Pojat, etäkäyttöä...

miisa

Voi pojat!

Kertokaapas onko aikuisten oikeasti mahdollista, että joku olisi tunkeutunut koneelleni ja käyttäisi sitä omiin tarpeisiinsa. Tarkoitan, että voiko joku tosiaan olla tunkeutunut luvatta sisään niin kuin elokuvissa tehdään? Mistä se tietää, jos joku etäkäyttää konettani? Pystyykö sen näkemään jostain? Minulla on pikuinen xp ja F-Securen palomuuri ja virustorjunta suojaksi pöpöjä vastaan. Estääkö tuo palomuuri tunkeutumisen?

kysyy miisa

4

554

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • miisa

Kiitos, JuutasPappi!

F-Secure on päällä, mutta servicepack on 1. Kai ehkäisy pelaa silti? Minulla on kyllä joku SpyBoot, koska se kuulemma sanoo ei vakoilijoille.

Mutta mistä näkee, jos joku on käynyt masiinassa? Ja mitä siellä voisi tehdä?!

• Shenzou

Kylläpäs Troijan hevos- virusperheen avulla konetta voidaan myös etäkäyttää - ajaa mitä tahansa ohjelmia, tai käyttää konetta esimerkiksi sähköpostimassan lähettämiseen.

Jonkun yleisen virustorjunta-ohjelman avulla kannattaa siis tutkia koko tietokone, että löytyykö viiruksia. Sen jälkeen kannattaa aina pitää jotain palomuuri-ohjelmaa päälllä. Lisäksi on ehdottoman tärkeää päivittää windows- käyttöjärjestelmä aina silloin tällöin ajan tasalle, sekä MYÖS nettiselain, jota käyttää. Yleisin nettiselain on Internet Explorer, mutta se on kaikista huonoin olemassaoleva - jopa Suomen valtion viestintävirasto kehoittaa kansalaisia käyttämään jotain muuta selainta. Minusta Opera on paras. Eli suunnistapas osoitteeseen www.opera.com

Hyvää jatkoa itse kullekin, minä poistun SYÖMÄÄÄÄN.

• Pitkämarssi
        Shenzou kirjoitti:

Kylläpäs Troijan hevos- virusperheen avulla konetta voidaan myös etäkäyttää - ajaa mitä tahansa ohjelmia, tai käyttää konetta esimerkiksi sähköpostimassan lähettämiseen.

Jonkun yleisen virustorjunta-ohjelman avulla kannattaa siis tutkia koko tietokone, että löytyykö viiruksia. Sen jälkeen kannattaa aina pitää jotain palomuuri-ohjelmaa päälllä. Lisäksi on ehdottoman tärkeää päivittää windows- käyttöjärjestelmä aina silloin tällöin ajan tasalle, sekä MYÖS nettiselain, jota käyttää. Yleisin nettiselain on Internet Explorer, mutta se on kaikista huonoin olemassaoleva - jopa Suomen valtion viestintävirasto kehoittaa kansalaisia käyttämään jotain muuta selainta. Minusta Opera on paras. Eli suunnistapas osoitteeseen www.opera.com

Hyvää jatkoa itse kullekin, minä poistun SYÖMÄÄÄÄN.

Opera on hyvä, mutta nyt kun asensin koneeseeni uuden käyttiksen joku suositteli Firefoxia, joten kokeilin sitä, ja hyvin sekin on toiminut...

En sano kumpaakaan paremmaksi, mutta ainakin ovat olleet ihan toimivia ja käyttökelpoisia kummatkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      52
      3355
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2796
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2600
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2301
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2023
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      151
      1644
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1485
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1308
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1283
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1164
    Aihe