Olen kusipää mutta haluaisin normaalin itsetunnon. Mitä voin tehdä asialle?
Hei! Voisiko joku neuvoa
3
124
Vastaukset
- lololool
keskity asioihin missä olet hyvä ja näe omat hyvät puolesi ja miksi olet ainutlaatuinen
Hei
Ensinnäkin voisit lakata nimittelemästä noin rumasti.. Sait jo hyviä vastauksia, joten lisään siihen jotain minkä itse koen tärkeänä.
Hyvässä itsetunnossa on kyse oman itsen rakastamisesta. Siitä, että kokee olevansa ihan ookoo tyyppi, jopa aika hyvä joissain asioissa. Että näkee myös omat huonot puolensa, mutta pitää silti itseään pohjimmiltaan rakastettavana ihmisenä.
Itsetuntoa on ehkä vaikea kohentaa vain päättämällä että nyt minä sitten alan arvostaa itseäni. Se kohenee ihmissuhteissa. Kun voi vastaanottaa ja antaa rakkautta, silloin käsitys omasta itsestä vahvistuu ja rakentuu.
Mieti, millaisia ihmissuhteita sinulla on ? Voisiko lähipiirisi auttaa sinua oman itsesi hyväksymisessä?
Tsemppiterkuin,
pappi Elisabet"Olen kusipää mutta haluaisin normaalin itsetunnon. Mitä voin tehdä asialle?"
Voit myös koettaa kirkastaa sen kusen.
Laatuhan on aina hyvästä.
Nyky-yhteisössähän ei tarvitse olla hyvä(moraalisesti) kunhan on riittävän lahjakas tai hyvä(laadullisesti).
Tällöin kusipäisyys voi olla ratkaiseva valtti elämässä pärjäämisessä.
Eli kehitä kusipäisyyttäsi niin paljon, että itsetuntosi normalisoituu.
Se on ihan helppoa.
Vain vähän treeniä, niin kyllä se siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346