Uusi Väestöliiton Finsex -tutkimus

Nuubatti

Mun mielestä on tavallaan hienoa että nuoriso (naiset) on alkanut olla aiempaa avoimempia naisten välistä seksiä kohtaan (tuore Finsex tutkimus, Väestöliitto).

Mutta.

Mä en tiedä oikein miksi, mut se on samalla häiritsevää. Jotenkin ehkä mä pelkään et tapaan tälläisen naisen joka on "avoin" mut sit kuitenkin päätyy mieheen.

Joo kuinka absurdia, että mua pelottaa SAMA asia mistä MUA ON ITSEENI syytetty! Eli mulle on sanottu et mä naisena elän vaihetta, ja kokeilen ja kuitenkin päädyn mieheen. Ehkä mä epäilen et ainakin osa näistä avoimista naisista on kuitenkin vaan just kokeilunhaluisia, eikä biseksuaaleja ollenkaan...en ois uskonut et ITSE voin olla näin ennakkoluuloihin ja fobinen. Mulle ei ikinä tulis mieleen vaihtaa kumppania sukupuolen perusteella, koska sukupuoli on täysin epäolennainen seikka mulle. Mut tästä tutkimuksesta tuli just fiilis et onko näille vastaajille ollut se sukupuoli erityisen merkityksellinen et sitä HALUAA olla just naisen kanssa koska on avoin ja kokeilunhaluinen, ei siksi että oikeasti voisi ajatella elävänsä parisuhteessa loppuelämän kumman kanssa hyvänsä.

Tai sit oonko mä vaan kade kun nykynuorisolle on helpompi olla sinut bi taipumusten kanssa kun itselle se on ollut todella hämmentävää ja pitkä prosessi hyväksyä. (Olen nyt 32v ja nykyään kyllä avoimesti bi)

En mä tiedä. Tuli jotenkin vaan kumma olo tuosta tutkimustuloksesta. Toki bisseyttä on eri asteista, mikä mä olen määrittämään mikä on "oikeaa" lajia. Mulla on vaan niin iso taakka kaikesta ennakkoluuloista et nousi karvat pystyyn tuosta tutkimuksesta. Mä pelkään et tämä lisää fobiaa entisestään kun bisseys nousee (jälleen) trendiksi.

Ja yksi asia särähti eniten korvaan:

"Kontulan mielestä tällä on usein myönteisiä seurauksia nuorten ihmisten seksuaali- ja parisuhde-elämälle.
'Useimmat miehet pitävät positiivisena asiana, jos kumppanilla on vilkas ja avoin eroottinen mieli', hän uskoo."

Et tuosta sain just kuvan et kyseessä tutkijan mielestä miesten miellyttämisen vuoksi tärkeä juttu. Että mua raivostuttaa! Näitä stereotypioita vastaan taistelleena joku vetää taas naisten bisseyden trendiksi, ja parasta on et miehet tykkää! Ehkä tuo uutisoinnin asenne tai joku sai mut näkemään punaista...en tiä.

5

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuubatti

Ai niin ja tämä oli siis Hesarin uutisointi tutkimuksesta minkä luin eilen (31.5.).

• outoftheboxintothenew

Kiitos postauksesta. Kiinnostava tutkimus ja kun samansuuntaisia tuloksia on saatu muuallakin maailmassa. Ihmisten asenteissa ja tiedostamisen tasossa on ilmeisesti tapahtunut ja tapahtumassa jotain merkittävää muutosta.
      Mun mielestä sun kirjoituksessa oli jännää, miten peilaat ympäristön reaktioita ja omia pelkojasi. Me taidetaan muokata todellisuutta omien asenteiden kautta, vaikka ei sitä usein tiedostetakaan. Jos suhtaudutaan asioihin negatiivisesti ja ennakoidaan pelkojamme, me vain ruokitaan sitä. Perusteltu kritiikki on hyvästä, mutta piilotettujen motiivien arvailu tekee asioista herkästi turhankin mutkikkaita.
      Itse luin tutkimusta sillä silmällä, että ehkä ihmiset (varsinkin siis naiset) ovat alkaneet suhtautua rakkauteen ja ihmissuhteisiin aiempaa ehdottomammin/pyyteettömämmin. Kumppanuudelle ei aseteta kaavamaisia ehtoja (vrt. perinteinen heteroliittomalli) vaan ollaan avoimia monimuotoisemmalle yhteydelle sukupuolesta riippumatta. Henkilökohtaiseen elämääni peilaten ajattelen, että joukkojen tasolla on ilmeisesti käynnissä sama kasvuprosessi, mikä on meille myöhäisheränneille henkilökohtaisesti tuttu tarina.
      Rakkaudentäyteistä kesää kaikille!

• Herätkää

Eletään lopunaikaa. Suomaliset on vallannut kaikenlaiset haureuden henget. Ei ole normaalia että jopa yli kolmasosa naisista harrastaa lesboutta ja seksiä ihan miten sattuu. Ja alkaa olla jopa muotijuttu olla homo tai lesbo ja pröystäillä irstailuillaan.
      Jeesus tulee pian.

• Sanonpavaan

Noi sun jutut on kuin jonkun TV7:lla paasaavan saarnaajan suusta. Sitä paitsi nainen, joka vain harrastaa joskus seksiä toisen naisen kanssa, mutta elää yhdessä miehen kanssa tai ainakin seurustelee ei ole lesbo. Lesbo on nainen, joka ei halua seksiä miesten kanssa ja haluaa yleensä oikean rakastavan parisuhteen toisen naisen kanssa, ei pelkkää seksiä.

• Justiinniin

Hereillä ollaan oltu jo pitkään joten anna Sinä moraalinvartija toisten elää elämäänsä haluamallaan tavalla.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      140
      7895
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2039
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1980
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1050
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      955
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe