satelliitti netti

timppa

onko kellään tietoa satelliitti netti yhteyksistä onko ne toimivia juttuja asun paikkakunnallla johka ei saa normaalia laajakaistaa kunta veti valokuidun mutta hinta jäi sellasiin lukemiin että huh huh saan liittymis maksun hinnalla olla 50v nettissä modeemilla

9

1606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satelliitti

      Tuli tossa joulun edellä tarjous Visatilta, olikohan kk-maksu alle 30€, hinta riippuu mikä ohjelmapaketti on, mitä kalliimpi ohjelmapaketti sen halvempi oli nettiyhteys, toimivuudesta en osaa sanoa, katoppa Viasatin sivulta, aika hintavaksi toiki tulee jos ei tarvitse filmikanavia.

      • ac.dc

        ...minä unohdin Viasatin tarjouksen samantien. Näyttää hinnalta ihan kohtuulliselta, jopa halvalta mutta tarvii myös yhteyden toiseen suuntaan eli lisäksi tulee puhelinmaksut.

        Käytännössä halvempi vaihtoehto (riippuen yhteyteen käytetystä ajasta) on Tiscalisat. Siinä on mahdollista käyttää paluukanavana muutakin kuin Tiscalin (näköjään nykyisin dna-internet) soittosarjaa, jopa gprs käy. Se tekee siitä mielenkiintoisen, gprs on halpa paluukanavana.

        Käytännössä siis näistä kahdesta on valittava, ulkomaisia palveluntarjoajia saattaa olla olemassa mutta nämä siis Suomessa. Viasatin eduksi voi lukea paremman lähetystehon ja pienemmän lautasen ja tuon mainitun pakettitarjouksen eli laitteet saa edullisesti. Tiscali taas on huomattavasti joustavampi...

        http://www.viasat.fi/
        http://tiscali.dnainternet.fi


      • Anonyymi

        StarLink maksaa noin 50€ kuussa ja aloituspaketti noin 200€.

        Musk lupailee 150M nopeutta.


    • Poro1

      ... se sellainen muka on johon ei saa laajakaistaa? Kysypäs alueesi puhelinyhdistykseltä. Jos kotonasi on seinässä puhelinpistoke, luulisi niiden pystyvän tarjoamaan laajakaistan edullisesti! Paras kysyä ihan osoitteen perusteella, saa tiedon nopeammin. :)

      • ac.dc

        ... sellaisia paikkoja mihin laajakaistaa ei saa. Jos sattumalta et asiaa tiedä niin voin vähän valaista: mikäli keskukseen on yli 5 km matkaa, adsl:n saatavuus on rajallista ja matkan kasvaessa muuttuu mahdottomaksi. Ja niitä keskuksia ei rakenneta läheskään joka niemeen, notkoon ja saarelmaan...


      • Anonyymi
        ac.dc kirjoitti:

        ... sellaisia paikkoja mihin laajakaistaa ei saa. Jos sattumalta et asiaa tiedä niin voin vähän valaista: mikäli keskukseen on yli 5 km matkaa, adsl:n saatavuus on rajallista ja matkan kasvaessa muuttuu mahdottomaksi. Ja niitä keskuksia ei rakenneta läheskään joka niemeen, notkoon ja saarelmaan...

        Niinpä ja pelkkä puhelin pistoke ei riitä vaan pitää olla uudempaa mallia koko puhelin linja että toimii.
        Nimim. 2km Salon keskustasta eikä saa tänne talojen puhelin linjoihin kiinteää nettiä edellä mainitusta syystä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä ja pelkkä puhelin pistoke ei riitä vaan pitää olla uudempaa mallia koko puhelin linja että toimii.
        Nimim. 2km Salon keskustasta eikä saa tänne talojen puhelin linjoihin kiinteää nettiä edellä mainitusta syystä...

        Ennen vanhaan jo sai kiinteän adsl-yhteyden puhelinpistokkeeseen taajaman ulkopuolella, n.20 km kylän keskustasta. Saa sen edelleen..


    • Syrjäkyläytynyt

      Mikä kunta rakentaa valokuituyhteydet mökkiin asti?
      Pajonko maksaa?

    • Anonyymi

      Hyvin toimii täälläkin. Ollut käytössä jo vuosia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

      Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      121
      7910
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

      Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      151
      6638
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

      Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      183
      4755
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

      asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      243
      3225
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      101
      2744
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

      Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      107
      2256
    7. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

      Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      12
      1896
    8. Tunnustusten lauantai

      Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      150
      1885
    9. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

      Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      29
      1710
    10. Yhteydenotto

      Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1614
    Aihe