Uusi Väestöliiton Finsex -tutkimus

Nuubatti

Mun mielestä on tavallaan hienoa että nuoriso (naiset) on alkanut olla aiempaa avoimempia naisten välistä seksiä kohtaan (tuore Finsex tutkimus, Väestöliitto).

Mutta.

Mä en tiedä oikein miksi, mut se on samalla häiritsevää. Jotenkin ehkä mä pelkään et tapaan tälläisen naisen joka on "avoin" mut sit kuitenkin päätyy mieheen.

Joo kuinka absurdia, että mua pelottaa SAMA asia mistä MUA ON ITSEENI syytetty! Eli mulle on sanottu et mä naisena elän vaihetta, ja kokeilen ja kuitenkin päädyn mieheen. Ehkä mä epäilen et ainakin osa näistä avoimista naisista on kuitenkin vaan just kokeilunhaluisia, eikä biseksuaaleja ollenkaan...en ois uskonut et ITSE voin olla näin ennakkoluuloihin ja fobinen. Mulle ei ikinä tulis mieleen vaihtaa kumppania sukupuolen perusteella, koska sukupuoli on täysin epäolennainen seikka mulle. Mut tästä tutkimuksesta tuli just fiilis et onko näille vastaajille ollut se sukupuoli erityisen merkityksellinen et sitä HALUAA olla just naisen kanssa koska on avoin ja kokeilunhaluinen, ei siksi että oikeasti voisi ajatella elävänsä parisuhteessa loppuelämän kumman kanssa hyvänsä.

Tai sit oonko mä vaan kade kun nykynuorisolle on helpompi olla sinut bi taipumusten kanssa kun itselle se on ollut todella hämmentävää ja pitkä prosessi hyväksyä. (Olen nyt 32v ja nykyään kyllä avoimesti bi)

En mä tiedä. Tuli jotenkin vaan kumma olo tuosta tutkimustuloksesta. Toki bisseyttä on eri asteista, mikä mä olen määrittämään mikä on "oikeaa" lajia. Mulla on vaan niin iso taakka kaikesta ennakkoluuloista et nousi karvat pystyyn tuosta tutkimuksesta. Mä pelkään et tämä lisää fobiaa entisestään kun bisseys nousee (jälleen) trendiksi.

Ja yksi asia särähti eniten korvaan:

"Kontulan mielestä tällä on usein myönteisiä seurauksia nuorten ihmisten seksuaali- ja parisuhde-elämälle.
'Useimmat miehet pitävät positiivisena asiana, jos kumppanilla on vilkas ja avoin eroottinen mieli', hän uskoo."

Et tuosta sain just kuvan et kyseessä tutkijan mielestä miesten miellyttämisen vuoksi tärkeä juttu. Että mua raivostuttaa! Näitä stereotypioita vastaan taistelleena joku vetää taas naisten bisseyden trendiksi, ja parasta on et miehet tykkää! Ehkä tuo uutisoinnin asenne tai joku sai mut näkemään punaista...en tiä.

5

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuubatti

      Ai niin ja tämä oli siis Hesarin uutisointi tutkimuksesta minkä luin eilen (31.5.).

    • outoftheboxintothenew

      Kiitos postauksesta. Kiinnostava tutkimus ja kun samansuuntaisia tuloksia on saatu muuallakin maailmassa. Ihmisten asenteissa ja tiedostamisen tasossa on ilmeisesti tapahtunut ja tapahtumassa jotain merkittävää muutosta.
      Mun mielestä sun kirjoituksessa oli jännää, miten peilaat ympäristön reaktioita ja omia pelkojasi. Me taidetaan muokata todellisuutta omien asenteiden kautta, vaikka ei sitä usein tiedostetakaan. Jos suhtaudutaan asioihin negatiivisesti ja ennakoidaan pelkojamme, me vain ruokitaan sitä. Perusteltu kritiikki on hyvästä, mutta piilotettujen motiivien arvailu tekee asioista herkästi turhankin mutkikkaita.
      Itse luin tutkimusta sillä silmällä, että ehkä ihmiset (varsinkin siis naiset) ovat alkaneet suhtautua rakkauteen ja ihmissuhteisiin aiempaa ehdottomammin/pyyteettömämmin. Kumppanuudelle ei aseteta kaavamaisia ehtoja (vrt. perinteinen heteroliittomalli) vaan ollaan avoimia monimuotoisemmalle yhteydelle sukupuolesta riippumatta. Henkilökohtaiseen elämääni peilaten ajattelen, että joukkojen tasolla on ilmeisesti käynnissä sama kasvuprosessi, mikä on meille myöhäisheränneille henkilökohtaisesti tuttu tarina.
      Rakkaudentäyteistä kesää kaikille!

    • Herätkää

      Eletään lopunaikaa. Suomaliset on vallannut kaikenlaiset haureuden henget. Ei ole normaalia että jopa yli kolmasosa naisista harrastaa lesboutta ja seksiä ihan miten sattuu. Ja alkaa olla jopa muotijuttu olla homo tai lesbo ja pröystäillä irstailuillaan.
      Jeesus tulee pian.

      • Sanonpavaan

        Noi sun jutut on kuin jonkun TV7:lla paasaavan saarnaajan suusta. Sitä paitsi nainen, joka vain harrastaa joskus seksiä toisen naisen kanssa, mutta elää yhdessä miehen kanssa tai ainakin seurustelee ei ole lesbo. Lesbo on nainen, joka ei halua seksiä miesten kanssa ja haluaa yleensä oikean rakastavan parisuhteen toisen naisen kanssa, ei pelkkää seksiä.


    • Justiinniin

      Hereillä ollaan oltu jo pitkään joten anna Sinä moraalinvartija toisten elää elämäänsä haluamallaan tavalla.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe