Ostimme 50-luvulla rakennetun rintamamiestalon. Talo oli ihan hyväkuntoinen, teimme alakerrassa pintaremontin ja vaihdoimme keittiökalusteet, ja kuukaudessa pääsimme muuttamaan uuteen kotiin. Ensi kesänä olisi tarkoitus tehdä ns. elintasosiipi, eli vanha kuisti puretaan ja tilalle tehdään uusi, isompi kuisti jossa on myös sauna ja pesuhuone. Onko jollain kokemusta tällaisesta laajennuksesta? Mitä kannattaa ottaa huomioon ja ennekaikkea, paljonko sitä varten pitäisi varata rahaa. Tiedämme kyllä että itse siiven rakentaminen ei maksa paljoa, hinta riippuu enemmänkin siitä mitä sinne laitetaan sisälle. Mutta kokemuksia vastaanotetaan!
"Elintasosiipi"
2
3532
Vastaukset
- vastaavasta
Teimme itse vastaavan ratkaisun. Kokemuksesta voin sanoa, että rahaa meni enemmän kuin oletimme. Paljon riippuu siitä kuinka paljon itse pystytte ja osaatte tehdä. Pyrimme säästämään mahdollisimman paljon materiaaleissa, eli emme edes pyrkineet rakentamaan mitään luksus pesutilaa. Voisin sanoa, että rahaa menee 10 000-20 000 €.
- kannattaa
Rakensimme vanhaan taloon siiven vuonna -98.
Uuteen siipeen tuli sauna, pesuhuone,pukuhuone, makuuhuone ja varasto. Olen samaa mieltä toisen vastaajan kanssa summasta, joka siihen meni, sitä luokkaa se minimissään on kaikkineen, meillä enemmänkin, koska makuuhuone vielä lisää. Mutta kannatti!!!
Kustannuksia lisäsi se, että juuri nämä saunatilat ovat kalliita rakentaa, ilman vesiputkitöitä paljon halvempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417054
- 323958
- 473391
- 402959
- 172736
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472127- 402078