Miksi suomen seuraavaksi hävittäjäksi on ehdolla vain huonoja vaihtoehtoja ja suomen ilmavoimien vaatimuksiin parhaiten sopiva hävittäjä on jätetty pois?
Tämän hetkisistä 5:stä kilpailijasta YKSIKÄÄN ei täytä suomen ilmavoimien asettamia vaatimuksia.
On suomen kannalta täysin idioottimaista ostaa monella miljardilla joko vanhentuneita vehkeitä, tai 100% ylikalliita huonosti vaatimuksiin sopivia vehkeitä.
Miksi armeija ja hallitus ovat niin idiootteja, etteivät ota KAIKKI vaatimukset täyttävää vehjettä?
Onko suljettujen ovien takana jo luvattu ostaa täysin kelvoton F-35? Vai onko ruotsin gripenin lobbaus jo mennyt läpi?
Miksei japanin X-2 kelpaa suomelle?
Järjetöntä_menoa
5
121
Vastaukset
- ressu1
grippen ois paras
- Ei_ole
koska ei selviä tuntia kauempaa suomen ilmatilassa.
Oikea vastaus olisi Kanada, jos ottaisivat Avro Arrowin taas tuotantoon. Tosin sen toimintasäde voisi olla liian pitkä vaikka pitkä on Suomikin. No, pakkoko olisi tankata aina täyteen, mahtuisi enemmän pateja kyytiin.
- mazda32kolme
Japanin kone olisi riiskuppien tapaan vähäruokainen ja sillä lentäisi ongelmitta satoja tuhansia kilometrejä.
- 00001111
Tai SU-35 ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712983
- 462604
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322245- 792158
- 951966
- 321732
- 121546
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171497Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil271308