Äiti ja isä suosii veljeäni ja siskoani

02ihminen

Moi ! Äitini ja isäni suosivat sisaruksiani .Esim .siskoni saa kokeista rahaa aina .Minä taas saan rahaa tosi harvoin vaikka saisin 10 .Isäni antaa siskolleni usein jopa 10€ siitä että hän ei tee mitään.Siskolleni ostetaan jatkuvasti uusia vaatetta ja kun kysyn rahaa vaatteisiin sanotaan ei.Veljeni saa jatkuvasti uusia leluja ja vaatteita.Siskoni ja veljeni saavat kutsua kylään kavereita jatkuvasti.Sitten minä en saa .Tänään isi lähti ostamaan vaatteita siskoni kanssa enkä päässyt mukaan.Iso siskolla on sama tilanne kanssani .Hän saa sentään rahaa kun on jo lukiossa .Heitä ei kiinnosta miten mulla menee koulussa .sikon ja veljen kyllä.Saivat molemmat vähän aikaa sitten iPhone 6.Mulla on samsung galaxy trend Onko muita samankaltaisessa tilanteessa?

2

255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • beyourselfnowandtomorrow

Valitettavasti aika monessa perheessä asiat ovat näin, että toinen lapsi on suositumpi kuin toinen - mutta tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että vanhemmat välittäisi tai rakastaisi sitä suositumpaa yhtään enempää. Heillä on varmasti syy siihen, mutta se syy ei välttämättä ole tietoinen vaan tiedostomaton eli he '' syrjivät '' sinua tajuamatta sitä itse. He saattavat ajatella, että sinä olet viisas ja sinä kyllä pärjäät - sinulla on hyvä itsetunto ja hyvät antimet tulevaisuutta varten, joten et tarvitse heidän jatkuvaa huomiota.

• luqioooon

olen itse samassa tilanteessa mutta vähän suuremmassa "mittakaavassa", olen vanhempien ainutoikea lapsi muut ovat adonptoituja. Meillä on tapana että viikkorahaa saa kaksi adoptiopikkusiskoani 30€ viikossa ja minä perheen vanhimpana en saa kuin 50 snt yhdestä tekeemästäni työstä eli jos tyhjentäisin astiakoneen 5 kertaa saisin 2.5 €. Mutta en valita koska pääsen muuttamaan pois kotoa puolen voden päästä koska lähden opiskelemaan kuopioon lukioon.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      184
      5052
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      24
      4453
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3137
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      257
      3034
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2922
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2531
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27