Kannattaako 3-4 vuotta vanhaa mikrouunia korjauttaa. Merkki on Ignis ja vika on se, että valo tulee, lautanen pyörii, mutta eväät ei lämpene.
Kannattaako mikroa korjauttaa?
17
4365
Vastaukset
- 41579+97
EI todellakaan sillä 39e hintaan saa tarjouksesta
uuden.
Tai jostain osto ja myyntiliikkeestä käytetyn. - pena
90% varmuudella mikropäästä(mangetroni??) johto irti/kosketusvika.
ensin sähköt pois....- Minä
Ohjeissa sanotaan, ettei saa mennä itse räpläämään ja kansia availemaan. Missä tollanen osa vois olla??
- kätevä emäntä
Minä kirjoitti:
Ohjeissa sanotaan, ettei saa mennä itse räpläämään ja kansia availemaan. Missä tollanen osa vois olla??
Tuommonen magnetroni voisi olla kännykässä, sillä olisi kätevä lämmittää eväät esim. töissä!
- pena
Minä kirjoitti:
Kyllä se sieltä löytyy...
- huolto
montako mikroa sä pena olet korjannut? vika voi olla myös sj-muuntajassa, sj-diodissa, erillisessä sj-sulakkeessa, magnetronin ylilämpösuojassa, saako sj-muuntaja kellolta sähköä jnejne.
ääliö pena tarkoittaa 90%:aan lasittuneita kosketuspintoja magnetronin liittimissä, mutta se vika ei ole edes 10% vastaavissa tapauksissa. - aki
huolto kirjoitti:
montako mikroa sä pena olet korjannut? vika voi olla myös sj-muuntajassa, sj-diodissa, erillisessä sj-sulakkeessa, magnetronin ylilämpösuojassa, saako sj-muuntaja kellolta sähköä jnejne.
ääliö pena tarkoittaa 90%:aan lasittuneita kosketuspintoja magnetronin liittimissä, mutta se vika ei ole edes 10% vastaavissa tapauksissa.ompa noita korjailtu tänäänkin liki parikytä ja kyllä pena on oikeessa,vitun daiju.
- huolto
aki kirjoitti:
ompa noita korjailtu tänäänkin liki parikytä ja kyllä pena on oikeessa,vitun daiju.
"90% varmuudella mikropäästä(mangetroni??) johto irti/kosketusvika."
Ja sun mielestä pena the ääliö on oikeassa? Pena the ääliö, joka ei osaa edes kirjoittaa magnetronia oikein eikä ole edes varma tarkoittaako mikropää magnetronia :)
Mikä vitun mikropää???????
Mikä se on?
:)
Ei teille voi pellet kuin nauraa .D - huolto
huolto kirjoitti:
"90% varmuudella mikropäästä(mangetroni??) johto irti/kosketusvika."
Ja sun mielestä pena the ääliö on oikeassa? Pena the ääliö, joka ei osaa edes kirjoittaa magnetronia oikein eikä ole edes varma tarkoittaako mikropää magnetronia :)
Mikä vitun mikropää???????
Mikä se on?
:)
Ei teille voi pellet kuin nauraa .D... ihan pikku juttu. pena the ääliö kertoo että mikropäästä olisi johto irronnut. että se olisi syy kontaktivikojen lisäksi...
Jos sä kerran korjaat mikroja työkses, niin montako magnetronista itsekseen irronnutta liitintä olet nähnyt? oikein, en mäkään yhtään, koska ne liittimet on varsin tiukkoja lasittusmisongelmien vuoksi. - Osku
huolto kirjoitti:
... ihan pikku juttu. pena the ääliö kertoo että mikropäästä olisi johto irronnut. että se olisi syy kontaktivikojen lisäksi...
Jos sä kerran korjaat mikroja työkses, niin montako magnetronista itsekseen irronnutta liitintä olet nähnyt? oikein, en mäkään yhtään, koska ne liittimet on varsin tiukkoja lasittusmisongelmien vuoksi.Poika soitti että neljä vuotta vanha AEG:n pyörivä digitaalimikro lakkasi toimimasta, ja sanoi tilanneensa huoltomiehen.
Huoltomies oli pyytänyt vedoten kiireeseen, että jos mikro olisi valmiina pöydällä peräpeili avattuna, poika teki työtä käskettyä, "kappas vaan" sieltä oli jokin johto irronnut ja jonka hän työnsi paikalleen.
Mikro lähti taas iloisesti lämmittämään.
Huoltomiehen käynti peruttiin !
Tekikö huoltomies virheen ? - huolto
Osku kirjoitti:
Poika soitti että neljä vuotta vanha AEG:n pyörivä digitaalimikro lakkasi toimimasta, ja sanoi tilanneensa huoltomiehen.
Huoltomies oli pyytänyt vedoten kiireeseen, että jos mikro olisi valmiina pöydällä peräpeili avattuna, poika teki työtä käskettyä, "kappas vaan" sieltä oli jokin johto irronnut ja jonka hän työnsi paikalleen.
Mikro lähti taas iloisesti lämmittämään.
Huoltomiehen käynti peruttiin !
Tekikö huoltomies virheen ?Mistä osasta se johto oli irronnut? tuskin magnetronista, koska electrolux -konsernissa varsin hyvin tunnetaan magnetronin liittimien kireyden tärkeys suhteessa takuuhuoltoihin joita moiset löysyydet aiheuttaisivat.
AEG:n mikrosta ei ihan äkkiä poisteta peräpeiliä, vaan kuoret, jotka käsittää sivut ja katon... Niiden kuorien alta löytyy kaikki oleellinen tekniikka, paitsi lautasta pyörittävä moottori. - Osku
huolto kirjoitti:
Mistä osasta se johto oli irronnut? tuskin magnetronista, koska electrolux -konsernissa varsin hyvin tunnetaan magnetronin liittimien kireyden tärkeys suhteessa takuuhuoltoihin joita moiset löysyydet aiheuttaisivat.
AEG:n mikrosta ei ihan äkkiä poisteta peräpeiliä, vaan kuoret, jotka käsittää sivut ja katon... Niiden kuorien alta löytyy kaikki oleellinen tekniikka, paitsi lautasta pyörittävä moottori.Muistin väärin kone onkin Siemens merkkinen "mikro", huoltomiehen mukaan nämä liittimien huonot kosketukset ( ilmeisesti nimim."huollon" mainitsema liittimen kireys ) ovat joskus syy vikoihin.
Sielä mainittiin jotain "lasituksesta" en tiedä mitä sillä tarkoitetaan ?
PS. se peräpeili oli vaan sanonta kotelosta ! - pena
Osku kirjoitti:
Muistin väärin kone onkin Siemens merkkinen "mikro", huoltomiehen mukaan nämä liittimien huonot kosketukset ( ilmeisesti nimim."huollon" mainitsema liittimen kireys ) ovat joskus syy vikoihin.
Sielä mainittiin jotain "lasituksesta" en tiedä mitä sillä tarkoitetaan ?
PS. se peräpeili oli vaan sanonta kotelosta !En ole alan ammatilainen mutta kun tässä vuosien saatossa olen aukonut omia ja tuttujen miroja niin puolemkymentä on alkanut toimimaan johtoja heiluttamalla ja kiristelemällä. Yksi ei alkanut toimimaan ja se heitetiin mäkeen...viimeksi uudesta noin 3kk vanhata wpoolissa mikropään liitin löysä ja pelkkä heiluttelu auttoi..
- huolto
pena kirjoitti:
En ole alan ammatilainen mutta kun tässä vuosien saatossa olen aukonut omia ja tuttujen miroja niin puolemkymentä on alkanut toimimaan johtoja heiluttamalla ja kiristelemällä. Yksi ei alkanut toimimaan ja se heitetiin mäkeen...viimeksi uudesta noin 3kk vanhata wpoolissa mikropään liitin löysä ja pelkkä heiluttelu auttoi..
Oskulle ja Penalle:
"viimeksi uudesta noin 3kk vanhata wpoolissa mikropään liitin löysä ja pelkkä heiluttelu auttoi.. "
Takuukoneisiin ei hyödytä koskea mitenkään eikä avata ees koppaa.
Lasittuminen tarkoittaa magnetronin liittimien pinnan muuttumista epäjohtavaksi. varsinaista syytä en minäkään tiedä, miksi niin tapahtuu. Muutos on kemiallinen.
Kuitenkin, jos liitos on tiukka ja kunnollinen, lasittuminen ei vaikuta liittimien toisiinsa koskeviin kohtiin, vain muuhun osaan liittimen magnetronin puoleista kohtaa.. eli tiukka liitos painautuu syvemmälle kuin lasittuminen vaikuttaa.
Jos liitoksessa on häikkää, ja mikro alkaa taas toimia liittimien heiluttelun jälkeen, olisi magnetronin liittimet viilattava puhtaaksi, ja johdoissa olevat ampit vaihdettava laadukkaampiin ja tiukempiin.. muuten vika uusiutuu jonkin ajan kuluttua.
ja sitte yks juttu: jos on korjannut puolenkymmentä mikroa, ei voi saada vikaprosenttia 90.. Toi siis niinkuin ihan matemaattisesti.. vaikka siinä olisi vähän toleranssiakin tossa "puolenkymmentä" :D
Tarvitaan vähintään kymmenen korjausta ennen kuin saadaan niin tarkka(tai edes lähelle sitä) vikaprosentti...
No okei, toi loppu oli jo niuhotusta :) - pena
huolto kirjoitti:
Oskulle ja Penalle:
"viimeksi uudesta noin 3kk vanhata wpoolissa mikropään liitin löysä ja pelkkä heiluttelu auttoi.. "
Lasittuminen tarkoittaa magnetronin liittimien pinnan muuttumista epäjohtavaksi. varsinaista syytä en minäkään tiedä, miksi niin tapahtuu. Muutos on kemiallinen.
Kuitenkin, jos liitos on tiukka ja kunnollinen, lasittuminen ei vaikuta liittimien toisiinsa koskeviin kohtiin, vain muuhun osaan liittimen magnetronin puoleista kohtaa.. eli tiukka liitos painautuu syvemmälle kuin lasittuminen vaikuttaa.
Jos liitoksessa on häikkää, ja mikro alkaa taas toimia liittimien heiluttelun jälkeen, olisi magnetronin liittimet viilattava puhtaaksi, ja johdoissa olevat ampit vaihdettava laadukkaampiin ja tiukempiin.. muuten vika uusiutuu jonkin ajan kuluttua.
ja sitte yks juttu: jos on korjannut puolenkymmentä mikroa, ei voi saada vikaprosenttia 90.. Toi siis niinkuin ihan matemaattisesti.. vaikka siinä olisi vähän toleranssiakin tossa "puolenkymmentä" :D
Tarvitaan vähintään kymmenen korjausta ennen kuin saadaan niin tarkka(tai edes lähelle sitä) vikaprosentti...
No okei, toi loppu oli jo niuhotusta :)Saa sen kopan varmasti aukaista takuuaikana. Mikään takuu ei voi katketa kuoren poistossa, tosin tee se itse mies väärillä korjausopeilla voi särkeä itse koneen...ja tämä on se syy miksi käsketään välttää kopan aukaisemista.
Toinen juttu on että täällä päin ei saa mitään konetta alle parin viikon "huolosta..."...:( - huolto
huolto kirjoitti:
Oskulle ja Penalle:
No okei, toi loppu oli jo niuhotusta :).. luet tarkemmin, mä kirjoitin että ei hyödytä..
en kirjoittanut että ei saa. - Osku
pena kirjoitti:
Saa sen kopan varmasti aukaista takuuaikana. Mikään takuu ei voi katketa kuoren poistossa, tosin tee se itse mies väärillä korjausopeilla voi särkeä itse koneen...ja tämä on se syy miksi käsketään välttää kopan aukaisemista.
Toinen juttu on että täällä päin ei saa mitään konetta alle parin viikon "huolosta..."...:(Nämä asiat ovat mielestäni tapauskohtaisia ja riippuu esim. kodinkonehuollosta/henkilöstä.
Muistan aikoinaan putkitelevisioaikaan kun menin televisio mukana huoltoon ja kerroin merkin ja vian, niin huoltomies antoi putken ja sulakkeen ja sanoi vaihda itse, kunhan et pidä virtaa päällä ainakaan kahteen tuntiin.
Toista se on nykyajan laitteiden josta ei ota selvää ilman mittareita.
Mutta Philips pölynimurin avattuani ja otettuani piirikortin esille totesin pienen tumman läiskän josta tinasin langan kiinni jopa alkoi imu.
Olen kyllä itse vaihtanut/vaihdattanut huoltoasemalla uuteen autooni öljyt, ja tehnyt muutakin huoltoa eikä tämän pitäisi vaikuttaa autoni takuuseen millään lailla jos käytetään valmistajan suosituksen mukaisia aineita!
Mutta nyt puhunkin autosta enkä migrosta !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760