Minulla on 2,5 vuotias uros sisäkissa joka on leikattu. Eilen illalla kisu makoili paljon ja tänään käveli takamus maassa kuin olisi ollut kipeä. Ei halunnut tulla syliin vaikka sylikissa on. Söi ja joi normaalisti ja pissasi mutta ei kakkinut. Käytiin eläinlääkärissä ottaa röntgenkuvat ja verikokeet mutta kaikki näytti hyvältä. Rauhotuksen jälkeen tuli kiinteää ja löysää ulostetta ja lääkäri käski seurata tämän päivän ja soittaa huomenna uudestaan koska hän ei tiennyt mistä tämä outo kävely voisi johtua. Kenelläkään kokemusta moisesta? En haluis lopettaakaan kisua vaan ei ole varaa matkustaa toiselle puolen suomea tosi kalliisiin testeihin...
Kipeä kissa
12
274
Vastaukset
- hoito
No, ei ikinä kannata jonkun puoskarin ohjeen mukaan lopettaa kissaa. Aina kannattaa konsultoida esim. Helsingin yliopistollista Pieneläinsairaalaa tai Kissaklinikka Felinaa, jos on epäily hoidosta. Eläinlääkäreissäkin on tajuttomia tolloja joukossa, jotka -kun eivät itse osaa hoitaa - niin sitten lopettavat eläimiä. Naapurilääkäri saattaa olla paremmin koulutettu ja aikaansa seuraava.
- hoito
Alhainen verenpaine ja kaliumin puutos voi heikentää kissan takapään. Tosin, en noin nopeasti sitä epäilisi. Jos leikkaus on tehty huonosti? Toinen ELL voisi tarkistaa kissan. Ei kannata viedä samalle, jos se ei osaa kunnolla.
- Huolestunut111
Verenpaine ja kalium taso ovat normaalit. Kissa edelleen kävelee huonosti mutta syö ja juo edelleen tosi hyvin ja käy hiekkalaatikolla. Ei valita kivuista kun hieron kroppaa jne. Eläinlääkäri varasi ajan huomiselle eutanasiaa varten mutta päätin seurata vielä pari päivää. Asun kainuussa nii en pääsen oikein pääkaupunkiseudulle noin vaan :/
- Huolestunut111
Leikkauksesta en tiiä mut kissa on ollut minulla vuoden (oli leikattuna edellisellä omistajalla) ja oli ihan terve.
- ulkoilu
pitääkö mun pitää mun kissaa valjaissa vai vapaana kun asun tien vieressä ja tosi lähellä on junarata
- eivaaroihintietty
ulkoilu kirjoitti:
pitääkö mun pitää mun kissaa valjaissa vai vapaana kun asun tien vieressä ja tosi lähellä on junarata
Jos et tiedä,olis varmaan parempi antaa sellaselle, joka osaa vastuullisesti sen hoitaa ;)
- kisskisskissa
Tuli mieleen muutama asia joka kissalla voisi olla, diapetes(joskus aiheuttaa takajalkojen heikkoutta), virtsa/munuaiskivet(samoin), anaalirauhasissa jotain häikkää(laahaa takapuolta), paha ummetus, madot, jos saa liikkua ulkona vapaasti voi olla että auto tms on tönäissyt, muttei rikkonut luita tms joka näkyy röngtenissä ja on siksi kipeä
- Huolestunut111
Tutkittiin virtsa ja munuaiskivet, diabetes ym. ja ei mitään noista. Ei ole voinut jäädä auton alle kun ulkoilee vain takapihalla joka on aidattu ja yleensä valvon missä se kävelee. Ummetusta ei pitäisi olla ku kakkii kerran päivässä.
- Huolestunut111
Tänä aamuna vein kissalle ruokaa kuppiin ja yritti seisoa pystyssä mutta näyttää siltä että jaloissa ei ole voimaa :/ tosiaan ei kuitenkaan ole kipeä kun antaa koskea mahaan, selkään ja jalkoihin
- Huolestunut111
Voisiko kyseessä olla vain tasapainohäiriö?? Mutta mistähän sekin johtuu..
- kisuliparani
Meillä yhdellä kissalla oli semmonen vaiva, ettei meinannu pysyä pystyssä ja käveli kuin humalainen. Yks lekuri halusi lopettaa, mutta veimme toiselle, joka antoi jonkun lääkekuurin ja kissa parani. Harmittaa, etten muita mikä oli diaknoosi ja mikä oli lääke.
- Huolestunut111
Meillä on nyt viikko mennyt ja kissa käveli tänä aamuna paremmin mitä aiempina päivinä eikä lösähtänyt enää maahan joka metrin jälkeen :) ehkä kissa on parantumassa!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä792793Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2931610Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461517- 871361
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4011329Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3961273Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381017Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik2969Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329854Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden254822