Apollomatkojen Mauritius+hotellit

miepävaan

Moi!
Marraskuun lopulle "äkkilähtöä" suunnitellaan perheen kanssa (lapset teinejä). Apollomatkat taitaa olla tuolloin miltei ainut matkanjärjestäjä. Onko kellään kokemuksia heidän hotelleista tai villoista / ylipäätään matkan sujuvuudesta. (Selailin kyllä vanhempia keskusteluja, enkä oikein löytänyt vastauksia, TripAdvisorissa oli joitakin.)
Toinen kysymys, kumpaa paikkaa suosittelette mielummin Flic en Flac:n vai Belle Mare:n ympäristöä? Tarkoitus ei ole siis ottaa (vaihteeksi) all inclusivea, vaan syödä paikallisissa ravintoloissa ja kojuissa. Rantaelämää tykätään viettää / puljailla vesipuistoissa ja muutenkin vedessä viettää aikaa mm. snorklaten...

3

400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A.p

Moikka!
      Apollomatkojen reissuista en tiedä mutta olettaisin olevan ihan toimivia kun iso firma on kyseessä ja pitkään toiminut.Mutta miksi matkatoimiston kautta eikä omatoimena?
      Eihän sitä opasta perillä mihinkään tarvitse jos englantia osaa puhua edes jollain tasolla.
      Itse olen ollut Mauritiuksella kolmesti ja aina omatoimireissulla.Tämä on ollut helppoa ja tullut paljon halvemmaksi ja saa itse etsiä itselle sopivan lennon ja etuna on myös se että hotellejen ja huviloiden valikoima on paljon suurempi.
      En tiedä Apollojen hintoja mutta kannattaa tutkia hieman tulisiko merkittävää säästöä omatoimena!
      Hotellit vaikka hotels.comin kautta ja huviloita voi etsiä esim. homeawaysta.
      Taksin voi tilata kentälle netistä ja kuski on vastassa nimilapun kanssa,sitten vain majapaikkaan.
      Itse menisin mielummin länteen koska idässä on tuulisempaa ja se voi haitata vedessä peuhaamista.Snorklaus on ikävää kun aallot lyö pään yli ja vettä menee putkeen.
      Belle Mare on myös kalliimpaa aluetta kuin Flic en Flac.Flacin ranta on hyvä vaikka snorklailuun ja tyynempi kuin itärannat,kylällä on ravintoloita ja kauppoja ja kaikki kävelyetäisyydellä.
      Bellessä en ole majoittunut,läpi olen ajanut ja mielestäni se on enemmän ns."turistialuetta",hotelleja ja golfkenttiä,etäisyydet pidempiä eli taksilla voi joutua liikkumaan enemmän.
      Vesipuisto on lähellä Belleä ja ihan ok mesta.
      Molempien kaupunkien ravintoloita voit katsella ja hintatasoja vertailla vaikka täältä: http://restaurants.mu/

Ja eihän mikään estä vaihtamasta puolta loman puolivälissä,tulisi molemmat paikat nähtyä samalla reissulla!
      Mukavaa lomansuunnittelua!

• A.p

ps. Olithan tietoinen että huviloihin kuuluu usein myös maid eli piika joka hoitaa kotitaloustyöt,joskus myös kokkauksen?
      Omaa lomaa ei tarvitse kuluttaa tiskaukseen ja siivoukseen! :D

• Flic en Flacissa on parempi tarjonta jos haluatte syödä paikallisissa, myös hintataso on halvempi.
      Belle Maressa on saaren ainoa vesipuisto. Tosin jostain kuulin huhuja, että se olisi suljettu. Siitä kannattaa ottaa selvää.
      Itärannikko on parempaa aluetta snorklailuun. Sieltä löytyy monin paikoin elävää korallia ja paljon kaloja aivan rannan tuntumasta. Myös itärannikolla on koralliriutta joka katkaisee isomman aallokon, joten aallot ei haittaa snorklailua. Ei ainakaan minua ole haitannut. Lännessä rannat on enempi tasaista hietikkoa, jossa ei ole paljoa katsomista, ellei mene etemmäs rannasta.
      Tuolta: http://www.expat.com/en/housing/africa/mauritius/vacation-house-rentals.html
      kannattaa myös katsoa vuokrattavia taloja. Siellä on myös yksityisten ilmoituksia. Turhaa maksaa välittäjille, jos suoraan saa vuokrattua halvemmalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      209
      4646
    2. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      188
      2606
    3. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      67
      1532
    4. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      96
      1210
    5. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      126
      1134
    6. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      107
      1130
    7. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      9
      1122
    8. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      71
      1081
    9. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      138
      1060
    10. Bim bom ovikello soi!!

Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      109
      989
    Aihe