Olipa Auriksen huolto edullinen

Edullistahuolenpitoa

Käytin Auriksen 15.000 km:n huollossa Toyotan merkkiliikkeessä. Huolto maksoi 198 €.
Ei ole kallista, ei. Öljynä Toyotan oma paras synteettinen öljy. Huolto sisälsi myös hybridijärjestelmän ja ajoakkujen testin, jotka tietysti olivat täysin kunnossa.

http://www.clublexus.com/forums/attachments/general-classifieds/276208d1363364411-genuine-toyota-0w-20-full-synthetic-motor-oil-case-12-qts-camerazoom-20130314195937438.jpg

Ainakin VW:n huoltovälit on silkkaa paskaa ja huvittaa tämä hardcore-vagginistien jeesustelu huoltoväleistä. En tiedä millainen urpo autoilijan pitää olla, että oikeasti uskoo, että samoilla öljyillä voi ajaa 30tkm. Kummako tuo sitten on, jos jakopääkin siinä samalla paukkuu.

39

647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H_K

      Asiaa joka sana.

    • Tojottaa

      Suunnilleen saman verran Auris HD:n vuosihuolto n 70 000 km viime viikolla ja merkkiliikkeessä. Köyhällä ei ole varaa ajaa kuin Toyotalla. - ;)

    • Turhaa.rahanmenoa

      En tiedä mitä vuosisataa Tojo-kuskit elävät. Täällä 2000-luvulla autoja huolletaan 30.000km välein. En tiedä miksi pitäisi rahoittaa autotehtaita sen useammin. Hyvinrakennettu auto kestää paremmin kuin tojo noilla huolloilla.

      • kohtuu.hintaista

        Olen huollattanut 29-30 tkm välein. Huolto maksaa vähemmän kuin aloittajalla. Autolla ajettu nyt 348 tkm eikä ole moottorissa vikoja ollut eikä ole öljyä tarvinnut lisätä kertaakaan. En tiedä miten heppoisesti suunnitellaan moottorit jotka vaativat tiheämmän huollon.


      • sekundalaatu
        kohtuu.hintaista kirjoitti:

        Olen huollattanut 29-30 tkm välein. Huolto maksaa vähemmän kuin aloittajalla. Autolla ajettu nyt 348 tkm eikä ole moottorissa vikoja ollut eikä ole öljyä tarvinnut lisätä kertaakaan. En tiedä miten heppoisesti suunnitellaan moottorit jotka vaativat tiheämmän huollon.

        Aivan sama,vaihtaako vokkelosta öljyt vaikka joka kuukausi niin jakopää kilahtaa jokatapauksessa. Totkitusti! Kannatta viedä kuukausittain tarkastukseen.


      • museoon

        Herranjestas 348 tkm!! Varmaan näitä Trafinkin tilastoimia Suomemme Euroopan vanhimpia. Kuitenkin toimii vielä? Olisiko tekniikan museo jo kiinnostunut? Vai puhutko todella henkilöautosta, vai kuorma- tai linja-autosta? Junissa ilmeisesti kuitenkin vielä suuremmat kilometrit.


      • kohtuu.hintaista
        sekundalaatu kirjoitti:

        Aivan sama,vaihtaako vokkelosta öljyt vaikka joka kuukausi niin jakopää kilahtaa jokatapauksessa. Totkitusti! Kannatta viedä kuukausittain tarkastukseen.

        Ei kilahda jakopää. Ja kestää muutenkin, ei tämä mikään Avensiksen romu ole.


      • kohtuu.hintaista
        museoon kirjoitti:

        Herranjestas 348 tkm!! Varmaan näitä Trafinkin tilastoimia Suomemme Euroopan vanhimpia. Kuitenkin toimii vielä? Olisiko tekniikan museo jo kiinnostunut? Vai puhutko todella henkilöautosta, vai kuorma- tai linja-autosta? Junissa ilmeisesti kuitenkin vielä suuremmat kilometrit.

        Tuo 348 tkm on tuskin näille sisäänajo. Seitsemän vuotta vanha. Kun ajaa reilut 50 tkm vuodessa ei mikään Tojon rutku ole edes vaihtoehto. Niistähän on n. 95 % paalissa ennen noita kilometrejä.


      • Sanakirjasta

        Huoltovapaa = kertakäyttöinen


    • mikään.huolto

      On siinä öljyille ja suodattimelle ihan hyvä hinta.

    • Hyvin_kestää

      Hyvin on viimeiset kaksi autoa kestänyt, niin että huollot n. 30 000 km välein. Toki yksittäisen huollon hinta tällöin hieman korkeampi.

    • Etelänmatkailija

      Uusi teknikika on noituutta vanhoille Coroilla-papoille. Eihän siinä mitään jos tykkää käyttää autoaan vähänväliä öljynvaihdoissa ja maksaa itsensä kipeäksi. Itse olen valinnut käyttää rahani muuhun.

      • fdfsdfdfsdafsdf

        Siellä sylinterissä ei kyllä ole mitään uutta tekniikka, eikä muuaallakaan öljytilassa, sitten 1980-luvun


      • ToyotassaEiEhkäUutta

        On hieman parempaa koneistusta, parempaa palotapahtumaa, parempia öljyjä ja parempaa suunnittelua. Naapuri ajoi jo 80-luvun alussa uudella autolla 100tlm ilman huoltoa ja öljyn vaihtoja ja vaihtoi taas uuteen ja tällä tyylillä ilman ongelmia.


    • ropakantax

      Uusvanha Erkkikään ei usko että 30tkm huoltoväli on järkevää kenellekään muulle kuin semmoselle, joka pitää autoa 2-max 3 v ja sitten pistää vaihtoon.

      • EssollakoKävit

        Hyvin menee ja on mennyt jo vuosia ja vuosia, eikä paluuta ole.


    • neveisunrahat

      Joo, öljy ja suodatin 198 euroa, ja samaan rahaan turhaa auton ympärillä pyörimistä ja jarrupalojen tuijotusta. Oikea hinta olisi ollut 68 euroa, tämä ilman huijausta ja nyljentää.

      • Paska_kinneri

        Meinaatko että asentajan työ missään merkkiliikkeessä on ilmaista? Köyhät huoltakoon nyrkkipajoissa tai ite!


    • totuus.paljastuu

      Jo 30 tkm huollossa ehdotetaan jarrujen uusimista ja vaihdetaan jarrunesteet yms.

    • Pellehuoltoa

      Eikös noilla hybridin romuilla ajeta sähköllä? Sitten vaihdetaan lähes ajamattomat öljyt. Minä ymmärrän jos huolletaan jotain hienoa autoa kalliisti mutta että sekasikiö hybridiä missä ei ole ajonautintoa, huh huh!

      Firman pakuissa on 50.000 km öljynvaihtoväli ja hienosti toimivat. Toista oli ennen nokivasaroissa, 10.000 km vaihtoväli. Niin ne autot kehittyvät. Josko Tojokin 10-20 vuoden päästä siirtyy 2000-luvulle.

      • Mikäs_se

        sinun firmasi oikein on kun täällähän sinä vietät trollinhommissa keskimäärin 18 tuntia vuorokaudessa. Hetihän sinun monet oksennuksesi tästäkin keskustelusta tunnisti.


    • HalvallaTehdääHalpaaSaa

      Japanilaisen valmistusfilosofian mukaan liian hyvä viimeistely on turha menoerä tehtaalle ja siksi öljyjä pitää vaihtaa useasti ja muistaa parin tuhannen jälkeen vaihtaa hiontaöljyt metallipuruineen pois.
      Tästä oli juttua jo 80-luvulla TM:ssä kun tekivät artikkelin retkestään Hondan GoldWingillä halki Ameriikan suuren maan ja kone korkkasi kesken rundin. Avasivat koneen ja ihmettelivät kuinka huonoa ja viimeistelemätöntä osaa kone oli täynnä, mutta paikallinen japski tokaisi, että älkää välittäkö ajakaa vaan, kyllä se pikku remontilla kestä taas.

    • Tojottaa

      Täällä ollaan taas niin viisaita vaikutetaan tietävän kaikki autojen tekniikasta ja huolloista. Kertokaapa minkä automerkin vuosihuollon voi tehdä alle 150 euron merkkiliikkeessä ja laatuöljyillä.
      Jos suomalainen ajaa keskimäärin 18 tkm vudessa, on meidän olosuhteissa syytä tehdä huolto joka vuosi merkistä riippumatta ellei auto vaihdu joka kolmas vuosi. Ne, jotka ajavat apljon vuodessa, voivat hyvinkin pitää 30 tkm öljynvaihtoväliä, mutta kokemukseni mukaan ainakin kansanautoihin joutuu lisäämään melkein koko täyttömäärän tuona aikana. Voi olla, että oli huono yksilö.
      Joku ulkomaalaisketju tarjoaa hintaan 149 euroa! Aiemmin joku kirjoitti, että oikea hinta olisi 68 euroa. Eihän sillä saa kuin pari litraa huippulaadukasta öljyä.

      • JoitainHintoja

        Esim. Motonetissä Castrol Long Life 4 litraa 39.90 €. Näitä 2 kpl tekee 79.80 €. Jää pari litraa ruohonleikkurin tai mönkkärin öljynvaihtoon. Eli auton osalle jää 60 €. Öljynsyodatin 13.90 €. Eli n. 75 € itse tehtynä. Mikä on merkkihuollon hinta, en tiedä. Mitään vuosihuoltoja en teetä, joka toinen vuosi vaihdetaan kaikki suodattimet Pärnäsellä öljynvaihdon lisäksi. Hinta silloin n. 300 €.


      • Tojottaa

        Varmasti noinkin pärjää, mutta ruohonleikkuriin ja mönkijään eivät nuo öljyt ole kyllä sopivia. Mönkijöissä on hyvin tyyppikohtaisia eroja, mutta 4-tahti pienkoneisiin yleisin on perus 30W mineraaliöljy. Jotkut saattavat vauroitua synteettisestä moniasteöljystä.
        Itse öljyjen kanssa tuhraaminen ei kannata uudempien autojen kanssa, koska hyvityshinta on useinkin 1500-2000 euroa pienempi jos auto on itse huollettu.


      • synteetti

        Täyttä puppua on tuo mineraali vs synteetti. Synteettiä voi käyttää ihan kaikessa. Jos muuta väittää niin on oppi hankittu jossain esson baarilla.


    • eiikuisia

      Öljyt ei kestä 15000 km. Mulla tietokone vaatii öljynvaihdon 13000 km paikkeilla.

      • ÖljyEiKestä

        Tässä piilee totuuden siemen. Toyotalla on nimenomaan useimpien öljyjen heikon km kestävyyden syistä lyhyt öljynvaihtoväli. Jotkut ylittävät Toyotansa öljynvaihtovälin ja sitten ihmetellään että miksi Toyota on saanut A-katsastuksen listan mukaan huonon km kestävyyden. Jos ylität tuon öljynvaihtovälin niin sitten sinulle tulee paljon kalliimpi lasku olettaen että aiot ajaa samalla autolla kauemminkin kuin vain muutaman vuoden. Jokin monissa Toyotan moottoreissa on niin outoa, että useimmat öljyt eivät kestä mitenkään 20-30tkm öljynvaihtovälejä.
        20-30tkm öljynvaihtoväli antaa Toyotassa riskin tästä:
        https://www.youtube.com/watch?v=cCHf7oSGdes
        https://www.youtube.com/watch?v=lfWQOEHxfGg


      • Toyota-palstan
        ÖljyEiKestä kirjoitti:

        Tässä piilee totuuden siemen. Toyotalla on nimenomaan useimpien öljyjen heikon km kestävyyden syistä lyhyt öljynvaihtoväli. Jotkut ylittävät Toyotansa öljynvaihtovälin ja sitten ihmetellään että miksi Toyota on saanut A-katsastuksen listan mukaan huonon km kestävyyden. Jos ylität tuon öljynvaihtovälin niin sitten sinulle tulee paljon kalliimpi lasku olettaen että aiot ajaa samalla autolla kauemminkin kuin vain muutaman vuoden. Jokin monissa Toyotan moottoreissa on niin outoa, että useimmat öljyt eivät kestä mitenkään 20-30tkm öljynvaihtovälejä.
        20-30tkm öljynvaihtoväli antaa Toyotassa riskin tästä:
        https://www.youtube.com/watch?v=cCHf7oSGdes
        https://www.youtube.com/watch?v=lfWQOEHxfGg

        trollipojuhan se tässäkin oksentelee tajuamatta mistään mitään tarkoituksenaan vain trollata sen pikkurahan eteen mitä sille oksentelustaan Vw-konsernin eri merkkien maahantuojat maksavat. Se raha ei ole suuri trollipojun tekemään työmäärään verrattuna, joten orjatyöksi sitä kai voisi kutsua. Toisaalta18 tuntia trollausta päivässä sekoittaa pojun pään joten työsuojelun tarve on ilmeinen.


      • ddsfdadfds
        ÖljyEiKestä kirjoitti:

        Tässä piilee totuuden siemen. Toyotalla on nimenomaan useimpien öljyjen heikon km kestävyyden syistä lyhyt öljynvaihtoväli. Jotkut ylittävät Toyotansa öljynvaihtovälin ja sitten ihmetellään että miksi Toyota on saanut A-katsastuksen listan mukaan huonon km kestävyyden. Jos ylität tuon öljynvaihtovälin niin sitten sinulle tulee paljon kalliimpi lasku olettaen että aiot ajaa samalla autolla kauemminkin kuin vain muutaman vuoden. Jokin monissa Toyotan moottoreissa on niin outoa, että useimmat öljyt eivät kestä mitenkään 20-30tkm öljynvaihtovälejä.
        20-30tkm öljynvaihtoväli antaa Toyotassa riskin tästä:
        https://www.youtube.com/watch?v=cCHf7oSGdes
        https://www.youtube.com/watch?v=lfWQOEHxfGg

        Johan on satusetä heittänyt jutun heikosta öljyb kestävyydestä. HuuuuuuuuuuuuHaaaaaaaaaaaaa.


    • jhscjdfgjdgb

      Bmw 520d. eka huolto 20.000 km 98e. Merkkiliikkeessä.

    • Hyvää_huoltoa

      Munkin edellinen auto (ave -09 D4D) huollettiin 15 tkm:n välein. Kone vaihdettiin tehdaskunnostettuun 125 tkm:ssa. Oliskohan pitänyt huollattaa 7,5 tkm:n välein?

      • 5_kk_huoltoväli

        ^kyllä se lienee tohjon turbokoneiden kanssa tarpeen! Eikös turbovariksessa ollut ihan virallisesti 7,5 tkm huoltoväli? Sama varmaan turbonauriksessakin?

        Plus kai muistit teettää lastunpoistohuollon 5 tkm kohdalla?

        7,5 tkm on ihan hyvä huoltoväli keskimääräiset 18 tkm ajavalle. Huoltoon kätevästi 5 kk välein - tasaluku on helppo muistaa.


      • dfsdfasfdsfasd
        5_kk_huoltoväli kirjoitti:

        ^kyllä se lienee tohjon turbokoneiden kanssa tarpeen! Eikös turbovariksessa ollut ihan virallisesti 7,5 tkm huoltoväli? Sama varmaan turbonauriksessakin?

        Plus kai muistit teettää lastunpoistohuollon 5 tkm kohdalla?

        7,5 tkm on ihan hyvä huoltoväli keskimääräiset 18 tkm ajavalle. Huoltoon kätevästi 5 kk välein - tasaluku on helppo muistaa.

        Kaksi edellistä viestiä satusedältä.


      • kehitysmaa-autoilua

        No, kerropa meille, mikä oli turbovariksen huoltoväli!

        Vai ruvetaanko googlettelemaan... ja törmätään taas tietoihin vakavista kestävyysongelmista. Jollain oli mm. palanut mäntään reikä ym.

        Tohjo on kehitysmaa-auto, joka on tarkoitettu Afrikkalaisten kyläseppien korjattavaksi. Viimeistelyl ei niin väliä & wanhanaikaista tekniikkaa. Näistä johtuu mm. lyhyt huoltoväli ja vanhanaikaiset ominaisuudet (80-luvun tyylisiä, hengettömiä kierroskoneita).

        Ei tällaiseen turboa passaa lisätä, muutoin käy just niinkuin surkeat kokemukset turbovariksesta ja D4D -pommikoneista kertovat!


      • ssasdsdasdSD
        kehitysmaa-autoilua kirjoitti:

        No, kerropa meille, mikä oli turbovariksen huoltoväli!

        Vai ruvetaanko googlettelemaan... ja törmätään taas tietoihin vakavista kestävyysongelmista. Jollain oli mm. palanut mäntään reikä ym.

        Tohjo on kehitysmaa-auto, joka on tarkoitettu Afrikkalaisten kyläseppien korjattavaksi. Viimeistelyl ei niin väliä & wanhanaikaista tekniikkaa. Näistä johtuu mm. lyhyt huoltoväli ja vanhanaikaiset ominaisuudet (80-luvun tyylisiä, hengettömiä kierroskoneita).

        Ei tällaiseen turboa passaa lisätä, muutoin käy just niinkuin surkeat kokemukset turbovariksesta ja D4D -pommikoneista kertovat!

        Satusetien kertomaa.


    • vähemmälläkin_pääsee

      Jos 198 on mielestäsi vähän 15000 km.n välein niin mikäs siinä. Taitaa olla Tojon "paras" öljy aika hinnakasta.

      • ddfdfasdfdfd

        Sinähän sen tiedät kun olet Toyotalla töissä.


    • Tullookalliiksi

      Olipa tyyristä tuhrasiko kokonaisen 1 tunnin työaikaa a 80€/h loput öljyyn suodatin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe