Kertokaa nyt mulle kun pitäisi emännälle auto laittaa niin onko laguna hyvä? Ulkona joutuu auto olemaan jatkuvasti eli lämpiääkö tuollainen. Suunnitteilla bensakoneella oleva, eli mikä malli paras? Vm.n 2004-2008. Tekeekö sillä v6 koneella mitään vai olisiko jokin 1.8-2.0 malli lujempi? Kiitoksia vastauksista kun tunnen näitä Renaulteja vähemmän, ei ole ollut itsellä eikä lähipiirissä niin ei oikein kokemuksia.
Laguna hankinnassa
24
371
Vastaukset
- HarkihtehanVielä
Talvi ja viima on myrkkyä autolle varsinkin kun kyseessä on ranskalainen ja ilman tallia. Jos kuitenkin päätät tuommoisen auton ostaa niin testaa että molemmat avainkortit toimii. Osta sellainen yksilö joka on justiin katsastettu koska nuissa lagunoissa alustan osat on huonohkoja. Eikös nuissa lagunoissa oo aikatavalla ongelmia??? Googleta vaikka itse, eikö joku toinen vastaava vois olla parempi eikö esimerkiksi ford mondeo kiinnosta?
- tgjgöoyöi
Naapurit valittaa juhlimisesta kun pääsee Renaultista eroon.Aika paljon lagunaa ajetaan vain loppuun ja on pitkään kun hyvitys mitätön.
- Tulevarenumies
Silläpä juuri kun niitä näyttäisi saavan kohtuuhinnalla niin alkoivat kiinnostamaan. Ei siihen montaa tuhatta kilometriä vuoteen tule mutta olla pitäisi kuitenkin täällä korvessa. Ei ihan taksilinjalle viitsisi ryhtyä, vaikka ei varmaan paljon kalliimpaa olisi. Helpompaa ja huolettomampaa kyllä. Eli onko joku malli jota erityisesti tulisi välttää?Moottorityyppi, vuosimalli, korimalli, megane/laguna?
- Muistaseruoste
Muista vanhan liiton automiesten tieto Rellun nopeasta ruostumisesta. Noin vanhat eli vähän alle tai yli 10-vuotta vanhat on yleensä pahasti ruostuneet ja vaikka pelti on halpaa, niin työ ei. Ellei sitten itsellä ole taitoja ja vehkeitä.
- kokenut.exrellusti
No justiin tuo kakkoskopan laguna on niitä pahimpia. Vanhoissa meganeissa on sitten puola ja anturivikoja käyntihäiriöitä jne älä anna edes alhaisten kilometrien hämätä. Vanha rellu on riski sijoitus sori vaan. Onkos sen pakko olla nimenomaan rellu varsinkin kun puhutaan vanhoista autoista??? Vanhoista ranskalaisista paras lienee peugeot 406 joka onkin muuten aika hyvä auto ja moottorit kestää sinuna harkitsisin ennemmin vaikka sellaista. Päätöshän on tietenkin sinun mutta sanoisin että jos vanhan renaultin ostat niin parin viikon sisällä jo kirjoitat tänne viestiä jostain viasta joka voi olla tympeä paikallistaa ja osia joutuu turhaan vaihtamaan. Vaikka kilometrejä ei tuliskaan kun jokunen tuhat niin liikkumaton ja vikainen rellu ei täytä edes niitä ajoja.
- kunhan.et.japsia
kokenut.exrellusti kirjoitti:
No justiin tuo kakkoskopan laguna on niitä pahimpia. Vanhoissa meganeissa on sitten puola ja anturivikoja käyntihäiriöitä jne älä anna edes alhaisten kilometrien hämätä. Vanha rellu on riski sijoitus sori vaan. Onkos sen pakko olla nimenomaan rellu varsinkin kun puhutaan vanhoista autoista??? Vanhoista ranskalaisista paras lienee peugeot 406 joka onkin muuten aika hyvä auto ja moottorit kestää sinuna harkitsisin ennemmin vaikka sellaista. Päätöshän on tietenkin sinun mutta sanoisin että jos vanhan renaultin ostat niin parin viikon sisällä jo kirjoitat tänne viestiä jostain viasta joka voi olla tympeä paikallistaa ja osia joutuu turhaan vaihtamaan. Vaikka kilometrejä ei tuliskaan kun jokunen tuhat niin liikkumaton ja vikainen rellu ei täytä edes niitä ajoja.
No mulla on ollut kaksi tuollaista Lagunaa ja hyvin pelas. Pösö myös ok auto, mutta ei se Rellun vika ole jos et osaa käyttää/ajaa normaalisti/huoltaa/huollattaa sitä
- Faktatieto
kunhan.et.japsia kirjoitti:
No mulla on ollut kaksi tuollaista Lagunaa ja hyvin pelas. Pösö myös ok auto, mutta ei se Rellun vika ole jos et osaa käyttää/ajaa normaalisti/huoltaa/huollattaa sitä
Elä provoile relluissa on selvästi enemmän ongelmia kuin muissa. Japsi tietysti olis vanhoissa autoissa se paras toyota mazda jne..
- Mannelavetti
Eikös noilla ajele lähinnä mustalaiset tänäpäivänä. Toinen mannejen suosikki on C5 sitikka ja vanhat mersun raadot.
- Suosittelen_Lagunaa
Laguna II vuosimallia 2001. Ruostetta ei missään ja 1,6 litran koneelle maistuu RE-85 polttoaine, mikä maksaa alta euron litra. Neljän vuoden aikana vaihdettu huolto-osien lisäksi vetoakseli, molemmat raidetangon päät kummallekin puolelle sekä ikkunahissi ja kesärenkaat. Syksymmällä pitäisi vaihtaa jakohihna.
Auto on talvella lämmin sekä kesällä viileä ja on ainakin minulla lähtenyt käyntiin kelillä kuin kelillä. Parilla tonnilla tuskin tämän kummoisempaa peliä saa. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen hyvännäköiseen kulkupeliin, millä on vielä erittäin hyvät ajo-ominaisuudet. Suurin miinus on oikeastaan sedan mallin matala katto takana. - koiranluita_kuluu
Relluihin saa vaihdella melko usein etupään "koiranluita". mutta ne on melko halpoja vaihtaa.
Megane on pärjänny hieman paremmin katsastustilastoissa, kuin laguna,.. Ja vm. 2004-2008 lagunan tai meganen keskuslukon avainkorteissa kannattaa pitää tuoreet paristot, jotta pääsee talvella sisään. Vanhemmissa malleissa 1999-03 saa ovet auki perinteisellä avaimella, jos patterit hyytyy.- pääsee.sisälle
Onhan noissa uudemmissa avainkorteissakin perinteinen avain siellä kortin sisällä
- pääseepä.hyvinkin
"Ja vm. 2004-2008 lagunan tai meganen keskuslukon avainkorteissa kannattaa pitää tuoreet paristot, jotta pääsee talvella sisään.
Käyttöohjekirjan suosittelen lukemaan läpi, se voi joskus jopa räjäyttää tajunnan. Nimimerkki "pääsee.sisälle" jo ylempänä paljastikin salaisuuden.
- Monta_Lagunaa_omistanut
On täällä kyllä melkoista laguna-spesialistia kommentoimassa. Suurin osa näköjään ikinä sellaista omistanutkaan, mutta pakko silti niitä esson baarista 80-luvulla kuultuja tarinoita täälläkin viljellä.
Vöi jösses näitä; "muista rellun nopea ruostuminen". Ja sitten joku ehdottaa jotain mondeoo tilalle. Ja kumpikohan näistäkin tosielämässä ruostuu. Saa olla kyllä melkoinen seppä kun kakkoslagunan ruostuttaa, mondeon olisi niinkään varma....
"talvi ja viima on myrkkyä, kun kyseessä on ranskalainen". Just just. Dieseleistä en tiedä, kun en niitä nakuttimia ole omistanut, mutta eipä ole bensarenujen kanssa ainakaan koskaan mitään ongelmaa ollut. Hyvin on käyntiin lähtenyt ja lämpöä kabiiniin riittänyt, oli millainen pakkanen tahansa.
"koiranluita saa relluihin vaihdella usein". No lagunan kohdalla ne on kyllä enemmänkin raidetangon päät ja alapallonivelet, siinä välissä sitten joskus harvoin ne koiranluutkin. Isolta osin näiden etupään nivelien takia ne katsastustilastoissakin jää häntäpäähän. Kunhan nyt ihmiset viitsisi/osaisi ennen katsatusta sen verran tunkata sitä etupäätä ylös ja tarkistaa ne väljyydet sieltä nivelistä, ja tarvittaessa vaihtaa/vaihdattaa ne muutaman kympin osat, niin näyttäisi ne katsastustilastotkin ihan toiselta. Mutta jos tähän ei kykene, niin parempi sitten katella jotain muuta merkkiä.
Alkuperäiselle viestittäjälle sen verran, että kakkoslagunastahan tuli facelift-malli 2005 (mm. etuvaloista tunnistaa) ja kolmoskoppainen laguna sitten 2008. Ei ne kakkoslagunan tyyppiviat (esim. etupään nivelet, taka-akselin puslat, etulasien nostokoneisto, avainkortin lukija/kortit, sähköinen käsijarru) moottorista juurikaan kiinni ole, joten sen puolesta sinänsä se ja sama minkä ostaa, ne viat on sitten jossain muualla. Se kutoskoneinen tietenkin vähän janoisempi ja jakohihnan vaihdot sun muut hintavampia. 1.8 tuon kokoisessa autossa muuten vaan nuhapumppu, kuten yleensä.
Mutta varsinkin siinä tapauksessa, että vähänkin on mahdollisuutta ja taitoa jotain huoltoa autolle tehdä, vaihtaa esim. tarvittaessa ne alapallonivelet, niin hyvin voi lagunaa suositella. Eikä nuo jossain pikkupajalla vaihdettunakaan niin hintoihinsa tule, kun suhteuttaa auton hankintahintaan. Vaikka noita mekaanisia ja sähköisiä vikoja toisinaan on, niin harvemmin nuo tien päälle kuitenkaan jättää. Mutta kuten aina joka merkin kohdalla, jos huono säkä käy, niin osuu se paskimmista paskin yksilö kohdalle, ja sitten saa niitä katkeria kommentteja lukea tältäkin foorumilta, joiden perusteella ne on sitten kaikki samanlaisia paskakasoja. Mutta mitäs siinä, hyvä niin. Pysyypä arvostus ja hankintahinta alhaalla, niin voi ite sitten korjata nekin hedelmät. - ABC-kantapöytä
Esson baarissa tai nykyään ABC:llä on kuitenkin todelliset autotietäjät. Jos ne sanoo, että Rellu on nopeasti ruostuva tai että talviajoon ei ranskalainen sovi, niin on paras luottaa siihen. Se on se kokemus, minkä äänellä nämä ukot puhuu.
- rellumiäs
Niin,, nämä esson baarin autotietäjät ovat niitä 60-80 vuotiaita ukkoja, joiden tietämys perustuu 70-80 luvun relluihin. Rellu on osannu tehdä ruosteettomia autoja -90 luvun lopulta lähtien. En itsekkään suosittele ostamaan 70-80 luvun rellua. Ne saattaa olla jo jonkin verran ruosteessa.
Tosin ruosteettomiakin löytyy vielä.
http://www.nettiauto.com/renault/10/7164909 - ABC-kantapöytä
rellumiäs kirjoitti:
Niin,, nämä esson baarin autotietäjät ovat niitä 60-80 vuotiaita ukkoja, joiden tietämys perustuu 70-80 luvun relluihin. Rellu on osannu tehdä ruosteettomia autoja -90 luvun lopulta lähtien. En itsekkään suosittele ostamaan 70-80 luvun rellua. Ne saattaa olla jo jonkin verran ruosteessa.
Tosin ruosteettomiakin löytyy vielä.
http://www.nettiauto.com/renault/10/7164909Mutta tietäjät kyllä osaavat sanoa, mitkä merkit kestävät eli Toyota, Mersu ja Volvo. Muut tulevat kaukana perässä ja peränpitäjäksi tiedetään Renault. Moni vanhempi ukko on ajanut kymmenet vuodet Toyotaa ja tietää sen legendaarisen kestävyyden, joka oli käsite jo 70-luvulla. Ja samoin ranskalaisten heppoiset rakenteet ja totaalinen epäluotettavuus oli käsite samaan aikaan.
Onko sitten muka tullut muutoksia, minusta ei, koska Toyota on edelleen laadun mittapuu, johon muita verrataan ja suuri yleisö pitää ranskalaisia autoja edelleen lyhytikäisinä ja rakenteeltaan heppoisina laitteina. - tojon.laadukkaat.viat
ABC-kantapöytä kirjoitti:
Mutta tietäjät kyllä osaavat sanoa, mitkä merkit kestävät eli Toyota, Mersu ja Volvo. Muut tulevat kaukana perässä ja peränpitäjäksi tiedetään Renault. Moni vanhempi ukko on ajanut kymmenet vuodet Toyotaa ja tietää sen legendaarisen kestävyyden, joka oli käsite jo 70-luvulla. Ja samoin ranskalaisten heppoiset rakenteet ja totaalinen epäluotettavuus oli käsite samaan aikaan.
Onko sitten muka tullut muutoksia, minusta ei, koska Toyota on edelleen laadun mittapuu, johon muita verrataan ja suuri yleisö pitää ranskalaisia autoja edelleen lyhytikäisinä ja rakenteeltaan heppoisina laitteina.ABC:n tietäjät ei taida lukea uutisia:
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/toyotalta-iso-takaisinkutsu-hengenvaarallinen-vika-turvatyynyissa/5966734
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/toyotalta-jattimainen-autojen-takaisinveto---paastojen-saatelyssa-mahdollinen-vika/vJCy9geQ
Voitko kuvitella, laadun mittapuulla kaksi takaisinkutsua yhden päivän aikana! Ja vieläpä tappavia laatupuutteita. Kyllä on ilo ajaa turvallisella ja laadukkaalla Renaultilla. - Kerranerehtynyt
Tojo korjaa alihankkijan mokan ilmaiseksi. Se on vastuullista politiikkaa laatuikonilta. Ja näin Tojo pitää mainetta yllä. Laatu pysyy ykkösenä.
Renault ei korjaa mokia, ne jää omistajan vastuulle. Siinä iso ero merkeissä.
Eikä Renault ole panostanut tukevaan ja turvalliseen rakenteeseen. Toisin on Tojon kohdalla, esim. Avensis on yksi luokkansa painavimpia autoja. Ja siksi huipputurvallinen. Renulla ei taida olla turvallisuudesta paljoa näyttöä. - 2.0T16vGT
Kerranerehtynyt kirjoitti:
Tojo korjaa alihankkijan mokan ilmaiseksi. Se on vastuullista politiikkaa laatuikonilta. Ja näin Tojo pitää mainetta yllä. Laatu pysyy ykkösenä.
Renault ei korjaa mokia, ne jää omistajan vastuulle. Siinä iso ero merkeissä.
Eikä Renault ole panostanut tukevaan ja turvalliseen rakenteeseen. Toisin on Tojon kohdalla, esim. Avensis on yksi luokkansa painavimpia autoja. Ja siksi huipputurvallinen. Renulla ei taida olla turvallisuudesta paljoa näyttöä.Eiköhän se ole Toyotan vika jos se hankkii aina vaan halvimmilta alihankkijoilta halvimpia osia, jotka osoittautuu jopa hengenvaarallisiksi. Itse en pitäisi Toyotaa kovin turvallisena valintana, kun koko ajan löytyy uusia vaarallisia vikoja ja puutteita. Lisäksi laaduntarkkailu on hakoteillä jos vasta lukuisten onnettomuuksien jälkeen huomataan että jossain taisi olla jotain vikaa. Olkoonkin "ilmaisia" korjauksia. Jokuhan nekin maksaa ja se on sitten jostain muualta pois.
- puurastaja
Kerranerehtynyt kirjoitti:
Tojo korjaa alihankkijan mokan ilmaiseksi. Se on vastuullista politiikkaa laatuikonilta. Ja näin Tojo pitää mainetta yllä. Laatu pysyy ykkösenä.
Renault ei korjaa mokia, ne jää omistajan vastuulle. Siinä iso ero merkeissä.
Eikä Renault ole panostanut tukevaan ja turvalliseen rakenteeseen. Toisin on Tojon kohdalla, esim. Avensis on yksi luokkansa painavimpia autoja. Ja siksi huipputurvallinen. Renulla ei taida olla turvallisuudesta paljoa näyttöä.Moikka << >> Hyvästi on testeissä pärjätty, tähtiä tullut maksimit. Ei niitä hyviä vehkeitä takasin tarvitse kutsua. Kun tekee kerralla kuntoon niin saa ajella hyvällä mielellä, miettimättä että mitähän seuraavaksi laittavat ilmotukseen , että käytähän pajalla.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/toyotalta-jattimainen-autojen-takaisinveto---paastojen-saatelyssa-mahdollinen-vika/vJCy9geQ. Kuten tässäkin taas ylimääräinen keikka tiedossa.
- kjhlhjhf
Vai heppoiset vertaappa vaikka aven ja lagunan tukivarsia avessa pikkusormen vahvuisia lagunassa lapsen ranteen vahvuisia. ja lagunahan hevillä ruostu lokasuojat mm. muovia ja muovihan ei tiemmä ruostu. ja ajoominaisuudet täysin omaa luokkaansa versus wokkipannut. ja joo menihän multa puola ja makso hirveet 125 e. ja mitä kovempaa ajat sitä paremmin liimautuu tiehen. ja vitun hiljainen oon jopa startannut liikennevaloissa turhaan kun oon luullu et nyt sammu. ja onhan se edullinen hankkia. ja saa osia.
- fcparsa
Jos autoista puhutaan, tulee palata Eurooppaan. Siellä autoja tehtiin silloin Japania
ei vielä ollutkaan. Kehitys on kopioinnin myötä levinnyt sinnekin. Odotan kirkiisien
tuloa mukaan. Mutta autot tehdään Euroopassa!! Riisikupit ties missä. - NäitäRiittää
No ostitko sen lagunan ja toimiiko vai kaduttaako? Taisit olla vaan kyselijä jolla ei aikomustakaan ollu autoa vaihtaa.
- BUuAaaHaaaa
Laguna säilyttää hyvin arvonsa, saat hyvin vaihdossa kalliimpaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387775Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812