Kissa pissii peitolle, mitä tehdä?

Empsukka

Moikka!

Tämä alko jo monta kuukautta ennen kuin mein tyttökissa (9kk tällä hetkellä) rupesi pissaamaan peitolle. Yleensä pissaa kun on menossa nukkumaan taikka on heräämässä ja voi olla myös keskelläyötäkin. Yritin feliway suihketta ennen sterilointia, muttei se auttanut. Omista opiskelijarahoistani menin maksamaan steriloidin, ajattelin sen auttavan.

Kolmen päivän päästä steriloinnista kissamme teki sen taas, pissi peitolle. Taas Feliway käytössä, muttei se edelleenkään auta. En enään jaksa tätä jokapäivä. Pesen peittoni, lakanat ja patjakin moneen otteeseen niin ettei jää mitään hajua. En saa nukuttua öisin pelkäen kohta se kissa taas pissaa peitolleni. Mitä voisin tehdä? Miten kissa oppii? En missään nimessä halua luopua kissastani, siitä on kuitenkin tullut rakas.

13

272

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulehduskenties

Onko tulehdusten mahdollisuus suljettu pois eläinlääkärissä? Joskus mm pissatulehdus/virtsatietulehdus/mikä sen virallinen nimi sitten onkaan saattaa aiheuttaa pissailua muualle kuin laatikkoon. Jos ei ole niin siitä kannattaa lähteä. Jos kissalla on vaan yksi hiekkis käytössä kannattaa myös hankkia toinen ja laittaa siihen eri hiekkaa kun toisessa on siltä varalta että kissa ei pidä nykyisestä hiekasta

• Empsukka

Minua hämmentää se, että se tekee sen aina peitolle kun oon nukkumassa. Ei se muute minnekkää merkkaile

• pisupisupisupiss

Pidä jonkun aikaa hiekkalaatikkoa mahdollisimman lähellä sänkyäsi, jospa sitten älyäisi tehdä siihen. Nosta se vähän väliä hiekoille, raaputa omalla sormella hiekkaa ja houkuttele sitäkin kaivelemaan. Jos on hyvä tuuri se oppii, ja siirrät sitten pikkuhiljaa laatikkoa kohti sen oikeaa ja pysyvää paikkaa. Onnea yritykselle!

• Empsukka

Kokeilen, voi olla joku juttu tähän auttaa vielä. Kiitos!

• Pasilehtola76

Heitä koko elukka pois sellasia katteja tarvihe notta pittee olla kunnon koiruus ja mehtästykseen.

• kysäseppähältä

Kysyitkö asiasta eläinlääkäriltä,kannattaisi.Voi ola tulehduksesta johtuvaa,se selviää testillä.

• Empsukka

Onko tietoa minkä hintane testi ois?

• mäveisintarkistettavaksi
        Empsukka kirjoitti:

Onko tietoa minkä hintane testi ois?

Soita ja kysy alueesi kunnaneläinlääkäriltä neuvoja.
        Hyvä selvittää ajoissa.Jos on virtsatulehdus,se vaan pahenee.Kissoja on menehtynytkin,kun hoitamaton tulehdus leviä liian pitkälle.El käynnillä ne asiat selviää.Pennuille sattuu vahinkoja,mutta jos kissa on jo sisäsiisti,niitä ei satu.Leikkaamattomat merkkailee,leikatut ei ala merkkailla uudelleen.
        Kissa ei pissaa koskaan kiusallaan,eikä protestiksi,vaan siksi että se on sairas.Kissaa ei siis saa torua,vaan kuskata se el tutkittavaksi.

Jos ihmisellä on virtsatulehdus,ei tee mieli pissata kun se kirvelee,samoin on kissalla.Kissa sitten pidättelee,ja hakeutuu pehmeälle pissalle,ettei sattuisi niin vietävästi ;/

• sdd_

Ei ehkä kantsiis heti hintaa kysellä. Eiköhän se kissan terveys oo pääasia, kun semmosen olet ottanutkin.

• Empsukka

Olen opiskelija... Ja minua vaan kiinnostaa tälläset joten miks en saisi kysyä?

• 4567890
        Empsukka kirjoitti:

Olen opiskelija... Ja minua vaan kiinnostaa tälläset joten miks en saisi kysyä?

Tiän naisen,jonka kissa oli sisäsiisti.Sitten se alko pissata vähän jokapuolelle,sitä kesti jokun aikaa.Nainen vei lopulta kissan el,kun kissa tuli vaisuksi.Kissa menehty,tehohoidost huolimata,oli vast kolmevuotias.Munuaist tuhoutu,kun virsatulehust ei hoidettu ajoissa.Kallista hoitoa oli,olis ollu kissa hegis,jos olis lääkinny virtsatulehksen ajoissa.

• maijumarika

Onko kissalla vakaat ja turvalliset elinolot ja hyvä turvallinen suhde sinuun? Tuli vain mieleen se kun minun nykyinen kissani tuli meille ja samana yönä pissasi mun sänkyyn. Syyksi selvisi kissan haluavan yhdistää hänen hajunsa minun hajuun, jotta kisu tuntisi olonsa turvallisemmaksi. Olisiko tämä mitenkään mahdollista? Onko teil tapahtunu kämpässä jotaki muutoksia ja siis onko toi ongelma ollu ihan pennusta asti? Voihan se olla että se on jääny sillä nyt sitte päälle, kun ei oo osattu korjata tilannetta. Meillä korjasin tilanteen niin, että pari yötä uhrasin vahtimalla kissaa tarkasti sängyssä, jos meni pissaus asentoon nostin hiekkalaatikolle(ei miellellään sängyn viereen, jotta kissalle tulisi selväksi nukkumapaikan ja vessan ero) näin päästiin tavasta eroon. Kärsivällisyyttä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe