Remmin pureminen

Lappari88

Itselläni on siis 2v suomenlapinkoira uros, leikkaamaton. Asun kahden kämppiksen kanssa ja noin 3kertaa kuukaudessa käyttävät sen ulkona. Yleensä itse käytän, mutta poikkeustapauksissa he käyttävät. Pääasiassa käytän itse ulkona, mutta joskus he käyttävät (sairaus, työ)

Joskus koirani puree remmiä. Ehkä noin minuutin ja muutaman sekunnin seisahtumisen jälkeen koira lopettaa sen tyystin. Nyt kämppikseni yrittää vakuuttaa että johtuu siitä että koirani pitää minua alempiarvoisena (ei koskaan pure kämppiksellä hänen sanojen mukaan) Ajattelin että se johtuu siitä että koirani yrittää haastaa paikkaansa minulle. En ole siis varma, mutta mikä on teidän muiden mielipide? Asia ei ole todellakaan mikään vaiva, mutta asia tuli puheeksi.

5

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dogs

Voi hyvinkin olla johtajuusjuttu tai 'leikkiä'. Koira lopettaa heti hihnan puremisen kun kiellät napakasti EI! Pysähdyt ja lopetat kaiken muun tekemisen paitsi hengittämisen. kiellät heti kun remmi menee koiran suuhun. Ja päiväohjelmaan lisää tottelevaisuusharjoituksia. Näin itsellä ainakin oman koirani kanssa toimii :)

• Kunnioitusta

Ihan samaa mieltä.:) Kun kunnioittaa niin ei ota hihnaa suuhun jos kiellät.

• luomuhurtta

haluaa leikkia, mennä pitemmälle, muuttaa suuntaa ym, mutta remmin pureminen loppuu, kun sivelet remmin etikalla, tai vaihdat kettinkiin, siis rautausta ketjua koiran mitta hihnaa ja sitten vasta narua tai hihnaa loppu.

• Porotus_82

Hah, meidän toinen porokoirauros ottaa välillä hihnaa suuhun ja mälvää sitä, ihan vaan koska se tarvii jotain suuhunsa (saattaa kantaa lenkin aikana leluakin, koska tarvii mälvää jotain suussaan). Toisaalta joskus jos sitä joissain tilanteissa jännittää, se ottaa hihnan suuhun, ja jos sillä on tylsää ja haluaa leikkiä, se ottaa hihnan suuhun... ja puree se hihnaa silloinkin kun ei ole kiinni hihnassa, kun haluaa leikkiä..

Toinen porokoirauros ottaa hihnan suuhun, kun lähetään kotiin päin lenkillä.

Jos ei ole mitään ongelmia muuten arkielämässä, niin tuskin hihnan pureminen tekee koirasta "johtajuuden tavoittelijaa". Ja jos se nyt jostain syystä ajattelisikin suurilla aivoillaan olevansa ylempiarvoinen, mutta mikäs siinä, jos mitään ongelmia arjessa ei ole. Voi riippua jo kämppiksen kävelytahdista vaikka, jos ei pure hihnaa sen kanssa.

• fgthrtj

Ketju hihnan päähän, tai etikkaa (tosin haihtuu pois ja haisee kamalalle). Kun lopettaa kokonaan niin ketjun voi poistaa. Koirien ketjupantan voi laittaa, jossei muuta ketjua löydy.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3525
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      106
      2311
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      592
      2256
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2016
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1638
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1638
    7. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      73
      1610
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      1491
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1436
    10. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      92
      1391
    Aihe