onko kellään tietoa satelliitti netti yhteyksistä onko ne toimivia juttuja asun paikkakunnallla johka ei saa normaalia laajakaistaa kunta veti valokuidun mutta hinta jäi sellasiin lukemiin että huh huh saan liittymis maksun hinnalla olla 50v nettissä modeemilla
satelliitti netti
9
1606
Vastaukset
- satelliitti
Tuli tossa joulun edellä tarjous Visatilta, olikohan kk-maksu alle 30€, hinta riippuu mikä ohjelmapaketti on, mitä kalliimpi ohjelmapaketti sen halvempi oli nettiyhteys, toimivuudesta en osaa sanoa, katoppa Viasatin sivulta, aika hintavaksi toiki tulee jos ei tarvitse filmikanavia.
- ac.dc
...minä unohdin Viasatin tarjouksen samantien. Näyttää hinnalta ihan kohtuulliselta, jopa halvalta mutta tarvii myös yhteyden toiseen suuntaan eli lisäksi tulee puhelinmaksut.
Käytännössä halvempi vaihtoehto (riippuen yhteyteen käytetystä ajasta) on Tiscalisat. Siinä on mahdollista käyttää paluukanavana muutakin kuin Tiscalin (näköjään nykyisin dna-internet) soittosarjaa, jopa gprs käy. Se tekee siitä mielenkiintoisen, gprs on halpa paluukanavana.
Käytännössä siis näistä kahdesta on valittava, ulkomaisia palveluntarjoajia saattaa olla olemassa mutta nämä siis Suomessa. Viasatin eduksi voi lukea paremman lähetystehon ja pienemmän lautasen ja tuon mainitun pakettitarjouksen eli laitteet saa edullisesti. Tiscali taas on huomattavasti joustavampi...
http://www.viasat.fi/
http://tiscali.dnainternet.fi - Anonyymi
StarLink maksaa noin 50€ kuussa ja aloituspaketti noin 200€.
Musk lupailee 150M nopeutta.
- Poro1
... se sellainen muka on johon ei saa laajakaistaa? Kysypäs alueesi puhelinyhdistykseltä. Jos kotonasi on seinässä puhelinpistoke, luulisi niiden pystyvän tarjoamaan laajakaistan edullisesti! Paras kysyä ihan osoitteen perusteella, saa tiedon nopeammin. :)
- ac.dc
... sellaisia paikkoja mihin laajakaistaa ei saa. Jos sattumalta et asiaa tiedä niin voin vähän valaista: mikäli keskukseen on yli 5 km matkaa, adsl:n saatavuus on rajallista ja matkan kasvaessa muuttuu mahdottomaksi. Ja niitä keskuksia ei rakenneta läheskään joka niemeen, notkoon ja saarelmaan...
- Anonyymi
ac.dc kirjoitti:
... sellaisia paikkoja mihin laajakaistaa ei saa. Jos sattumalta et asiaa tiedä niin voin vähän valaista: mikäli keskukseen on yli 5 km matkaa, adsl:n saatavuus on rajallista ja matkan kasvaessa muuttuu mahdottomaksi. Ja niitä keskuksia ei rakenneta läheskään joka niemeen, notkoon ja saarelmaan...
Niinpä ja pelkkä puhelin pistoke ei riitä vaan pitää olla uudempaa mallia koko puhelin linja että toimii.
Nimim. 2km Salon keskustasta eikä saa tänne talojen puhelin linjoihin kiinteää nettiä edellä mainitusta syystä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä ja pelkkä puhelin pistoke ei riitä vaan pitää olla uudempaa mallia koko puhelin linja että toimii.
Nimim. 2km Salon keskustasta eikä saa tänne talojen puhelin linjoihin kiinteää nettiä edellä mainitusta syystä...Ennen vanhaan jo sai kiinteän adsl-yhteyden puhelinpistokkeeseen taajaman ulkopuolella, n.20 km kylän keskustasta. Saa sen edelleen..
- Syrjäkyläytynyt
Mikä kunta rakentaa valokuituyhteydet mökkiin asti?
Pajonko maksaa? - Anonyymi
Hyvin toimii täälläkin. Ollut käytössä jo vuosia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1217910Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1516638Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1834755Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2433225Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1012744Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1072256Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari121896- 1501885
Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa291710Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971614