""" Saiko Saulus evankeliumin Ananiaalta """
Raamattu vastaa yksiselitteisesti: EI
Gal. 1:
12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
Kuinka näin selvästä kohdasta voidaan olla eri mieltä?
Miten te jaksatte aina vaan vääntää?
49
544
Vastaukset
- ffrtgyhjk
Luuletko olevasi oikeassa?
- uyirpeoekk
kkkfsldakfoormmvmvm krkrlekw kmnvxeoo kfkfjriroowp
- pastori.pkyrvänsalo.69
HALLELUJAA!
- Minä_ainakin_saan
vääntämiseen voimaa vääntämomentista. Kirjoittaisin tähän vääntömonentin kaavankin, mutta koneesta ei taida löytyä sellaisia merkkejä. Ei se mikään salaisuus olisi. Ajattelin laittaa sen tähän kaikkien nähtäväksi, jotta toisetkin saisivät vääntövoimaa.
Momentti eli voiman momentti (tunnus M tai τ {\displaystyle \scriptstyle \tau } ) on mekaniikassa pseudovektorisuure, joka kuvaa systeemiin kohdistuvaa vääntövaikutusta. Momentti lasketaan vääntävän voiman ja vipuvarren ristitulona.
Momentin SI-järjestelmän mukainen yksikkö on newtonmetri (Nm, ei kuitenkaan joule ). Niin sanotun oikean käden sopimuksen mukaan vastapäivään vääntävän momentin etumerkki on plus, myötäpäivään vääntävän miinus. Vektorina vaakatasossa vastapäivään vääntävä momentti osoittaa ylöspäin, myötäpäivään vääntävä alaspäin.
Momenttia voi epätäsmällisesti ajatella kappaletta ”pyörittävänä voimana”, sillä momentin asema pyörimisliikettä kuvaavissa yhtälöissä on samanlainen kuin etenevässä liikkeessä voimalla. Jos kappaleeseen kohdistuva kokonaismomentti pyörimisakselin suhteen on nollasta poikkeava, kappaleen pyörimismäärä eli impulssimomentti muuttuu.
Momentin käsite liittyy myös vipuihin. Vipu on tasapainossa silloin, kun siihen kohdistuvien voimien momenttien summa on nolla.
Tuossa koko jutun salaisuus yksinkertaistettuna. Luulen, että ainakin Kempeleen ja Heinolan suunnalla tähän tunnetaan suurta kiinnostusta, jos asia ei siellä ole vielä tuttu. Saulus= Paavali joka todisti näin:
Gal.1.
11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
Eikö tuo ole varsin selvä todistus?- 10ja15
Vl-puhujille Raamatun totuudet ovat karvasta kalkkia.
Siksi se ahistaa heitä ja SRK harhaanjohtajia.- Sinne_Heinolan
suntaan pitääkin lapioida kalkkia joka päivä että paska ei niin haisisi.
- samues
Ananiaan kautta niin mainitaan sanassa,mitä on saulin edessä tehtävänä.
- Gaysitas
Kesitas kirjoitti:
Missä?
Ananias 5:12
Kes. Gaysitas kirjoitti:
Ananias 5:12
Kes.Oliko tämä Ananiaksen aika kilpajuoksussa, vai mistä otit tuon 5;12?
- Gaysitas
Se on raamatunkohta. Lisäsivuilta
Kes. - Gaysitas
Gaysitas kirjoitti:
Se on raamatunkohta. Lisäsivuilta
Kes.Etkö veljeni Kesitas ole vieläkään hankkinut srk n kirjamyynnistä raamatun lisävihkosta? Sieltä löytyy mm. tärkeimmät ohjenuorat elämään.
Kes.
- kehveli.karvapäätön
Eipä noihin sauluksen juttuihinkaan kannata kaikkiin uskoa, lämpimikseen kirjoitellut ja ristiriitaisesti vastaanottajista riippuen. Meleko kehveli tainnu olla.
- oppilaana
Saulus/Paavali pystyi todella hyvin antamaan käytännönohjeita hengelliseen elämään. Pelastuksen ehtona vain armo Jeesuksen Kristuksen veren kautta, mutta samalla vanha ihminen pidetään kuolleena ja kasteessa haudattuna. Hengen mukaan vaeltaen emme lihan himoja täytä (=tee syntiä) yms. Lukuisia käytännössä toimivia ohjeita, jotka Pyhä Henki Paavalia auttoi selkeästi ymmärtämään ja jakamaan niitä opetuskirjeissään.
Ei Paavalikaan ollut varma onko hänellä Pyhää Henkeä. Hän luuli niin.
. Kor. 7:40
Mutta hän on onnellisempi, jos pysyy entisellään; se on minun mielipiteeni, ja minä luulen, että minullakin on Jumalan Henki.- saaymmärtääRaamattuakin
voi hyvä lappixi se on Paavalin sarkasmia!
Ajattele jo silloin ihmiset ajattelivat!! ja osasivat olla monenlaisia tarpeen mukaan.
- Olavi.Voittonen
jumalanterve! Jumalan Valtakunta on Onaniaalta. jumalanrauhaan.
- hhhgfdsa
Aloittajalla on aivan selvä raamatullinen vastaus:
""" Saiko Saulus evankeliumin Ananiaalta """
Raamattu vastaa yksiselitteisesti: EI
Gal. 1:
12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.Toisaalta jos ollaan oikein tarkkoja niin meidän ei pidä uskoa muuhun kuin Jeesuksen sanaan - ei edes Paavalin. Miksi? Koska Jeesus sanoi:
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Siis ihmisen pitää uskoa pelastuakseeen ainostaan ja vain Jeeesuksen sanaa. Silloin Raamattu kutistuu neljään evankeliumiin, mutta sieltä löytyy kaikki pelastukseen tarvittavat Jeesuksen sanat.lappix kirjoitti:
Toisaalta jos ollaan oikein tarkkoja niin meidän ei pidä uskoa muuhun kuin Jeesuksen sanaan - ei edes Paavalin. Miksi? Koska Jeesus sanoi:
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Siis ihmisen pitää uskoa pelastuakseeen ainostaan ja vain Jeeesuksen sanaa. Silloin Raamattu kutistuu neljään evankeliumiin, mutta sieltä löytyy kaikki pelastukseen tarvittavat Jeesuksen sanat.Paavali oli pois julkisuudesta lähes 10 vuotta, osan aikaan Egytissä, jossa Hänelle Jeeus ilmestyi fyysisesti.
Tämä tulee huomioida, kun kommentoin Pavea.
Kes.- helluntaihörhölle
Kesitas kirjoitti:
Paavali oli pois julkisuudesta lähes 10 vuotta, osan aikaan Egytissä, jossa Hänelle Jeeus ilmestyi fyysisesti.
Tämä tulee huomioida, kun kommentoin Pavea.
Kes.Mitä fyysistä tässä on?
2. Kor. 12:2
Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää. helluntaihörhölle kirjoitti:
Mitä fyysistä tässä on?
2. Kor. 12:2
Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.Ei sitä teinnyt Paavalikaan, joten en minäkään sitä Sinulle avaa.
Mutta sen verran raotan, että alkutekstin sana, joka löytyy 1 kor 15;8 kertoo asian varmasti, sana on otzhé, joka on fyysistä näyttäytymistä.
- Rivilesta
Kun Kristus ilmestyi Saulukselle Damaskon tiellä, hänelle selvisi, että hän on vainonnut Kristuksen seurakuntaa. Tämä oli Saulukselle niin kova järkytys, ettei hän kolmeen päivään syönyt eikä juonut. Saulus rukoili ahdistuneena, että saisi pahat tekonsa anteeksi. Sauluksen tila parani vasta Ananiaan käynnin yhteydessä. On ilmeistä, että Sauluksen uudelleen syntyminen tapahtui silloin.
Kyseessä oli prosessi, jonka aikana Jumala teki Paavalissa omaa työtään Henkensä kautta. Paavali sai olla Jumalan muokattavana sen tapahtumasarjan aikana, jolloin kristittyjen vainoaja muuttui uskovaksi ihmiseksi ja evankeliumin julistajaksi.
Saulus ei ollut saanut syntejään anteeksi Jeesukselta ennen Ananiaan tuloa. Miksi hän muuten olisi sanonut Saulukselle, että anna pestä pois syntisi, jos Jeesus oli jo antanut ne anteeksi Damaskon tiellä?
Ap. t. 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja PESTÄ POIS SYNTISI.'
Ananias toi Saulukselle terveisiä Jeesukselta. Tämä oli Saulukselle evankeliumia siitä, että hän saa pahat tekonsa anteeksi.
Gal. 1:
11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
Tämä ei tarkoita, että Saulus sai synnit anteeksi suoraan Jeesukselta, vaan sitä että Paavalin julistama evankeliumi ei ole ihmisten sepittämä vaan jumalallista alkuperää.- Vanh.lest.valhetta
""Sauluksen tila parani vasta Ananiaan käynnin yhteydessä. On ilmeistä, että Sauluksen uudelleen syntyminen tapahtui silloin.""
Vanhoillislestadiolaista valhetta.
""Saulus ei ollut saanut syntejään anteeksi Jeesukselta ennen Ananiaan tuloa.""
Vanhoillislestadiolaista valhetta.
""Tämä ei tarkoita, että Saulus sai synnit anteeksi suoraan Jeesukselta, vaan sitä että Paavalin julistama evankeliumi ei ole ihmisten sepittämä vaan jumalallista alkuperää.""
Vanhoillislestadiolaista valhetta. Ei silloin, kun oli Ananiaksen kanssa, vaan upotuksessa, kuten Raamattu sen monessa paikassa lupaa.
>>Kyseessä oli prosessi, jonka aikana Jumala teki Paavalissa omaa työtään Henkensä kautta.** Jumalaa ei edes mainita, kaiken hoiti Kristus. Älä väärennä Raamatun sanaa.
Kysymyshän oli, kuka Saulia kutsui; APT 9
5 Hän kysyi: "Herra, kuka sinä olet?" Ääni vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
6 Nouse ja mene kaupunkiin. Siellä saat kuulla, mitä sinun on tehtävä."
Mihin rakoon Sinä Jumalan laitat?
>>Paavali sai olla Jumalan muokattavana sen tapahtumasarjan aikana, jolloin kristittyjen vainoaja muuttui uskovaksi ihmiseksi ja evankeliumin julistajaksi. ** Jumalan muokattavana? Älä Höpsi, Hänhän oli Jumalan muokattavana koko elämänsä, ennen Jeesusta, mutta se ei enää toiminut, tuli Uusi Liitto, jonka Hän otti vastaan.
>>Saulus ei ollut saanut syntejään anteeksi Jeesukselta ennen Ananiaan tuloa. ** Saiko senkään jälkeen, jos tarkkoina ollaan, koko luvussa ei puhuta edes synneistä, koska sen anteeksi anto ei pelasta, VAAN USKO JEEUKSEEN.
Tässä tosi tyhmässä uskossa elää pelastumaton VL, valitan?
Sitten tuohon 22 lukuun, yhtä- äkkiä?
>>Miksi hän muuten olisi sanonut Saulukselle, että anna pestä pois syntisi, jos Jeesus oli jo antanut ne anteeksi Damaskon tiellä?** Saatanallista harhautusta.
Anna pestä syntisi pois??? Sinä otit vain jakeen pienen osan, joka on vain seuraus suuremmasta, eli upottamisesta, joka on asian sanoma.
Lue nyt tarkkaan; 16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
A. Huuda avuksi Jeesusta
B. Anna kastaa upottamalla itsesi
C. Ja palkinnoksi uskostasi saat puhtaan, synnittömän sydämen.
Ripottelulla ei pestä syntejä pois, vaan se vaatii upottamista.
Kyllä VL raamattu on kaukana Pyhästä.
>>Gal. 1:
12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut. ** Tuo käsite ilmoittanut, pitää sisällään enemmän, sillä Pave oli Jeesuksen kanssa kasvokkain lähes kymmenen vuotta, osin Egyptissä.
Tämä ilmestyminen on, josta parhaan kuvan saa 1 Kor 15;8 jakeesta. - Viimeiseksi kaikista hän ilmestyi minullekin, joka olen kuin keskosena syntynyt.
Alkuteksti kuitenkin sanoo; Kaikista hän näyttäytyi (otzhé) minullekin.
Kannattaa tutkia mitä kirjoittaa.
>>Tämä ei tarkoita, että Saulus sai synnit anteeksi suoraan Jeesukselta, vaan sitä että Paavalin julistama evankeliumi ei ole ihmisten sepittämä vaan jumalallista alkuperää.** Tämä ei ole muuta kun SRK alkuperää.
Kes.- 123-4
Kesitas kirjoitti:
Ei silloin, kun oli Ananiaksen kanssa, vaan upotuksessa, kuten Raamattu sen monessa paikassa lupaa.
>>Kyseessä oli prosessi, jonka aikana Jumala teki Paavalissa omaa työtään Henkensä kautta.** Jumalaa ei edes mainita, kaiken hoiti Kristus. Älä väärennä Raamatun sanaa.
Kysymyshän oli, kuka Saulia kutsui; APT 9
5 Hän kysyi: "Herra, kuka sinä olet?" Ääni vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
6 Nouse ja mene kaupunkiin. Siellä saat kuulla, mitä sinun on tehtävä."
Mihin rakoon Sinä Jumalan laitat?
>>Paavali sai olla Jumalan muokattavana sen tapahtumasarjan aikana, jolloin kristittyjen vainoaja muuttui uskovaksi ihmiseksi ja evankeliumin julistajaksi. ** Jumalan muokattavana? Älä Höpsi, Hänhän oli Jumalan muokattavana koko elämänsä, ennen Jeesusta, mutta se ei enää toiminut, tuli Uusi Liitto, jonka Hän otti vastaan.
>>Saulus ei ollut saanut syntejään anteeksi Jeesukselta ennen Ananiaan tuloa. ** Saiko senkään jälkeen, jos tarkkoina ollaan, koko luvussa ei puhuta edes synneistä, koska sen anteeksi anto ei pelasta, VAAN USKO JEEUKSEEN.
Tässä tosi tyhmässä uskossa elää pelastumaton VL, valitan?
Sitten tuohon 22 lukuun, yhtä- äkkiä?
>>Miksi hän muuten olisi sanonut Saulukselle, että anna pestä pois syntisi, jos Jeesus oli jo antanut ne anteeksi Damaskon tiellä?** Saatanallista harhautusta.
Anna pestä syntisi pois??? Sinä otit vain jakeen pienen osan, joka on vain seuraus suuremmasta, eli upottamisesta, joka on asian sanoma.
Lue nyt tarkkaan; 16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
A. Huuda avuksi Jeesusta
B. Anna kastaa upottamalla itsesi
C. Ja palkinnoksi uskostasi saat puhtaan, synnittömän sydämen.
Ripottelulla ei pestä syntejä pois, vaan se vaatii upottamista.
Kyllä VL raamattu on kaukana Pyhästä.
>>Gal. 1:
12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut. ** Tuo käsite ilmoittanut, pitää sisällään enemmän, sillä Pave oli Jeesuksen kanssa kasvokkain lähes kymmenen vuotta, osin Egyptissä.
Tämä ilmestyminen on, josta parhaan kuvan saa 1 Kor 15;8 jakeesta. - Viimeiseksi kaikista hän ilmestyi minullekin, joka olen kuin keskosena syntynyt.
Alkuteksti kuitenkin sanoo; Kaikista hän näyttäytyi (otzhé) minullekin.
Kannattaa tutkia mitä kirjoittaa.
>>Tämä ei tarkoita, että Saulus sai synnit anteeksi suoraan Jeesukselta, vaan sitä että Paavalin julistama evankeliumi ei ole ihmisten sepittämä vaan jumalallista alkuperää.** Tämä ei ole muuta kun SRK alkuperää.
Kes.Nämä juuri, Jumalan tuominen Jeesuksen edelle, vaikka Jeesuksella on kaikki valta, Taivaassa ja maan päällä ( Matt 28;18).
He opettavat väärin ja tulos on se, ettivät pelastu, vaan ottavat itselleen vallan. - valtajavalta
123-4 kirjoitti:
Nämä juuri, Jumalan tuominen Jeesuksen edelle, vaikka Jeesuksella on kaikki valta, Taivaassa ja maan päällä ( Matt 28;18).
He opettavat väärin ja tulos on se, ettivät pelastu, vaan ottavat itselleen vallan.Ei se noin mene. Paavalikin kirjoittaa roomalaisille:
Room. 1:30
ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
Room. 2:23
joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
Room. 3:11
ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
Room. 4:3
Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi".
Room. 7:6
mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Room. 8:7
sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
Room. 8:28
Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
Room. 9:20
Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
Room. 10:1
Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
Room. 14:6
Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
Room. 14:11
Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa".
Room. 15:6
niin että te yksimielisesti ja yhdestä suusta ylistäisitte Jumalaa ja meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen isää.
Room. 15:9
mutta että pakanat laupeuden tähden ovat ylistäneet Jumalaa, niinkuin kirjoitettu on: "Sentähden minä ylistän sinua pakanain seassa ja veisaan kiitosta sinun nimellesi".
Room. 15:17
Minulla on siis kerskaukseni Kristuksessa Jeesuksessa palvellessani Jumalaa;
Room. 15:30
Mutta minä kehoitan teitä, veljet, Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta ja Hengen rakkauden kautta auttamaan minua taistelussani, rukoilemalla minun puolestani Jumalaa valtajavalta kirjoitti:
Ei se noin mene. Paavalikin kirjoittaa roomalaisille:
Room. 1:30
ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
Room. 2:23
joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
Room. 3:11
ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
Room. 4:3
Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi".
Room. 7:6
mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Room. 8:7
sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
Room. 8:28
Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
Room. 9:20
Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
Room. 10:1
Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
Room. 14:6
Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
Room. 14:11
Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa".
Room. 15:6
niin että te yksimielisesti ja yhdestä suusta ylistäisitte Jumalaa ja meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen isää.
Room. 15:9
mutta että pakanat laupeuden tähden ovat ylistäneet Jumalaa, niinkuin kirjoitettu on: "Sentähden minä ylistän sinua pakanain seassa ja veisaan kiitosta sinun nimellesi".
Room. 15:17
Minulla on siis kerskaukseni Kristuksessa Jeesuksessa palvellessani Jumalaa;
Room. 15:30
Mutta minä kehoitan teitä, veljet, Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta ja Hengen rakkauden kautta auttamaan minua taistelussani, rukoilemalla minun puolestani JumalaaEikö Jeesuksella ole kaikkea valtaa?
Siitä oli kysymys.
Pysy asiassa.- ex-helluntai
Kesitas kirjoitti:
Eikö Jeesuksella ole kaikkea valtaa?
Siitä oli kysymys.
Pysy asiassa.Älä viitsi helluntaihörhö. Miksi ylistetään, kiitetään, rukoillaan ... Jumalaa.
ex-helluntai kirjoitti:
Älä viitsi helluntaihörhö. Miksi ylistetään, kiitetään, rukoillaan ... Jumalaa.
Sitä sopii miettiä, miksi?
Milloin lestadioliset ovat ylistäneet muita kun puhujia.
Jumala kaipaa persoonana ylistystä, jota kuulet oikeasti krsitityissä seurakunnissa, sama koskee kiitosta, mutta valat synteihin on vain Jeesuksella.
Oletko muslimi, jos olet, ymmärrän asian.
Kes.- hullujenhouruja
Juhannuksena uteliaisuuttani kuuntelin "kristityn seurakunnan" ylistystä ja kiitosta. Sanoisin, että lähinnä ihmistekoista härdeliä, tuli paha olo, suljin tuutin. Eivät kiittäneet Jumalaa vaan kirkuivat Jesse,Jesse,Jesseeee........!!!!
hullujenhouruja kirjoitti:
Juhannuksena uteliaisuuttani kuuntelin "kristityn seurakunnan" ylistystä ja kiitosta. Sanoisin, että lähinnä ihmistekoista härdeliä, tuli paha olo, suljin tuutin. Eivät kiittäneet Jumalaa vaan kirkuivat Jesse,Jesse,Jesseeee........!!!!
Siksi se tuntuu pahalta, kun Jeesus on sulkenut Sinulta tuutin, osaltasi??
Enään on jäljellä vain saatana.- kesinnegaatio
Äläs nyt helluntairikollinen muuta sanomaani. Itse suljin tuutin, kun samaa saatanallista törkyä, jota itsekin viljelet, sieltä tulee. Popotus,pakotus,mölötys,hörhötys,upotus,kadotus ... niin se menee.
Suin - hullujenhouruja
Kesitas kirjoitti:
Siksi se tuntuu pahalta, kun Jeesus on sulkenut Sinulta tuutin, osaltasi??
Enään on jäljellä vain saatana.Eikö sinulla ole muuta elämää, kuin veetuilla täällä palstalla?
hullujenhouruja kirjoitti:
Eikö sinulla ole muuta elämää, kuin veetuilla täällä palstalla?
Kyllä joskus tuntuu, ettei minusta ole hyötyä, elätte pimeässä, ette näe Kristuksen kirkkautta Kaikkivaltiaana pelajana.
Mutta kyllä minä saan voimia Jeesukselta.
Kes.
Selvää asiaa, ei ole saanut evankeliumia ihmisiltä, eikä siis Ananiaaltakaan. Kai se pitää uskoa mitä mies itse sanoi.- tobiastoikka
""Ap. t. 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja PESTÄ POIS SYNTISI.'
Ananias toi Saulukselle terveisiä Jeesukselta. Tämä oli Saulukselle evankeliumia siitä, että hän saa pahat tekonsa anteeksi. ""
Tässä taas tulee ilmi vanhoillisten kummallinen käsitys, että Ananias olisi antanut Saulukselle synnit anteeksi. Onneksi ylläoleva "Rivilestan" kirjoitus antaa myös aihetta toisenlaiseen tulkintaan niinkuin Jumalan Sana itsekin toteaa: "Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä". Tässä ei huudeta tai pyydetä avuksi Ananiasta, vaan huudetaan avuksi syntien TODELLISTA SOVITTAJAA: JEESUSTA KRISTUSTA. Näin oli meillä ennen vanhoillislestadiolaisuudessa. Riitti nimi Jeesus Kristus. Julistettiin ilosanomaa Jeesuksesta Kristuksesta, jolta tulee apu, olipa sitten yksin, kaksin tai yhdessä seurakunnan kanssa. JEESUS KRISTUS on apu, josta Ananias saarnasi ja josta seurakunnat saarnaavat.Missä Ananias saarnasi?
Hän ainoastaan kehotti menemään kasteelle, joka pesee synnin pois.
Tulee huomioida, että luku 22 täydentää lukua 9, jossa komennot tulevat Jeesuskelta, mutta luku 22 antaa suuremman arvon Ananikselle.
Ananias on normaali uudestisyntynyt, jolla on paranamisen armolahja, kuten nytkin useilla kristityillä, Hän poisti suomukset Sauluksen silmistä, että näkö, joka oli heikko, palautuisi.
Ananiaan rooli oli sama, mitä julistavan kristityn rooli nytkin, kehoitus;- Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.
Tätä ei vl toteuta.
Kes.
- f35hh6j88
Hyvä Tobias! Oikeaa tekstiä!
- ihmineneiolehyvä
Mitä hyvää tuossa on meille, tapaushan koski vain Saulusta, vai olitko paikalla?
- SeuraavaKysymys
Ei vaan Saulus sai anaalia Evalta
- HintsuOnaniasRunkman
Eipäs vaan Onaniaalta.
- Sakastista
VL-puhujista suviseuroissa Pertti Lahtinen ja Aimo Hautamäki puhuivat Raamatun vastaisesti tästä että Ananiaalta olisi saanut evankeliuimin.
Koska Totuuden Henki puhuu Raamatussa niin noissa veijareissa on silloin joku muu henki koska Totuuden Henki ei voi valehdella kuten nuo. Ei Jeesus tule ristiltä kenenkään luokse, muutoin kun sanan ja sakramenttien kautta. Näinhän Paavalille sanottiin: "Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä." (apt.22:16).
- tulevaisuusnäyttää
Että piti tulla taas siihen sen yksilehtisen Raamatun kanssa, milloin weha saat näkösi ensimmäisen kerran!!?
- saattetokiolla
Se on näiden cveeällien kanssa ihan yhtä tyhjän kanssa ilmoittaa Raamatun todellisuutta, he eivät usko mitään vaikak itse Jumala taivaasta tulisi seuroihinsa käsi pystyssä, ei kelpaisi!
olette merkillinen porukka säälittävä harhaileva joukko siininkorvessa.
ja siellä haluatte olla aina jaiäti. - reettakarppinen
""Ei Jeesus tule ristiltä kenenkään luokse, muutoin kun sanan ja sakramenttien kautta. Näinhän Paavalille sanottiin: "Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä." (apt.22:16). ""
Miksi sitten Paavalin piti vielä huutaa Herraa avuksi? Miksi Paavali rukoili Jeesusta Kristusta avuksi monta kertaa elämänsä aikana? Turhaanko? Vai auttaako Jeesus Kristus konkreettisesti vieläkin maan päällä? Onko Hän edelleen sama eilen, tänään ja iankaikkisesti?- kalevinikkinen
Miksi Paavali rukoili Jumalaa avuksi monia kertoja? Turhaanko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a616491Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?
Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�2094941Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,504455Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K943719Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii732921Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut662717Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1072556Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan621897Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii2521784Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä401620