Onko jotain vielä tekemättä?

IkänainenItsekseen

Oletko ehtinyt jo tehdä kaikkea, vai onko jotain sellaista, mitä haluaisit tehdä ja hankkia uusia kokemuksia?

Mitä haluaisit oppia tai tehdä vielä ennen kuin asetut odottelemaan kuolemaa?

- - - - - -

Minä kosin viime karkauspäivänä, kun en ollut tehnyt sitä vielä koskaan elämässäni.
Muutamia kertoja olen saanut tai joutunut vastaamaan kosintaan, sekä myöntävästi että myös kieltäytyen.

On muutamia asioita, joita olisin mielelläni kokeillut, mutta en nyt enää tohdi, kun kuntokin on vähän heikko. Joitain jää siis kokeilemattakin.

25

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä-ihan-tärkein

      On minulla tekemättä vielä yksi asia, se on kysymys sinulle. Jätit kertomatta kuinka kävi kun menit kosaisemaan karkauspäivänä, karkasiko sulho, taas kerran?

      • IhmetellenKysyn

        Miten niin, taas kerran?


      • NikitönHöpsöMinä

        Oletin saavani hamekankaan ja hyvät yhteiset naurut. Harmitti koko juttu, kun en oikeastaan ole vieläkään saanut vastausta. - jouduin juoksemaan vähän karkuun - noin kuvaannollisesti.
        En osannut kuvitella minkäänlaista myöntävää vastausta ja olin varma, että ikäiseni aikamies, joka ei ole koskaan solminut avioliittoa, voisi edes harkita sellaista minun kanssani.
        Nyt en enää tiedä, ryhtyikö hän leikkimään kanssani vai miettikö tosissaan, enkä voi edes kysyä. Kadun ja halusin juosta karkuun.


    • Haluaisin päästä oikein laadukkaalla pyörällä kerran elämässäni lenkille ja se laskuvarjohyppy on tekemättä.

      • Peking ja siellä kielletty kaupunki, olisi ollut mukava nähdä.


      • ne-tankit-ja-muut

        ja se tihu ana meren aukio jossa kiinan juntta teki tihutöitään.


    • flegmaatti

      Rinkkareisu vaimon kanssa kahdestaan pallon ympäri ilman aikataulua. Mahdollisimman paljon paikallisia kulkuvälineitä käyttäen.
      Kun sen valmistelu tosimielesä alkoi, puuttui sukupolven yli hypännyt geneettinen häiriö vaimoni kohdalla peliin ja pallon kiertäminen vaihtui kiertomatkoihin ja risteilyhin.

      Saabilla ehdin lentämään kakkosena ja samalla reisulla luvattiin vastaava taivasosuus fouga magisterilla mutta jäipä toteutumatta.
      Varsinainen pilotti hoiti nousun ja laskeutumisen. 800m:n korkeudessa oli alkeiskoulukoneella varaa virheiiinkin.

      Saab tavoitti vain 3G ja -1G (muistaakseni). Fougalla olisi päässyt 5,5G ja -3G jotka ovat jo toista.

      Olen toipunut pettymyksestä.

      Sveduissa 60-luvulla pari vuotta ajettu Amazon toiveissa mutta vanhempaan kuplaan oli tyytyminen. Sitten kun jonkun volvon tai porshen olisi pystynyt hankkimaan muusta tinkimättä niin se ei enää ollutkaan tärkeä.
      Ilmeisesti muille toiveille on käynyt samoin.

    • kesi.vä

      Hassua ettei tule mieleeni mitään mitä halajaisin tehdä ja mitä en pystyisi toteuttamaan. Tylsääköhän tämä mun loppuelämäni, kun ei ole mitään mitä kurkottaa.

    • paljon-sain-paljon-jäi

      paljon sain, paljon jäi tekemättä,
      jospa voitan lotosta ennen kuolemaa, rakentaisin uutta ja nauttisin elämästä.

      --
      alotukseen:

      VOIIIIIIIH,,,, minä ku tahtoisin vielä vaikka mitä,
      muttaku rahat loppu,
      kuntoki aivan lopussa,
      EI jaksa fyysisesti enää mitään suuria,
      mutta ON vain SUURIA AJATUKSIA,
      niitä vielä jaksaa luoda ja haaveilla vaikka kuun taivaalta,
      oijoi ku voittais lotosta,
      rakentaisin, matkustelisin, rahaa tuhlaisin, töitä antaisin työttömille,
      rahaa ripottelisin vähän jokapaikkaan,
      paikallani en pysyisi,
      vauhtia riittäisi,
      joku tarttuis kyytiinki,
      paljon jää saamatta ennen kuolemaa,
      maailmaa en ehtis tehdä valmiiksi,

    • Kuolemanodotus on kammottava ilmaisu, varsinkin, kun itse on vähän niin kuin jatkoajalla.
      Meikäläisen toiveet on niin matalalla, ettei niitä tänne täydellisten ihmisten ilmoille paljon tohdi laittaa, nauretaan vielä.
      Onhan ne naiset mukavia, mutta en ole ajatellut kosia ketään, enkä odota kenenkään kosivan, se oliskin jo vaikeempi asia. Se elämä menee monimutkaiseksi, enkä oikein usko, että kaikki kokemukset aina niin tavoiteltavia.
      Jos sitä kuolemanodotustunnemaa vois sillä siirtää, kun kaivurin oon ajatellu uusia, ja siihen hakkuulisälaitteet, niin tiedä jos tulojakin tulee.
      Niin, no joo, onhan minulla uusi alumiinivene ja perämoottori, mutta ei sitä vielä ole vedessä käytetty, kohta Juhannus käsillä, kun tuo aika ei riitä.
      Uistelu on nyt muotia, jos sitä kokeilis, Se vaan vie niin paljon aikaa.

      • Allu-Panto-Miini

        Veneessä, etenkin alumiiniveneessä pitää olla varovainen, ettei uistelijasta tule uiskentelijaa. Alumiini on hieman heppoinen vene tarpeeksi.


      • flegmaatti
        Allu-Panto-Miini kirjoitti:

        Veneessä, etenkin alumiiniveneessä pitää olla varovainen, ettei uistelijasta tule uiskentelijaa. Alumiini on hieman heppoinen vene tarpeeksi.

        Ei alumiinissa ole mitään vikaa veneen raaka-aineena. Mikä olisi sitä parempaa? Hankala käsiteltävä kylläkin ja rakentajan on syytä tuntea galvaanisten parien muodostumisperiaatteet.


      • Allu-Panto-Miini kirjoitti:

        Veneessä, etenkin alumiiniveneessä pitää olla varovainen, ettei uistelijasta tule uiskentelijaa. Alumiini on hieman heppoinen vene tarpeeksi.

        Et ole kunnon Busteria nähny.


    • Haluaisin kiivetä uudelleen Kilpisjärven mahtavan Saanan laelle.

      • kawe

        Ancelina
        Saana oli oikein kiva saavutus, lapset olivat vielä mukana, n. 20v. sitten
        Rooma on haave taitaa jäädäkin............


      • kawe kirjoitti:

        Ancelina
        Saana oli oikein kiva saavutus, lapset olivat vielä mukana, n. 20v. sitten
        Rooma on haave taitaa jäädäkin............

        Kawe, tyttäreni kanssa kiivettiin Saanalle v.1997, onhan siitä jo aikaa.
        Haltilla taitaa jäädä käymättä, vaikka haluaisinkin, niin pitkä on matka ja kivinen tie.


    • Ei.kiitos

      En ole koskaan harrastanut peräsuoliseksiä enkä ryhmäseksiä, enkä haluakaan...
      Kuika moni täällä on harrastanut kyseisiä toimintoja?

    • siilimuori3

      Haluaisin nähdä lapsenlapsen hapsen.

    • Imurinsäestykselläkövain

      On. Ihan hirveä määrä lauluja on vielä laulamatta.

    • ent.siivoojaparka

      Uskoisin minulla olevan paljonkin enemmän sellaista mikä on tekemättä kuin tehtyä.
      Tiskaaminenkin kesken. Aloittanut kyllä olen.

    • reppuriika

      Onnellisuus- ja hyvinvointitutkijat kertovat, että unelmat ja tulevaisuuden visiot kantavat ja ilman niitä arki alkaa käydä harmaan tylsäksi. Näin äkkiä, ei tule mieleen mitään suurta unelmaa ja tavoitetta, mikä pitäisi vielä toteuttaa. Arkeni on niin monipuolista ja vaihtelevaa, ja sitä rutiininomaista elämää ei ole päässyt syntymään. Tosin viikossa näyttää olevan runko, että teen tietyt jutut samoina päivinä, on vapaaehtosityövuorot, käyn yleensä samoina päivinä sen ja sen luona, mutta yhtään päivää ei ole samanlaista. Ei minulla ole mitään jyrkkää kaavaa. Saattaisi olla ihan kiva, jos se jokin haave tai kaukounelma olisi, mikä se sitten olisi.
      Olen alkanut nyt 60-kymppisenä satsata määrätietoisesti fyysisen kunnon ja terveyden ylläpitoon. Ehkä se unelma onkin, että saan elää mahdollisimman omatoimista ja itsenäistä elämää kodissani. Kun on vielä ikään nähden hyvä terveys jäljellä, niin sitä on helppo pitää yllä liikunnalla, levolla, ja ravinnolla ja olemalla sosiaalinen. Ja kyllä varmaan aivojumpasta käy kirjoittelu kanssanne tälläkin palstalla.
      En ole paljoa matkustellut edes kotimaassa, joten pitäisikö alkaa osallistumaan ihan oikeasti eläkeläisten retkiin.

    • jepuli.s

      Olen lapsesta asti halunnut käydä päiväntasajan alapuolella.
      Sekin on tehty kahdesti Etelä-Amerikassa ja Australiassa. Lämmintä oli liiaksikin ainakin silloin kun olin siellä. En huomannut että vesi olisi pyörinyt viemäriin mennessään päinvastaiseen suuntaan. Aurinko oli lähes pään yläpuolella päivällä, myös tähtitaivas on erilainen. Vuoksi ja luode hyvin voimakkaat molemmissa kohteissa. Näistä ja monesta muusta olin kuullut ennen reissua. Olihan siellä paljon muutakin, lapsena nämä asiat askarruttivat.
      Ihmiset on aika samanlaisia sielläkin, eli kaikenlaista tyyppiä on joukossa.
      Voisin käydä Australiassa uudelleen, lento on kovin pitkä ja raskas.
      Olen toteuttanut lähes kaikki haaveeni, nyt on kotona paras, tykkään jopa vuodenaikojen vaihtelusta, en vaihtaisi ilmastoamme tropiikkiin.
      Tavallisessa elämässä vaatimukseni ovat vaatimattomat, en ole tarvetta näyttää kenellekään mitään.
      Voisin vielä kävellä alttarille rakkaani kanssa, se vain on jäänyt, ihan hyvä näinkin, ei kai elämä siitä miksikään muuttuisi

      • ei-vakava-unelma

        jepuliu.s kirjoitti; "Olen toteuttanut lähes kaikki haaveeni, nyt on kotona paras, tykkään jopa vuodenaikojen vaihtelusta". Samoin.

        Maailman kaikissa kolkissa en ole käynyt ja jos lasketaan, että olen käynyt esim. Nykissä, niin vain lentokentän koneen vaihdossa matkalla Floridaan.

        Olihan ne nuoruudessa, silloin kun lapsetkin pysyi "tolpillaan", ihania matkoja Keski-Euroopan hiihtorinteille, Italia ja Itävalta.

        Joskus kuitenkin unelmoin, että matkustaisin Englantiin, niille seuduille, jossa olin nuoruudessani Hotellissa töissä. Sieltä rannikkoa pitkin Lands End;iin saakka, koska matkalla oli upeita hiekkarantoja ja olin "piikana" Hotellin johtajan lapselle. Ainahan meille järjestyi ylenpalttinen kohtelu samaan ketjuun kuuluvien kolleegoiden taholta.


    • Toivottavasti jäisi paljon kesken ja tekemättä sillä se tietäisi sitä, että saisin kaatua saappaat jalassa, yks kaks ja siitä tykkäisin.
      Kaiken sen mitä mahdollisuuksien rajoissa on toteutan ja muuta vain haaveilen ja uneksin. Mutta joskus jokunen voi niistäkin toteutua.

    • Kuolema tulee joka tapauksessa ja sitä ei tarvitse asettautua odottamaan. Voi tulla aika pitkäksi tai sitten ei. Joku projekti minulta ainakin tulee jäämään keskeneräiseksi. Puut on istutettu, lapset tehtyä ja kirjaa en taida viitsiä kirjoitta, kuha blogaan....
      Pienemmistä projekteista on nyt menossa kasvimaan ja pihapuuhastelujen ohella pienimuotoinen kirppiskaupustelu lauantaisin ja nyt lähdetään ostaanmaaleja jos laitettaisi olkkari vähän siistimmäksi ja vedettäis vaikka pari kerrosta valkosta maalia kirjavien 50-luvun tapettien päälle....sitten vois ehtiä vielä vaihtaan tahraisen ja rikkinäisen muovimaton tummaan laminaattiin (olin suunnitellut parkettia, mutta taidan olla liian pihi ja kyllä se laminaattikin meidän ajan tässä kestää).

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      444
      9834
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2506
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      59
      1967
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1719
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1452
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1389
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1288
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      146
      1265
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      22
      1229
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe