Pentujen rekisteröinti kestää

ulkomainentuonti

Olen odotellut koirani papereta noin kuukauden. Kasvattajakaan ei tiedä tilanteesta sen enempää. Toinen vahemmista on tuontikoira, suomeen kuitenkin jo rekisteröity. Tuontikoiralla on myös aiempi jo rekisteröity pentue suomessa. Miten siellä nyt kestää niin kauan? Toinen myöhemmin syntynyt pentue on jo rekisteröity, molemmat vanhemmat kotimaisia.

Olen lukenut, että jos toinen vanhemmista on ulkomainen, rekisteröinti kestää pidempään. Tarkoittaako tuo ulkomaalaisuus, että koira asuu ulkomailla? Vai onko tuonti myös ns ulkomainen?

6

1394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haukullinem

      Moi. Ostitko Mustasaaresta? Eräs tunnettu ns kasvattaja
      siellä. Halvat hinnat kun jää rekkaukset tekeättä. Iso lauma sukusiitos pentuja kun yksi vanha tehtailee. Leuhotti täälläkin kuin halpaa kun ei kuvata lonkkia ja pienenä vaan halvinta kuivaruokaa. Koirat pikkuhäkissä maantienvarrela tunnettu sillainn kultsupiireissä

      • patakattila00

        "Aikuiset syyllistyvät aivan samalla lailla ja vielä enemmän netin kautta käytävään vainoamiseen. Olisi syytä jokaisen miettiä omakohtaisesti onko tarpeellista netin välityksellä lähteä jonkun ihmisen alasajamiseen. !


    • Ulkomainen tarkoittaa siis ulkolaista, ei tänne rekattua tuontia. Jos tänne on jo rekattu ja kaikki koiralla siis "kunnossa", kun on rekattua saanut, niin ihan sama, kun olisi kotimainen.
      Onko kasvattaja tehnyt ilmon omakoiran kautta? Jos ei, niin rekkaus voi kestää vähän kauemmin.
      Aina voi soittaa suoraan kennelliittoon, niin itse kuin kasvattajakin, ja kysyä missä vaiheessa rekkaus on ;)
      Itse tein juuri äsken rekkauksen omakoirapalvelun kautta, joten saapi nähdä, koska rekkarit tulevat.

    • 4013

      Rekisteröinti kestää vain muutaman päivän jos pennun vanhemmat on Suomen Kennelliiton rekisterissä. Jos toinen vanhemmista on tuontikoira ja se samalla rekisteröidään Suomen Kennelliittoon, voi aika olla pidempi. Kun tuontikoiralla on jo jälkeläisiä Suomessa, tokkopa johtuu siitäkään. Kasvattajan kannattaa aktivoitua jos rekisterikirjoja ei vieläkään ole tullut. Milloinkahan rekisteröintitiedot on Kennelliittoon jätetty vai onko lainkaan? Kennelliitto myös hukkaa tavan takaa papereita.

      • Menna59

        Jos rekisteröinti on tehty omakoira palvelun kautta ja samalla maksettu ....rekisteröintipaperit kasvattajalla samalla kuin suomen posti kulkee ! Epäilen kasvattajaa, onko maksanut rekisteröintiä tai onko sittenkään tuontikoiran rekisteröinti ok ???


    • Joko aloittaja on rekkarit saanut? Jos ei, niin soita itse ihmeessä sinne. Kyllä siellä kerrotaan, mikä on homman nimi.
      Itselleni tuli alle viikossa, omakoiran kautta tehtynä. Mutta jos tekee vanhanaikaisesti, niin saattaa kestää jonkinverran kauemmin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      141
      2091
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1264
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1147
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1027
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      93
      946
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      912
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      880
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      834
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      820
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      723
    Aihe