Pohjois-Karjalan epäilty sarjahukuttaja – poliisi tapauksista: ”Kyse oli kaveriporukasta”
Miestä epäillään kolmesta taposta ja useista tapon yrityksistä vesillä sattuneissa onnettomuuksissa.
Keskusrikospoliisi on tutkinut yhdessä Itä-Suomen poliisilaitoksen kanssa vuosina 2007, 2010, 2011 ja 2014 tapahtuneita veneily- ja hukkumisonnettomuuksista. Kaikki tapaukset ovat tapahtuneet samassa vesistössä Pohjois-Karjalassa.
Rikosepäilyt kohdistuvat pääasiassa 51-vuotiaaseen pohjoiskarjalaiseen mieheen. Hänen lisäksi yhdessä tapauksessa epäillään myös paikalla ollutta 34-vuotiasta pohjoiskarjalaista naishenkilöä osallisuudesta tapaukseen. Molemmat rikoksesta epäillyt olivat vangittuna useita viikkoja esitutkinnan alkuvaiheessa.
Esitutkinnassa on ollut tutkittavana yhteensä neljä eri tapausta, joissa on kuollut kolme täysikäistä mieshenkilöä ja useita henkilöitä on ollut vaarassa hukkua. Hukkumisvaarassa olleiden joukossa oli myös täysikäisiä naisia.
– Yksi tapaus oli sellainen, jossa ketään ei kuollut, mutta useita oli veden varassa. Kolmessa muussa tapauksessa, joissa jokaisessa hukkui yksi henkilö, yhdessä oli myös useita henkilöitä veden varassa, kertoo rikosylikomisario Jarmo Vallius keskusrikospoliisista.
Tapahtumia on tutkittu tappoina ja tapon yrityksinä.
Tapauksissa samankaltaisuutta
Kaikkiin tapauksiin liittyi soutuveneen tyyppinen vene, mutta se ei ole ollut kaikissa tapauksissa sama.
– Yksittäiset hukkumistapaukset liittyvät vesistöön, mutta eivät ole suoranaisesti veneilyonnettomuuksia, vaan veneellä on menty vesille, jonka jälkeen veneestä on jouduttu pois ja on yritetty uida rantaan, kertoo Vallius.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001185923.html
Pohjois-Karjalan epäilty sarjahukuttaja
5
485
Vastaukset
- Omasta-mielestään
hän on syytön rikoksiin ---aivan samoin kuin se huumepoliisikin sanoo olevansa ainakin omasta mielestään! ha-ha
http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/sarjasurmaajaksi-epaillylla-pitka-ja-raskas-rikoshistoria-veti-housut-alas-ja-hakkasi-uhria-kepilla/5911650 - Simosiilli
Hyvä että lopultakin krp alkaa tutkia Pohjois-Karjalan poliisin toimintaa. Saattaa löytyä monta muutakin outoa syyttämättäjättämis päätöstä, ynnä muita hutilointeja.
- Srva-pelle
Joo, ihan mielenkiintoista paikalliset poliisien suojissa toimivat salametsästäjät. Pyydetään oikein erikseen poliisin toimesta eri paskajahteihin mukaan.
Varmaan tämäkin talipää yksi näistä päästään eläkkeellä olevista sekopäistä. Onhan hänellä peräti"laumanvartijakoiria", vow.
- 0000000000000
Riittääkö näyttö näin pitkän ajan kuluttua? Jos se ei silloin heti riittänyt, niin miten se nyt riittäisi? Paitsi jos komisariolta on "unohtunut" ilmoittaa olennaisimmat seikat syyttäjälle. Jotain hämäräähän tässä jutussa on. Kolmesta taposta epäilty on vapaana, mutta pilapuhelun ilman minkäänlaisia uhkauksia soittanut on häkissä...
http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/106431-miten-kolmesta-taposta-epailty-voi-olla-vapaana-syyttaja-en-muista-vastaavaa - Huopaaja
Ei tämäntSoinen maalaispoika Suomesta katoa, jos on pasdiakaan saati sitten rahaa !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391