Läppärin näytössä kaikki on aivan liian suurta, ja toinen isompi näyttö on ok, kunnes biosista valitsen molemmat oletukseksi. Asensin arandr ohjeman ja sen tallentama skripti ei ilmeisesti toimi, vaikka säädän resoluution vastaamaan läppärin näyttöä. Myös toisen näyttöni 22" resot on aivan persiillään, ja näyttää jotain 1000 alkuista, vaikka pitäisi alkaa 3000 alkuisella. Lubuntun asetuksista ei löydy suurempaa resoa, vaan kaikki on maximissaan. Eli, mitä teen?
PS. Livellä kokeiltuna "nomodeset" oli läppärin näyttö mielestäni ihan ok, mutta kun asensin niin kaikki meni viturallaan.
Lubuntu näyttöjen ongelma
5
107
Vastaukset
- ihateubuntu
Epäselväksi jää läppärin tyyppi ja mikä Lubuntu.
Arandar taitaa olla 13.10 viimeiksi ollut. - dpi
Dpi:n voi säätää kirjoittamalla päätteeseen xrandr --dpi 96x96 . 96 tilalle voi laittaa haluamansa koon.
- vka
Lubuntun valikon asetukset/ ohjelmistot ja päivitykset/ lisäajurit- kohdassa voi näytönohjaimen ajuria vaihtaa. ( vai voiko?)
Tuolla keinolla olen joskus saanut resoluutio- ongelman korjattua. - asfasfg
Ja epäselväksi jäi vielä sekin, että mikä näyttis siinä läppärissä tarkalleen pörrää - Intel HD Graphics, AMD Radeon vai Nvidian?
- lubuntu1604
Ajuriksi vaihdoin(pakotin) Vesa tilalle i915, eli kyse intelin kiinteästä näytönohjaimesta. Toinen näyttö on HP Compaq LA2205wg. Tuosta läppärin näytöstä en tarkkaan tiedä mikä se on, mutta näyttää lähes neliskanttiselta, siis ei mikään laajakuva. En vielä kokeillut ohjeita, joita on jo annettu, kun on muita kiireitä ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937858
- 403782
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321073Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281013Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10790Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749