mitä helvettiä sekä elenia että vattenfall

miksmolemmat

pommittaa mua sähkölaskuilla? 20 euron luokkaa kumpikin. onko tää jotain kusetusta vai mitä?

6

4003

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tabou

Joo, tottakai on kusetus.
      Et sitten kuluttanut sen enempää omaa aikaa lukeaksesi mitä niissä laskuissa todella lukee?
      Miksi olet solminut sähkönsiirto- ja sähkösopimukset eri firmoihin?

• Sähkönmyyjä

Elenia ei ole sähköyhtiö, vaan verkkoyhtiö. Elenia ei myy sähköä edes omalla alueellaan. Vattenfall on vaan toimitusvelvollinen sähköyhtiö Elenian verkkoalueella, ei kuitenkaan samaa yhtiötä. Vuosia sitten oli toisin, kun Vattenfall omisti nykyisen Elenian alueen sähköverkot.

• tabou

Sitähän mä tässä vähän hain, että jos odottaa vain yhtä laskua, niin ei ole tajunnut sitten, että sähkönsiirto ja sähkö itse tulevat eri yhtiöiltä. Eli miten on asiansa sopinut/hoitanut :) Juu Elenia on siirtäjä ja VF on sähköntuottaja...

• agrigaatil

Kyllä tulloo kalliiksi homo sähköt!

• M7ljönääääri

Joo maksoin viime kuussa 200 euroa sähkön jälleenkytkennästä ropocapitalin perintä firmalle, tullut tässä kuussa jo 2 ropocapitalin laskua ja yksi elenialta.. Taitaa kyllä kusettaa nyt minua.

• Sähkön siirrosta vastaa paikallinen sähköverkkoyhtiö, joka omistaa alueen jakeluverkon. Sähkön siirtohintaa ei voi kilpailuttaa.

Sähkön myynnin voit kilpailuttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      171
      2496
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      55
      2051
    3. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

💕💕💕💕
      Ikävä
      104
      1967
    4. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      56
      1958
    5. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      31
      1950
    6. Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)

Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la
      Sysmä
      60
      1274
    7. Onko sulla jotain

Suunnitelmia?
      Ikävä
      122
      1146
    8. Poistettuun aloitukseen

Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei
      Suhteet
      20
      993
    9. Vaikeneminen

Tylsää kun nainen meni kuoreen 🫤
      Ikävä
      55
      938
    10. No miten meni?

Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      110
      877
    Aihe