Vuokrat rästissä

Syvällä_suossa

Ensimmäiseksi tahdon sanoa, etten kaipaa tähän moralisointia. Hyvät neuvot ja apu sen sijaan on tervetulleita :)

On päässyt käymään niin, että minulla on kahden kuun vuokrat rästissä. Ollut yllättäviä sairastumisia ja pari isompaa laskua, jotka on sotkeneet budjetin täysin. Olen töissä joten sossu ei auta. Lainaa en saa pankista. Sukulaiset ovat vielä huonommassa tilanteessa kuin minä.
Onko olemassa mitään tahoa, jonka puoleen kääntyä? Lottovoitton toivominen ja rukoili tuskin auttaa... Tilanne on tukala ja harmittaa miten tämän kaikki hoituu kun huollettavana pn vielä pieni lapsi.

11

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liirumilaarumi

      Jep,suolikaksneljä on taho jonka puoleen ensin käännytään.
      Sitten,jos aikaa jää,ehkä vuokranantajaan yhteys.

    • oliko-ryyppyputki

      Sosiaalitoimistosta haet uutta asuntoa tai avustusta, luottotiedottomat ei saa uutta asuntoa yksityisiltä.

    • Haatajapena

      On diakonissalaitos auttaa häätöuhassa.Kysy...muuten häätö heilahtaa..

    • Vuokrat_ensin

      Jos tästä selviät, niin seuraavalla kerralla maksat vuokrat ensin ja laskut sitten, jos rahaa jää. Nyt meni hommat väärässä tärkeysjärjestyksessä. Ja yleisestikään niitä "laskuja" ei pitäisi tehtailla enempää kuin on varaa maksaa.

    • tupumira

      Ota vuokranantajaan yhteyttä ja sovi maksusuunnitelma. Et kertonut oletko yksityisen vai jonkun muun tahon vuokralainen. Aina kun joutuu vaikeuksiin maksujen kanssa, täytyy HETI ottaa yhteyttä vuokranantajaan. Yleensä asiat hoituu, kun ei pakoile, vaan kertoo ongelmansa rehellisesti.

    • klauz

      ota yhteyttä vuokranantajaan ja selitä tilanne ja pyydä lisä aikaa vuokran maksulle.
      Ja ensi kerralla jätät mielummin ne laskut maksamatta tai soitat laskujen lähettäjille ja pyydät lisä aikaa niiden maksamiseen. vuokra on kaikkein tärkein maksu jotkut han jättää osan vuokrasta maksamatta rahapulassaan mikä on edes hiukan parempi kuin koko vuokra rästissä. 3 maksamattomasta vuokrasta voi antaa jo häädön

      onko ystäviä tai tuttavia joka voisi lainata rahaa jos nyt todella mietit sinun ystäväpiiriä?

    • tabou

      Tuolla menolla tosiaan menetät katon pääsi päältä. Sittenkö on kiva olla niiden sairaalalaskujen kanssa? Häätö on aivan nurkan takana ja kyselet jostain nettipalstalta, mitähän tässä kannattaisi tehdä... Tätä olisi kannattanut miettiä jo 2kk sitten.
      AINA ensin asunnon maksut (ellet välttämättä tahdo taivasalle!) ja sitten ne muut, mm.sairaalakulut, joihin olisit saanut sossusta lainaa tai apua. Asunnon maksuun et saa mitään.
      Kunnan sossuun vaan. Olit töissä tai et. Palkka ei taida olla häävi, jos säästöjä ei ole ja vuokratkin maksamatta.

    • ennakkosuunnittelua

      Miksi et saa rahaa sossusta toimeentulotukea tms. jos kerran on sairastumisia ja muita yllättäviä pakollisia menoja?
      Taisi siis käydä niin, että nämä muut yllättävät menot olivat sellaisia, joita ei olisi ollut pakko ostaa/hankkia juuri silloin kun sinulla oli muutenkin kireää rahan kanssa.

      Olet töissä, sinulle tulee lomaltapaluurahat = yksi ylimääräinen tili, siinä on vähän lisärahaa. Voit myös yrittää jos myisit kesälomasi = ottaiset sen rahana ja olisit töissä kesäloma-ajan. Näin saat lähes triplapalkan yhtenä kuukautena.

      Mitä tuohon lapseen tulee, lapsellahan on toinenkin vanhempi. Ei muuta kuin lapsi tämän toisen vanhemman luokse asumaan ja sinä otat muutamaksi kuukaudeksi kakkostyöpaikan, teet duunia aamusta iltaan (nimimerkillä kokemusta on, tosin mulla ei ollut lapsia) ja hoidat raha-asiasi kerralla kuntoon ja tienaat samalla vähän säästöjäkin. Sen jälkeen pidät raha-asiasi kuosissaan, keskityt lapseesi ja hoidat raha-asiasi kunnolla.

      • ÄäliöÄläLyöÖöliäLäikkyy_

        Olet siis lainannut vuokraisännältäsi rahaa, kun kerran et ole maksanut vuokria. Onneksi minä en ole isäntäsi, olisit matkalla pihalle jo nyt.

        Toinen vanhempi tai yhteiskunta pitää huolta lapsesta, siitä ei huolta.

        Kannattaa ryhdistäytyä ja saattaa raha-asiat kuntoon. Ensiksi tienataan, sitten rahaa käytetään. Lisäksi varataan varakassa. Sitä säästetään vaikka pienellä summalla joka tienestistä. Vuosien kuluessa siitä muodostuu se pelastava enkeli, jota nyt kipeästi kaipaisit.


    • cc09iuj

      Ota vippilainoja, etsi sopivan iso ja hyvä korkoinen. Tule vasta sitten täältä mitään kyselemään.

    • jjfdjsfda

      Taivasalla voit tupakoida vapaammin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe