Koivua sekaklapin sekaan?

klapimies1

Muut klapin tekijät huomio. Laitatteko myyntiin tulevan sekaklapin sekaan yhtään koivua?

5

1021

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Klapejatehnyt

En myy klapeja, mutta olen toimittanut muutamille polttopuiksi sekapuuta rankoina. Olen laittanut sekaan myös koivua hieman n. 20%, ettei ole ihan kokonaan haapaa, leppää ja mäntyä.
      Olen joskus käynyt kokeeksi ostamassa sekaklapia puukauppiailta, kyllä siellä on aina vähän koivua ollut seassa.
      Omaan käyttöön pistän kaiken mahdollisen palavan puun klapikoneen läpi. Siellä menee pihlajat ja tuomet muiden joukossa. Koivua on suurin osa yleensä ja joskus teen itselle pelkästään koivusta polttopuuta. Kovilla pakkasilla pihlaja on parasta!

• Puuukkelinen

Kyllä minä pihlajat ja tuomet jätän mehtään. Sekaklapiin laitan koivua 30-50%

• Klapejatehnyt

Mikä vika on pihjalassa ja tuomessa, että et niitä tuo metsästä polttopuiksi? Pihlaja todella hyvää polttopuuta, yksi parhaista. Tuomi on myös ihan hyvää polttopuuna ja isommat voi vaikka sahata kenttäsirkkelillä tuppeen erikoispuusepille.
        Pihlaja oli ennen arvossaan, kun sepät hitsasivat rautaa ahjossa, pihlajasta hiilet siihen hommaan.

• Kaikki_lämmittää

Kun 'siivoan' metsääni ja ojanvierustoja 'roskapuusta' ja teen niistä kotiin ja mökille polttopuita, niin en kyllä valikoi mitä puuta hyväksyn klapipinooni. Kaikki kelpaa. Klapit teen itselleni, en myyntiin.
        Pinoissa on kuusta, mäntyä, leppää, raitaa, pihjalaa, koivua, haapaa. Koti- ja mökkipihaltani olen kaatanut vaahteroita joskus omenapuitakin ja tietty tein niistäkin klapeja. Taitaapa joskus olla joku tammikin ollut mukana.

Toiset ovat varmasti polttopuinakin parempia kuin toiset, mutta kaikki palavat ja lämmittävät ja täyttävät näin tehtävänsä.

• klapejatehnyt
        Kaikki_lämmittää kirjoitti:

Kun 'siivoan' metsääni ja ojanvierustoja 'roskapuusta' ja teen niistä kotiin ja mökille polttopuita, niin en kyllä valikoi mitä puuta hyväksyn klapipinooni. Kaikki kelpaa. Klapit teen itselleni, en myyntiin.
        Pinoissa on kuusta, mäntyä, leppää, raitaa, pihjalaa, koivua, haapaa. Koti- ja mökkipihaltani olen kaatanut vaahteroita joskus omenapuitakin ja tietty tein niistäkin klapeja. Taitaapa joskus olla joku tammikin ollut mukana.

Toiset ovat varmasti polttopuinakin parempia kuin toiset, mutta kaikki palavat ja lämmittävät ja täyttävät näin tehtävänsä.

Omenapuu onkin hyvää polttopuuta. Tein Virossa omenapuista polttopuita, kun tontilla oli paljon vanhoja omenapuita. Palaa tosi kuumasti, saa olla varovainen, ettei pilaa uunejaan niillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5776
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3791
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3323
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2758
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2222
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2167
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162