satelliitti netti

timppa

onko kellään tietoa satelliitti netti yhteyksistä onko ne toimivia juttuja asun paikkakunnallla johka ei saa normaalia laajakaistaa kunta veti valokuidun mutta hinta jäi sellasiin lukemiin että huh huh saan liittymis maksun hinnalla olla 50v nettissä modeemilla

9

1608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satelliitti

      Tuli tossa joulun edellä tarjous Visatilta, olikohan kk-maksu alle 30€, hinta riippuu mikä ohjelmapaketti on, mitä kalliimpi ohjelmapaketti sen halvempi oli nettiyhteys, toimivuudesta en osaa sanoa, katoppa Viasatin sivulta, aika hintavaksi toiki tulee jos ei tarvitse filmikanavia.

      • ac.dc

        ...minä unohdin Viasatin tarjouksen samantien. Näyttää hinnalta ihan kohtuulliselta, jopa halvalta mutta tarvii myös yhteyden toiseen suuntaan eli lisäksi tulee puhelinmaksut.

        Käytännössä halvempi vaihtoehto (riippuen yhteyteen käytetystä ajasta) on Tiscalisat. Siinä on mahdollista käyttää paluukanavana muutakin kuin Tiscalin (näköjään nykyisin dna-internet) soittosarjaa, jopa gprs käy. Se tekee siitä mielenkiintoisen, gprs on halpa paluukanavana.

        Käytännössä siis näistä kahdesta on valittava, ulkomaisia palveluntarjoajia saattaa olla olemassa mutta nämä siis Suomessa. Viasatin eduksi voi lukea paremman lähetystehon ja pienemmän lautasen ja tuon mainitun pakettitarjouksen eli laitteet saa edullisesti. Tiscali taas on huomattavasti joustavampi...

        http://www.viasat.fi/
        http://tiscali.dnainternet.fi


      • Anonyymi

        StarLink maksaa noin 50€ kuussa ja aloituspaketti noin 200€.

        Musk lupailee 150M nopeutta.


    • Poro1

      ... se sellainen muka on johon ei saa laajakaistaa? Kysypäs alueesi puhelinyhdistykseltä. Jos kotonasi on seinässä puhelinpistoke, luulisi niiden pystyvän tarjoamaan laajakaistan edullisesti! Paras kysyä ihan osoitteen perusteella, saa tiedon nopeammin. :)

      • ac.dc

        ... sellaisia paikkoja mihin laajakaistaa ei saa. Jos sattumalta et asiaa tiedä niin voin vähän valaista: mikäli keskukseen on yli 5 km matkaa, adsl:n saatavuus on rajallista ja matkan kasvaessa muuttuu mahdottomaksi. Ja niitä keskuksia ei rakenneta läheskään joka niemeen, notkoon ja saarelmaan...


      • Anonyymi
        ac.dc kirjoitti:

        ... sellaisia paikkoja mihin laajakaistaa ei saa. Jos sattumalta et asiaa tiedä niin voin vähän valaista: mikäli keskukseen on yli 5 km matkaa, adsl:n saatavuus on rajallista ja matkan kasvaessa muuttuu mahdottomaksi. Ja niitä keskuksia ei rakenneta läheskään joka niemeen, notkoon ja saarelmaan...

        Niinpä ja pelkkä puhelin pistoke ei riitä vaan pitää olla uudempaa mallia koko puhelin linja että toimii.
        Nimim. 2km Salon keskustasta eikä saa tänne talojen puhelin linjoihin kiinteää nettiä edellä mainitusta syystä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä ja pelkkä puhelin pistoke ei riitä vaan pitää olla uudempaa mallia koko puhelin linja että toimii.
        Nimim. 2km Salon keskustasta eikä saa tänne talojen puhelin linjoihin kiinteää nettiä edellä mainitusta syystä...

        Ennen vanhaan jo sai kiinteän adsl-yhteyden puhelinpistokkeeseen taajaman ulkopuolella, n.20 km kylän keskustasta. Saa sen edelleen..


    • Syrjäkyläytynyt

      Mikä kunta rakentaa valokuituyhteydet mökkiin asti?
      Pajonko maksaa?

    • Anonyymi

      Hyvin toimii täälläkin. Ollut käytössä jo vuosia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe