kokemuksia kyseistä mallista? Riittäkö litranen kone kuljettamaan auto tyydyttävästi? Onko ollut mittän teknisiä ongelmia?
Toyota Yaris 1.0 VVT-i Linea Vega 3ov
12
8224
Vastaukset
- Marko
Itse mietin pitkään ja hartaasti, kummalla koneella Yariksen otan. Koeajoin pari päivää autoliikkeen antamalla 1,0-versiolla. Kokemus oli pääsääntöisesti hyvä. Tuossa pienikoneisessa versiossa ilmeisesti vaihdevälitykset ovat tiheämpiä, joten kiihdyttelyssä isoilla vaihteilla kaupungissa se kiihtyi nasakammin kuin 1,3, mutta pienemmälle vaihdettaessa 1,3 on selvästi ripeämpi. Jos ajat ainoastaan kaupungissa, 1,0 riittää. Mutta jos poikkeat usein mootoriteille tai muutoinkin maantielle, tai on usein kyydissä muita, on 1,3 parempi valinta. Hintaeroa ei le kuin n. 4000 ex-markkaa, ja käytännön kulutus jopa 1,3:ssa pienempi.
Itse valitsin 1,3 Linea Lunan reilu 1 kk sitten, nyt ajettu 1800 km ja olen erittäin tyytyväinen. Auto pelaa, on näppärä, ripeä ja pihi, riittävän tilava minulle, laadukkaan oloinen. Ainoastaan nastarenkaiden rapina kiusasi alkuun, nyt siihenkin on korva tottunut. Ainoa kiroilun aihe on ollut se, etten ottanut 5-oviseeni keskuslukitusta, kyllä on muistamista lukkojen kanssa! Oma tyhmyys, ei siinä mitään...- ?
Oletko mitannut kulutuksia tarkemmin matka/kaupunki ajossa?
- varis
? kirjoitti:
Oletko mitannut kulutuksia tarkemmin matka/kaupunki ajossa?
Mulla on niitä ekoja Yariksia eli vm.99. Ajettu nyt 28 tkm. Kone 1.0 ja olen tehnyt pitkiäkin matkoja kabiini täynnä. On riittänyt ainakin minulle. Rengasäänet on kovat, varsinkin talvinastoilla. Kulkee ja rullaa tosi herkästi.Tähän hintaan hyvä peli.Kesällä 6-7 litraa, talvella 1-2 litraa enemmän sekalaisessa ajossa.
- Marko
? kirjoitti:
Oletko mitannut kulutuksia tarkemmin matka/kaupunki ajossa?
Eipä oikein tarkkaa kuvaa vielä voi saada, uusi ja uudenjäykkä peli, mutta maantiematkoilla jotain 6,0 tai hiukan alle nastarenkailla rajoitusten pintaan, kaupunki/ruuhka-ajossa n.7 litraa. Ei kovin paha nastarenkailla ja alle 2000 tkm ajettuna (ja vielä alkuperäiset öljyt, ei mitään 0/40-öljyjä), tosin kuulemma VW Polo 1,4 tai Fiat Punto 80 menevät vielä noin puoli litraa vähemmällä. Mene ja tiedä...tosin ero entiseen autooni on 4-5 litraa sataselle että aika lasku.
Ainakin TM:ssä ja TL:ssa mitatut kulutukset olivat 1,3:lla maantie/moottoritieajossa pienemmät kuin 1,0:ssa. Johtunee juuri suuremasta tehosta, ei tarvitse rasittaa konetta niin paljon (auton korkeus on aika suuri joten kokonaisilmanvastus on aika iso, vaikkakin CW-kerroin on n.0,30.
- o-p
Osta kerralla kunnon auto, Renault Clio! Esim. uudella 1,2 16v-koneella huipputaloudellinen ja käytännön ajossa huomattavasti ripeämpi kuin edes 1,3-Varis. Mukavuus ja varustelu sekä maantieajo-ominaisuudet vähän muuta toista kuin tuossa koppimopo-Variksessa. Jälleenmyyntiarvo todetusti (Tuulilasi-lehden kestotestin loppuraportti)luokkansa paras. Osta auto, älä koppimopoa.
- kai on
Kaipa se Cliokin auto on, mutta rellu palstaa lukiessa on esille tullut niin aika paljon vikoja siitä kuitenkin löytyy. Takajarrupumput viallisia jne...
Yarista on kuitenkin tehty ja myyty jo 98 vuodesta lähtien ja eipä ole vielä suurempia vikoja tullut vastaan, jos haluaisin nopean pienen auton niin ostaisin sport-version jommasta kummasta autosta. Eiköhän tässä kuitenkin ihan tavallista pikkuautoa olla ostamassa, eikä mitään tienkuningasta?
Tuulilasi ja tekniikan maailma ovat lehtiä jotka haukkuvat kaikkea eivätkä ikinä myönnä minkään olevan hyvä, ei edes Clion. Parhaiten kuitenkin saa tuntuman selville kun käy koe ajamassa molemmat autot, ja toiseksi ei se yaris mikään koppimopo ole ja ihan yhtä virkeästi 1.0 yaris liikkuu kun 1.2 cliokin. Ihan sen verta on tullut molempia kokeiltua.
Vähän vaikea verrata autoja toisiinsa kun clio on pienempi sisätiloiltaan, isomies ei mahdu kunnolla istumaan.
Ja toiseksi Clio on huomattavasti kalliimpi kuin Toyota ja tekniikka on ihan eri maata (16v kone on paremmassa mallissa, Yariksissa kaikki koneet ovat 16v). - ehei
kai on kirjoitti:
Kaipa se Cliokin auto on, mutta rellu palstaa lukiessa on esille tullut niin aika paljon vikoja siitä kuitenkin löytyy. Takajarrupumput viallisia jne...
Yarista on kuitenkin tehty ja myyty jo 98 vuodesta lähtien ja eipä ole vielä suurempia vikoja tullut vastaan, jos haluaisin nopean pienen auton niin ostaisin sport-version jommasta kummasta autosta. Eiköhän tässä kuitenkin ihan tavallista pikkuautoa olla ostamassa, eikä mitään tienkuningasta?
Tuulilasi ja tekniikan maailma ovat lehtiä jotka haukkuvat kaikkea eivätkä ikinä myönnä minkään olevan hyvä, ei edes Clion. Parhaiten kuitenkin saa tuntuman selville kun käy koe ajamassa molemmat autot, ja toiseksi ei se yaris mikään koppimopo ole ja ihan yhtä virkeästi 1.0 yaris liikkuu kun 1.2 cliokin. Ihan sen verta on tullut molempia kokeiltua.
Vähän vaikea verrata autoja toisiinsa kun clio on pienempi sisätiloiltaan, isomies ei mahdu kunnolla istumaan.
Ja toiseksi Clio on huomattavasti kalliimpi kuin Toyota ja tekniikka on ihan eri maata (16v kone on paremmassa mallissa, Yariksissa kaikki koneet ovat 16v).usimmassa Cliossa on TAATUSI paremmat etutilat ja ajoasento kuin Varisessa. Samoin väitteesi siitä, että Tojon konetekniikka olis parempaa, on täyttä paskaa. Clio 1,2 16 v hakkaa menne tullen 1,0 Varisen ja huomattavasti pienemmällä bensankulutuksella. Jos et usko, kokeile. Ja mikä Cliossa on parempaa, on isompi tavaratila ja meluttomuus, eikä jousitus nyhdä paitaa housun kauluksen sisältä kuten Varisen pompottava riisikipo-jousitus (anteeksi, eihän japsin romuissa ole jousitusta lainkaan!). Ja kun menet jälleen myymään autoa, voit todeta että Renault Cliossa on pikkuautoista ehdottomasti paras jälleenmyyntiarvo. Ja laatu vielä erikseen! Mon amour!
- Clio-kuski
kai on kirjoitti:
Kaipa se Cliokin auto on, mutta rellu palstaa lukiessa on esille tullut niin aika paljon vikoja siitä kuitenkin löytyy. Takajarrupumput viallisia jne...
Yarista on kuitenkin tehty ja myyty jo 98 vuodesta lähtien ja eipä ole vielä suurempia vikoja tullut vastaan, jos haluaisin nopean pienen auton niin ostaisin sport-version jommasta kummasta autosta. Eiköhän tässä kuitenkin ihan tavallista pikkuautoa olla ostamassa, eikä mitään tienkuningasta?
Tuulilasi ja tekniikan maailma ovat lehtiä jotka haukkuvat kaikkea eivätkä ikinä myönnä minkään olevan hyvä, ei edes Clion. Parhaiten kuitenkin saa tuntuman selville kun käy koe ajamassa molemmat autot, ja toiseksi ei se yaris mikään koppimopo ole ja ihan yhtä virkeästi 1.0 yaris liikkuu kun 1.2 cliokin. Ihan sen verta on tullut molempia kokeiltua.
Vähän vaikea verrata autoja toisiinsa kun clio on pienempi sisätiloiltaan, isomies ei mahdu kunnolla istumaan.
Ja toiseksi Clio on huomattavasti kalliimpi kuin Toyota ja tekniikka on ihan eri maata (16v kone on paremmassa mallissa, Yariksissa kaikki koneet ovat 16v).Viime syksynä vaihdoin autoa ja kävin koeajamassa kunnolla myös tuon Yariksen. Ainakin 1.0 koneella Yaris on paljon tehottomampi kuin 1.2 16 V Cliolla. Jos verrata pitää niin sitten isompaan Yariksen moottoriin eikä sekään poikennut edukseen. Näiden autojen vertailussa Clio oli omien kriteerieni pohjalta aivan omaa luokkaansa. Testasin myös Corsan ja Polon, mutta päädyin Clioon. Ja olen ollut talviajokauden aikanakin hyvin tyytyväinen auton ominaisuuksiin. Ex-autoni oli Fiesta 1.25, joka lähinnä olisi ajo-ominaisuuksissa pärjännyt Cliolle, mutta muuten auto oli jo mallina tiensä päässä.
- Odota hetki...
Citroen C 3 on juuri tulossa myyntiin. Malta vielä hetki ja käy kokeilemassa sitäkin... On samaa kokoluokkaa ja itseäni kiinnostaisi kovasti jos olisin hankkimassa tämän kokoluokan uutta autoa. Ps. Tuon Clio-miehen jutut eivät ole kovin kaksisia tällaiselle palstalle, ennemmin jonnekin lasten chattiin joutaisivat.
- Clio-kuski
Ketähän oikein tarkoitit tuolla loppupilkallasi? Ja miksi? Ei oikein sopinut asialliseen keskusteluun tuollaiset jutut. Ihmettelen!
- ..pyydän.
Clio-kuski kirjoitti:
Ketähän oikein tarkoitit tuolla loppupilkallasi? Ja miksi? Ei oikein sopinut asialliseen keskusteluun tuollaiset jutut. Ihmettelen!
Katsoin väärästä kohdasta tuon Clio-jutun. Oli o-p jota oli tarkoitus hieman soimata. Hyvä että huomautit asiasta. Syy on kokonaan minun ja palautan maineesi tällä jutulla. Ostan sulle kaffet jos joskus satutaan nokikkain..heh. Riittääkö hyvitykseksi? Mua vaan toisinaan risoo kun joku kysyy jotain itselleen tärkeää juttua ja täällä on sellainen joukkio joka ihan asiakseen kirjoittelee kaikkea paskaa. Pesen loan jonka päällesi kaadoin ja toivon että et pahalla muistele. T: Se Citroenia ehdotellut.
- yariksenpelätin
riittää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611185
- 545328
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372256
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,431675Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v361265Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61076Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo1051001