A- B- C- (D-) luokat?

insert_name_here

olen aina ihmetellet mitä noi kirjaimet tarkoittaa esim yläasteella onko niissä muka jokin paremmuusjärjestely vai mitä? Ihan vaa tuli mieleen tämmönen kysymys

8

708

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gwtwwtwty

Ei vittu mikä kysymys. Jatkapa ihmettelyä.

• insert_name_here

haista paska olipas turha kommentti

• äääää9

No A tarkoittaa apinoita, sinne siis kaikki käytöshäiriöiset. B-luokille sijoitetaan ne, joiden veriryhmä on B. C-luokilla ovat C-hepatiitin kantajat. D-luokan oppilaat tarvitsevat päivittäin ylimääräisen D-vitamiinilisän. E-luokkalaiset ovat ernuja. F-luokkalaiset suuntaavat fakiireiksi, heitä on aika vähän, joten F-luokkia ei ole kaikissa kouluissa.

• insert_name_here

aha kiitos ku vastasit ku mä oon tätä viimeaikoina ihmetellyt nii vaa tuli mieleen kysyy täältä

• Kakkalöllö

On beellä! Jee!

• kpoekpoke

Koska kukaan muu ei vastaa normaalisti, niin minäpä vastaan. Vaikkakin kysymys on yllättävä... Ei siis todellakaan ole mitään paremmuusjärjestystä. Koulut ovat suuria, joten kaikki saman ikäiset eivät voi olla samalla luokalla. Siksi oppilaat jaetaan eri luokkiin, jotka nimetään kirjaimilla. Tietävät sitten ovatko vaikkapa 8A vai 8D luokalla. Jako luokkiin käy monin tavoin, mutta paremmuus ei kuulu kriteereihin. Esimerkiksi poikani mennessä ala-asteella jako tehtiin aakkosjärjestyksen mukaan. Joissakin kouluissa esimerkiksi sen mukaan, miltä asuinalueelta kulkee kouluun. Tapoja on varmasti monia. Usein samalle luokalle laitetaan kaikki joilla on jokin harvinaisempi tms. Esimerkiksi ET-oppilaat ovat samalla luokalla tms.

• kdldöwjwbdbkdld

joissain yläkoulussa sitten silleen että esim meillä A on liikkaluokka, E enkkuluokka ja F musaluokka. Yhessä toisessa koulussa E liikkaluokka ja D enkkuluokka jne.

• Anonyymi

Ainakin A- luokalle oli sattunut sattumalta kaikki autistit, aspergerit ja muut käytöshäiriöiset.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      53
      3906
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      91
      2310
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      1982
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      22
      1773
    5. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1516
    6. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      26
      1511
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      15
      1162
    8. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1118
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      109
      1074
    10. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      79
      1032
    Aihe