on suomen ahdistavin paikkakunta. Siellä ei suomalaisella ole mitään oikeuksia. Maailman pers'reikä on Nigeria ja Suomen on Pietarsaari.
Mistähän lie johtuu????
Pietarsaari
10
1563
Vastaukset
- esteri*********
Jeppis Rules!
- Kokkolasta
Kas, joku muukin tietää saman! Älä koskaan muuta pietarsaareen. Jos haluat pysyä ihmisarvoisena niin älä muuta. Se on niin syvältä perseestä ettei toista! rkp vallassa, siitä se johtuu. rkp kun on suomalaisia vihaava rasistinen, suomalaisuutta yleensä vihaava, suomenkieltä vihaava, ruotsalaisuutta ja ruotsinkieltä palvova kielipuolue.
- ähh
Kuka täällä rasisti on??En itse pidä Jeppiksestä kylläkään mutta en ole samaa mieltä sun kanssa että RKP mukamas ois niinkuin sanot!
- Hej på alla i Jeppis
Ruotsin tuoma sivistys ei ole koskaan ollut elintärkeää Suomelle. Suomi on ja olisi saanut sivistyksensä aivan omia reittejään, vaikka ruotsalaiset eivät olisi tulleet tänne riistämään Suomen alkuperäiskansaa.
Suomen kielinen rahvas ei sivistynyt yhtään ruotsalaisten tänne tultua. Mitä oikein ruotsalaiset luulevat sivistäneensä tänne tullessaan, kun kansa pikemminkin taantui heidän saavuttua? Kutsuvatko he sivistykseksi ruotsalaista hallintokoneistoa jonka tehtävänä ei ollut sivistää kansaa vaan ja ainoastaan riistää sitä.
Venäjällä on ollut korkeampi kulttuuri kuin koskaan ruotsissa. Myös Suomen sivistystaso nousi ja oli erittäin korkea Venäjän vallan aikana, jota Venäjä jopa tuki. Mm. Kristinusko ym. tuli Suomeen ensin Venäjältä Ortodoksisen kirkon muodossa.
Suomen sivistys on ollut suomalaista sivistystä jota ei tietenkään ruotsalainen sivistyneistö ole voinut/halunnut tunnistaa. Meillä oli oma kieli, tarusto (Kalevala), saunomiskulttuuri, uskonto, omat jumalat Ahti, Tapio ym. Nyt meillä ei ole edes omaa kieltä, vaan meillä on kaksi kieltä, pakkoruotsi ja suomi.
Ruotsalainen vähemmistö luulee että jo aikojen alusta ruotsissa kansa kulki kruunu päässä ja puhui ranskaa. Todellisuudessa ruotsissa kansa oli yhtä lukutaidotonta ja kulki ryysyissään aivan kuten Suomessa. Ruotsin kuningashuone kyllä puhui ranskaa, ja nimenomaan siitä syystä että se oli sivistyneempää kuin ruotsin puhuminen. Olen sitä mieltä että ranska on edelleenkin sivistävämpi kieli kuin ruotsi, ja erityisesti suomen kieliselle. Ruotsinkieliselle on tietysti tärkeintä opiskella suomen kieli, jolla tapahtuu kommunikointi 98%:sesti Suomessa.
Ruotsalainen sivistyneistö ei ole osannut kehittää omaa sivistystään vaan on matkinut kaiken muualta kuten Saksasta ja Ranskasta. M.m kielensä ruotsalaiset ovat matkineet Saksasta, kuningassuku on tuotu Ranskasta (Bernadotte suku).
Jos ei osaa kehittää omaa sivistystään vaan joutuu matkimaan oman sivistyksensäkin muualta, ei voi nähdä, eikä varsinkaan ymmärtää toisenlaista kulttuuria.
Ruotsi, norja ja tanska ovat kaikki pohjoissaksalaisia murteita jotka ovat erkaantuneet saksan kielestä. Murteeksi ne tunnistaa siitä että yhtä osaamalla, ymmärtää kaikkia muita. Opiskelemalla saksaa oppii myös ruotsia. Ja nimenomaan näin päin.- voivoi
Du ska sluta prata skit!!!
- finjävel
tästä syystä nuo "jelppisläiset" on niin ylpeitä ja hienoja ihmisiä. Uskovat vissiin kaikki piruparat olevansa Ruotsin kuninkaan jälkeläisiä suoraan alenevassa polvessa ja luulevat että heidän käyttämänsä molotus on muka hienoa hoviruotsia tai -ranskaa. Ja käytös on kanssa hienoa kuin hovissa. Traktoreilla ajellaan yhdessä ympäri kaupunkia ja torille oikein porukoissa kokoonnutaan....oi että on fiiniä touhua.
Sitä on oikein Tanskastakin asti käyty ihmettelemässä ja naureskelemassa. - catjuska
finjävel kirjoitti:
tästä syystä nuo "jelppisläiset" on niin ylpeitä ja hienoja ihmisiä. Uskovat vissiin kaikki piruparat olevansa Ruotsin kuninkaan jälkeläisiä suoraan alenevassa polvessa ja luulevat että heidän käyttämänsä molotus on muka hienoa hoviruotsia tai -ranskaa. Ja käytös on kanssa hienoa kuin hovissa. Traktoreilla ajellaan yhdessä ympäri kaupunkia ja torille oikein porukoissa kokoonnutaan....oi että on fiiniä touhua.
Sitä on oikein Tanskastakin asti käyty ihmettelemässä ja naureskelemassa.Milloin muinoin olet Jeppiksessä käynyt jos luulet siellä traktoriin "törmänneesi"?? Ainakaan viimeiseen kuuteenkymmeneen vuoteen niitä ei ole näkynyt kun ehkä taajamissa.. mutta missäpäs kaupungissa ei olisi. Ruotsinkielisuudestä olen samaa mieltä, eli että liika on liikaa. Siksi en Jeppiksessä enää asukaan. mutta ei se ole sen häävimpää muuallakaan, eikä varsinkaan KOKKOLASSA, joka on ehdottomasti masentavin paikkakunta jossa olen käynyt (ja niitä riittää).. Onneksi jokainen valittaja voi kuitenkin pötkiä ulkomaille jos siltä tuntuu, ei ne paikat täällä valittamalla kohene. Mutta Kokkola..huuh... *oksentaa*
- ok...
catjuska kirjoitti:
Milloin muinoin olet Jeppiksessä käynyt jos luulet siellä traktoriin "törmänneesi"?? Ainakaan viimeiseen kuuteenkymmeneen vuoteen niitä ei ole näkynyt kun ehkä taajamissa.. mutta missäpäs kaupungissa ei olisi. Ruotsinkielisuudestä olen samaa mieltä, eli että liika on liikaa. Siksi en Jeppiksessä enää asukaan. mutta ei se ole sen häävimpää muuallakaan, eikä varsinkaan KOKKOLASSA, joka on ehdottomasti masentavin paikkakunta jossa olen käynyt (ja niitä riittää).. Onneksi jokainen valittaja voi kuitenkin pötkiä ulkomaille jos siltä tuntuu, ei ne paikat täällä valittamalla kohene. Mutta Kokkola..huuh... *oksentaa*
Olen asunut (siis aikaisemmin) Pietarsaaressa vajaa 10 vuotta ja Kokkolassa n.2 vuotta. Täytyy todeta et Kokkolaan kun meni niin oli kuin olisi aikakoneella mennyt ajassa taaksepäin ja paljon. Juntteja asustaa kummassakin mestassa!
- sisäsiittoinen reservaatti
Jeppiksessä ei uskalleta olla erilaisia. Parikymppisillä pikkupojilla kaikilla musta bemari jossa valkoinen niskatuen päällinen, lippalakkia myöten toistensa näköisiä ja "kilpaa" ajetaan torin ympäri ja isipappa maksaa aina sakot..
- on kaupunginhotellin yökerho
jonka ovinarrit ovat kokeneet lapsuuden jossa se ainoa perintönä saatu puulelu on naulattu lattiaan kiinni.. Se oikeuttaa mukiloimaan ihmisiä sairaalakuntoon ilman syytä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703