että me voitais tehdä keräys ja ostaa hunkszille parvekkeelle jotain hoivattavaa. Sitten sillä taas runosuoni pulputtais.Paloma, laitetaan vaan keräys pystyyn, heti nakkaan vitosen.
Mikähän sitä toisten aloituksissa kiusaa, ihme määräilijä, mehän nimenomaan keskustellaan asioista. Tällä kertaa puutarhajutuista.
Kirjoittelisi riimejään jo varastoon isomman määrän, niin olisi mistä ottaa.
Niitä kesäkurpitsantaimia on viisitoista, just sain yhden naapurin emännän pienellä painostuksella ottamaan.Ancelina kirjoitti:
Paloma, laitetaan vaan keräys pystyyn, heti nakkaan vitosen.
Mikähän sitä toisten aloituksissa kiusaa, ihme määräilijä, mehän nimenomaan keskustellaan asioista. Tällä kertaa puutarhajutuista.
Kirjoittelisi riimejään jo varastoon isomman määrän, niin olisi mistä ottaa.
Niitä kesäkurpitsantaimia on viisitoista, just sain yhden naapurin emännän pienellä painostuksella ottamaan."Ancelina"
Kyllä minä kirjoitin puu-tarhastakin aamusemmalla.
Siementäkin oli siinä.
YH.hunksz kirjoitti:
"Ancelina"
Kyllä minä kirjoitin puu-tarhastakin aamusemmalla.
Siementäkin oli siinä.
YH.hunksz
Hienoa, jatka samaan malliin, kyllä me sinusta vielä kelpo hortonomi koulutetaan.
YP.
- Heikunkeikku
Hyvähän sun on sielä leuhkien kirjoittaa, kun asut "etelässä".
Mutta ootas vaan, kohta munkin kirsikkapuu alkaa kukkimaan. Sinne on jo tullut muutama kukka tirkistelemään. Ovat kuin tiedustelumuurahaiset. Tiedustelukirsikkakukka tulee nuuhkimaan, että mimmosta ilimaa piisaa ja jos piisaa tarpeeksi, se ilmoittaa muille piilokukille, että joo kyllä tänne voi jo tulla.
Näin se menee. Syreeni hymyilee vihreästi ja juhannusruusu samoin.
Olisit ottanut sun puista ja muista kasveista valokuvia eri vaiheista. Talvitakki yllään, ohuempi talvitakki, kevättakki ja niin edelleen. Minä oon tehnyt niin. Hirmu määrä kuvia. Pistän ne sitten "esiintymään" peräperää siten, että kuvat vaihtuvat sukkelaan.
Varsinkin kirsikkapuun esiintymistä odotan innolla.Minä dokumentoin facebookissa joka ikisen kukan pihassani ja pensaat ja puskat. Kuulun myös puutarha-ja piharyhmään FB:ssä ja kyselemme toisiltamme puskien ja heinien nimiä jotkut on ammattipuutarhureita ja niillä on viimeisen päälle stailattuja puutarhoja ja kasvihuoneita, jotkut ovat aloittelijoita kuten minäkin ja yksi neitonen Helsingin liepeiltä kyseli mikähän kasvi tämä voisi olla joka kasvaa hänen tonttinsa laidassa ja laittoi kuvan kukkivasta mustikasta :))
Kun me ostettiin tää talo niin se oli seissyt tyhjillään useamman vuoden ja piha oli villiintynyt ja kissoja hiippaili pitkin poikin metsästämässä hiiriä ja naakat tehneet pesiä savupiippuihin. Nyt alkaa neljäs kesä täällä ja olemme lähinnä keskittyneet pienen kasvimaan hoitoon ja istuttamaan uusia hedelmäpuita. Tuomet, syreenit, juhannusruusut, rehuaita, omena ja luumupuut ovat vanhaa perua. Minä olen istuttanut uuden luumupuun, kirsikkapuun ja omenapuun, karviais ja mustaviinimarjapensaita, mansikkamaan jne.
Koska maaperä on harjua ja hiekkamaata niin kastelu on välttämätöntä ja maata on parannettava, lisättävä ja lannoitettava.
Puutarhablogi olisi hyvä ajatus, tuppaantuisin mukaan, mulla olisi aina kysymyksiä ja vaikka mistä. Noissa viherpeukalojutuissa piha rehottaa, ei ole järjestystä lain... Kuviakin voisin laittaa ainakin voikukista ja omenankukista. Niin ja tuossa kukki kolme mustaa tulppaania, joista yhden söi naapurin koira ja valkoisia on monta. Huomenna pitää ne kuvata jos aurinko paistaa.
Mietin juuri tota puutarha- ja pihablogia jos tekis sellaisen jaetun blogin johon saisi tulla kirjoittamaan useita eri bloggareita. Täälläkin on monta jotka seuraavat innolla taimien itämistä ja nuppujen paisumista kevätauringossa.
Ei vielä sada tuomenkukkalunta, marjatuomipihjalat on parhaassa kukassa,
Jatkoa seuraa, kun pihlajat, pihasireenit, lumipalloheisit innostuu kukkimaan.
Jos huomenna lämmittäis savusaunan, tälle kesälle ensi kerran, tunnustelisi, mikä tilanne on.
Käki kukkuu, ja laulurastaat laulaa.
Tuosta laulamisesta ja sireenistä tuli mieleen.
Oot Sinä vähän liian outo, että minä Sulle laulamaan, mutta en malta olla panematta tätä muunneltua versiota. Tulee matalalta ja möreesti.
Kaukaa loistaa sireenit ja ruusut, tuoksuu tuomet joenrannalla.
Joenrannalla laulaa Palooma, joen korkealla rannalla.
Parannan huomiseen tapani, enä laulele.Basso sopii erittäin hyvin tähän linnunlaulukonserttiin :)
Tein juuri kierroksen pihalla ja marjatuomipihlaja minulla on etupihassa, tuomi talon takana, molemmat kukkii täysillään.
Kieloja haimme eilen keittiöön ja ne tuoksuvat vienosti ikkunalla lasimaljassa.
En minä mikään niin "outo lintu" ole olempahan vain valinnut erillaisia reittejä navigoida elämäni taivaalla.
"Pascoe jauhe"
"Kuskus"
-
Luonto on täynnä kummallisia nimiä ulko-mailla.
Liekö kyseessä tahallinen mainos-kikka.
-
Minun happamuuden-säätö-aineeni on Original Vichy.
Hätä-tilassa aito Samarin.
Kuitu-puolella Apetit pakastettuna.
-
Luonnon-tuotteita nuokin.
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
"Miko Bergbom, miksi euron bensa maksaa kaksi euroa?"
Valtakunnan suurin kaupallinen porvarimediakin kyselee nyt miksi perussuomalaisset ovat rikkoneet tärkeimmän vaalilupauk935672Olen Päivi Räsäsen puolella
En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit6493718SDP: "On hyvä että bensiinin hinta nousee"
Suurin oppositiopuolue SDP on mielissään siitä, että bensan hinta nousee suomalaisille. https://www.iltalehti.fi/polit1133062Nuhteettomia edustajia
Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no3452901"Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."
Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –1301930Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...
...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a6861844Mistä ihmeestä sitä viirasi?
Oliko tuo Timo Kalima hyvä silmälääkäri? Mikähän hänen silmiinsä osui kun piti mennä tuollaista tekemään. Kaikki näytti171641Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus
Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii4871463Partamies hoi!
En aio häiritä jos on mukavampi olla hiljaa tai jos siellä kaukana sinun paikkakunnalla on jo joku hoito. Miten olisi re261461Meneekö Nanna Karalahden jumppafirma konkurssiin?
Loppuiko rahat Jeren pidätyksen myötä? Karita Tykkä hakee saataviaan lähes 60 000 e Että semmosta . . .2291131