Jos se lasten matikkatehtävä jossa laskettiin junan matkustajia oli liian vaikea, saattaa tämäkin tuntua hankalalta. Pahan mielen välttämiseksi en siis suosittele tehtävää esimerkiksi henkilölle (en sano koko nimeä) '_ _ nksz'.
Siis, mikä kuvio ei kuulu joukkoon?
http://is.mediadelivery.io/img/978/aa38a3be59f5486786099cbb8a70fa89.jpg
Mikä ei kuulu joukkoon?
43
529
Vastaukset
- mimmimum-..mi
Rohkea rokan syö....tai sitten ei.... mutta vastaan että kolmio .....ei kuulu joukkoon...muut ovat neliöitä.
- yritä.uudestaan
Vain yhdessä on neliöitä.
- expimot
Ihan hyvä arvaus, mutta nelikulmaisia on vain kaksi. Tuo yksi on kuusikulmainen.
- eiköniin
expimot kirjoitti:
Ihan hyvä arvaus, mutta nelikulmaisia on vain kaksi. Tuo yksi on kuusikulmainen.
Ja vain yhdessä on neliönmuotoisia kuvioita.
- expimot
eiköniin kirjoitti:
Ja vain yhdessä on neliönmuotoisia kuvioita.
Kyllä.
- mimmimum-..mi
Otappa siitä se "väritys" pois.. eli kolmio siitä kuusikulmaisesta....niin tuleeko siitä neliö....kuutio....
- ei.tule
mimmimum-..mi kirjoitti:
Otappa siitä se "väritys" pois.. eli kolmio siitä kuusikulmaisesta....niin tuleeko siitä neliö....kuutio....
Häh ??????
- expimot
mimmimum-..mi kirjoitti:
Minun silmiini näkyy värityksen poiston jälkeenkin kuusi kulmaa.
Tosin jos sitä katsoo kolmiulotteisena eli kuutiona, kulmia on kahdeksan. - mimmimum-..mi
Minä näen sen kuutiona jonka kaikki sivut ovat yhtä pitkät .....ikäänkuin rubikin kuutio......kerro sitten oikea vastaus....minä sanoin että kolmio ei kuulu joukkoon....
- onksvarmavastaus
korppis paloma hunksi ei taija kuulua joukkoon ???????????????
- ent.siivoojaparka
Ensimmäinen ei kuulu joukkoon, koska siinä on 16 osaa.
Muissa on 4,6,8. Siinä pitäisi olla joko kaksi tai 10 osaa, että se kuuluisi joukkoon.- ent.siivoojaparka
Taikka sitten tuo kuusikulmainen, koska sen valkoiset palat eivät ole kolmella jaolliset. Muissa on 3, 2x3 (=6), 2x6 (=12).
Jommin kummin. - ent.siivoojaparka
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Taikka sitten tuo kuusikulmainen, koska sen valkoiset palat eivät ole kolmella jaolliset. Muissa on 3, 2x3 (=6), 2x6 (=12).
Jommin kummin.Veikkaan tuotaa toista vaihtoehtoani, sillä miksi muuten niistä osa olisi väritetty sinisiksi.
- eppu2
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Jommin kummin.Keksin sellaisen vastauksen, että kolmiossa on 3 vaikoista osaa, suorakaiteessa 4, kuutiossa 5. Sillä logiikalla neliössä pitäisi olla 6, joten se ei kuulu tällä ajatuksella joukkoon.
Oikea vastaus on varmaan joku muu, tämä vain ajatusleikkiä.
En kuulu joukkoon en ole käynyt kouluja, kertotaulu 75x75= 5x5 25 8x7 56 = 5625, monet on suoraan päässä laskua.
- musta.palstalainen
En pidä syrjinnästä, joten kaikki kuuluvat joukkoon. Olipa muoto tai väri mikä tahansa, kaikki kuuluvat porukkaan.
- expimot
"En pidä syrjinnästä, joten kaikki kuuluvat joukkoon. Olipa muoto tai väri mikä tahansa, kaikki kuuluvat porukkaan."
Tätä ei ehkä haettu, mutta voidaan minusta hyväksyä oikeaksi vastaukseksi.
Minä luulen että on useampi oikea vastaus. Minun mielestäni ne kaiteenmuotoiset neliöt ei kuulu muiden jengiin kunne niissä muissa kuvioissa on kaikissa samanmittaiset kantit
Ai niin ja koska nimeäni on taas turhaan mainittu....mistä te oikein täällä puhuisitte ellei olisi meitä nimeltä mainittuja tekemässä aloituksia?
- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Ai niin ja koska nimeäni on taas turhaan mainittu....mistä te oikein täällä puhuisitte ellei olisi meitä nimeltä mainittuja tekemässä aloituksia?
Nimeäsi?
Oletko vaihtanut nimesi? - expimot
"Minä luulen että on useampi oikea vastaus."
Voi olla, en edes tiedä minkä on tarkoitettu olevan se oikea vastaus.
Olisi pitänyt katsoa joku mainospätkä päästäkseen eteenpäin, joten jätin väliin.
Minulle pisti heti silmään, että kaikissa muissa kuvioissa on värjättynä neljäsosa, paitsi siinä kuusikulmaisessa. Siitä on värjätty vain yksi kuudesosa, joten se on valintani. Vaikka virallinen oikea vastaus olisikin jotain muuta, ei tämäkään väärin ole. - Ei-ole-
yksi vain ei kuulu joukkoon.
Kaikissa muissa on kyse 1/4 sta, siis neljäsosasta,
paitsi yhdessä 1/6, joten se ei kuulu joukkoon.- mimmimum-..mi
Vastaus on : Triangle .....eli mikähän se on... asia loppuun käsitelty osaltani....kiitos.
- SelvishänTuokin
""mistä te oikein täällä puhuisitte ellei olisi meitä nimeltä mainittuja tekemässä aloituksia?""
Ilmankos aloituksiani vastaan on suorastaan idioottimaisesti hyökätty.??? Sinun aloituksiasi vastaan on hyökätty, SelvishänTuokin? En ole vielä tähän saakka nähnyt yhtään aloitusta sinulta. En ole myöskään henkilökohtaisesti hyökännyt "idioottimaisesti" kenenkään aloituksia vastaan, riippumatta siitä miten "idioottimaisia" ne ovat sitten olleetkaan.
- kesi.vä
Mä veikkaan, että se on se missä on suorakaiteen muotoiset kaksi palikkaa sinisenä. Kaikissa muissa on samansuuruiset sivut paitsi siinä ei.
- kylmätotuus
Olen samaa mieltä.
Suorakulmiot eivät kuulu joukkoon.
Kaikista muista kuvioista saadaan tasasivuinen kolmio, jossa kulman asteluku on 60.
- ent.siivoojaparka
Suomalainen uteliaisuuteni sai voiton ja piti käydä tarkistamassa, muuten en saa unta.
Kyllä se oikea vastaus on tuo kuusikulmainen, niinkuin arvelinkin.
Kumpi selitys siihen sitten on se oikea, expimot/Meriliin vai ent.siivoojaparan, vai kumpikin, sitä siinä ei kerrottu.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001197050.html En ole lukenut muiden vastauksia, mutta sanoisin että se kuusio. Se on ainoa joka ei ole jaollinen 4n kanssa.
- SelvishänTuokin
Kiinnostuin enemmänkin tuosta paloman väitteestä ""mistä te oikein täällä puhuisitte ellei olisi meitä nimeltä mainittuja tekemässä aloituksia?""
Kävin läpi 100 viimeisintä aloitusta 60-palstalla, joka tarkoitti reilun viikon ajalta.
Mustien aloituksia tästä joukosta oli 83 ja sinisten 17. Prosenttiluvut ovat samat.
”Nimeltä mainittuja” voidaan ymmärtää sinisiksi, mutta annan tasoitusta. Mustien 83:sta aloituksesta oli tuttujen nikkien tekemiä yht. 11, joista eniten eli 7 ”expimolla”. Laskettaessa yhteen siniset ja ”tunnistettavat” on aloituksia 28 ja loput mustien tunnistamattomien 72. Kansa rakastaa prosenttilukuja:
Mustat tunnistamattomat 72%
Siniset 17%, mustat tunnistettavat 11%. Nämä yhteensä 28%. Siis surkean vähän tällä joukolla.
Paloman aloituksia oli vain 2.
Väite ""mistä te oikein täällä puhuisitte ellei olisi meitä nimeltä mainittuja tekemässä aloituksia?"" rojahtaa jo legendaariseksi muodostuneeseen luokkaan paloma-sarkasmi."SelvishänTuokin"
Annan sinulle seiso-peukun.
Kuinkahan moni syventyy kirjoituksiin niin paljon, että huomaa joidenkin sinisten tyylien muistuttavan huolestuttavan paljon joittenkin mustien tyylejä?
Vice versa.
-
Kommenttini ei tietenkään koske minua.
Kaikkia muita vain :)
H.- SelvishänTuokin
hunksz kirjoitti:
"SelvishänTuokin"
Annan sinulle seiso-peukun.
Kuinkahan moni syventyy kirjoituksiin niin paljon, että huomaa joidenkin sinisten tyylien muistuttavan huolestuttavan paljon joittenkin mustien tyylejä?
Vice versa.
-
Kommenttini ei tietenkään koske minua.
Kaikkia muita vain :)
H.Kirjoitustyylin _varma_ yhdistäminen johonkin siniseen nikkiin onkin jo kovemman luokan juttu, kun siihen vaikuttaa osan palstalaisten jakomielitauti vaihtuvine mielipuolineen. Tunnetilat ja vaikutuksenalaisuus eivät myöskään ole vähäisiä muuttuvia tekijöitä.
Uskoisin, että enemmän vastaamisissa kuin aloituksissa käytetään mustaa nikkiä vaikka olisi sininenkin käytössä.
Mustana arvolleni sopivasti kumarran syvään peukusta ylös.
Nikkini ei ole pysyvä, joten pelottavasti risteilen täällä milloin missäkin. SelvishänTuokin kirjoitti:
Kirjoitustyylin _varma_ yhdistäminen johonkin siniseen nikkiin onkin jo kovemman luokan juttu, kun siihen vaikuttaa osan palstalaisten jakomielitauti vaihtuvine mielipuolineen. Tunnetilat ja vaikutuksenalaisuus eivät myöskään ole vähäisiä muuttuvia tekijöitä.
Uskoisin, että enemmän vastaamisissa kuin aloituksissa käytetään mustaa nikkiä vaikka olisi sininenkin käytössä.
Nikkini ei ole pysyvä, joten pelottavasti risteilen täällä milloin missäkin."SelvishänTuokin"
Jatka sinä seikkailujasi.
Tämän-hetkisen peukutus-keinon tarkoitus ei olekaan olla henkilö-kohtainen.
Eikä toimiva.
Rekkautumattomille pitäisi suoda mahdollisuus heilutella pikku-lilliään.
-
Taas kerran saa peukalollaan lääppiä mitä haluaa.
Peukutuksen oikein määrittäminen vaatii ehkä uuden suku-polven yllä-pidoltakin.
Vieläkään eivät usko minua :)
H.SelvishänTuokin kirjoitti:
Kirjoitustyylin _varma_ yhdistäminen johonkin siniseen nikkiin onkin jo kovemman luokan juttu, kun siihen vaikuttaa osan palstalaisten jakomielitauti vaihtuvine mielipuolineen. Tunnetilat ja vaikutuksenalaisuus eivät myöskään ole vähäisiä muuttuvia tekijöitä.
Nikkini ei ole pysyvä, joten pelottavasti risteilen täällä milloin missäkin.Minäkään en ole tehnyt yhtään aloitusta mustalla nikillä. Muistaakseni enkoskaan. Nyt viimeiset3-4 kk. olen ollut automaattisesti kirjautuneena sisään. En yleensäkään tee aloituksia ellei minulla ole aikaa ja mahdollisuutta "hoitaa" niitä; pelkkä tuuleen sohaisu (aloitus ilman pohjustusta ja perustelua, jotain ideaa joka sitoo sitä aiheeksi mistä voi keskustella ei ole mielestäni mikään aloitus).
En kauheesti edes tarkoittanut itseäni kun sanoin "nimeltä mainittuja". Uskon että monet mustanikkiseten tekemät asia-aloitukset kuuluvat henkilöille joilla on myös sininen nikki, mutta koska palstan henki on ollut usein hyökkäävä ja negatiivinen etenkin rekisteröityjä käyttäjiä kohtaan jotka vielä uskaltavat tehdä aloituksia omalla nikillään niin uskon monen tekevän aloituksia kirjautumatta ensin sisään. Siksi myös nostan stetsoniani (tai panamahattuani) niille jotka jaksavat ja uskaltavat säilyttää oman nimensä ja oman tyylinsä hamaan loppuun saakka.
- silimuori3
Onneksi mie olen värisokia eli ei värillä väliä.
- kesi.vä
Joo, ei mullakaan ole värillä väliä, vaan joskus päinvastoin :)
- Heikunkeikku
Mun on melkein pakko vastata tähän aloitukseen, kun vastasin siihen "junan matkustajiinkin". Tää tehtävä on helppo. Niin noh, ellei se ole tehty helpon näköseksi ja sitten sinne on piilotettukin joku kompa.
Mietin noita kompia. Löysinkin. Mutta ja mutta, otettuani kommat kammat ja kaikenmaailmat huomioon, niin aina päätyy samaan tulokseen. On vain yksi ratkaisu.
"Sekstetti" ei kuulu joukkoon. (Heh, jep, ton voi kiäntää ja viäntää musiikin teoriaan) (niin siis jos kovasti yrittää:)
Nyt luen muiden vastaukset. Pistäisi vihaksi, jos olisin jättänyt huomioimatta jotakin kompaa.
Otan riskin vastatessani:)
Mikä on oikea vastaus? Vai tuliko se jo ketjus esille. Kattotahan.."Heikunkeikku"
Odottelehan rauhassa tyttöseni.
Aloittajakaan ei ole vielä tajunnut mitä tuli kysyneeksi.
Hän odottaa vieläkin selvenpiä vastauksia.
Bumbudi
luv
H.- Heikunkeikku
hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
Bumbudi
luv
H.En oottele rauhassa. Luonteeni on malttamattomuuden syrjässä kiinni.
Tässä tapauksessa malttamattomuudesta ei ole tietoakaan, koska minun vastaukseni on oikea. Vastatkoon kuka tahansa mitä tahansa, niin kuitenkin vastaus on kuusosainen pyöryläinen. - expimot
hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
Bumbudi
luv
H."Aloittajakaan ei ole vielä tajunnut mitä tuli kysyneeksi."
Olen pettynyt sinuun hunkki, olisin ansainnut jotain terävämpää.
Saisit multa alapeukun, mutta tää ei lähde ...ei irtoa. expimot kirjoitti:
"Aloittajakaan ei ole vielä tajunnut mitä tuli kysyneeksi."
Olen pettynyt sinuun hunkki, olisin ansainnut jotain terävämpää.
Saisit multa alapeukun, mutta tää ei lähde ...ei irtoa."expimot"
Typerys!
"en siis suosittele tehtävää esimerkiksi henkilölle (en sano koko nimeä) '_ _
nksz'."
H.- expimot
hunksz kirjoitti:
"expimot"
Typerys!
"en siis suosittele tehtävää esimerkiksi henkilölle (en sano koko nimeä) '_ _
nksz'."
H."Typerys!"
Idiootti!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain647556Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242979- 1431813
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1211501Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1711451- 1321182
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774