D4D-moottoriongelmat totisinta totta

D4Dn_kokenut

Kyllähän fakta on se että Toyotan D4D-diesel on maailman huonoin moottori, niin ominaisuuksiltaan kuin kestävyydeltäänkin. Netti pullollaan vikakertomuksia ko. moottorista ja jokainen vastaantulija kaadullakin tietää Toyotan dieselien pahat laatupuutteet. Täällä palstalla joku yksinäinen Toyota-trollipoju yrittää kääntää mustaa valkoiseksi ja D4D:n vikoja viattomuudeksi. Mutta epätoivoista on, vähän kuin taistelisi yksin tuulimyllyjä vastaan.

23

749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyykynkyykky

      Näytä yksikin hajonnut D4D

      • yksi_tuhansista

        Haluan tuoda julki ko kansanautossa olevat tyyppiviat eli vuosi ja kahdeksan kuukautta vanhassa autossa 208 tkm taksissa mittarissa .

        Vauhtipyörä ja kytkinpaketti takuuseen 120 000 km, täristi jarrulevyt kierotLambda ? anturi ja moottoriohjelma uusiksi , savutti ihan hirveästi välillä regenerointivaiheessa 125 000 km208 tkm (1v ja 9 kk vanha auto) kannentiiviste rikki, merkkiliikkeen kustannusarvio 5000 ( kannnentiivisteen vaihto ) - 12 000 e (moottorinvaihto), vaihdoin itse kannentiivisteen, n 40 h työaika, todella isotöinen.Remontissa paljastui Egr-järjestelmä vialliseksi, karsta oli sotkenut kanavat kannessa ja järjestelmässä ja mm imusarjassa n. puoli !!!! litraa karstamömmöä, jonka puhdistaminen ei kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan, vaikka mielestäni tulisi puhdistaa max 150 tkm välein.Oven stopparit särkeneet ovipellin ja tulossa läpi etuovista!!! Viat yleisiä, käyttö pääasiassa matka ajoa ja huollot tehty ajallaan

        Kysymys kuuluu: Onko viat mielestäsi tuotevastuulain piirissä?

        Maahantuojan mielestä ei ole .

        http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/toyota-avensis-2008-2013-d4d-20-vm-2011-ongelmat


      • TOTUUSKIRJOITTAJA
        yksi_tuhansista kirjoitti:

        Haluan tuoda julki ko kansanautossa olevat tyyppiviat eli vuosi ja kahdeksan kuukautta vanhassa autossa 208 tkm taksissa mittarissa .

        Vauhtipyörä ja kytkinpaketti takuuseen 120 000 km, täristi jarrulevyt kierotLambda ? anturi ja moottoriohjelma uusiksi , savutti ihan hirveästi välillä regenerointivaiheessa 125 000 km208 tkm (1v ja 9 kk vanha auto) kannentiiviste rikki, merkkiliikkeen kustannusarvio 5000 ( kannnentiivisteen vaihto ) - 12 000 e (moottorinvaihto), vaihdoin itse kannentiivisteen, n 40 h työaika, todella isotöinen.Remontissa paljastui Egr-järjestelmä vialliseksi, karsta oli sotkenut kanavat kannessa ja järjestelmässä ja mm imusarjassa n. puoli !!!! litraa karstamömmöä, jonka puhdistaminen ei kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan, vaikka mielestäni tulisi puhdistaa max 150 tkm välein.Oven stopparit särkeneet ovipellin ja tulossa läpi etuovista!!! Viat yleisiä, käyttö pääasiassa matka ajoa ja huollot tehty ajallaan

        Kysymys kuuluu: Onko viat mielestäsi tuotevastuulain piirissä?

        Maahantuojan mielestä ei ole .

        http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/toyota-avensis-2008-2013-d4d-20-vm-2011-ongelmat

        Juu mutta kuka tahansa voi perustaa jonkun autolehden ja kirjotella sen nettisivuille puutaheinää.


      • fgsgsssssssssssssg
        TOTUUSKIRJOITTAJA kirjoitti:

        Juu mutta kuka tahansa voi perustaa jonkun autolehden ja kirjotella sen nettisivuille puutaheinää.

        Kuka tahansa voi Suoli24-palstalla kehua ja ylistää tojotaa vaikka totuus on että se on vuotava ja hytkyvä itäkiikku


      • sonataaok

        Työkaverilla vaihdettiin aikoinaan Avensikseen takuuseen uusi moottori,auto oli noin 3 vuotta vanha ja 90tkm ajettu.Ensin ilmoittivat että vaihdetaan kannentiiviste ja jotain kilkkeitä mutta lopulta vaihdettiin koko moottori.Kuulin sellaisen syyn ongelmiin että kannet lohkot koneistetaan ns. pareina ja jostain syystä robottien hoitamaan keräilyyn oli tullut häiriö jolloin järjestys oli mennyt sekaisin ja tämä oli huomattu vasta ensimmäisten ongelmien myötä.Joku ammattilainen voisi kommentoida onko mahdollista.


      • hyvä__
        sonataaok kirjoitti:

        Työkaverilla vaihdettiin aikoinaan Avensikseen takuuseen uusi moottori,auto oli noin 3 vuotta vanha ja 90tkm ajettu.Ensin ilmoittivat että vaihdetaan kannentiiviste ja jotain kilkkeitä mutta lopulta vaihdettiin koko moottori.Kuulin sellaisen syyn ongelmiin että kannet lohkot koneistetaan ns. pareina ja jostain syystä robottien hoitamaan keräilyyn oli tullut häiriö jolloin järjestys oli mennyt sekaisin ja tämä oli huomattu vasta ensimmäisten ongelmien myötä.Joku ammattilainen voisi kommentoida onko mahdollista.

        kuitenkin, että takuu toimi niinkuin pitääkin.


      • ohjesäännön_mukaan
        sonataaok kirjoitti:

        Työkaverilla vaihdettiin aikoinaan Avensikseen takuuseen uusi moottori,auto oli noin 3 vuotta vanha ja 90tkm ajettu.Ensin ilmoittivat että vaihdetaan kannentiiviste ja jotain kilkkeitä mutta lopulta vaihdettiin koko moottori.Kuulin sellaisen syyn ongelmiin että kannet lohkot koneistetaan ns. pareina ja jostain syystä robottien hoitamaan keräilyyn oli tullut häiriö jolloin järjestys oli mennyt sekaisin ja tämä oli huomattu vasta ensimmäisten ongelmien myötä.Joku ammattilainen voisi kommentoida onko mahdollista.

        Aina pitää asiakkaalle antaa sellaiset selitykset, että kyseessä oli vain huono tuuri ja ennenkuulumaton yksittäistapaus. Kaikki merkit toimivat näin.

        Sitten huolto on asiakkan silmissä suuri sankari, kun jalomielisesti suostuu, toki asiaa aikansa harkittuaan, tekemään korjauksen laajalti tunnettuun vikaa, tehtaan piikkiin.

        Asiakasta vietiin kun pässiä narussa ja hän kuvittelee olevansa kiitollisuuden velassa. Näin ei tule mieleenkään esim. vaatia korvauksia siitä, että auto seisoi viikkoja pajalla.


      • johan_nyt
        sonataaok kirjoitti:

        Työkaverilla vaihdettiin aikoinaan Avensikseen takuuseen uusi moottori,auto oli noin 3 vuotta vanha ja 90tkm ajettu.Ensin ilmoittivat että vaihdetaan kannentiiviste ja jotain kilkkeitä mutta lopulta vaihdettiin koko moottori.Kuulin sellaisen syyn ongelmiin että kannet lohkot koneistetaan ns. pareina ja jostain syystä robottien hoitamaan keräilyyn oli tullut häiriö jolloin järjestys oli mennyt sekaisin ja tämä oli huomattu vasta ensimmäisten ongelmien myötä.Joku ammattilainen voisi kommentoida onko mahdollista.

        "Kuulin sellaisen syyn ongelmiin että kannet lohkot koneistetaan ns. pareina ja jostain syystä robottien hoitamaan keräilyyn oli tullut häiriö jolloin järjestys oli mennyt sekaisin ja tämä oli huomattu vasta ensimmäisten ongelmien myötä."
        Onpa vitsin murjaisseet! Todellinen syy pelkän kannentiivisteen vaihdon epäonnistumiseen D-4D-moottoreissa on lohkossa olevien kannenpulttien kierteiden vioittuminen irrotettaessa. Vioittunutta kierrettä ei pysty korjaamaan helicoil-tyyppisillä ratkaisuilla lohkon seinämän vähäisen ainevahvuuden takia. Jäljelle jää koko moottorin vaihto. Kyseessä on puhdas suunnitteluvirhe, jonka maksajaksi joutuu loppupeleissä auton omistaja, koska jatkettukin takuu on rajattu vain n. kolmasosaan auton odotettavissa olevasta keskoiästä Suomessa.


    • KummallissiJuttui

      Minä olen kolmekymmentäviisi vuotta toiminut autoalalla ja minun kokemukseni mukaan D-4D-moottori on ollut kaikkein epäluotettavin dieselmoottori. Minä en käsitä näitä k.o. moottorin kehumisia ollenkaan. Tojo-fanitko sitä kehuvat vai mitä tämä oikein tarkoittaa.

      Olen jäämässä pian eläkkeelle, joten kokemusta on.

      • näinhän.se.on

        "D4D ja öljyt katoaa koneesta jonnekin, öljynpainevalo oli syttynyt. D4D ja öljyt katoaa koneesta jonnekin, öljynpainevalo oli syttynyt."

        "Öljyä oli häippässyt varmaan muutaman litran, öljytikku ei kastunut.
        Olikohan pari kuukautta sitten vaihettu öljyt ja kilometrejä vois olla sen jälkeen 3000, en muista nyt tarkkaa"

        "ongelmallinen kone tuo 05 lopulta eteenpäin 2.2 D4-D, paljon kansi-/kannentiivistemurheita."

        "EGR venttiili oli joo sellasen mustan tahnan tukkima kun pari viikkoo sitte sen puhdistin kun ei enää venttiili mennyt kiinni asti ja oli aika ikävä ajella kun ei kone vääntänyt.
        Nyt kun vilasin sitä EGR:ää niin näytti aivan märältä."

        "Kyseinen avensis ostettiin toyota liikkeestä noin 3 vuotta sitten, 200 000 km ajettu ja juuri vaihdettu uusi moottori. Eikä kertoneet miksi vaihdettu."
        "Kannattaa kysyä asiasta myyjäliikkeestä, jos -10 on laitettu uusi moottori niin kyllä siihen pitäisi jonkinlainen kannanotto merkkiliikkeestä saada"

        "kannentiiviste vikoja noissa 2,2 on ollut paljon, syöpyy kansi tai lohko. ylensä kansi vaihtoon."

        "Ja noita koneitahan on noihin tosiaan vaihdettu sen kannen tiivisteen takia kun pakokaasut pääsee sinne jäähdytysnesteen sekaan ja ilmenee ekana ettei tule lämmintä sisälle kun imaisee ilmat tonne lämppärin kennoon ekana."

        "Taidan tehä sen patentin että laitan huohotusputkeen astian ja sittehän sen varmistaa että öljy tulee sieltä.
        Toyotalla ovat sitä mieltä että auton kuuluukin viedä öljyä eikä ole mitään vikaa. Ja toyotalla halutaan vaihtaa se EGR venttiili vaikka en usko että siinä mitään vikaa on, tuskin se venttiilin vika on jos menee jumiin öljyn ja karstan mössöstä."

        "En tiedä onko tuo öljyn syönti ihan normaalia, mutta paikallisella vartiointiliikkeellä on sopimus merkkiliikkeen kanssa että saa käydä lisäyttämässä öljyä.
        noin 3tkm. välein joutuvat lisäämään.
        Sain sen käsityksen että tämän takia toyotat ovat vaihtumassa toiseen merkkiin."

        http://forums.offipalsta.com/archive/index.php/t-118433.html


    • uutta.bemarilta

      Toyotahan luopui koko moottorista sen epäluotettavuuden takia

    • Flopdahl

      Hankala paikka Tojolla kun hybridit floppasivat.

      • jälkimvikapesätsidsgvw

        Vw rakentelee tsi koneita uusiksi hihnakoneiksi vasta kun tojo ja bmw porskuttaa uusilla tekniikoilla.
        Maine jo niin huono että usassa vw merkki vedetään markkinoilta kokonaan.heh


      • toisetosaavat.tojo.ei
        jälkimvikapesätsidsgvw kirjoitti:

        Vw rakentelee tsi koneita uusiksi hihnakoneiksi vasta kun tojo ja bmw porskuttaa uusilla tekniikoilla.
        Maine jo niin huono että usassa vw merkki vedetään markkinoilta kokonaan.heh

        Ei vedetä vaan on nimetty parhaaksi. Tojon vanhanaikaista tekniikkaa ei oikein edes suositella

        http://www.consumerreports.org/cars/which-car-brands-make-the-best-vehicles/


    • mitä_se

      VW:n laatu sitten on? Passateissakin katkennut kampiakseleita. Yhden tiedän varmasti, josta oli just takuu loppunu. Toyotalla on sentäs laatikot toiminu ku VW:n dsg ts:iin lisäksi laatikoita on porsinu yhtenään, jo takuu aikana. No kuka sellasta haluaa nyt sitten omistaa takuu ajan jälkeen? Ainiin mut kun se markkinointi ja myynti oli se tärkeempi asia, jolla ratsastetaan.

      • Tojo.aina.rikki

        Vai on Tojon laatikot toimineet. Kestotestissä Avensiksen laatikko hajosi kaksi kertaa. Purkamoilta Tojon tietyt laatikot ovat jatkuvasti loppu kun särkyvät alituiseen. Japanista asti kiikutetaan käytettyjä laatikoita Suomeen.


      • ave.aina.rikki

        Avensis kestotestissä, laatikko hajosi pari kertaa ja tupsautti sankat avut pihalle:

        http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/usedcartests/220773/toyota_avensis.html

        45,859 mailia pakokaasunpuhdistusjärjestelmä rikkoutui ja auto päästi valtavan savupilven

        52,819 mailia vaihdelaatikko hajosi. Takuuseen vaihdettiin uusi laatikko joka hajosi sekin.

        - Auton kori väsyi kestotestin aikana
        - Verhoilu kului puhki
        - Ruostetta löytyi
        - Automaattiset tuulilasinpyyhkijät eivät toimineet oikein
        - Navigaattori oli hankala käyttää


      • Toyotalla
        Tojo.aina.rikki kirjoitti:

        Vai on Tojon laatikot toimineet. Kestotestissä Avensiksen laatikko hajosi kaksi kertaa. Purkamoilta Tojon tietyt laatikot ovat jatkuvasti loppu kun särkyvät alituiseen. Japanista asti kiikutetaan käytettyjä laatikoita Suomeen.

        kuitenkin takuu toimii.


      • Osaan.minäkin
        ave.aina.rikki kirjoitti:

        Avensis kestotestissä, laatikko hajosi pari kertaa ja tupsautti sankat avut pihalle:

        http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/usedcartests/220773/toyota_avensis.html

        45,859 mailia pakokaasunpuhdistusjärjestelmä rikkoutui ja auto päästi valtavan savupilven

        52,819 mailia vaihdelaatikko hajosi. Takuuseen vaihdettiin uusi laatikko joka hajosi sekin.

        - Auton kori väsyi kestotestin aikana
        - Verhoilu kului puhki
        - Ruostetta löytyi
        - Automaattiset tuulilasinpyyhkijät eivät toimineet oikein
        - Navigaattori oli hankala käyttää

        Jaksat aina tuoda tuon "testin", annappa minulle vapaaseen testikäytöön kanssa joku saksalainen premium, saat kanssa hyvä listan.


      • nimenomaan_
        Osaan.minäkin kirjoitti:

        Jaksat aina tuoda tuon "testin", annappa minulle vapaaseen testikäytöön kanssa joku saksalainen premium, saat kanssa hyvä listan.

        Mäkin haluun VAPAASEEN testi käyttöön VW:een. Niin voin jo luvata tässä vaiheessa, että se on sitten kans rikki. Kaiken saa kyllä hajalle jos vaan tahtoo.


    • D4DPoksRäks

      Vähän väliä näkyy korjaamon pihassa Tutkija keula ylhäällä kun on moottori poistettu.

    • AinaRikki

      On todella heikkokestoinen moottori.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3225
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3087
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2447
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      2180
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1903
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1800
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1616
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1405
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81
      1132
    Aihe