Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Bangkok lokakuussa

Pktmatka

Moro.
Bangkokin matka on varattu 5.10.2016-2.11.2016 väliselle ajalle finskin suorilla lennoilla (630€)
Ensin ajatus oli matkata siitä eteenpäin Vietnamiin tms, mutta matkakertomuksia lukeneena, saatan jäädä kuukaudeksi Bangkokiin.
Kannattaako majoittua vaatimattomammin keskustaan, vai etsiä parempitasoinen hotelli kauempaa. Liikkuminen on ilmeisesti halpaa ko kohteessa, eli onko hyviä kokemuksia keskustan ulkopuolisista hotelleista. Miten olette matkanneet keskustaan?
Hotellissani pitää olla parveke, wifi, jääkaappi ja ilmastointi.
Kiitos etukäteen vastauksista:)

28

1402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Thaimaankulkijapoika

      Bangkok on laaja kaupunki ja keskusta käsite myös senmukainen. Skytrainin lähettyviltä kannattaa miettiä hotellia, silloin kulku on helppoa, taksit hyvien hotellien vieressä usein tarjoavat vain kallista keikkahintaa, kun mittarilla säästäisi puolet. Kokemusta on, kuitenkin hieman kävellen hotellista etäämmälle saa mittaritaksejakin.
      Hotellin paikkaa katsoessasi, kannattaa miettiä missä kohteissa aiot enemmän viettää aikaa. Itse olen varhainen herääjä ja siksi varaan hotellin aamiaisella, koska seisovasta pöydästä aamulla tankatessani, vasta illalla täytyy uudelleen ruokailla, tämä on tietysti tottumuskysymyksiä. Uimarina olen myös halunnut altaallisen hotellin.
      Nimiä en ala laittamaan, koska minulle on hyvistäkin hotelleista jäänyt joskus negatiivisia kokemuksia, kaverin suositus oli eri, kuin kuvittelin.
      Noinkin kauan jos olet Thaimaassa, niin kannattaa ehdottomasti poiketa jossain muullakin, bussiliput ovat puoli-ilmaisia ilmastoiduilla laatubusseilla, eteläiseltä tai pohjoiselta bussiasemalta.

      • duurijuoppo

        Kokeneena Thaimaan kiertäjänä tämä oli hyvä yleinen sisäistys/kommentti


      • duurijuoppo
        duurijuoppo kirjoitti:

        Kokeneena Thaimaan kiertäjänä tämä oli hyvä yleinen sisäistys/kommentti

        Kirjoitin kohtalaisen pitkän ajatuksella kirjoitetun vastauksen,
        mielestäni hyvillä perusteilla "kukaan ei ole liian vanha reppureissaamaan"
        katos bittiavaruuteen samoin kun


    • aloitt

      Kiitos vastauksesta.
      Minä olen iltaihminen, eli aamiaiselle en ehdi:)
      Olen liian vanha reppureissaamaan, eli ajattelin varata hotellin Bangkokista, ja sitten tehdä muutaman päivän reissuja muualle, kohteista ei tietoa.
      Skytrainien varrelta näemmä löytyy enemmän hinta/laatusuhteelta hyviä majoituksia.
      Joo, allas on oltava ko kohteessa.

    • 654767567657

      Hyvä tai upea hotelli missä olen paljon asunut on twintower, taso 4 tähteä... isot ja siistit huoneet, on uimaaltaat ja kuntosalit... sijainti bueno... mittarin saat lennosta ja ilmajuna on vieressä, mbk ja siam paragon lähellä...

      • JanKarlsson

        Tuo neljä tähteä ei kerro mitään, todellisuudessa vanha, kulahtanut hotelli, ummehtuneet ja likaiset huoneet, jääkaapissa vanhentuneet juomat, ym.
        Kolme tähteäkin on melkein liikaa.
        Näköalat kuitenkin todella hienot ja siksipä yksi yö, ehkä kannattaa varata?
        Toiste emme halua mennä.


    • enmeneenää
      • 656546456456

        Voi teitä twin tower hotelli ja baiyoke hotelli eivät ole sama hotelli...


    • santtu-1975

      Itse liitän Thaimaan lomiini hyvin usein myös muutaman päivän osuuden Bangkokissa. Käytännössä tärkein vaatimus minkä aina asetan Bangkokin hotellille on se, että etäisyys lähimpään skytrain asemaan on maksimissaan mutama sata metriä, koska seon ylivoimaisesti kätevin liikkumismuoto kyseisessä kaupungissa.
      Moni muukin matkaaja valitsee hotellin samoilla perusteilla, joten skytrain asemien lähellä olevien hotellien hinnat ovat jonkinverran korkeampia kuin ei asemien lähellä olevilla hotelleilla.

    • OtaAinaMolemmat

      Minä miettisin vielä tuota hotellia, koska kuukausi on pitkä aika. Kuukauden ajaksi saa vuokratuksi hyvältä paikalta yksiön noin 10 000 bahtilla (250 euroa).

      Vilkaisepas vaikka näitä asuntoja, muitakin varmaan on: http://www.thaiapartment.com/apartment-search/khlong-toey

      Esimerkiksi Sukhumvit on hyvä osoite, koska Sukhumvitin päällä menee Sky train. Sky trainin lähellä olevat asunnot on merkitty BTS-merkillä. Joissakin on lisäksi MRT, eli metro. Useimmissa asunnoissa näytti olevan keittiö, ilmastointi, wifi ja taloyhtiössä uima-allasosasto.

      Toinen kiinnostava vaihtoehto noin pitkäksi aikaa on Airbnb, eli joltain yksityiseltä vuokrattu koti. https://www.airbnb.fi/s/Bangkok--Thaimaa

      Näillä vaihtoehdoilla et ehkä joudu miettimään, pitääkö ottaa vaatimattomampi keskustasta vai parempi kauempaa. Voit ehkä ottaa paremman ja keskustasta :-)

    • halvoistaparhaat

      Hei, mulla hyviä kokemuksia näistä.
      - On Nut Guesthohuse (Sukhumvitillä lähellä On Nutin sky train asemaa)
      - River View Guesthouse (lähellä vanhaakaupunkia, hulppeat näköalat joelle)
      - Suk 11 Hostel (sijainti on iltaihmisen taivas)

    • pktmatka

      Ennakkovarasin loft 77 hotellin ilmeisesti kaukaa kaikkialta:( Tosin liikkuminen ei ole ongelma minulle, tarvittaessa vuokraan skootterin, kuten melkein kaikilla lomillakin.
      Ko hotellissa parveke, ilmastointi ja rauhallinen sijainti.
      Eiköhän tuosta lomasta hyvä tule:)

      • 0000000000

        Häh... vai meinaa joku skootterilla liikkua BKK ssa ... Onko henkivakuutus kunnossa , hullun hommaa...et kai vilkkaille kaduille kuitenkaan ... vaikka henkensä kaupalla siellä on joka paikassa. ONNEA ja siunausta !


      • santtu-1975

        Miettisin tuota hotellin sijaintia vielä kerran uudestaan. Kaikkialla muualla Thaimaassa aina itsekkin vuokraan Skootterin, PAITSI Bangkokissa. Bangkokin liikenne on, no se on Bangkokin liikenne.
        Hommaa ainakin iso ja selvä navigaattori, jonka kiinnität Skootteriin kiinni, sillä vaikka liikenteestä vielä "selviäisi", niin satavarma eksyminen on edessä kyseisessä kaupungissa ansikertalaisella.
        Hommaa nyt vain suosiolla majapaikka Skytrainin lähettyviltä, ja käytä sitä plus takseja yms. kaupungissa liikkumiseen.


      • Tuo skootteri-idea kuulostaa aika utopistiselta haaveelta.

        Paikalliset pärjää ja puikkii autojen välissä painavat lastit mukana, mutta en usko että ihan yhtä sukkelasti sujuu härmäläiseltä.


      • 44545454
        0000000000 kirjoitti:

        Häh... vai meinaa joku skootterilla liikkua BKK ssa ... Onko henkivakuutus kunnossa , hullun hommaa...et kai vilkkaille kaduille kuitenkaan ... vaikka henkensä kaupalla siellä on joka paikassa. ONNEA ja siunausta !

        Ei henkivakuutus korvaa jos kuolee skootterilla Thaimaassa.


    • Mabuhay

      Oon kuullut jostain,että olisi vaikea saada asunnon takuusummaa takaisin.Pitääkö paikkaansa,onko kellään kokemusta?

    • bangkokinkolli

      Bangkok on niin laaja, että kannattaa tosiaan jo ennen majoituksen varaamista mietiskellä, mitä sielä aikoo katsella ja puuhailla. Paras vinkki kaikkialla matkatessa, on varata hotelli läheltä metroa tai vaihtoehtoisesti skytrainin asemaa Bangkokin tapauksessa. Niistä ei kumpikaan kärsi liikenneruuhkien aiheuttamista myöhästymisistä tms. vaan ovat aina ajallaan. Bangkokista löytyy lisätietoa täältä: http://thaimaa.biz/kohteet/bangkok/ ja samoin täältä: http://thaimaahan.net/kohteet/bangkok/

      • Mielestäni Bangkokiin tutstuu hyvin myös kävellen.


      • 545454

        Bangkoki kävellen....anna minun nauraa.


      • 57575757
        amaran kirjoitti:

        Mielestäni Bangkokiin tutstuu hyvin myös kävellen.

        tuhansia takseja, tuhansia tuk tukeja ja skytrain....ja joku kävelee.


    • 7575575

      1 kk Bangkokissa....älä nyt naurata.

    • Pktmatka

      Kiitos kommnteistanne, laittoi miettimään matkaa uudestaan moneltakin kantilta.
      Ainakaan en vuokraa skootteria, liikenne näyttää olevan melko kaoottista videoiden perusteella.
      Hotellin sijainti pitää miettiä ehkä uudelleen, vaikka mielellään kävelenkin seuraten ei niin turistipaikkoja.
      Koko kuukauden aion viettää ko kohteessa, poislukien päivän, parin reissuja muualle.
      Luulisin noinkin suresta kaupungista löytyvän tekemistä riitävästi ko ajalle:)

    • Pktmatka

      Moro taas.
      Näin ne suunnitelmat muuttuu, eli Bangkokin hotellivaraus on peruttu, ja uusi varaus on Pattayalla hotelli access in Pattaya.
      Hotelleja Bangkokissa etsiessä tuli eteen kaupungin valtava koko, liian iso maalaiselle:(
      Tällä mennään maksaa tuhoamaan ja haukkaria rakentamaan:)

      • Tapsapallomerest

        Pattayalta pääsee Bangkokiin hyvin.
        Tuo sinun hotellisi Pattayalla on vähän syrjässä.... sanovat kyllä, että
        meno on siirtynyt soi Buakhaolle... on ja ei ?
        Varaa hotelli pariksi yöksi ja kysy hintaa tiskiltä jos viihdyt ?
        Bangkokiin kannattaa varata netistä saa halviten... mutta varaa sitten Pattayalta
        ihan miten vain... Bussilla 2 tuntia Bangkokiin ja taksilla takaisin Pattayalle jos
        rupeaa väsyttämään.. ja tahtoo ottaa vähän olutta... hinta noin 1200 TBH.

        Salaista tietoa... Chang Tong... http://www.soidb.com/pattaya/serviced-apartment/chan-thong-place.html

        Tiskiltä 600 TBH yö... En oikein tykkää mainostaa... en tykkää, että sinne alkaa kovin tulemaan suomalaisia. Tapsakin voi siellä olla ... tunnen henkilökunnan.
        Soita ja kysy...


      • dkjfgdnfjhbv

    • Tapsapallomerest

      Meinaatko, että tämä on Gay hotelli jos puolen kilometrin päässä on G-baareja ja Tuk Com on Gay elektroniikka ? Siinä alueella on myös Rahtari Baari... mene sanoo Gay boys. Hotellin vastapuolella on Iso Thai Gay buffee ? Mene ja koe...

      Ole hiljaa, kun et tiedä mitään..

    • Seppo...Kalevi

      Olin viimeksi Soi11 Holiday Inn expresissä. Suht keskeisellä paikalla lähellä kaikkea ja noin 500 m Nanan BTS asemalle ja noin 1 km Asok / Soi Cowboylle jos se nyt sattuu kiinnostamaan...taxi Soi 11 lta Pattayalle 1300 Bahtia, rinkaamalla voi saada 100-200 pois vielä,tuosta

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2434
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1788
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1581
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1515
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe