Mihin näistä kannattaisi muuttaa? Onko karstula jo liiankin iso paikka? Mitä palveluja keskustassa?
kannonkoski, karstula vai soini
18
619
Vastaukset
- erkki_nimi
Riippuu tietysti,mistä aiot muuttaa.
Kunnan liian isosta koosta ei kannata olla huolissaan ko. paikat ovat kutistumaan päin.- Minäensin
Sinuna miettisin nuo vaihtoehdot kyllä uusiksi,jos muutat kauempaa ja ei ole mitään siteitä tännepäin ei ole mikään hyvä vaihtoehto.
Kaikki pieniä sisäänpäin lämpenevää kuntia ,täynnä kuppikuntia jokainen pelkää paikkaansa ,veikkaan ettet tule juurtumaan tänne .
Ihmiset juurevaa mutta kapeakatseisia, suoraan vaan eteenpäin,minä minä minä.........
- MietippäUudestaan
Täältä tuskin kannattaa asiasta kysellä.
- kysynvaanll
Mikä näistä kunnista on suurin?
- Minäensin
Jos käytät nettiä tälläisen kyselyyn,ymmärrät varmaan katsoa itse kunkin kunnan sivuilta mitä kaikkea kaunista ja hyvää niillä on tarjolla.
Siellä ei kyllä mainita mitään huonoa ja niistä ongelmista mitä täältä löytyy.
- tikullasilmään
Kysymykseesi "Onko Karstula jo liiankin iso paikka" voi vastata, että Karstulan väkiluku on minun elinaikanani pudonnut n. 40%. Eli ei ole näköpiirissä, että lähiaikoinakaan siitä tulisi "jo liian iso paikka".
- karstulacity
Viispiikkisen mukaan karstulaan oli tullut vuonna 2015 0,5 % muuttovoittoa, joten ei se ainakaan kutistumassa ole. Muutenkin karstula on kehittymässä: keskustaan tulee torialue, uusi iso yhteiskoulu rakennetaan, s-market rempataan ja riuttasalmen silta peruskorjataan (sinnehän tulee led valot ja kaikki :) )
Karstula on hyvä paikka asua. Ehdottomasti paras ja kasvavin näistä kolmesta vaihtoehdosta.- Karavaanari_
Karstulassa oli muuten kiva ravintola ja ihan ok lounas. Oli kova nälkä. Mutta mutta....poispäin elävän mieli.
- TNikkari
Väkiluvun lasku 60-luvulta tähän päivään n. 7000:sta vähän reiluun 4000 henkeen.
Seuraavan parinkymmenen vuoden ennusteen mukaan putoaa vähän reiluun n. 3000:een.
Kunnan koko ei ole itseisarvo, suurin ongelma Karstulan kohdalla on sisäänpäin lämpeäminen ja eristäytyminen. Sen huomaa parhaiten ulkopaikkakunnalta muuttava.
- hyvätruoat
Kiva kun tykkäsit. Kävitkö nätti jussissa vai missä?
- paluumuuttaja45
Ehdottomasti Kannonkoskelle paljon mukavia ihmisiä hyvät palvelut. Hieno puhdas luonto kalaisat järvet hyvä meininki paljon vapaita naisia miehiä.
- Tossuperäläinen
Suosittelen Kieräperää tai Mulikkaa.
- kannonkoskelle
No ennen kyl Kannonkoskelle kun Karstulaan .Tosiaan ovat niin perusteellisesti sisä siittoista kansakuntaa siellä.Tosi kateellisia ovat vielä siinä tyhmyytesä kera..
- herrauuu
porstua porstua porstua
- äijäneen
Osuuskaupan penkillä kannattivat Kieräperää kunnan nimeksi.
- tossuperäläinen
Karstulassa on paljon nähtävyyksiä.
Teboil, osuuskaupan penkit, hiljan kuppila, kieräperä, kantakrouvi, jne.- poispääseekyllä
Ja hyvät kulkuyhteydet.
Postionnikka kulkee muutaman kerran viikossa reittiä Luumäki-Vihtaperä ( Tyräkorven kautta).
- ihntnjuk
Soini. Varmasti paras paikka asua ja ihmiset ystävällisiä. Itse en asu ja harmittaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819