ESS: Törkeä petosepäily: Mies huijasi uskonveljiltään kaksi miljoonaa – rahat hävisivät Ghanaan
Hämeen poliisi tutkii törkeää petostapausta, jossa lahtelaisen miehen epäillään huijanneen yhteensä yhdeksää ihmistä sijoittamaan rahaa rakennusprojektiin Espanjassa. Todellisuudessa rahat katosivat kuin tuhka tuuleen. Asiasta uutisoi Etelä-Suomen Sanomat.
Huijatut olivat sijoittaneet rahaa vuodesta 2013 alkaen tuhansista euroista jopa satoihin tuhansiin euroihin. Yhteensä sijoituksia oli tehty kahden miljoonan euron edestä.
Epäiltynä jutussa on 70-vuotias Lahdesta kotoisin oleva mies, joka on tuomittu aiemmin talousrikoksesta ehdolliseen vankeusrangaistukseen sekä liiketoimintakieltoon. Miehen väitteistä huolimatta rahat eivät koskaan päätyneet Espanjaan.
– Poliisin käsityksen mukaan rahat päätyivät erilaisten välikäsien kautta Ghanaan, rikostarkastaja Kari Kajala sanoo ESS:n haastattelussa.
Poliisi on yrittänyt saada apua paikallisilta viranomaisilta rahojen löytämiseksi, mutta toistaiseksi mitään vihjeitä rahojen sijainnista ei ole.
Teosta epäillyllä miehellä on Etelä-Suomen Sanomien tietojen mukaan helluntailaistausta ja ainakin osa huijatuista henkilöistä on myös on helluntailaisia.
http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/ess-torkea-petosepaily-mies-huijasi-uskonveljiltaan-kaksi-miljoonaa-rahat-havisivat-ghanaan/5912734
Mies huijasi uskonveljiltään kaksi miljoonaa
Tällainen_Veli
2
154
Vastaukset
- drsrjs
Tilaisuus tekee varkaan , ei mulla muuta.
- Valtteri.Visueuro
Huijatut olivat sijoittaneet rahaa vuodesta 2013 alkaen tuhansista euroista jopa satoihin tuhansiin euroihin. Yhteensä sijoituksia oli tehty kahden miljoonan euron edestä.
Ennen sanottiin "tyhmimmän eväät syödään aina ensin se on maailman tapa".
Kun katsotaan noita summia mitähän huijatut olisivat tuolla liialla rahalla tehneet ?
Ahneus ja tyhmyys kulkevat usei samaa jalkaa. Voitonpyyntö ja halu saada lisää jonkun toisen kustnnuksella siinä se avain on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1484872- 1843943
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1203619Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia442926- 1381886
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta441687Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?601360Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261299Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211271Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231223