Pojat, etäkäyttöä...

miisa

Voi pojat!

Kertokaapas onko aikuisten oikeasti mahdollista, että joku olisi tunkeutunut koneelleni ja käyttäisi sitä omiin tarpeisiinsa. Tarkoitan, että voiko joku tosiaan olla tunkeutunut luvatta sisään niin kuin elokuvissa tehdään? Mistä se tietää, jos joku etäkäyttää konettani? Pystyykö sen näkemään jostain? Minulla on pikuinen xp ja F-Securen palomuuri ja virustorjunta suojaksi pöpöjä vastaan. Estääkö tuo palomuuri tunkeutumisen?

kysyy miisa

4

579

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • miisa

Kiitos, JuutasPappi!

F-Secure on päällä, mutta servicepack on 1. Kai ehkäisy pelaa silti? Minulla on kyllä joku SpyBoot, koska se kuulemma sanoo ei vakoilijoille.

Mutta mistä näkee, jos joku on käynyt masiinassa? Ja mitä siellä voisi tehdä?!

• Shenzou

Kylläpäs Troijan hevos- virusperheen avulla konetta voidaan myös etäkäyttää - ajaa mitä tahansa ohjelmia, tai käyttää konetta esimerkiksi sähköpostimassan lähettämiseen.

Jonkun yleisen virustorjunta-ohjelman avulla kannattaa siis tutkia koko tietokone, että löytyykö viiruksia. Sen jälkeen kannattaa aina pitää jotain palomuuri-ohjelmaa päälllä. Lisäksi on ehdottoman tärkeää päivittää windows- käyttöjärjestelmä aina silloin tällöin ajan tasalle, sekä MYÖS nettiselain, jota käyttää. Yleisin nettiselain on Internet Explorer, mutta se on kaikista huonoin olemassaoleva - jopa Suomen valtion viestintävirasto kehoittaa kansalaisia käyttämään jotain muuta selainta. Minusta Opera on paras. Eli suunnistapas osoitteeseen www.opera.com

Hyvää jatkoa itse kullekin, minä poistun SYÖMÄÄÄÄN.

• Pitkämarssi
        Shenzou kirjoitti:

Kylläpäs Troijan hevos- virusperheen avulla konetta voidaan myös etäkäyttää - ajaa mitä tahansa ohjelmia, tai käyttää konetta esimerkiksi sähköpostimassan lähettämiseen.

Jonkun yleisen virustorjunta-ohjelman avulla kannattaa siis tutkia koko tietokone, että löytyykö viiruksia. Sen jälkeen kannattaa aina pitää jotain palomuuri-ohjelmaa päälllä. Lisäksi on ehdottoman tärkeää päivittää windows- käyttöjärjestelmä aina silloin tällöin ajan tasalle, sekä MYÖS nettiselain, jota käyttää. Yleisin nettiselain on Internet Explorer, mutta se on kaikista huonoin olemassaoleva - jopa Suomen valtion viestintävirasto kehoittaa kansalaisia käyttämään jotain muuta selainta. Minusta Opera on paras. Eli suunnistapas osoitteeseen www.opera.com

Hyvää jatkoa itse kullekin, minä poistun SYÖMÄÄÄÄN.

Opera on hyvä, mutta nyt kun asensin koneeseeni uuden käyttiksen joku suositteli Firefoxia, joten kokeilin sitä, ja hyvin sekin on toiminut...

En sano kumpaakaan paremmaksi, mutta ainakin ovat olleet ihan toimivia ja käyttökelpoisia kummatkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      168
      1428
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      41
      1019
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      725
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      650
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      37
      637
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      632
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      20
      622
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      577
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      573
    Aihe