Sveitsissä muutamat täydentävät hoitomuodot muuttuvat yleisesti korvattaviksi. Näin on asia ollut jo jonkin aikaa, mutta nyt siitä tulee virallista ja kokeilu päättyy.
Näin ainakin kertoo Täydentävät terveysnäkemykset -blogi
https://liinanblogicomblog.wordpress.com/
Lainaus:
"Sveitsiin on tulossa lainsäädäntö, jonka perusteella yleisestä sairausvakuutuksesta korvataan täydentäviä hoitomuotoja. Korvattavuuden piiriin ovat tulossa antroposofisen lääketieteen, perinteisen kiinalaisen lääketieteen, homeopatian ja fytoterapian (kasvilääkintä) hoidot, joita on vuodesta 2012 korvattu väliaikaisen asetuksen perusteella.
Sveitsin sisäasiainministeriössä on valmisteilla pysyvä asetus näiden hoitomuotojen rinnastamiseksi tavanomaiseen lääketieteelliseen hoitoon ja siten sairausvakuutuksesta korvattaviksi. Ministeriön esitys tuodaan parlamentin käsittelyyn kesäkuussa 2016. Jos parlamentti hyväksyy sen, asetus astuu voimaan 1.5.2017."
Suomessa skeptikot ovat antaneet ymmärtää ihan päinvastaista.
Sveitsissä monet vaihtoehtohoidot korvattaviksi
27
246
Vastaukset
- hillomunkkiluostari
Tästä voi seurata se, että potilaita, jotka ottavat kyseisiä käsittelyjä, seurataan ja tilastoidaan ja siten saadaan tutkimusten pohjaksi dataa, jotta voidaan tieteellisesti tutkia käsittelyjen terveysvaikutus. Silloin kun maksuja ei korvata, potilaat ovat tällaisen järjestelmän ulkopuolella. Käytetty raha menee näinollen hyvään tarkoitukseen, aluksi.
- PirunKetkale
"Käytetty raha menee näinollen hyvään tarkoitukseen, aluksi. "
Tarkoititko, että rahat menevät sinun HILLOMUNKKILUOSTARIISI???????? - NauravaSkepo
Millaista käsittelyy siellä hillomunkkiluostarissa saa????
Syötetään varmaankin hillomunkkei kolme kertaa päivässä ja uskotaan , että hillomunkkihoito auttaa ja parantaa kaikki sairaudet!!!
- TässäSelitysJaSyy
Sveitsiläiset ovat todella fiksuja ja älykkäitä!
Olen myös kuullut , ettei Sveitsissä asu ainuttakaan skeptikko skeposta! Sveitsissä on uskonnon- ja sananvapaus ja mitä lääkintään ja hoitoihin tulee, siellä vaikuttaa vallitsevan varsin erilainen käytäntö kuin vaikkapa Pohjoismaissa.
- KyllSaaNiinPallKärsiä
Sveitsissa ovat paljon älykkäämpiä!
Mutta siellä onkin johtoasemissa vaihtoehtoilijat!
Meillä taas johdossa ovat pirun tyhmät skeposet ja kansa kärsii aivan suunnattomasti! - meenSveitsiin
Sveitsissä saa oikeaa hoitoa, mitä suomessa ei saa.
- Oikeathoidot
Täällähän tarvitaan oikean lääkärin määräämät pillerit ja piikit. Muuten hoidot ovat huiputusta ja huuhaata!
- THLnNOIDANKEHÄ
Joo, THL huijaa , vain 13 % hoidoista toimii !!!
87 % THL:n hoidoista on huijausta ja väärii diagnooseja ja sen seurauksena väärii pillereitä, joista kansa saa sivuvaikutuslisätauteja ja niihin taas lisää pilsuja!!!
THL ON JÄRJESTÄNYT TODELLISEN NOIDANKEHÄN IHMISTEN KÄRSITTÄVÄKSI !!! THLnNOIDANKEHÄ kirjoitti:
Joo, THL huijaa , vain 13 % hoidoista toimii !!!
87 % THL:n hoidoista on huijausta ja väärii diagnooseja ja sen seurauksena väärii pillereitä, joista kansa saa sivuvaikutuslisätauteja ja niihin taas lisää pilsuja!!!
THL ON JÄRJESTÄNYT TODELLISEN NOIDANKEHÄN IHMISTEN KÄRSITTÄVÄKSI !!!Sitä sietää toki pohtia, kuka ja miten laajasti on tutkinut lääkkeiden sivuvaikutuksia ja niistä aiheutunutta hoidon tarvetta. Lääkkeiden käyttöohjeissa olen nähnyt mainintoja eriasteisista sivuvaikutuksista, joita voi esiintyä -- "yleiseksi" mainitut ovat tyypillisesti yhdellä sadasta tai harvemmalla. Jos lääkehoitoa annetaan lääkärin valvonnassa, kuuluisi lääkärin reagoida potilaan palautteeseen havaitsemistaan mahdollisista lääkkeen sivuvaikutuksista. Tästä aiheesta olisi kiinnostavaa nähdä tutkimus, kuinka moni lääkäri on todella huomioinut potilaansa raportoimat sivuvaikutusepäilyt.
- paxmaster.veitsi
Eivät skeptikot tiedä, että mikä on Sveitsi!
Skeptikot luulee, että kyseessä on ruokailuväine!- xrayspex
Ai oletsä skeptikko kun et tiedä!
SEPTIKKO - HyvinkäänPommikonelaiv
xrayspex kirjoitti:
SEPTIKKOSe on Hyvinkäällä.
- septikko
xrayspex kirjoitti:
SEPTIKKOSulla leikkaa kuin kuuma Sveitsi voita.
- AsunMalmössä
HyvinkäänPommikonelaiv kirjoitti:
Se on Hyvinkäällä.
Missä on Hyvinkää?
- eutanasian_puolesta
Sveitsi kuuluu niihin maihin joissa tarkkojen kriteerien rajoissa voidaan sairaalle ihmiselle antaa armollinen kuolema.
Niissä tapauksissa joissa paranemista ei ole mahdollista edes olettaa tapahtuvaksi. Miksiköhän heikoissa kantimisissa uskonsa kanssa olevat paheksuvat ankarasti näitä hyvän kuoleman vaihtoehtoja.- Itsemurhako
Millainen on mielestäsi hyvä kuolema?
Itsemurhako?? - aurinkoakaan.hirttäisi
Kun esim. syöpä on ednnyt niin pitkälle, ettei voi siitä parantua, olisi suomessakin oltava eutanasiaoikeus.
Tietysti pitää esittää lääkärinlausunto parantumattomasta sairaudesta. Miks pitäis ihmisen kärsiä kauan ennen lopullista lähtöään. - eutanasia.meillekin
aurinkoakaan.hirttäisi kirjoitti:
Kun esim. syöpä on ednnyt niin pitkälle, ettei voi siitä parantua, olisi suomessakin oltava eutanasiaoikeus.
Tietysti pitää esittää lääkärinlausunto parantumattomasta sairaudesta. Miks pitäis ihmisen kärsiä kauan ennen lopullista lähtöään.Tuttu nainen lähti viime keväänä pitkälle edenneeseen imusuonisyöpään. Vaikka kipulääkitystä on parannettu, hän sai siitä huolimatta liikaa kärsiä.
- tähihmeessä
Itsemurhako kirjoitti:
Millainen on mielestäsi hyvä kuolema?
Itsemurhako??Olen kuullut, että dosentti Lauerman mielestä se on hyvä kuolema, kun kuolee lääkärin hoitovirheeseen. Tämä tarina on tosi. Kuinka sekaisin voi psykiatri olla?
- kärsijä
eutanasia.meillekin kirjoitti:
Tuttu nainen lähti viime keväänä pitkälle edenneeseen imusuonisyöpään. Vaikka kipulääkitystä on parannettu, hän sai siitä huolimatta liikaa kärsiä.
Minäkin olen saanut niin paljon kärsiä!
Ainakin 100 naista olen jo kärsinyt ja oon vasta parikymppinen. - etköstiennyt
tähihmeessä kirjoitti:
Olen kuullut, että dosentti Lauerman mielestä se on hyvä kuolema, kun kuolee lääkärin hoitovirheeseen. Tämä tarina on tosi. Kuinka sekaisin voi psykiatri olla?
Psykiatrit on kaikki täysii sekopäita, ne tarttis ite sitä hoitoo.
- kannatan_eutanasiaa
Pikkuhiljaa meilläkin kirkon holhous asioihin lieventyy. Ehkä eutanasiakin muutaman vuoden päästä sallitaan.
Kauppojen aukioloaikoja on jo rukattu sallivammiksi. Ensi vuoden alusta vahvempia oluita ja lonkeroita saa jo päivittäistavarakaupoista.
Näistä ei minulle ole mitään hyötyä kun entisilläkin pärjään.- ViimeinenLonkero
Arvelet, että eutanasian saa jo ihan virastoaikaan eli klo 08.00 - 16.00?
Vai pitäisikö pidentää aina 22.00 asti kuten kaupoissa?
Ja saako ottaa vahvan lonkeron tai oluen ennen eutanasiaa?
- mikähän.pelottanee
Eutanasian suomessa laillistamiseen menee vielä monta vaalikautta. Jos se ns. uskovaisista päättäjistä riippuisi niin ehkä v.3025.
- VReutanasiat
Suomessa tapahtuu eutanasiaa joka päivä.
VR kerto just uutisissa, että se hoitaa noin 50 eutanasiaa vuosottain.
- poissa.joiltakinko
Myös Hollanti on näitä avarampikatseisia kulttuurimaita, mitä tulee täydentäviin hoitoihin.
Ilmeisesti siellä uskonnon vaikutus on suomea vähäisempää. Olen lukenut että mm. ääniäkuulevia ei hollannissa pidetä jotenkin erikoisina.
Suomessa näistä on parasta pitää suunsa supussa. Sama myös omista unistaan kertominen saa ihmiset jopa kiusaantuneiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3257788Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662186- 1771876
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161432- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91271Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701241RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601220Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411091Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901039