Perhokalastus on homojen hommaa.

dobsjöen

Varsinkin se että kaloja kiskotaan vedestä, poseerataan muutaman kilon painoisen kalan kanssa aivan kuten oltaisiin jotain sankareita ja sitten lasketaan kala vapaaksi kun ensin rikottu kidukset ja myös kalaa suojaava lima.

Tosi kalamies pyytää kalan ja valmistaa sen ruuaksi.

15

3593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Edelliseltä_Höpöhöpöä

      Pyydystä ja päästä kalastuksesta olen samaa mieltä vaan et taida tietää että on mahdollista perholla pyydetty kala laittaa myös syötäväksi. Itse ainakin paistoin pannulla syötäväksi kaikki perholla saamani kaksi kalaa.



      Tuosta toisesta väitteestäö sanoisin että ei kannata yleistää, ainakaan itse en tunne ainuttakaan perhostelevaa homostelijaa.

      • Variantti

        Tosi kalamies, hauen saatuaan nuijii sen ja jättää rannalle kettujen sekä varisten ruoaksi. Perhokalastus on parasta, mitä kainaloihin asti ylettyvät housut jalassa voi harrastaa ja siihen hommaan tyyylejä on monta. Välillä on tullut harrastettua sitä sopivasti vyötärönsyvyisessä vedessä taskut täynnä kaljatölkkejä napit korvilla rokkia kuunnellen ja ihan muuten vaan pinturin liukua seuraillen, toisinaan taas hampaat irvessä tosissaan määrämittaista kivenjuureen nakellen ja joskus ihan tuskissaan ryteikössä ihan huippukorkeilla taakse ylösheitoilla mittaa havitellen.
        Perhokalastus on myös ympärivuotinen harrastus, koska talvella niitä sidotaan kevättä, kesää ja syksyä varten, jos ei satu olemaan hyväosainen, jolla on varaa kiertää maailmaa. Itse en kyllä tuota pyydystä ja päästä metodia ole harrastanut, kuin alamittojen ja meritaimenten osalta, muuten ovat kyllä päätyneet pääsääntöisesti pannulle (jos nyt ei mätikala ole ollut). En kyllä ymmärrä sitä, että mitä homoa on siinä, että vedät jotakuta (kalaa tässä tapauksessa) oikein kunnolla pataan, mutta et tapa sitä? Jengi koreilee saleilla pumppaamassa, vetää siistimpää niskaan kapakkaan, vähän kybällä homompaa, kuin painua erämaahan viikoksi tai pariksi metskaa fisuja. Nää epämiehekkäät toimistotyöt on minulta valitettavasti estäneet tuon ehkä parhaan harrastuksen viimeset 6 vuotta..Scotit, Loopit ja Orvikset tuolla huutelee olemassaoloaan. Metzin 1# niskat perhonkäärintää....
        Niin ja ei oo köyhille sopivaa Vortex VO 02 kela siihen joku T3 vapa on monen kuukauden nettopalkka ja noita settejä pitää erilaisia olla monta, jos ei meinaa tiettyyn kalakokoon keskittyä. Sidontavälineisiin ja tarvikkeisiin menee helposti pienen perheauton verran rahaa (ei uuden, mutta 3v vanhan). Mikä on äijempää, kuin pistää ihan vitusti fyrkkaa palamaan johonkin, jota ehkä käyttää, mutta se näyttää helvetin hienolta rekissä seinällä? 13 vapaa, 7 perhokelaa 1 Vortex, 7 hyrrää, haspeleita ihan vitusti ja jopa yks umppari, kaikilla tarkotus tänä päivänä olla hyllyllä tai rekissä. Kilometerittäin siimaa (ihan saatanan vanhaa, roskiksen) koneonkipainoja (heittopainoja, hyrrä putkiperhoyhdistelmälle, sille ihan vitun urpojen lajille, jota itsekin pari vuotta harrastin ja minkä se musta tekee?), kaikkee on, paitsi aikaa kalastaa ja se pistää mietimään, että mitä tarkotusta työnteolla ylipäätään on, jos se estää ihmistä tekemästä sitä, mitä se haluaa?
        Tässä varmaan paistaa promillien nousun tekstin myötä..
        Perhokalastus omilla vieheillä on kaikkein hienoin harrastus mitä voi olla, siinä kalpenee metsästys muulla, kuin itse tehdyllä jousella tai puukolla ihan 6-0. Hienoimillan perhokalastus on luonnon tutkimista, koska arkojen kalojen narraaminen vaatii niiden käytäytymisen tuntemista juuri sillä ajanlyömällä ja niissä oloissa, mitä ne kulloinkin syö ja vastuulliset vielä kirjaavat tämän kaiken ylös ja välittävät sen eteenpäin (en minä). Lämmin aurinkoinen syyspäivä, lepeä virta, joka suuntaa vuolaaseen koskeen, pintaperho killumassa virtojen risteyskohtaa lähelle kiveä...Se jännitys, se odotus, mikä tässä mailmassa on sitä parempaa, paitsi tärppi siinä risteyskohdassa? Ja tuo on toistettava asia ei loputtomiin yhdessä paikassa, mutta muutaman kerran ja useampaan kohtaan yleensä. Aivan mieletöntä kaikessa rauhallisuudessaan, se tyydytys, minkä tosta saa, niin sitä on vaikea kuvailla, mutta olisin tuolla mieluummin, kuin lätkän MM -kisoissa välierässä, jossa suomi pelaa...Finaali sais jo pois ja Gagarin Cupin peli nro 7, jos toisena osapuolena on Jokerit.


      • kalastan

        Terapiaan, kiireesti....


      • Edelliseltä.asiaa
        Variantti kirjoitti:

        Tosi kalamies, hauen saatuaan nuijii sen ja jättää rannalle kettujen sekä varisten ruoaksi. Perhokalastus on parasta, mitä kainaloihin asti ylettyvät housut jalassa voi harrastaa ja siihen hommaan tyyylejä on monta. Välillä on tullut harrastettua sitä sopivasti vyötärönsyvyisessä vedessä taskut täynnä kaljatölkkejä napit korvilla rokkia kuunnellen ja ihan muuten vaan pinturin liukua seuraillen, toisinaan taas hampaat irvessä tosissaan määrämittaista kivenjuureen nakellen ja joskus ihan tuskissaan ryteikössä ihan huippukorkeilla taakse ylösheitoilla mittaa havitellen.
        Perhokalastus on myös ympärivuotinen harrastus, koska talvella niitä sidotaan kevättä, kesää ja syksyä varten, jos ei satu olemaan hyväosainen, jolla on varaa kiertää maailmaa. Itse en kyllä tuota pyydystä ja päästä metodia ole harrastanut, kuin alamittojen ja meritaimenten osalta, muuten ovat kyllä päätyneet pääsääntöisesti pannulle (jos nyt ei mätikala ole ollut). En kyllä ymmärrä sitä, että mitä homoa on siinä, että vedät jotakuta (kalaa tässä tapauksessa) oikein kunnolla pataan, mutta et tapa sitä? Jengi koreilee saleilla pumppaamassa, vetää siistimpää niskaan kapakkaan, vähän kybällä homompaa, kuin painua erämaahan viikoksi tai pariksi metskaa fisuja. Nää epämiehekkäät toimistotyöt on minulta valitettavasti estäneet tuon ehkä parhaan harrastuksen viimeset 6 vuotta..Scotit, Loopit ja Orvikset tuolla huutelee olemassaoloaan. Metzin 1# niskat perhonkäärintää....
        Niin ja ei oo köyhille sopivaa Vortex VO 02 kela siihen joku T3 vapa on monen kuukauden nettopalkka ja noita settejä pitää erilaisia olla monta, jos ei meinaa tiettyyn kalakokoon keskittyä. Sidontavälineisiin ja tarvikkeisiin menee helposti pienen perheauton verran rahaa (ei uuden, mutta 3v vanhan). Mikä on äijempää, kuin pistää ihan vitusti fyrkkaa palamaan johonkin, jota ehkä käyttää, mutta se näyttää helvetin hienolta rekissä seinällä? 13 vapaa, 7 perhokelaa 1 Vortex, 7 hyrrää, haspeleita ihan vitusti ja jopa yks umppari, kaikilla tarkotus tänä päivänä olla hyllyllä tai rekissä. Kilometerittäin siimaa (ihan saatanan vanhaa, roskiksen) koneonkipainoja (heittopainoja, hyrrä putkiperhoyhdistelmälle, sille ihan vitun urpojen lajille, jota itsekin pari vuotta harrastin ja minkä se musta tekee?), kaikkee on, paitsi aikaa kalastaa ja se pistää mietimään, että mitä tarkotusta työnteolla ylipäätään on, jos se estää ihmistä tekemästä sitä, mitä se haluaa?
        Tässä varmaan paistaa promillien nousun tekstin myötä..
        Perhokalastus omilla vieheillä on kaikkein hienoin harrastus mitä voi olla, siinä kalpenee metsästys muulla, kuin itse tehdyllä jousella tai puukolla ihan 6-0. Hienoimillan perhokalastus on luonnon tutkimista, koska arkojen kalojen narraaminen vaatii niiden käytäytymisen tuntemista juuri sillä ajanlyömällä ja niissä oloissa, mitä ne kulloinkin syö ja vastuulliset vielä kirjaavat tämän kaiken ylös ja välittävät sen eteenpäin (en minä). Lämmin aurinkoinen syyspäivä, lepeä virta, joka suuntaa vuolaaseen koskeen, pintaperho killumassa virtojen risteyskohtaa lähelle kiveä...Se jännitys, se odotus, mikä tässä mailmassa on sitä parempaa, paitsi tärppi siinä risteyskohdassa? Ja tuo on toistettava asia ei loputtomiin yhdessä paikassa, mutta muutaman kerran ja useampaan kohtaan yleensä. Aivan mieletöntä kaikessa rauhallisuudessaan, se tyydytys, minkä tosta saa, niin sitä on vaikea kuvailla, mutta olisin tuolla mieluummin, kuin lätkän MM -kisoissa välierässä, jossa suomi pelaa...Finaali sais jo pois ja Gagarin Cupin peli nro 7, jos toisena osapuolena on Jokerit.

        https://flyfishingvideos.orvis.com/saltwater/fly-fishing-seychelles/

        Jep, lisäksi perhokalastus on todellakin ympärivuotinen harrastus....


    • not...homo

      Kalastan ja syön saaliit. Alamittaiset ja rauhoitetut päästän tietenkin lain mukaisesti vapaaksi.

    • muhasenmatti

      Eivät perhokalstajat poikkeuksetta homoja ole. Heidät tunnistaa helpostio repaleisista korvista ja sinisistä munista.

    • PelletouhuaNykyään

      Itse olen kai nykymittapuun mukaan pitkän linjan perhokalastaja. Aloitin 1980-luvulla, joten päälle 30 vuotta on tullut vapoja ja siimoja vispattua. Nykymenossa ärsyttää ylivoimaisesti eniten C&R meuhkaaminen. Ollaan olevinaan niin luonnonsuojelijoita, kun rääkätään uhanalaisia lajeja aamusta iltaan vain takaisin laskettaviksi ja feisbuukkiin kuvattaviksi. Ja sitten tietty esitellään jokaikinen alamittainenkin kala kuvien kera kaikilla mahdollisilla somekanavilla ja alleviivataan sitä omaa erinomaisuutta sillä, että "katsokaa miten hieno ihminen MINÄ oon, kun päästin tämänkin kalan menemään!" -Hoh hoijaa, sanon minä. Kaikkein parhaiten suojelisitte kaloja, kun ette kalastaisi ollenkaan. Kaksinaismoralistista pelleilyä ihan pahimmasta päästä.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä tuosta suojeluhommasta. Ongelma on se että alamittaisetkin kun päästetään pois niin se on myös eläinrääkkäystä. Siksi juurikin kalastamatta jättäminen on ainoa oikea suojelutoimenpide. Mutat huomautan että olen nähnyt yhtä pajon kalan kanssa pullistelijoita jigittäjissä sekä uistelijoissa yms. Joten en sysäisi tätä perhostajien syliin.

        Perhokalastuksessa ärsyttää itseäni eniten se että un faktojen perusteella kalalle kelpaa parhaiten kimaltelevat asiat ihan kuin ihmisellekin ja variksille niin lopulta tämä miltei perusteltu fakta tappaa koko perhonrakentelun tarpeen. Riittää että on yksi koukku ja siinä vähän kierrettä ja muutama haiven sulkaa niin jo louksuttaa. Periaatteessa eri väriset vaaput, perhot sekä lipat on itsepetosta. Kun tämän hoksaa ei ehkä niin innostakaan lähteä kalaan koska ensimmäinen tunti tai enismmäiset 3 heittoa kertoo sen onko kalaa saatavissa riippuen uisteletko vaiko heitteletkö. En ihmettele jos miesten ikääntyessä siirrytäänkin yllättäen verkkokalastukseen. Haetaan se mikä on oleellista. Jos katostaan tältä kantilta ja kysytään kaikilta 80 vuotiailta jääriltä ja sitä vanhemmilta sotaveteraaneilta niin heidän mielestään kaikki uistelu ja heittely voi olla homojen hommaa. Voisin kuvitella tulevan heittoa että nyt kun teillä on kaikki nuo remelit niskassa ja veneessä salkoja pystyssä niin pystyttäkääpä tekokyrvät siihen viereen ja laittakaa vielä rintsikat niskaan, näyttää pojjat kuule koreelta :)


    • Anonyymi

      Voisi rinnastaa kokeiluun jossa koukutetaan ukko suupielestään ja vedetään auton perässä muutama kilsa ja päästettäisiin vapaaksi kertomalla että harrastan ekologista vetomuotoa , sori vaan.

    • Anonyymi

      Joo, perho on kätevä ja toimiva oikeassa paikassa. Jos virittelisin verkkoja vaikkapa Lemmenjoellla, saattaisi sillä olla seurauksia.
      Vispausvehkeille en ole löytäny muuta käyttöä kuin pintaperho-onginnan ja larvastelun. Muutoin virveli ja Buldo-koho hakkaa ko. välineistön 6-0, etenkin litkana tarjottaessa.

      • "Anonyymi
        2023-09-22 10:39:05"

        Itse olen kalastanut Perholla -80 luvulta asti.
        Mielenkiintoinen harrastus joka vie mukanaan.
        Sidon myö itse perhoni kuuluu vähä niinkuin asiaan.
        Mikään CR mies en ole koskaan ollut.
        Että mennää väkäsettömillä koukuilla jollekkin joelle
        missä ei saa ottaa kalaa mukaansa.
        Ei mitään järkiä.


    • Anonyymi

      Verrattaessa perhokalastukseen, voidaan golfia pitää homojen hommana.

    • Anonyymi

      Heppelit on vihervasureita ja kyseinen porukka on luonnosta erkaantuneita, joten tuskin näkyy heitä kalalla.

      • Anonyymi

        Kyllä ne suurin osa on sellaisia perustason suomalaisia, kaapissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne suurin osa on sellaisia perustason suomalaisia, kaapissa.

        Maks 10% kansasta on vihervasureita ja sama määrä heppeleitä ja vihervasurit ei kalasta saati metsästä joten suhteessa heppeleiden määrä kalastajissakin on nollissa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1749
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      60
      1493
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1414
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1382
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1349
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe