Kyllähän fakta on se että Toyotan D4D-diesel on maailman huonoin moottori, niin ominaisuuksiltaan kuin kestävyydeltäänkin. Netti pullollaan vikakertomuksia ko. moottorista ja jokainen vastaantulija kaadullakin tietää Toyotan dieselien pahat laatupuutteet. Täällä palstalla joku yksinäinen Toyota-trollipoju yrittää kääntää mustaa valkoiseksi ja D4D:n vikoja viattomuudeksi. Mutta epätoivoista on, vähän kuin taistelisi yksin tuulimyllyjä vastaan.
D4D-moottoriongelmat totisinta totta
23
749
Vastaukset
- Kyykynkyykky
Näytä yksikin hajonnut D4D
- yksi_tuhansista
Haluan tuoda julki ko kansanautossa olevat tyyppiviat eli vuosi ja kahdeksan kuukautta vanhassa autossa 208 tkm taksissa mittarissa .
Vauhtipyörä ja kytkinpaketti takuuseen 120 000 km, täristi jarrulevyt kierotLambda ? anturi ja moottoriohjelma uusiksi , savutti ihan hirveästi välillä regenerointivaiheessa 125 000 km208 tkm (1v ja 9 kk vanha auto) kannentiiviste rikki, merkkiliikkeen kustannusarvio 5000 ( kannnentiivisteen vaihto ) - 12 000 e (moottorinvaihto), vaihdoin itse kannentiivisteen, n 40 h työaika, todella isotöinen.Remontissa paljastui Egr-järjestelmä vialliseksi, karsta oli sotkenut kanavat kannessa ja järjestelmässä ja mm imusarjassa n. puoli !!!! litraa karstamömmöä, jonka puhdistaminen ei kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan, vaikka mielestäni tulisi puhdistaa max 150 tkm välein.Oven stopparit särkeneet ovipellin ja tulossa läpi etuovista!!! Viat yleisiä, käyttö pääasiassa matka ajoa ja huollot tehty ajallaan
Kysymys kuuluu: Onko viat mielestäsi tuotevastuulain piirissä?
Maahantuojan mielestä ei ole .
http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/toyota-avensis-2008-2013-d4d-20-vm-2011-ongelmat - TOTUUSKIRJOITTAJA
yksi_tuhansista kirjoitti:
Haluan tuoda julki ko kansanautossa olevat tyyppiviat eli vuosi ja kahdeksan kuukautta vanhassa autossa 208 tkm taksissa mittarissa .
Vauhtipyörä ja kytkinpaketti takuuseen 120 000 km, täristi jarrulevyt kierotLambda ? anturi ja moottoriohjelma uusiksi , savutti ihan hirveästi välillä regenerointivaiheessa 125 000 km208 tkm (1v ja 9 kk vanha auto) kannentiiviste rikki, merkkiliikkeen kustannusarvio 5000 ( kannnentiivisteen vaihto ) - 12 000 e (moottorinvaihto), vaihdoin itse kannentiivisteen, n 40 h työaika, todella isotöinen.Remontissa paljastui Egr-järjestelmä vialliseksi, karsta oli sotkenut kanavat kannessa ja järjestelmässä ja mm imusarjassa n. puoli !!!! litraa karstamömmöä, jonka puhdistaminen ei kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan, vaikka mielestäni tulisi puhdistaa max 150 tkm välein.Oven stopparit särkeneet ovipellin ja tulossa läpi etuovista!!! Viat yleisiä, käyttö pääasiassa matka ajoa ja huollot tehty ajallaan
Kysymys kuuluu: Onko viat mielestäsi tuotevastuulain piirissä?
Maahantuojan mielestä ei ole .
http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/toyota-avensis-2008-2013-d4d-20-vm-2011-ongelmatJuu mutta kuka tahansa voi perustaa jonkun autolehden ja kirjotella sen nettisivuille puutaheinää.
- fgsgsssssssssssssg
TOTUUSKIRJOITTAJA kirjoitti:
Juu mutta kuka tahansa voi perustaa jonkun autolehden ja kirjotella sen nettisivuille puutaheinää.
Kuka tahansa voi Suoli24-palstalla kehua ja ylistää tojotaa vaikka totuus on että se on vuotava ja hytkyvä itäkiikku
- sonataaok
Työkaverilla vaihdettiin aikoinaan Avensikseen takuuseen uusi moottori,auto oli noin 3 vuotta vanha ja 90tkm ajettu.Ensin ilmoittivat että vaihdetaan kannentiiviste ja jotain kilkkeitä mutta lopulta vaihdettiin koko moottori.Kuulin sellaisen syyn ongelmiin että kannet lohkot koneistetaan ns. pareina ja jostain syystä robottien hoitamaan keräilyyn oli tullut häiriö jolloin järjestys oli mennyt sekaisin ja tämä oli huomattu vasta ensimmäisten ongelmien myötä.Joku ammattilainen voisi kommentoida onko mahdollista.
- hyvä__
sonataaok kirjoitti:
Työkaverilla vaihdettiin aikoinaan Avensikseen takuuseen uusi moottori,auto oli noin 3 vuotta vanha ja 90tkm ajettu.Ensin ilmoittivat että vaihdetaan kannentiiviste ja jotain kilkkeitä mutta lopulta vaihdettiin koko moottori.Kuulin sellaisen syyn ongelmiin että kannet lohkot koneistetaan ns. pareina ja jostain syystä robottien hoitamaan keräilyyn oli tullut häiriö jolloin järjestys oli mennyt sekaisin ja tämä oli huomattu vasta ensimmäisten ongelmien myötä.Joku ammattilainen voisi kommentoida onko mahdollista.
kuitenkin, että takuu toimi niinkuin pitääkin.
- ohjesäännön_mukaan
sonataaok kirjoitti:
Työkaverilla vaihdettiin aikoinaan Avensikseen takuuseen uusi moottori,auto oli noin 3 vuotta vanha ja 90tkm ajettu.Ensin ilmoittivat että vaihdetaan kannentiiviste ja jotain kilkkeitä mutta lopulta vaihdettiin koko moottori.Kuulin sellaisen syyn ongelmiin että kannet lohkot koneistetaan ns. pareina ja jostain syystä robottien hoitamaan keräilyyn oli tullut häiriö jolloin järjestys oli mennyt sekaisin ja tämä oli huomattu vasta ensimmäisten ongelmien myötä.Joku ammattilainen voisi kommentoida onko mahdollista.
Aina pitää asiakkaalle antaa sellaiset selitykset, että kyseessä oli vain huono tuuri ja ennenkuulumaton yksittäistapaus. Kaikki merkit toimivat näin.
Sitten huolto on asiakkan silmissä suuri sankari, kun jalomielisesti suostuu, toki asiaa aikansa harkittuaan, tekemään korjauksen laajalti tunnettuun vikaa, tehtaan piikkiin.
Asiakasta vietiin kun pässiä narussa ja hän kuvittelee olevansa kiitollisuuden velassa. Näin ei tule mieleenkään esim. vaatia korvauksia siitä, että auto seisoi viikkoja pajalla. - johan_nyt
sonataaok kirjoitti:
Työkaverilla vaihdettiin aikoinaan Avensikseen takuuseen uusi moottori,auto oli noin 3 vuotta vanha ja 90tkm ajettu.Ensin ilmoittivat että vaihdetaan kannentiiviste ja jotain kilkkeitä mutta lopulta vaihdettiin koko moottori.Kuulin sellaisen syyn ongelmiin että kannet lohkot koneistetaan ns. pareina ja jostain syystä robottien hoitamaan keräilyyn oli tullut häiriö jolloin järjestys oli mennyt sekaisin ja tämä oli huomattu vasta ensimmäisten ongelmien myötä.Joku ammattilainen voisi kommentoida onko mahdollista.
"Kuulin sellaisen syyn ongelmiin että kannet lohkot koneistetaan ns. pareina ja jostain syystä robottien hoitamaan keräilyyn oli tullut häiriö jolloin järjestys oli mennyt sekaisin ja tämä oli huomattu vasta ensimmäisten ongelmien myötä."
Onpa vitsin murjaisseet! Todellinen syy pelkän kannentiivisteen vaihdon epäonnistumiseen D-4D-moottoreissa on lohkossa olevien kannenpulttien kierteiden vioittuminen irrotettaessa. Vioittunutta kierrettä ei pysty korjaamaan helicoil-tyyppisillä ratkaisuilla lohkon seinämän vähäisen ainevahvuuden takia. Jäljelle jää koko moottorin vaihto. Kyseessä on puhdas suunnitteluvirhe, jonka maksajaksi joutuu loppupeleissä auton omistaja, koska jatkettukin takuu on rajattu vain n. kolmasosaan auton odotettavissa olevasta keskoiästä Suomessa.
- KummallissiJuttui
Minä olen kolmekymmentäviisi vuotta toiminut autoalalla ja minun kokemukseni mukaan D-4D-moottori on ollut kaikkein epäluotettavin dieselmoottori. Minä en käsitä näitä k.o. moottorin kehumisia ollenkaan. Tojo-fanitko sitä kehuvat vai mitä tämä oikein tarkoittaa.
Olen jäämässä pian eläkkeelle, joten kokemusta on.- näinhän.se.on
"D4D ja öljyt katoaa koneesta jonnekin, öljynpainevalo oli syttynyt. D4D ja öljyt katoaa koneesta jonnekin, öljynpainevalo oli syttynyt."
"Öljyä oli häippässyt varmaan muutaman litran, öljytikku ei kastunut.
Olikohan pari kuukautta sitten vaihettu öljyt ja kilometrejä vois olla sen jälkeen 3000, en muista nyt tarkkaa"
"ongelmallinen kone tuo 05 lopulta eteenpäin 2.2 D4-D, paljon kansi-/kannentiivistemurheita."
"EGR venttiili oli joo sellasen mustan tahnan tukkima kun pari viikkoo sitte sen puhdistin kun ei enää venttiili mennyt kiinni asti ja oli aika ikävä ajella kun ei kone vääntänyt.
Nyt kun vilasin sitä EGR:ää niin näytti aivan märältä."
"Kyseinen avensis ostettiin toyota liikkeestä noin 3 vuotta sitten, 200 000 km ajettu ja juuri vaihdettu uusi moottori. Eikä kertoneet miksi vaihdettu."
"Kannattaa kysyä asiasta myyjäliikkeestä, jos -10 on laitettu uusi moottori niin kyllä siihen pitäisi jonkinlainen kannanotto merkkiliikkeestä saada"
"kannentiiviste vikoja noissa 2,2 on ollut paljon, syöpyy kansi tai lohko. ylensä kansi vaihtoon."
"Ja noita koneitahan on noihin tosiaan vaihdettu sen kannen tiivisteen takia kun pakokaasut pääsee sinne jäähdytysnesteen sekaan ja ilmenee ekana ettei tule lämmintä sisälle kun imaisee ilmat tonne lämppärin kennoon ekana."
"Taidan tehä sen patentin että laitan huohotusputkeen astian ja sittehän sen varmistaa että öljy tulee sieltä.
Toyotalla ovat sitä mieltä että auton kuuluukin viedä öljyä eikä ole mitään vikaa. Ja toyotalla halutaan vaihtaa se EGR venttiili vaikka en usko että siinä mitään vikaa on, tuskin se venttiilin vika on jos menee jumiin öljyn ja karstan mössöstä."
"En tiedä onko tuo öljyn syönti ihan normaalia, mutta paikallisella vartiointiliikkeellä on sopimus merkkiliikkeen kanssa että saa käydä lisäyttämässä öljyä.
noin 3tkm. välein joutuvat lisäämään.
Sain sen käsityksen että tämän takia toyotat ovat vaihtumassa toiseen merkkiin."
http://forums.offipalsta.com/archive/index.php/t-118433.html
- uutta.bemarilta
Toyotahan luopui koko moottorista sen epäluotettavuuden takia
- pelkkää_ongelmaa
Niin teki
https://www.youtube.com/watch?v=UcplhbLmAFI
https://www.youtube.com/watch?v=OILIfRYqZBk
https://www.youtube.com/watch?v=VlgMuRY6sGY
https://www.youtube.com/watch?v=jt3E2Vn0GDg
https://www.youtube.com/watch?v=7eu-S2ITznQ
https://www.youtube.com/watch?v=QVlM99b0Lus
https://www.youtube.com/watch?v=1mUTC7q7Qns
https://www.youtube.com/watch?v=3nkfv85AqCI
https://www.youtube.com/watch?v=SOkIwVpPwvk
https://www.youtube.com/watch?v=_QyVts-898w
- Flopdahl
Hankala paikka Tojolla kun hybridit floppasivat.
- jälkimvikapesätsidsgvw
Vw rakentelee tsi koneita uusiksi hihnakoneiksi vasta kun tojo ja bmw porskuttaa uusilla tekniikoilla.
Maine jo niin huono että usassa vw merkki vedetään markkinoilta kokonaan.heh - toisetosaavat.tojo.ei
jälkimvikapesätsidsgvw kirjoitti:
Vw rakentelee tsi koneita uusiksi hihnakoneiksi vasta kun tojo ja bmw porskuttaa uusilla tekniikoilla.
Maine jo niin huono että usassa vw merkki vedetään markkinoilta kokonaan.hehEi vedetä vaan on nimetty parhaaksi. Tojon vanhanaikaista tekniikkaa ei oikein edes suositella
http://www.consumerreports.org/cars/which-car-brands-make-the-best-vehicles/
- mitä_se
VW:n laatu sitten on? Passateissakin katkennut kampiakseleita. Yhden tiedän varmasti, josta oli just takuu loppunu. Toyotalla on sentäs laatikot toiminu ku VW:n dsg ts:iin lisäksi laatikoita on porsinu yhtenään, jo takuu aikana. No kuka sellasta haluaa nyt sitten omistaa takuu ajan jälkeen? Ainiin mut kun se markkinointi ja myynti oli se tärkeempi asia, jolla ratsastetaan.
- Tojo.aina.rikki
Vai on Tojon laatikot toimineet. Kestotestissä Avensiksen laatikko hajosi kaksi kertaa. Purkamoilta Tojon tietyt laatikot ovat jatkuvasti loppu kun särkyvät alituiseen. Japanista asti kiikutetaan käytettyjä laatikoita Suomeen.
- ave.aina.rikki
Avensis kestotestissä, laatikko hajosi pari kertaa ja tupsautti sankat avut pihalle:
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/usedcartests/220773/toyota_avensis.html
45,859 mailia pakokaasunpuhdistusjärjestelmä rikkoutui ja auto päästi valtavan savupilven
52,819 mailia vaihdelaatikko hajosi. Takuuseen vaihdettiin uusi laatikko joka hajosi sekin.
- Auton kori väsyi kestotestin aikana
- Verhoilu kului puhki
- Ruostetta löytyi
- Automaattiset tuulilasinpyyhkijät eivät toimineet oikein
- Navigaattori oli hankala käyttää - Toyotalla
Tojo.aina.rikki kirjoitti:
Vai on Tojon laatikot toimineet. Kestotestissä Avensiksen laatikko hajosi kaksi kertaa. Purkamoilta Tojon tietyt laatikot ovat jatkuvasti loppu kun särkyvät alituiseen. Japanista asti kiikutetaan käytettyjä laatikoita Suomeen.
kuitenkin takuu toimii.
- Osaan.minäkin
ave.aina.rikki kirjoitti:
Avensis kestotestissä, laatikko hajosi pari kertaa ja tupsautti sankat avut pihalle:
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/usedcartests/220773/toyota_avensis.html
45,859 mailia pakokaasunpuhdistusjärjestelmä rikkoutui ja auto päästi valtavan savupilven
52,819 mailia vaihdelaatikko hajosi. Takuuseen vaihdettiin uusi laatikko joka hajosi sekin.
- Auton kori väsyi kestotestin aikana
- Verhoilu kului puhki
- Ruostetta löytyi
- Automaattiset tuulilasinpyyhkijät eivät toimineet oikein
- Navigaattori oli hankala käyttääJaksat aina tuoda tuon "testin", annappa minulle vapaaseen testikäytöön kanssa joku saksalainen premium, saat kanssa hyvä listan.
- nimenomaan_
Osaan.minäkin kirjoitti:
Jaksat aina tuoda tuon "testin", annappa minulle vapaaseen testikäytöön kanssa joku saksalainen premium, saat kanssa hyvä listan.
Mäkin haluun VAPAASEEN testi käyttöön VW:een. Niin voin jo luvata tässä vaiheessa, että se on sitten kans rikki. Kaiken saa kyllä hajalle jos vaan tahtoo.
- D4DPoksRäks
Vähän väliä näkyy korjaamon pihassa Tutkija keula ylhäällä kun on moottori poistettu.
- AinaRikki
On todella heikkokestoinen moottori.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643225Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433087- 422447
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa992180- 311903
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271800- 481616
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851405- 391290
- 811132