Ostin omakotitalon ja asun nyt kolmatta kesää siinä. Heti ensimmäisenä kesänä mauriaiset änkesi sisälle yhteen huoneeseen. Tulivat mauriaiset heti tutuiksi. Laatoituksen alla oli hiekkaa, johon olivat aivan älyttömästi kaivaneet reittejä ja munia kantaneet mistä lie.
Revin laatoituksen kokonaan pois ja laitoin alle kivituhkan(iso homma, mutta tehty) Olen myrkyttänyt, polttanut yms. Kivituhka on aika hyvin estänyt näiden tunkeutumista laatojen alle, mutta silti ovat löytäneet valmiita onkaloita tuolta alta.
Tonttiaon raivattu ja koko aika lisää isoilta puita. Vanhoja kantoja on myös, joiden kuorissa tuntuvat viihtyvät. Nämä lähtee aikanaan pois.
Mutta mieleeni tuli sellainen, että jos pihalaatoituksen reunimmaisiin laattoihin poraisi reijän. Miksi ? No ajatus olisi, että tästä reijästä menisi vesi, esim sateella, jos ei vain tukkiudu heti. Koko pitää miettiä tarkkaan. Kuitenkin poranterällä tehtynä. Mitä auttaisi ? Mauriainen ei varmastikkaan pidä siitä, että "pesään" tulee vettä ja laatan alunen pysyy myös kosteana pidempään. Miksei tuosta reijän kautta voi myös myrkkyä pistää perään.
Onko kokemuksia tai parempia ideoita. Jauheinen myrkyy ei näemmä paljoa estänyt munien kantoa. Sen eilinen todisti. Poltin sitten likittämällä nämä. Vanha hiuslakkapurkki ja sytkäri käyttöön. Olisi ollut paljon kätevämpi, kun olisi hoksannut kesää tai kaksi sitten jo.
Mauriaiset pihalaattojen alla
Mauriaane
0
123
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli204415Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm103214Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403107IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm452423Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas811216- 791089
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2421058- 561054
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3681029Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen
Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e140902