laurea sairaanhoitaja

aadajii

Kävikö kukaan Laurean sairaanhoitaajan pääsykokeissa? Mitä mieltä ootte valintakokeesta? Mielestäni oli todella lyhyt ja outoa, että noin pienellä näytöllä saadaan valittua opiskelijat

35

3830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Määmäämää

      Mää kävi. Oli kyllä lyhkäset, mut ehkä viisammat tietää mitä tekevät. Toivottavasti tulet valituksi :)

    • Sairaanhoitajaksi

      Kävin ja samaa ihmettelin. 4 minuuttia kestävä ongelmanratkaisukoe ja n. 25 minuuttia kestävä ryhmähaastattelu. Aloin jo epäillä, että jäikö joku osuus väliin.

    • cikka

      Ja ilmeisesti tämä ongelmaratkaisukoe oli vain sellainen mistä voi saada lisäpisteitä, mutta ei itsestään vaikuta sisäänpääsyyn? Ryhmäkeskustelussa käskettiin vastata lyhyesti, tuli vähän sellainen olo että olisiko pitänyt sittenkin laajemmin puhua ja vastata kysymyksiin:D

    • lkpeff

      Kävin ja hyvä kun oli lyhyet pääsykokeet.

    • Ekaakertaahakemassa

      Täällä myös yksi. Mielestäni järjestelyt hieman tökkivät siinä suhteessa, että ilmottautumisesta piti odottaa yli tunti koetta.

      Ongelmanratkaisu oli aika haastava lyhyen aikarajan vuoksi. Yhteen en ehtinyt miettiä vastausta ja yksi meni ainakin väärin, liekö jännityksellä osuutta asiaan. 😊

      Muutoin jäi kyllä positiivinen kuva.

      Mikä teillä oli ryhmäkeskustelun aihe? Meillä joku terveydenhuollon digitisaalio tms. En muista tarkkaa sanamuotoa.

    • dfd

      Ihan syvältä koko koe. Ryhmäkeskustelun aiheena oli sote-uudistus. Arvioijat varmaan pian eläkkeelle jääviä, hyvä ettei hilkat päässä olleet... mahtavat olla aika taikureita arvioimaan ihmisiä kun tuon perusteella valitsevat. Itsellä tuskin mitään mahiksia kun olen ihan erilainen kuin perinteinen hoitsun malli...

      • hakija889

        Miten liittyy arvioitsijoiden ikä?


    • Taasmäämää

      Niillähän voi olla vaikka kokemus puolellaan, ja nähdä sun potentiaali. 😄

    • mitenkäy

      mä kävin myös eilen. haastattelussa tuntui et tarkkailija mulkoilu mua koko ajan pahasti jonka takia jäi epävarma fiilis.

    • Sotelisopuli

      Kävin myös ja päällimmäisenä tosi epävarma olo, keskustelu ryhmässä jäi melko pinnalliseksi ja panikoin ongelmatehtävän lopussa niin että kaksi viimeistä jäi vastaamatta :/

    • Tomppeli16

      Oli kyllä erikoiset "varsinaiset" valintakokeet.... "pällitesti" oli vähän hämmennystä herättävä :D osittain tosi helppo mutta pari enemmän ajatusta vaativaa tehtävää.... Tunnen itseni melko hölmöksi tämän testin jälkeen :D mitenhän sitä on koskaan päässyt edellisiin kouluihin saatikka työelämään :D
      Keskusteltiin myös ryhmässä opiskeluun/alaan liityvistä asioista pintaraapaisulla ja lopuksi piti virittää vapaa muotoinen keskustelu SOTE uudistuksesta! Eikä kyllä minkäänlaista ajatusta mahdollisesta jatkoon pääsystä....

    • Epäily

      Ihmettelin myös, kuinka tiiviiksi ne oli tehty. Kyllä on piste-erot pieniä kun tuon perusteella valitaan. Mulla meni muuten hyvin, mutta yhden kysymyksen mokasi joten en taida päästä. Vai vaikuttaakohan enemmän kokonaisuus?

    • Herranjestas

      ite kävin tekemässä metropoliassa th pääsykokeen ja ennen sitä vähän kirosin ettei päässy laureaan (vaikka se oli mulla toisena) koska aattelin et sinne saattais olla helpommat pääsykokeet. Ei kyllä näitten tekstien perusteella sittenkään harmita :D oliko th sama pääsykoe siellä kuin sh?

    • Tomppeli16

      .... nyt odotellaan muutama viikko vastauksia, ajatuksella "pessimisti ei pety koskaan 😉"
      Mielenkiintoista olisi tietää miten hajonta saadaan aikaiseksi näin vähällä "näytöllä" .... melko vähän mitään konkreettista jäi valitsijoille tämän pohjalta, varsinkin jos vielä esivalintakokeen pisteillä ei tässä kohtaa ole mitään merkitystä....!
      Aion kyllä kysellä Laureasta "tuloksia", on lopputulos kouluun pääsyssä mikä tahansa!

    • Relanna

      Kävin myös kokeessa ja nyt oottelen hermoruniona tuloksia! 😅 Itselle jäi huolestuttavan hyvä fiilis kokeesta; ehdin tekemään "pällitestin" kokonaan ja mielestäni vastasin haastattelussa hyvin kysymyksiin. Meidän ryhmän aiheena oli myös sote- uudistus, mitä olenkin medioista tiiviisti seurannut. Toisaalta voi olla, että jännityksen vuoksi puhuin liikaakin ja hiljaisemmat eivät saaneet niin sanottua asiaansa... Joka johtaa kyllä väistämättä hylsyyn. 😔

    • Mämeen

      Meneeks tänne ketään? :)

      • Relanna

        Mä meen. :)


      • Moimoiii

        Mäki meen :)


      • Laureaan

        Mäkin :)


    • Moimoiii

      Mihi Laureaan ootte menossa? :)

      • Laureaan

        Porvooseen


    • Täällämuita

      Kukaan menossa laureaan th puolelle ? :-)

    • Lolash8

      moi kaikille,kuka muista viimeinen Laurean haastattelu kysymyksiä,koska en muista kaikki...voisitko auttaa kiitos!

    • sotetar

      Mä kävin.Ryhmäkysymyksessä sanoin että sote on ihan sieltä....Jotenkin tuntuu että menen sisäänsillä.

    • Tulevakoammattilainen

      Kävikö porukka nyt syksyllä laurean pääsykokeissa? Miten meni :)

      • Tuskinpääsensisään

        Joo, tuntuu et meni tosi huonosti.


      • Nääs

        Hei minkälainen koetilanne teillä oli? Mulla on myöhemmin muualla pääsykoe, mielenkiinnosta kysyn.


    • HermoRaunio

      Laureassa tänään 4 min ongelmanratkaisutehtäviä, haastattelu ja keskustelua digitalisaatiosta. Tosi paska fiilis jäi.

    • Thsh

      Mun mielestä Laurean koe meni ihan hyvin, hain terveydenhoitajaksi ja sairaanhoitajaksi. Jäi vaan todella epävarma fiilis, mistä ihmeestä sitä tietääkään minä on tarpeeksi hyvä, miten pisteytetään, mikä on yleinen taso yms? Ei auta muu kuin odotella, raastavaa :D

      Toivon todella että pääsen, tämä on periaatteessa 3. Kerta kun haen samalle alalle, aina mennyt kokeet ihan Ok ja pisteetkin ollut ok mutta ei vaan ole riittänyt. Motivaatiota on paljon toivottavasti tänään meni tarpeeksi hyvin! Tsemppiä muillekin!

    • Tyttöööö

      Millaisia oli ryhmäkeskutelu aiheet

      • kokeetedessä

        Kiinnostais myös kuulla! :D


    • Utelias--

      Up!

    • lausa

      Kuinka valmistautua valintakokeeseen? Millainen oli vuoden 2016 Laurean valintakoe?

      • fdfffgfffn

        Kiinnostais tietää niin osais jotenki valmistautua!


    • minullä

      Hei,Muistaako kuka mitä oli haastattelukysymyksiä Laurean sairaanhoitaja pääsykokeet ?
      Paljon kiitos.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1469
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1368
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      48
      1303
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe