Samsung vs muut kännykkämerkit-kysely/mielipiteet

isabella007

Olen ostamassa uutta kännykkää ja kaipaisin apua eri kännyköiden vertailussa toisiaan vastaan. Minulle kännykässä tärkeitä asioita ovat kännykän oma muisti, prosessori ja akku. Yksinkertaisesti sanottuna kännykän sisin. Puhun paljon joten akun pitää olla kestävä nyt ja 5 vuoden päästäkin. Näyttökään ei ole niin tärkeä kuhan siitä vain näkee lukea sähköpostit ja viestit ynnä näytöllä olevat ja play-kaupasta ladatut valikot. VERTAILUSSA ÄLKÄÄ HUOMIOIKO HINTAA, TAKUUTA JA KAMERAA!!! OHESSA VERTAILTAVAT TUOTTEET: SAMSUNG $> S6 edge 5,7'': *2,1GHz 1,5GHz/8-ydinprosessori *2560x1440-näyttö *4GB 32GB/64GB (käytössä 25,3GB/54,1GB) *Akku: 3000mAh *5.1 Lollipop $> S7 edge 5,5'': *2,3GHz 1,6GHz/8-ydinprosessori *2560x1440-näytö *4GB 32GB (käytössä 24,4GB) *Akku: 3600mAh *6.0 Marshmallow HAASTAJAT $> HUAWEI $> Honor 7 5,2'': *2,2GHz 1,5GHz/8-ydinprosessori *1920x1080-näyttö *3GB 32GB (käytössä 25GB) *Akku: 3100mAh *5,0 Lollipop $> Nexus 6P 5,7'': *2,0 GHz 1,5GHz/8-ydinprosessori *2560x1440-näyttö *3GB 32GB/64GB (käytössä 24GB/??) *Akku: 3450mAh *6.0 Marshmallow $> P9 5,2'': *2,5GHz ??/8-ydinprosessori *1920x1080-näyttö *3GB 32GB (käytössä ??) *Akku: 3000mAh *6.0 Marshmallow $> Mate 8 6'': *2,3GHz 1,8HGz/8-ydinprosessori *1920x1080-näyttö *3GB 32GB (käytössä ??) *Akku: 4000mAh *6.0 Marshmallow LG $> G4 H815 5,5'': *1,8GHz ??/6-ydinprosessori *2560x1440-näyttö *3GB 32GB (käytössä ??) *Akku: 3000mAh (vaihdettava akku) *5.1 Lollipop $> V10 5,7'': *1,8GHz 1,2GHz/6-ydinprosessori *2560x1440-näyttö *4GB 32GB (käytössä ??) *5.1.1 Lollipop MUUT $> ZTE AXON Elite 5,5'': *2,0GHz 1,5GHz/8-ydinprosessori *1920x1080-näyttö *3GB 32GB (käytössä ??) *Akku: 3000mAh *5.0 Lollipop ****Jos mulla meni väärin jossain jonkun kännykän tiedot niin laittakaa tietoa niin korjaan sen tonne. Ne kohdat jossa mulla on ??-merkit niin jos joku tietää niin laittakaa siitäkin mulle tietoa. Nyt toivon teiltä tietoa mitkä olis teidän mielestä hyviä kännyköitä mulle. Laittakaa tulemaan tietoa ja kysymyksiä joistain asioista mitkä askarruttaa mieltänne niin vastailen parhaan kykyni mukaan. Kiitos jo näin etukäteen kaikille jotka haluavat auttaa minua ja lämpimiä kesän odotusaikoja. Terveisin, Isabella007---ainainen tiedon etsijä ;-)

14

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onenettaja10

      S7 edge olis kaikista paras vaihtoehto. Tehoa piisaa enemmän kuin muissa android laitteissa ja onhan se akkukin tuossa massiivinen verrattuna kilpailijoihin ja saman kokoluokan puhelimiin. Akkuhan on tuossa sisään pultattu kuten lähes kaikissa luureissa tänä päivänä joten 2-3 vuoden sisään sen joutuu uusimaan huollossa jos ei itse osaa vaihtaa.

      Toinen vaihtoehto olis sitten lg g5. Ainut luuri vaihdettavalla akulla eli sen voi halvalla uusia mutta akkukesto ei ole yhtä hyvä kuin s7 edgessä. S7 edge on muutenkin teknisesti paljon parempi luuri verrattuna tuohon lg:hen joten sen ottaisin kerta raha ei ole probleema. :)

      Jos iso näyttöiset luurit kiinnostaa niin kannattaa tuon samsungin lisäksi katsastaa huawei mate 8. Siinä vielä suurempi akku mutta luurilla kanssa kokoa jonkun verran enemmän. Helposti ainakin näkee sähköpostit. :)

      • Samanlaisetovat

        S7 edge ja Lg G5 ovat tismalleen samanlaiset tehoiltaan paitsi jotkut s7 käyttää samsungin omaa prosessoria kun G5 qualcomm:n.


      • Samsung g S7 on ylihinnoittettu ja jää muunmuassa ZTE axon 7, 20000 pisettä antutu testissä, Samppa 129000 ja ZTE 149000 pistettä. ZTE, sä on Dolby atmos ääni, 2 kaiutinta ja DAT vahvistin, tsekkaa you-tubesta. Prossu on molemissa qualcom 820,sisäistä muistia on ZTE 2×enemän ,64Gb.Hinta parisataa halvempi ja 2 vuoden takuu.Sampan "ääni" surkee(mono)että se siitä sampan spekseistä.Muuten zte,sä on metalli unibody mikä kestää enemän tiputuksia kuin joku lasikuori.


      • Alderbarn kirjoitti:

        Samsung g S7 on ylihinnoittettu ja jää muunmuassa ZTE axon 7, 20000 pisettä antutu testissä, Samppa 129000 ja ZTE 149000 pistettä. ZTE, sä on Dolby atmos ääni, 2 kaiutinta ja DAT vahvistin, tsekkaa you-tubesta. Prossu on molemissa qualcom 820,sisäistä muistia on ZTE 2×enemän ,64Gb.Hinta parisataa halvempi ja 2 vuoden takuu.Sampan "ääni" surkee(mono)että se siitä sampan spekseistä.Muuten zte,sä on metalli unibody mikä kestää enemän tiputuksia kuin joku lasikuori.

        Vielä ZTE axon7 ,siinä on andr. 7.1.1 Oreo tulossa, Google daydream VR hyväksytty, mitä Samppa ei ole. Akku 3250 Ma, että sillei, laumasielut ostaa samppaa. 😎


    • LG:n V10 ja G4 molemmissa on vaihdettava akku. Multa jäi V10 kirjoittamatta että siinä on myös 3000mAh vaihdettava akku. Eli vertaillaan nyt S7 edge vs LG G4 vs HUAWEI Mate 8. G4 kohdalla on otettava huomioon että siinä on toisista poiketen 5.1 Lollipop-versio. Kuinka moni tietää siinä olevista haitoista tai sen heikkouksista? Laittakaa ihmeessä tulemaan lisää mielipiteitänne tänne vaan. Kaikki ehdotukset ovat tervetulleita.

      • Uusinjoladttavissa

        Siihen tullut jo 6.0 päivitys..


    • Xperia-Z
    • Sony:ltä löytyy 2 puhelinta. Xperia Z5 Premium 5,5'': *2,0 GHz 1,5GHz/8-ydinprosessori *3840x2160-näyttö *3GB 32GB (käytössä 27GB) *Akku: 3430mAh *5,1 Lollipop $> Xperia Z5 5,2'': *2,0GHz 1,5GHz/8-ydinprosessori *1920x1080-näyttö *3GB 32GB (käytössä 27GB) *Akku: 2900mAh

    • Tehdäänpä tästä vähän vaikeampaa ja otetaan nyt TUOTTEEN HINTA mukaan arvosteluun. Missä kaikissa kännyköissä hinta vastaa tuotteen ominaisuuksia parhaiten. Kiitokset kaikille jotka ovat jo osallistuneet tähän kännykkä-vertailuun ja myös niille jotka tulevat uusina ihmisinä mukaan! :-)

      • paraställähetkellä

        Xperia z5 compact. Samat tehot kuin isoveljesaään z5:ssa. Huomenna verkkokauppa.com 299e. Parwmpaa hinta-laatusuhdetta et löydä.


      • 5pilkku7omistaja
        paraställähetkellä kirjoitti:

        Xperia z5 compact. Samat tehot kuin isoveljesaään z5:ssa. Huomenna verkkokauppa.com 299e. Parwmpaa hinta-laatusuhdetta et löydä.

        Postimerkki näyttö, ei hyvä. Kännykässä pitää olla vähintään 5,5" näyttä jotta kuvista ja videoista voi nauttia. 5,7" paras koko.


      • eimullamuuta
        5pilkku7omistaja kirjoitti:

        Postimerkki näyttö, ei hyvä. Kännykässä pitää olla vähintään 5,5" näyttä jotta kuvista ja videoista voi nauttia. 5,7" paras koko.

        Huononäköisille kyllä, muille se ja sama. Itse olen selvinnyt 4.7tuuman näytöllä helposti ja näppärä käyttää yhdellä kädellä. Oli kuitenkin sen verran vanha (3v) et ostin 5.3 tuuman näyrön omaavan puhelimen...


    • Olen samaa mieltä siitä että näytön kuuluu olla vähintään se 5,5'' ja akun ainakin se 3000mAh. Mietin vain tuossa että mitä eroa sillä on et onko 6- vai 8-ydinprosessori? Ja onko Lollipop vai Marshmallow haavoittuvaisempi hyökkäyksille kun on virussuojaus esim. F-Secure SAFE?

    • GoldenDelicius

      Nykyaan on One 3T koska piti saada dual sim ja Honor 8 oli sairaan surkea ja parempia malleja ei ollut saatavissa Suomessa. Jos ei olisi ollut pakollista tarvetta, lue ei viitsi ostaa kahta puhelinta, niin olisin ottanut Sonyn. Edellinen puhelin oli Sony Z3 ja olin tyytyvainen siihen.

      Single sim puhelimissa ottaisin Sonyn tai Applen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4823
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      96
      4603
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4204
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3177
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2711
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      222
      2182
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      348
      2168
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      31
      1797
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1512
    Aihe