EDUSKUNTA VAPAUTTI ULKOMAISTEN LIIKENNÖINNIN

RahtiRepa

Noooh. Mitäpä nyt sanoo Suomalainen rahtariPena ja rekkaRane ? Suomessa kuljetukset hoitaa lähitulevaisuudessa ulkomaiset halpatyöfirmat. Kyllä kyllä, sillä Eduskunta on tänään tällä päivämäärällä hyväksynyt lain, joka sallii ulkomaalaisten kuljetusfirmojen rajattoman toiminnan Suomessa. Tarkoittaa juurikin sitä, että vaikka Liettualainen kuljetusyritys hoitaa Suomalaiset kuljetukset halavalla Suomessa ja kuskit ajaa Liettuan palkoilla eikä AKT:n palkoilla ja säännöillä. Eli sääntönä on, että kuskin tuntipalkka on Liettualaisessa firmassa kansallisuudesta riippumatta 6e/tunti 24/7. Ota tai jätä. Tulijoita kyllä riittää.
Onneksi olkoon Suomirahtarit. Taistelitte juuri itsesenne AKT:n turvin köyhäksi reppanaksi ja Suomalaiset kuljetusyritykset konkurssiin. Jos et muuta osaa kuin ajaa rekkaa, niin eipä hyvältä näytä tulevaisuutesi. Onnea vielä valitsemallasi tiellä.

30

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ettäsemmosta

      Voi vain arvata että irtoperähommat poljetaan ensimmäisenä viimeiseen hintaan asti. Vaikka nehän ovat kyllä muutenkin olleet jo kauan talkootöitä.

    • harrastus

      Eli siis kotimainen liikenne on kohta kaput!

    • Meleko_kyllästyny

      Ja no oliko tämä yllätys? Ihan puskista? Ei kun perseet kenttään, sillä pelillähän nämä hommat on aina totuttu hoitamaan. Asiat tulee varmaan sitten kuntoon?

    • exxxxx

      mee auramaalle töihin ainakin porinpääs veretään kortit täytee ja jatketaa paperilapul..rahoo tullee ku tuki ajosta..ainoo vaa pomot mulkkui....ja koneet merssui...

    • eu_hajoaa

      Ongelma on ainoastaan väliaikainen. Brittien ero EU:sta käynnistää koko unioinin hajoamisen, jonka jälkeen kansalliset rajat tulevat takaisin suojaamaan jokaisen maan asukkaita hintahäiriköiltä.

      Maassa on elettävä maan tavalla ja olemassa olevalla kustannusrakenteella. Rusinoiden poimimisen on loputtava.

      • Meleko_kyllästyny

        Ei kai Suomen kustannusrakenteessa voi olla mitään vikaa? Eikä korjaamisen tarvetta? Eihän?


      • pateV.wos.rait
        Meleko_kyllästyny kirjoitti:

        Ei kai Suomen kustannusrakenteessa voi olla mitään vikaa? Eikä korjaamisen tarvetta? Eihän?

        Sitä sopii syyttää pankkeja velkarahalla luodun keinotekoisen asuntojen hintakuplan muodostamisesta. Jos asuminen olisi ilmaista, niin palkat voisivat olla murto-osa nykyisestä.

        Ihmisten perustarpeet ovat kaikkialla samanlaisia. Pohjoisessa tarvitaan hieman enemmän resursseja lämmittämiseen, mutta säästöä tulee tautien loistaessa poissaolollaan.

        Jos voitaisiin aloittaa nollasta, niin koko maailmassa pystyttäisiin käyttämään yhtä valuuttaa. Mutta kun ei voida, niin tilanne on tämä ja valuuttojen väliset arvo-erot pysyvät keinotekoisina.

        Kilpailutilanne on aina järjestetty. Kilpailun sijaan kannattaisi uhrata energiansa oikeiden töiden tekemiseen. Sen pitää riittää, että työt tulee tehtyä. Työtä ei tule tehdä pelkästään sen jollekin toiselle tuoman lisäarvon vuoksi, vaan siksi että saisi jotain aikaiseksi.

        Kapitalismi on yhtä suurta kusetusta, jossa kärsijöinä ovat kansalaiset.


    • Sanon että työautooniautooni vaihtuu Virolaiset kilvet ja palkkakin saatanee hoidettua niin että se ei vähennä YTK:n tukea lainkaan :)

      • FrankGoDuuni

        Sinua ja sinun työsuhdeautoa ei tarvita. Autossa ei ole myöskään Virolaiset kilvet.
        Pullakuskin hommat ei kiinnosta ulkomaan eläviä.Ne hinnat on jo poljettu niin maanrakoon,että ne kelpaa vain suomalaiselle laskutaidottomalle jullille jolla on kuskina juuri sinunkaltaisesi "keinottelija YTK mainoshahmo. Niissä tositoimista
        eli lähinnä puoliperistähän on kyse.Rekisterikilvissä on Puolan ,Liettuan ja Latvian
        tunnukset. 5 eur tunti kohtuu palkka kuskille. 7 päivää viikossa työtä 2 digikorttia/per kuski.Hyvä palkka heille.Tyttären yliopisto-opinnot hoituu samoin
        omakotitalon lainat .Puolalainen kuski hyvin tyytyväinen. Et taida Bussilla oikein ymmärtää mistä tässä on kyse. Se hyvä puoli tässä on,että puolalainen kuski ei kehu
        asioitaan tällä foorumilla.Hän hoitaa duunit ja kuittaa rahat.


      • FrankGoDuuni kirjoitti:

        Sinua ja sinun työsuhdeautoa ei tarvita. Autossa ei ole myöskään Virolaiset kilvet.
        Pullakuskin hommat ei kiinnosta ulkomaan eläviä.Ne hinnat on jo poljettu niin maanrakoon,että ne kelpaa vain suomalaiselle laskutaidottomalle jullille jolla on kuskina juuri sinunkaltaisesi "keinottelija YTK mainoshahmo. Niissä tositoimista
        eli lähinnä puoliperistähän on kyse.Rekisterikilvissä on Puolan ,Liettuan ja Latvian
        tunnukset. 5 eur tunti kohtuu palkka kuskille. 7 päivää viikossa työtä 2 digikorttia/per kuski.Hyvä palkka heille.Tyttären yliopisto-opinnot hoituu samoin
        omakotitalon lainat .Puolalainen kuski hyvin tyytyväinen. Et taida Bussilla oikein ymmärtää mistä tässä on kyse. Se hyvä puoli tässä on,että puolalainen kuski ei kehu
        asioitaan tällä foorumilla.Hän hoitaa duunit ja kuittaa rahat.

        Oikeastaan minua tarvitaan :D

        Ilman minua ei olisi alueen salo-loimaa-laitila-kustavi-parainen-salo sisällä lainkaan Vaasan/Fazerin leipää pikkukaupoissa... Ei sen sijaan, itse ostan leipäni Lidlistä, eipä se mua haittaisi

        Ja jos saisin 9€/h vähentämättä tukia niin tekisin heti sopparin


      • Erkkisetä1957

        Ihme sopparit sinulla.Täytyy sanoa.Etkö osaa valita sellaista reilua ja rehellistä työnantajaa??? Kyllä leipäkuski ikälisistä riippuen saa 12-15 eur tunnilta.
        Ja kuukausipalkallahan näitä hommia yleensä hoidetaan eli 2000-2500 eur/kk
        Ei ole paljon ,mutta kyllä sillä pärjäilee.


      • Siunattuhulluus
        Bussissa kirjoitti:

        Oikeastaan minua tarvitaan :D

        Ilman minua ei olisi alueen salo-loimaa-laitila-kustavi-parainen-salo sisällä lainkaan Vaasan/Fazerin leipää pikkukaupoissa... Ei sen sijaan, itse ostan leipäni Lidlistä, eipä se mua haittaisi

        Ja jos saisin 9€/h vähentämättä tukia niin tekisin heti sopparin

        Ei kannata tehdä itsestään tärkeää ihmistä. Vanha sanonta sanoo Ei sota yhtä miestä kaipaa.Kun aivoissa katkeaa verisuoni niin silloin on tosi kyseessä ja leikkaava kirurgi on korvaamaton(ja palkansa ansainnut) Me muut ollaan vain maan matosia. Muista se ,ettei kusi nouse päähän noissa tuuraushommissa YTK:n laskuun kerran viikossa ..vai oliko se kerran kuussa.


      • Erkkisetä1957 kirjoitti:

        Ihme sopparit sinulla.Täytyy sanoa.Etkö osaa valita sellaista reilua ja rehellistä työnantajaa??? Kyllä leipäkuski ikälisistä riippuen saa 12-15 eur tunnilta.
        Ja kuukausipalkallahan näitä hommia yleensä hoidetaan eli 2000-2500 eur/kk
        Ei ole paljon ,mutta kyllä sillä pärjäilee.

        Tuntipalkalla töitä tehdään palkalliset tauot. Enemmän tunteja enemmän kuukausipalkkaa. Kuukausipalkkani kuskina ollessani ollut 90€-4000€

        Keskituntiansio on noin 16€ pekkaset lomarahat lomakorvaukset

        Ja kyllhään rehellisiä firmoja löytyy, jos haluaa tehdä tyyliin 5-6 päivää viikossa töitä :D


      • RunosmäenRunoratsuTuomas
        Bussissa kirjoitti:

        Tuntipalkalla töitä tehdään palkalliset tauot. Enemmän tunteja enemmän kuukausipalkkaa. Kuukausipalkkani kuskina ollessani ollut 90€-4000€

        Keskituntiansio on noin 16€ pekkaset lomarahat lomakorvaukset

        Ja kyllhään rehellisiä firmoja löytyy, jos haluaa tehdä tyyliin 5-6 päivää viikossa töitä :D

        Hoh hoijaa. Sulla noi valeet vaan jatkuu. Päivääkään et ole töitä tehnyt. Ihme hiirulainen.


      • RunosmäenRunoratsuTuomas kirjoitti:

        Hoh hoijaa. Sulla noi valeet vaan jatkuu. Päivääkään et ole töitä tehnyt. Ihme hiirulainen.

        Totta!!! Nytkin sunnuntai ilta ja heräsin juuri päiväunilta. pe-la välinen yö tuli tehtyä töitä 12h niin vähän unirytmi sekaisn, ei tässä mitään, eka tölkki menossa ja naapurin baari auki neljään asti!

        Ehkä säkin joskus uskallat lähteä pois huonosta työpaikasta ja ruveta tekemään töitä 1-2 päivää viikossa?


    • VahdossaVabisee

      Mitä taas valehtelet Bussissa??? Ota nyt järki käteen äläkä kommentoi yhtään mitään!
      juuri mainostit muutama viikko sitten,että "ei se YTK tukikaan jatku loputtomiin ja nyt sitten ollaan työttömyyskorvauksella" veron maksajien rahoilla.Häpeä ääliö ihan oikeasti häpeä. Olen näitä kirjoituksia seurannut jo pidempään ja veronmaksajana sanon ,että olet aito luuseri sellainen leipäjonojen tuleva vakituinen asiakas.
      Juuri oli juttu lehdessä,että Lounais-Suomen alueella on huutava pula kuljettajista.
      Huuto ei vaan ole osunut sinun korviisi.onko niissä vaikkua vai oletko kuuro.
      Uuno Turhapuro on kuvitteellinen hahmo. Ei sinun tarvitse olla sellainen!!!!

    • nääs

      Älkääs nyt poikaset ja alaa tuntemattomat vikiskö tiukan paikan tullessa. On totta, että ensihuumassa voi joitain ajoja siirtyä halpa firmoille. Sata varmasti virta kuitenkin kääntyy toisinpäin, kun asiakkaat huomaavat joutuvansa tekemään ne työt, jotka ennen hoiti luotettavan firman ajojärjestelijät ja kuljettajat. Eli ei tullutkaan halvemmaksi se kommunikointi taidoton Leonids, joka rikkoo ja varastaa, eikä osaa laskea muuta kuin allensa.

    • Ontämänähty

      Valitettavasti olet väärässä. Totta on se ,että varastossa työskentelevä henkilö on tyytymätön kuljettajan tapaan toimia ja kommukointiin kun mitään yhteistä kieltä ei löydy.Varastomiehen esimies toppuuttelee,että noh noh ja niinpä niin joopa joo. Sitten kun firman taloushallinnosta vastaava heppu latelee talousluvut ja firman säästötavoitteet niin koko erimielisyys kuljettajien toimintatavoista unohtuu. Lopputoteama on firman saunaillassa ,että kyllä ne ne kuskit on samaa p...ska sakkia
      aina on vaan viina ja naiset mielessä oli maa tai valuutta mikä tahansa.
      " muistan yhden hermannin 1960 luvulta joka heräsi Reperbahnilta ilman housuja aamulla" päälle sellainen tosi räkäinen nauru.

    • rahti-ari2011

      Se on vaan nämä ulkomaiset toimijat. Ajokortit on väärennettyjä. Autot ei ole vakuutettuja.Yrityskin voi olla täysin tekaistu, että sellaista yritystä ei ole edes olemassa. Vuokrakärryistä VARASTETAAN kaikki. Vararenkaat, kettingit,kvantit, jopa sivulaudat puhumattakaan, että varastetaan koko kärry.

      Suomessakin monta tapausta jo, että on käynyt vahinko ulkomaisen kanssa ja poliisi todennut nämä samat asiat. Voi olla aika tiukassa rahan saanti, kun sattuu vahinko, kun auto päästetään laivalla pois suomesta.

      Ajetaan 24senttiä-65centtiä kilometri. Saa vetää aika pitkiä matkoja, että saa voita leivän päälle. No varastetuilla tavaroillahan saa lisätienestiä.

      Ruotsissa kanta kuskit on täysin vittuuntuneet ulkomaisiin toimijoihin. Monessa kärryissä lukee, että tämä kuljetusyritys maksaa veronsa ruotsiin. Suomessakin alkanut tarroja näkymään. Aletaan ottamaan kantaa asiohin.

    • lantakasa

      Kiittäkää kaikesta AKT: ta ja Piiraista!! Ihan oikein sille pellelle!! Siinäpähän lakkoilkaa, vaikka hamaan tappiin, kun ulkolaiset hoitavat kuljetukset!!! Taisi lähteä siltä pelleltä lakkoase ja Suomen pysäyttäminen!! Äijälle potku perseelle ja liittonsa kassalle!

    • tiittti

      Saako suomalainen kuljettaja ajaa suomessa virolaisen/vironkilpisen kuljetusliikkeen autoa työkseen?

      • twiitti

        #Saa


    • Erkkisetä1957

      Kyllä olemme EU.ssa eli yhteiset työmarkkinat. Ihan sama jos virolainen kuski ajaa
      suomalaista autoa tai suomalainen ajaa virolaista. Onhan noita poikamiehiä muuttanut monen monta keskieurooppaan ja ajelevat Hollantilaisissa tai saksalaisissa kuljetusliikkeissä. Eikä siinä mitään pahaa ole kunhan pitävät puolensa ja saavat asiallisen korvauksen tästä raskaasta työstä. Sitä eläkekertymääkin pitäisi miettiä ettei kaduta 65 vuotiaana nuoruuden seikkailut. Miten olisi Turunpoika Bussissa lähtisitkö vaikka Hollantiin ajelemaan vaikka kukkia Suomeen. Siellä on ne punaisten lyhtyjen korttelit ja tytöt muutenkin vapaamielisiä.Pitää juuri 140 cm pitkistä kolleista.Eikä se oluttuoppikaan maksaa juuri mitään. Mikä pidättelee Turun miestä???
      Äitikö???

    • Eri_koulukuntaa

      Rekka-Rane on saanut yhdistelmäkorttinsa intistä, ja ajelee liian usein vasemmalla kaistalla. Pena on vanhan koulukunnan puukenkä.

    • Epäterveitäpäätöksiä

      Jos näin on niin siinä polkaistiin taas Suomalaine työ suohon ja lähdettiin tukemaan ulkolaisia talouksia.Kapotaasiliikenteen torjumisella on tuettu kansallista taloutta ja aiemin myös tullein kansallisen hyvinvoinnin kasvattamista. Eu myötä on tulleista luovuttu ja glopaalisti pyritty luomaan talous alue ,joka voi kilpailla ulkovaltojen,kuten yhdysvaltojen ja Aasian markkinoiden kanssa.Eu on laajentunut huomattavasti ja sen piiriin on tullut halpamaistya,jotka ovat teollisen valtioiden puitteissa kehitys asteella.Myös elinkustannukset ovat alkeellisten valtioiden tasolla,sillä yheiskunnan taholta ei tarjota vastaavia terveyspalvelita,eikä hyvinvointi ole samoin taattu kuin kehittyneissä teollisuusmaissa kuten Suomi .Mm balttian maat jotka ovat Eu:hun liitetty laskevat yleistä eurooppalaista elintasoa tuossa suhteessa.Jos tai kun sallitaan halpatyövoima markkinat tuollaisen toimen kautta on sillä seuraukset.Seuraus on väistämättä se,että työt vähenevät hyvinvointivaltioissa ja tulotasot tippuvat.Toimeentulot vaarantuvat ja hyvinvointivaltioista tulee pahoinvointi valtioita.
      Hyvinvointivaltiot romuttuvat ja niissä vallitseva elintaso laskee.Samalla se työn tuotto joka on saatu ja jolla on elämistä näissä valtioissa ylläpidetty ajautuu halpatyömaihin ja niissä elitaso kohenee ainakin joksikin aikaa. Tämä on tätä Eu:n vaakakuppien tasaamista ,joss valtioiden elintasot tasaantuvat ja eurooppa yhdityy ja jossa lopulta kaikilla on keskimääräisesti huono olla. Syy ei ole niiden jotka koettavat työllänsä pärjätä,vaan niissä jotka hyväksyvät kyseisen kehityksen ja edistävät sitä päätöksenteoillaan.

      • finexit

        No sehän se on EK:n tavoitekin, että kun tarpeeksi kurjistetaan ja leikataan työttömyyskorvaukset nollaan, niin eiköhän se ala pentille työ maistumaan vaikka 2€h, siinä on sitte kilpailukyky kohdillaan


    • Exitbybrexit

      Tuollaisissa toimissa ,kuten Eu:ssa tätänykyä on Suomen vietituotteena ,Suomalsinen hyvinvointi

    • Rahtimiestiellä

      Suomalainen täysperä kuski tienaa vuodessa 40 000e plus päivärahat. Mitäpä luulette mitä saa ulkomaalainen kuski PL,LT,RUS ja noihan on kalliita miehiä, kun romaanialaiset on tullut ajamaan vielä halvemmalla.

      No pakostahan nuo ulkomaiset vie ajot suomen sisällä, kun suomalaiset ei pysty mitenkään kilpailemaan.

    • kusetuspasuuna

      No mikäs tässä. Kyllä ne sunkin duunit joku bulgarialainen shemale kohta hoitaa.

      • Bussilla

        YTK:sta palkkaa .Salesta kalja ...näillä mennään.Sopii mulle


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3918
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2174
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2103
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1484
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1235
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      92
      1146
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1100
    Aihe