A- B- C- (D-) luokat?

insert_name_here

olen aina ihmetellet mitä noi kirjaimet tarkoittaa esim yläasteella onko niissä muka jokin paremmuusjärjestely vai mitä? Ihan vaa tuli mieleen tämmönen kysymys

7

676

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gwtwwtwty

Ei vittu mikä kysymys. Jatkapa ihmettelyä.

• insert_name_here

haista paska olipas turha kommentti

• äääää9

No A tarkoittaa apinoita, sinne siis kaikki käytöshäiriöiset. B-luokille sijoitetaan ne, joiden veriryhmä on B. C-luokilla ovat C-hepatiitin kantajat. D-luokan oppilaat tarvitsevat päivittäin ylimääräisen D-vitamiinilisän. E-luokkalaiset ovat ernuja. F-luokkalaiset suuntaavat fakiireiksi, heitä on aika vähän, joten F-luokkia ei ole kaikissa kouluissa.

• insert_name_here

aha kiitos ku vastasit ku mä oon tätä viimeaikoina ihmetellyt nii vaa tuli mieleen kysyy täältä

• Kakkalöllö

On beellä! Jee!

• kpoekpoke

Koska kukaan muu ei vastaa normaalisti, niin minäpä vastaan. Vaikkakin kysymys on yllättävä... Ei siis todellakaan ole mitään paremmuusjärjestystä. Koulut ovat suuria, joten kaikki saman ikäiset eivät voi olla samalla luokalla. Siksi oppilaat jaetaan eri luokkiin, jotka nimetään kirjaimilla. Tietävät sitten ovatko vaikkapa 8A vai 8D luokalla. Jako luokkiin käy monin tavoin, mutta paremmuus ei kuulu kriteereihin. Esimerkiksi poikani mennessä ala-asteella jako tehtiin aakkosjärjestyksen mukaan. Joissakin kouluissa esimerkiksi sen mukaan, miltä asuinalueelta kulkee kouluun. Tapoja on varmasti monia. Usein samalle luokalle laitetaan kaikki joilla on jokin harvinaisempi tms. Esimerkiksi ET-oppilaat ovat samalla luokalla tms.

• kdldöwjwbdbkdld

joissain yläkoulussa sitten silleen että esim meillä A on liikkaluokka, E enkkuluokka ja F musaluokka. Yhessä toisessa koulussa E liikkaluokka ja D enkkuluokka jne.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8108
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3912
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1380
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      33
      1224
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      31
      1109
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      980
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      797
    Aihe