Siipirikko Variksenpoikanen

Laurora222

Onko kokemuksia variksenpoikasista? Kukaan pelastanut sellaista? Minä ja mieheni asutaan omakotitalossa, jonka pihalla käy päivittäin varisperhe syömässä... Nyt yhtenä iltana, oli pörröinen pieni variksen poikanen ilmestynyt meidän etuoven rappusille, ihan tullut ylimmälle askeleelle lepäämään... siihen aikaan, kun kello oli jo yli 23, oli turha miettiä eläinhoitolaa tai soitella apua, joten soitimpa äidilleni, jolla on noista linnuista enemmän kokemusta.... tultiin siihen tulokseen, että ei pientä voi jättää meidän rappusille, kissan ja muiden syötiksi, niitä täällä liikkuu paljon! Olin sitä mieltä, että heti huomenna viedään se eläinsuojeluyhdistyksen hoitoon, jotta pääsee eläinlääkärille...vaan sitten tulikin informaatiota, ettei ne yleensä siellä niinkään tahdo villieläimiä hoitaa, ensisijaisesti se on aina piikki ja ikiuneen.. aluksi varis ei suostunut syömään eikä juomaan, oltiin huolissamme, mutta sitten se söi kun söikin, lusikasta jauhelihan ja veden sekoitusta! Nyt hän on ollut meillä 2 päivää, isohkossa lintuhäkissä, jossa mahtuu käppäilemään (hällä on heikohkot jalat vielä) Ja osaa syödä ja juoda nyt itsekkin... on syönyt muutaman kerran jopa haarukasta, eikä pelkää senkään vertaa mitä aiemmin..
Sen siipi on ottanut jostain osumaa, mutta käyttää sitä silti, pesee itseään hienosti ja on muuten oikeen hyväkuntoinen, vaan ei sitä voi yksin jättää ulos, kun parantelee itseään...! Olisi helppo saalis, kun ei pysty nyt kuin kävelemään ja pomppimaan...
Koitettiin myös eilen, miten pärjäisi ulkona. Vietiin hänet nurmikolle, virkeenä pomppi ympäriinsä, sitten menikin vaan yhtäkkiä makoilemaan, nyppis ruohoa, ja murskasin sille etanankin hetken päähänpistosta, ja hän nokki sitä pari kertaa 😃
No, sitten jatku meno, kohti mettää. Käppäilin hänen vierellä, oikeella puolella tarkalleen sanottuna...kunnes räkättirastas alko huutamaan, ja lensi ihan mun puolen viereiseen isoon mäntyyn, tuijotti meitä kahta ja huusi täyttä kurkkua! Yhtäkkiä alkoi lentämään kun mikäkin kamikazelentäjä, se syöksy täysillä mua kohti, nostin ihan reflexinomaisesti käden pään eteen ja ylös, huusiin jotain aika kovaa, ja rastas vaihtoikin suuntaa...! Oiskohan siellä ollut rastasemo, joka tahtoi puolustaa pesäänsä, taikka pesästä tippunut poikanen... vai tuliko kuitenkin variksenpoikasta kohti, ja pelästyi vaan mun huitomista? Sekin on mahdollista, että ne rastaat ovat varisvihoissan nokkineet tota poikasta? Ns.pahoinpidelleet, kun kuulemma usein voivat pitää variksia uhkana, variksethan syö linnunmunia ja joidenkin poikasiakin....?
Tuon tapahtuman jälkeen laitettiin variksenpoikanen häkkiin takaisin... tosiaan alkoi pelottamaan, miten se ei pärjää, jos pikkulinnutkin syöksylentää sitä kohti..
koitin vielä toisen kerran päästää ulos, kun terassillemme tuli koko varisperhe käymään, äiti, isä, ja sisarus (isomman kokoinen sisarus kuin hän, klenkkasi myös toista jalkaa niinkun tääkin, mut osasi kyllä sentään lentää!).. kaikki tulivat pihalle, tapansa mukaan käymään, olin jättänyt hiukan jauhelihaa kuppiin terassille, ja katottiin vierestä kuinka isä ja äitivaris keräs ruokaa, ja toinen poikanen juoks kurkkusuorana krääk krääk, suu auki, kohti vanhempia, "anna ruokaaa!" Ja ne syötti.. siipirikko variksenpoikanen katteli häkistä, ja huusi samal tavalla, avasin häkin oven, ilman mitään sen kummempaa ajattelemista, olin pienessä paniikissa, kun en tiennyt mitä tehdä, ja miten tehdä, soitin tutulle eläinhoitajalle, eli taas äipälle, joka sitte sattumoisin olikin samaa mieltä, sanoi, että hanskat käteen ja nostat sen häkistä, no niinhän mä olin ajatellukkin, mutta kyllä jännitti, koska ikinä en ollut pitänyt lintua käsissä, vaan nähnyt monia kertoja käytännössä... no lopultahan uskaltauduin, olipa hölmöä pelätäkkään, mutta se nokka..😲😄 ja se, miten aattelin sen pelkäävän kiinniottoakin..ja miten se aisti sen jännityksen, kun en uskaltanut ottaa ekaks kiinni, ja hän vaa ihmetteli siinä että mitäs nyt, mustat hanskat tulee kohti,ja yhtäkkiä joku tarraa kiinni ja siirtää... no, sain itteäni niskasta kiinni, ja helposti meni kiinniotto, ja päästin hänet perheensä seuraan, joka tosissaan tossa 3m päässä oli jo ruokailemassa... se pieni poikanen juoksi kurkku pystyssä niitten luo, ja rääkkys samalla tavalla ku hänen sisarus, "ruokaaaa,ruokaa,krääk krääkkk!" Ja emo heti antoi ruokaa suuhun, kuin olis tunnistanu poikasensa 😲😊 siihen yhteen kertaan se jäikin,ja kävi niin, että koko muu perhe lensi pois, hän pieni jäi kyyhöttämään lautakasan päälle... perhe tuli takaisin, mut vanhemmat ruokki toista vaan joka oli lähellä, samaan aikaan tää siipirikkopoikanen koitti otta heist mallia, ja hypätä korkeelle aidalle,muttei uskaltanutkaan, vaan tippui yhteen välikköön... menin sitä sieltä pelastamaan, ja muut varikset istus siinä pari metriä yläpuolella, tarkkailivat tilannetta..vein sille pienelle sen ruokakupin, ja tahtoi vaihtaa suuntaa pois musta, kohteena aika turmiollinen pudotus lautakasaan😦 oli pakko tuoda turvaan,takaisin häkkiin😓

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

        On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
        Maailman menoa
        298
        3269
      2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

        Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
        Sinkut
        234
        1763
      3. By the way, olet

        mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
        Ikävä
        91
        1305
      4. J-miehelle toivon

        Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
        Ikävä
        85
        1263
      5. Haluatko S

        vielä yrittää?
        Ikävä
        59
        1168
      6. Onko kaivattunne suosittu?

        Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
        Ikävä
        78
        1159
      7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

        En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
        Ikävä
        52
        1087
      8. Onkohan sulla enää tunteita

        kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
        Ikävä
        36
        974
      9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

        Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
        Haapavesi
        46
        916
      10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

        kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
        Ikävä
        64
        841
      Aihe