Mittelspitz-nartulle urosta?

Mittelityttö

Etsiskelen omalle nartulleni urosta, mutta en halua sellaista jalostusurosta jolla tuhatmäärin pentuja. Oma narttu on FI MVA, mutta uroksen ei tarvi olla näyttelykuningas, kunhan on terve, ja mukava kotikoira. Narttu on hyvin vähän haukkuva tapaus, ja koska on yleistä että tämä rotu räkyttää jonkun verran niin hienoa olisi jos uroskin olisi kohtuullisen vähähaukkuinen ja näin ehkä vielä hieman todennäköisemmin pennutkin olisivat. Värillä ei sinänsä väliä, kerma tai kermasoopeli miellyttäisi ehkä eniten. Sattuuko kenelläkään täällä olemaan tällaista kivaa kaveria kotosalla tai tietoa mistä kannattaisi kysellä?

6

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rekku_hoitaa_daamit

      Meidän Rekku on kyllä valmis hoitamaan isän tehtävät lähes kenen daamin kanssa tahansa. Se on sekarotuinen mutta kovaääninen jos asiaa on. Väriltään keltapunaruskea ja keskituuhea karvoitus. Varsin kiltti mutta omapäinen. Ja terve on. Ainoat lekuria tarvinneet asiat on kyynpurema ja nyrjähtänyt tassu.

      Laitapa siis yhteystietosi tohon alle niin ehkä otamma yhteyttä.

      • etsiivarmaanmitteliä

        Oletan että aloittaja etsii mitteli urosta, ei sekarotuista.


    • uropuro

      Eikö nyt kanattaisi ottaa yhteys kasvatajaan? Vai onko tarkoitus tehdä pennut ohi kasvattajan, ohi rekisteröinnin?

    • Vain_luvanperästäkö

      Mitä tähän pentujen tekoon ja rekisteröintiin kasvattaja (jos tarkoitat pennun alkuperäistä myyjää) kuuluu? Eikös kuka tahansa voi teettää rekisterissä olevilla koirillaan rekisteriin kelpaavia pentuja?

      • asdasdasddd

        Voi. Ei kuulu kasvattajalle millään tapaa, jos pentuja haluaa.
        Tosin fiksua se olisi siinä mielessä kysellä, kun hyvältä kasvattajalta saa vinkkejä ja apua.

        Amatöörin ei kannata pentuja ilman konkarin apua tehdä, koska ei välttämättä osaa toimia tosipaikan tullen, jos vaikka pennut synnyttyään ei hengitä, napanuora kiristyy pennun kaulan ympäri, pentu on elinkelvoton ja vaatii nopean, mutta asianmukaisen lopetuksen jnejne. Miljoona asiaa voi mennä mönkään. Ammattilaisesta olisi apua.

        Puhumattakaan nyt sitten emon ruokinnasta, oikeanlaisesta madotuksesta jne.

        Mutta oletan ja toivon, että aloittaja on näistä kaikista jo tietoinen! =)
        Ainakin aloitus oli poikkeuksellisen fiksu, propsit siitä!


    • Casimirinmamma

      Olisi musta mitteliuros, ei vielä kenenkään isä, mutta jos tarve tulee, käyhtän polvi- ja silmäkuvauksissa, ja joka tapauksessa syksyn mittaan kuvautan, kunhan koira täyttää 2v. jotta pääsee viralliselle listalle. Näyttelyissä saanut arvostelun eri ja serti. Koira nähtävissä Tuurissa no 1864

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1260
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      25
      521
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      24
      500
    8. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      22
      467
    9. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    10. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    Aihe