Onko muilta peruttu kelan kuntoutuksia!

Kuntoutus_paremmaksi

Itse olen vaikeasti vammautunut rattijuopon takia. Arkipäivän elämäkin haastavaa niin nyt kela keskeytti fysioterapian mut pahin en pääse laitoskuntoutusjaksolle siltä olen saanut parhaiten voimia ja vinkkejä arkeen ja joku paikka seuraa 3vk tulee kattavat lausunnot. Olen yhteydessä kynnys ry ja koitan saada vammautuneiden ääntä kuuluviin jos kirjoittaisitte kokemuksia niin voisin nekin kertoa.

7

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kelanterapia

      Et maininnut keskeyttikö Kela käynnissä olevan kuntouksen vai etkä saanut kuntotuukseen hakemaaasi jatkoa. vuoden vaihteessa 2016 voimaan tullut lainmuutos muutti Kelan kuntoutuksen vaativaksi lääkinnälliseksi kuntoutukseksi, joten muutos voi tuoda muutoksia aikaisempaan käytäntöön.

    • rattijuoppo_ajoi_päälle

      Ei vaan oli jo annettu se kuntoutus ja keskeyttiin nytkin valvon kivuissa. Se menee hkiin johonkin muutoksen haku juttuun. En tiedä kauanko siellä menee varmaan 1v ainakin. Olen kelan silmissä vaikeavammainen ja vammaispalvelun silmissä. On henkilökohtainen avustajakin. Ihmettelen kun lähellä asuu nainen saa kaikki kuntotukset käy ravintoloissa paljon voi tanssia 7h putkeen.Minulla alkaa voimakas huimaus jos pidän päätä pystyssä yli 4h kerralla. Mutta olisin kiitollinen jos joku nyt tietäisi et mitä kirjoittaisin sinne hkiin ajattelin arkea kirjoittaa ja öitä kun en nuku. Sinne muutoksen haku paikkaan.

    • kelanterapia

      Kukaan ei ole kiistänyt kuntotustarvettasi, kysymys näyttää taas olevan siitä, että viranomaiset taistelevat siitä kuka on korvausvelvollinen.

      Yksittäinen ihminen joutuu kovin yksin tässä tilanteessa. Oikeusturvan kannalta olisi välttåämätöntä, että joku olkoon se Kela tai erikoissairaanhoito maksaisi terapiasi, ja hallintovirkamiehet saisivat keskenään taistella siitä miltä momentilta kuntoutus maksetaan.

      Laki lähtee siitä, että kotikunta on vastuussa ellei lailla sitä ole säädetty toisen tahon maksettavaksi. Minusta jonkin viranomaisen tulisi nyt maksaa palvelusi ja kerskenään ratkoa kustannuksia koskeva erimielisyys hallintoriitana hallinto-oikeudessa.

      Ota yhteyttä vaikka erikoissairaanhoidon ylilääkäriin, jos saisit sieltä maksusitoutmuksen siksi aikaa kun asiaa selvitetään.

      Tiedän kyllä ettei Suomessa noudateta lakia ja laitkin ovat lähinnä julistuksen omaisia suosituksia.

      Toivottavasti saat asiasi kuntoon.

    • HommaToimimaan

      ''hallintovirkamiehet saisivat keskenään taistella''

      Olen samaa mieltä. Näin sen pitäisi toimia.

    • Tauskki

      Mulle suositeltiin uutta työllistymistä edistävää kuntoutusta Kelasta, se korvaa entisiä mm. mielenterveyspuolen juttuja. Olen menossa katja noposelle, tuttava käyny siellä työeläkeyhtiön kaurtta ja kehui niiden valmentajia. Se saikin työpaikan niiden kautta. Mun tilanne toki sellainen, että töihin alan pikkuhiljaa kyetä menemään.

      • Vilja69

        Mä olen menossa sinne myös Poriin, mutta en tiedä pystyvätkö minulle mitään apua antamaan. Kaveri oli mullakin niillä se työlistyi mutta minun tilanne on paljon pahempi kuin sillä.


    • Mietteliäs101

      Kiitos teille jotka vastasitte tilanne pahenee kela ei tule jatkossa kuntouttaa jos ei voi palata työelämään niinkö 8h 5pvänä viikossa on somlan lausunnossa. Kivun hoitoa ei tarvitse.Kelasta tulossa vakuutusyhtiö. En tiedä miten tässä jaksaa onneksi sain ortoniin maksusitoumuksen nyt et edes sen sain sairaanhoitopiiri maksaa. En ymmärrä miksi eivät lähetä vammautuneita espanjaan olisivat poissa silmistä sais terveet olla terveitä niin kauan kunnes joutuu kolariin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe