Cannon vai Nikon

minäponityttö

apua! olen nyt kahden vaiheella että otanko nikon vai cannonin järjestelmäkameran (voi olla myös järkkärin tyylinen) kameran olisin tarkoittanut videoiden(esimerkiksi ratsastusvideoiden) kanien, muiden eläinten ja maisemien yms kuvaamiseen:) elikkä olisi hyvä jos kamerassa olisi myös itsetarkennin kuin myös että voit itse tsuumata ja tarkentaa (esimerkiksi kamera putkesta)olen pahoilani etten osaa selittää

18

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4567809876789

      En oo varma onko aloitus trolli vai ei.

      Mutta nikonissa on parempi kuvanlaatu. Mutta canonissa on parempi tarkennus videossa. Nämä tietysti koskevat uusimpia malleja.

      Normi valokuvaukseen nikoni ehdottomasti. Siinä parempi kuvanlaatu. Sekä uusimmissa alkaa olemaan 4k video.

      V*ttu et kyrsii kun menin ostamaan uuden kurap*ska canon 7dII. Olisi pitänyt säästäny rahat uuteen nikon d500.

      • juu kiiti tästä oli jonkin verran apua☺️kun olen pyytämässö kesällä kameraa ja en yhtään tiiä nikon vai canon koska osat sanoo nikon ja osat taas canon koska tahtoisin sellaisen joka on hyvä videoilla ja kuvissa että voi ottaa tarkkoja kuvia ja videoita


      • fsaah

        "nikoni ehdottomasti. Siinä parempi kuvanlaatu"

        Ihan kaikissa vertailupareissa? Jos otetaan 400 euron Nikon ja 4000 euron Canon, niin edelleen Nikonissa on parempi kuvanlaatu?

        Aloittajaponityttö: jos et halua vertailla kaikkia mahdollisia kyseisten valmistajien kameroita, haluaisitko rajata vertailua jollain tapaa?


      • fsaah kirjoitti:

        "nikoni ehdottomasti. Siinä parempi kuvanlaatu"

        Ihan kaikissa vertailupareissa? Jos otetaan 400 euron Nikon ja 4000 euron Canon, niin edelleen Nikonissa on parempi kuvanlaatu?

        Aloittajaponityttö: jos et halua vertailla kaikkia mahdollisia kyseisten valmistajien kameroita, haluaisitko rajata vertailua jollain tapaa?

        Olen myös sattuman oikusta Nikon käyttäjä mutta silti haluaisin tietää mihin perustat tuon Nikon Canon vertailusi?

        Kuvailen porukoissa joissa on eri merkkisiä eri valmistajien kameroita eikö esittämäsi kaltaista ole missään tullut esille. Kuvan laatu on mielestäni käytännössä useimmiten enemmän kiinni kuvaajasta kuin siitä teknisestä välineestä.


    • Kuten nikistäni huomaat olen Nikon miehiä mutta nykyään saat hyviä kuvia ja videoita kaikilla järkkäreillä oli valmistaja sitten Nikon, Canon tai mikä hyvänsä.

      Kokeile kädessä mikä tuntuu sopivalta ja mikä sopii kukkarolle niin tiedät minkä ostaa.

      Muista kuitenkin, jos repsahdat kuten minä valokuvaukseen niin kun olet hankkinut varusteita kuten linssejä ja muuta kamaa siihen Canoniin tai Nikoniin niin olet pahemmin merkin kanssa naimisissa kuin puolison. Varusteet ehkä jalustaa ja reppua lukuun ottamatta kun sopivat vain yhden valmistajan runkoihin.

      Kun satsaa hyviin laseihin niin ei tarvitse katua, hyvät lasit palvelevat helposti ainakin 3 - 4: rungon verran jos niitä käyttää sievästi.

    • Canonisti_minäkin
    • vaiheella

      Jos haluat hyvän kameran ja kuvaat myös videoita osta Sony.

      • 23456789

        Jep videokuvaukseen voisi olla sonyn kamera. Ehkäpä sony a6300?


      • Canonisti_minäkin

        Sony tekee hyviä runkoja, mutta niihin ei vileäkään saa objektiiveja.


    • "apua! olen nyt kahden vaiheella että otanko nikon vai cannonin järjestelmäkameran (voi olla myös järkkärin tyylinen) kameran olisin tarkoittanut videoiden(esimerkiksi ratsastusvideoiden) kanien, muiden eläinten ja maisemien yms kuvaamiseen:)"

      Merkillä ei liennee mitään väliä.
      C ja N ovat valtamerkit.
      Niihin saa lasia ja muuta likettä helposti ja paljon.



      " elikkä olisi hyvä jos kamerassa olisi myös itsetarkennin kuin myös että voit itse tsuumata ja tarkentaa (esimerkiksi kamera putkesta)olen pahoilani etten osaa selittää"

      Sony/pana/olympus/yms tuottavat hyvää kuvaa myös.

      Jos pa menet kauppaan.
      Tai mikä vielä paremoi, jos kavereilla tai tutuilla on erilaisia kameroita joita voi kokeilla.

      Sillä suurin ero on käyttölogiikassa.
      Toinen tykkää Nikonin tavasta, muiden tykätessä muusta.

      Eli tekniset asiat eivät välttämättä ole ratkaisevia.

      Sillä kaikki uudet kamertat tuottavat käyttökelpoista kuvaa.
      Varsinkin hyvissä olosuhteissa eroia ei pahemmin ole.

    • Mikä on järkkärin tyylinen kamera? Tarkoitatko ns. superzoomia? Ne eroavat järkkäristä kuin yö ja päivä. Järkkäri ei välttämättä ole optimi videokuvaukseen. Kuvanlaatu toki on hyvä, mutta esimerkiksi zoomin käyttö oin hankalaa. Käytännössä kaikissa nykykameroissa on automaattitarkennus.

      Erilaisia malleja on:
      Peilijärjestelmä (DSLR)
      Peilitön etsimellä tai ilman.
      Isokennoinen kompaktikamera (esim. Canon G-sarja, Sony RX100)-sarja
      Superzoom kamerat.
      Videokamerat

      Kullakin on etunsa ja haittansa. Järjestelmillä saa parhaan kuvanlaadun, mutta kokoa ja painoa tulee paljon, samoin hintaa, kun alkaa ostamaan objektiiveja. Järjkkäreissä mukana tulee yleensä 3x zoom, joka rajoittaa kauempaa kuvaamista. Tällöin pitää ostaa toinen objektiivi ja vaihdella tarpeen mukaan. Laatukompakteissa yleensä on n. 5x. Superzoomeissa 20-60x., sanoin videokameroissa. Järjestelmissä on yleensä n. 27 mm kenno, laatukompakateissa 16 mm, superzoomeissa 8 mm ja videokameoissa m. puolet siitä. Isompi kenno mahdollista paremman kuvanlaadun (mutta ei takaa sitä)

      Paljon olet valmis panemaa rahaa? Ja unohda "Canonisti Minäkin" -trolli

      • zoom_zoom

        > Järkkäri ei välttämättä ole optimi videokuvaukseen. Kuvanlaatu toki on hyvä, mutta esimerkiksi zoomin käyttö oin hankalaa

        Mutta sehän on vaan etu! Mikään ei ole rasittavampaa katsottavaa kuin video, jonka aikana kuvaa zoomataan 7 kertaa edestakaisin "koska mä voin" ja pitää sitä videokameran 20x zooooooomia esitellä.


      • zoom_zoom kirjoitti:

        > Järkkäri ei välttämättä ole optimi videokuvaukseen. Kuvanlaatu toki on hyvä, mutta esimerkiksi zoomin käyttö oin hankalaa

        Mutta sehän on vaan etu! Mikään ei ole rasittavampaa katsottavaa kuin video, jonka aikana kuvaa zoomataan 7 kertaa edestakaisin "koska mä voin" ja pitää sitä videokameran 20x zooooooomia esitellä.

        Ei sitä tietenkään tarkoitus ole pumpata edestakaisin vaan harkitusti ja kohtuudella.


    • On.se

      Ota cannon, se on tykki.

    • juuhuuuu

      Ihan sama kumman otat, molemmat lienee hyviä.

      Minulla vähän vanhempi Canon 550D. Erinomainen kamera, mutten sitä välttämättä videokameraksi ostaisi, koska videokuvaus sillä on varsin työlästä, juurikin siksi ettei automaattitarkennus ole kovin hyvä videossa. :)

      Uudemmat mallit tosin voivat olla tämänkin asian osalta jo selvästi parempia.

    • Sigmatyyppi

      Hommasin Canonin 80D:n enkä ole katunut. Siinä mulla Sigman 18-35 1.8, 24-105 4, ja 150-600 f5.6.3 linssit käytössä. Laatukamaa on kuvien perusteella.

      • Sigmatyyppi

        Videointi sujuu tuolla kameralla erinomaisesti koska siinä tarkennus on kehittynyt entisestään. Kuulokeliitäntä on uutta verrattuna 70D:hen ja se on videoinnissa hyvä olla.


      • Canonisti_minäkin

        Runkona tuo 80D on videokuvaykseen hyvä, mutta objektiivivalikoima ihmetyttää. Itse ostaisin ensimmäisiksi objektiiveiksi, jos hakisin kohtuuhintaisia vaihtoehtoja, f/2.8 24 mm STM ja f/1.8 50 mm STM objektiivit. Tuolla kattaa pääosan tarpeista, ne ovat kohtuu hyviä ja lisäksi painoa ei tule tolkuttomasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe