X30 challenge Lahti

rg5YU

Huhu väittää että iamen ja kometin laatu tuli vielä selkeämmin esille Lahdessa. Koneita poksahteli ja renkaat oli mitä oli. pitääköhän paikkansa.

18

980

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meetöihin

      Kyllä kone poksuttaa kun se käy ja renkaat ovat mitä ovat eli pyöreitä.

    • paskaakokokasa

      Jep , eroja on renkaissa , on vähän kuin raksun pyörät kun ajettiin brikkareilla , aina oli jollain saippuarenkaita . Sitten se koneen poksautus johtuu säätökaasarista , jollain vaan on liian kireellä ruuvi

    • Luusers

      Paskapuhetta. Vaatii kyllä vähän uskallusta mennä sinne kisaamaan noin tasaväkisillä laitteilla. Jostain syystä näyttää kuskit erottuvan, vaikka huikean tasaista on. Hieno sarja ja varmasti kehittyy vaan koko ajan paremmaksi.

      • taulunkiinnitykseen

        Väitätkö ettei ruuvi vaikuta poksumiseen , jos et tiedä niin kysy joltain mihin se liittyy


    • Hyvätkisat

      Meidän kone lopetti poksumisen just sen takia että kuski yritti ruuvilla saada vielä pikkasen lisää kyytiä suoralle. Oppirahoja maksellaan.
      Renkaissa en olla huomattu eroja.

    • KokeileItse

      Olihan ne renkaat mitä oli... Niitä on hyvä syyttää kun ei rungon säätö ole kohdallaan.

      Meilläkin oli lauantaina saippuarenkaat. Kummasti muuttuivat paremmiksi, kun sunnuntaina saatiin vihdoin rungon säädöt suurinpiirtein asettumaan ja rengaspaine kohdilleen.

    • rrtbbh

      Aluksi Kouvolassa vaikutti että rengas on huono eikä runko toimi niinkun piti. Lahdessa opittiin lisää lähinnä kuinka paine vaikuttaa mihinkin ja miten nyt puhun auton säätämisestä. Kai tässä hiljaa opitaan renkaasta enemmän ja enemmän. Lahdessa ei valittamista renkaista.

    • Valoja

      Juu koneet on ihan äärettömän epätasaisia. Näkeehän sen jo siitä et n. 20 kuskia on aika-ajossa jopa puolen sekunnin hajonnalla. Toista se oli maxilla , kun siellä erottui vaan ajotaidoilla. Oli joku porukka opetellut ajamaan suoralla vähän paremmin kuin muut.

      • rfq34

        Aloittaja ei minun käsittääkseni kirjoittanut koneitten eroista vaan siitä että niitä hajoili. Kaikki karting luokat tuppaa oleen sellaisia että kärki ajaa puolensekunnin sisään. Ei iame tässä mitään eroa muihin tee. Nyt tais olla kyse kestävyydestä


      • Jdjfjlsl

        Paitsi Rotax jossa yks tiimi ajaa halutessaan 0.5s pohjat


      • qaerfqw

        Tää menee taas tähän rotaxin haukkumiseen . Nyt on kuiteskin kyse iamen kestävyydestä. Rotaxin ajat ja tiimit voi halutessaan kattoo mylapsista. Ei se tikis niin ylivoiomainen oo. Palataan alkupoeräiseen . Paljonko x30 koneita hajos?? Oliko rengas tasavertanen??


      • tässävastaus

        Renkaat ovat vähintään yhtä tasalaatuisia kuin muissakin sarjoissa. Koneet kestävät kun niitä huolletaan ja osataan käyttää.


    • fapsörtypklpioh

      Täytyy ymmärtää että X30 moottori on huollollisesti huomattavasti vaativampi (=kalliimpi) kuin Rotax. Palotilan koko, teräsputkinen sylinteri, tarve kierrättää kovempaa, laihempi seos jne... Rotax on taas valmistusteknisesti erilainen, joka tekee siitä kalliin kun pitää metsästää sopivia osia millä saisi suorituskyvyn maksimoitua.

      • Kfkfkf

        Jos puhutaan kisakoneesta ja tarkoitus on pitää se kokoajan parhaimmillaan niin tuskin noissa huoltokuluissa paljoa eroja on.


    • ymmärrystäasiaan

      Yks on kanssa se että koneet on pääasiassa samanvuotisia nyt , huom pääasiassa. Varmaan jatkossa näissäkin tulee sitten eroja kun aika etenee. Tuskin Italian valmistajakaan on niin tyhmä ettei ymmärrä tehdä jossain kohtaa 0.2 sek nopeampaa ....

      • X30

        Meillä on ollu kolme konetta. 09,13 ja 16. Mitään eroa ei noille saatu.
        Imu,pako ja huuhteluasteet 0.3 asteen sisällä. Palotila täsmälleen sama.


      • Akuankkako

        Älä edes yritä olla noin naivi asian suhteen , kapitalismi ei toimi jos ei saa myytyä uutta. Jos luulet että KARTING valmistajat ja kauppiaat ovat ryhtyneet tähän kutsumuksesta , niin hyvä niin . Samalla voit uskoa Joulupukkin ja muihin kuvitteellisiin .


    • Rauli_Kärki

      Kahdelle kuljettajalle annettiin lahdessa teknisiä kierroksia koneen sisään ajoon. Toinen taisi ajella jossain 10 paikkeilla finaalissa maaliin ja toinen voitti oman finaalinsa. Henkilökohtaisesti olen narauttanut iamen tuotteen toistakymmentä kertaa ja n. puolessa on ollut kasausvirhe tai osan loppuunkuluminen ja puolessa täysin oma säätövirhe liian tiukkojen ruuvien kanssa.

      Komet on kova rengas X30 luokkaan jonka näkee siitä että ajat on kevyemmällä painolla hitaampia kuin tagissa, mutta se on sama kaikille. Silloin vain kierrosaika on vaan yksinkertaisesti herkempi huonoille säädöille ja rengaspaineille. Ihan vaan muutaman kisan ajaneena voin todeta että taagi-tasoisella laitteella liukkaalla renkaalla ajettaessa ei ole vain yhtä hyvää rengaspainetta, vaan se muuttuu ei pelkästään kulumisen ja olosuhteiden takia vaan myös sen mukaan miten painottaa renkaan parhaan pidon lähdön pituuden suhteen.

      Ja ainahan meidän sarjassa jos tuntuu että kaverin laitteet laukkaa kivemmin, niin voi laittaa ostotarjouksen kehiin :)

      t. X30 -sarjan kilpailunjohtaja

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2879
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2037
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1767
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1722
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1411
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      955
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe