X30 challenge Lahti

rg5YU

Huhu väittää että iamen ja kometin laatu tuli vielä selkeämmin esille Lahdessa. Koneita poksahteli ja renkaat oli mitä oli. pitääköhän paikkansa.

18

1023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meetöihin

      Kyllä kone poksuttaa kun se käy ja renkaat ovat mitä ovat eli pyöreitä.

    • paskaakokokasa

      Jep , eroja on renkaissa , on vähän kuin raksun pyörät kun ajettiin brikkareilla , aina oli jollain saippuarenkaita . Sitten se koneen poksautus johtuu säätökaasarista , jollain vaan on liian kireellä ruuvi

    • Luusers

      Paskapuhetta. Vaatii kyllä vähän uskallusta mennä sinne kisaamaan noin tasaväkisillä laitteilla. Jostain syystä näyttää kuskit erottuvan, vaikka huikean tasaista on. Hieno sarja ja varmasti kehittyy vaan koko ajan paremmaksi.

      • taulunkiinnitykseen

        Väitätkö ettei ruuvi vaikuta poksumiseen , jos et tiedä niin kysy joltain mihin se liittyy


    • Hyvätkisat

      Meidän kone lopetti poksumisen just sen takia että kuski yritti ruuvilla saada vielä pikkasen lisää kyytiä suoralle. Oppirahoja maksellaan.
      Renkaissa en olla huomattu eroja.

    • KokeileItse

      Olihan ne renkaat mitä oli... Niitä on hyvä syyttää kun ei rungon säätö ole kohdallaan.

      Meilläkin oli lauantaina saippuarenkaat. Kummasti muuttuivat paremmiksi, kun sunnuntaina saatiin vihdoin rungon säädöt suurinpiirtein asettumaan ja rengaspaine kohdilleen.

    • rrtbbh

      Aluksi Kouvolassa vaikutti että rengas on huono eikä runko toimi niinkun piti. Lahdessa opittiin lisää lähinnä kuinka paine vaikuttaa mihinkin ja miten nyt puhun auton säätämisestä. Kai tässä hiljaa opitaan renkaasta enemmän ja enemmän. Lahdessa ei valittamista renkaista.

    • Valoja

      Juu koneet on ihan äärettömän epätasaisia. Näkeehän sen jo siitä et n. 20 kuskia on aika-ajossa jopa puolen sekunnin hajonnalla. Toista se oli maxilla , kun siellä erottui vaan ajotaidoilla. Oli joku porukka opetellut ajamaan suoralla vähän paremmin kuin muut.

      • rfq34

        Aloittaja ei minun käsittääkseni kirjoittanut koneitten eroista vaan siitä että niitä hajoili. Kaikki karting luokat tuppaa oleen sellaisia että kärki ajaa puolensekunnin sisään. Ei iame tässä mitään eroa muihin tee. Nyt tais olla kyse kestävyydestä


      • Jdjfjlsl

        Paitsi Rotax jossa yks tiimi ajaa halutessaan 0.5s pohjat


      • qaerfqw

        Tää menee taas tähän rotaxin haukkumiseen . Nyt on kuiteskin kyse iamen kestävyydestä. Rotaxin ajat ja tiimit voi halutessaan kattoo mylapsista. Ei se tikis niin ylivoiomainen oo. Palataan alkupoeräiseen . Paljonko x30 koneita hajos?? Oliko rengas tasavertanen??


      • tässävastaus

        Renkaat ovat vähintään yhtä tasalaatuisia kuin muissakin sarjoissa. Koneet kestävät kun niitä huolletaan ja osataan käyttää.


    • fapsörtypklpioh

      Täytyy ymmärtää että X30 moottori on huollollisesti huomattavasti vaativampi (=kalliimpi) kuin Rotax. Palotilan koko, teräsputkinen sylinteri, tarve kierrättää kovempaa, laihempi seos jne... Rotax on taas valmistusteknisesti erilainen, joka tekee siitä kalliin kun pitää metsästää sopivia osia millä saisi suorituskyvyn maksimoitua.

      • Kfkfkf

        Jos puhutaan kisakoneesta ja tarkoitus on pitää se kokoajan parhaimmillaan niin tuskin noissa huoltokuluissa paljoa eroja on.


    • ymmärrystäasiaan

      Yks on kanssa se että koneet on pääasiassa samanvuotisia nyt , huom pääasiassa. Varmaan jatkossa näissäkin tulee sitten eroja kun aika etenee. Tuskin Italian valmistajakaan on niin tyhmä ettei ymmärrä tehdä jossain kohtaa 0.2 sek nopeampaa ....

      • X30

        Meillä on ollu kolme konetta. 09,13 ja 16. Mitään eroa ei noille saatu.
        Imu,pako ja huuhteluasteet 0.3 asteen sisällä. Palotila täsmälleen sama.


      • Akuankkako

        Älä edes yritä olla noin naivi asian suhteen , kapitalismi ei toimi jos ei saa myytyä uutta. Jos luulet että KARTING valmistajat ja kauppiaat ovat ryhtyneet tähän kutsumuksesta , niin hyvä niin . Samalla voit uskoa Joulupukkin ja muihin kuvitteellisiin .


    • Rauli_Kärki

      Kahdelle kuljettajalle annettiin lahdessa teknisiä kierroksia koneen sisään ajoon. Toinen taisi ajella jossain 10 paikkeilla finaalissa maaliin ja toinen voitti oman finaalinsa. Henkilökohtaisesti olen narauttanut iamen tuotteen toistakymmentä kertaa ja n. puolessa on ollut kasausvirhe tai osan loppuunkuluminen ja puolessa täysin oma säätövirhe liian tiukkojen ruuvien kanssa.

      Komet on kova rengas X30 luokkaan jonka näkee siitä että ajat on kevyemmällä painolla hitaampia kuin tagissa, mutta se on sama kaikille. Silloin vain kierrosaika on vaan yksinkertaisesti herkempi huonoille säädöille ja rengaspaineille. Ihan vaan muutaman kisan ajaneena voin todeta että taagi-tasoisella laitteella liukkaalla renkaalla ajettaessa ei ole vain yhtä hyvää rengaspainetta, vaan se muuttuu ei pelkästään kulumisen ja olosuhteiden takia vaan myös sen mukaan miten painottaa renkaan parhaan pidon lähdön pituuden suhteen.

      Ja ainahan meidän sarjassa jos tuntuu että kaverin laitteet laukkaa kivemmin, niin voi laittaa ostotarjouksen kehiin :)

      t. X30 -sarjan kilpailunjohtaja

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

      Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      122
      10076
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

      Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      78
      5016
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      69
      4852
    4. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      7
      3300
    5. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      14
      2517
    6. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

      Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      107
      1740
    7. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

      🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      55
      1580
    8. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1536
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

      Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      59
      1464
    10. Heräsin taas sinä mielessä

      Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      66
      1412
    Aihe