V!NKKEJÄ tienaamiseen !

beyourselfnowandtomorrow

Moikka !

Täällä pyörii todella paljon samoja kysymyksiä ja keskusteluja siitä, kuinka saada rahaa. Aivan pakko sanoa, että aivan mahtavaa kun porukka on kiinnostunut tienaamaan itse käyttörahansa ja saamaan työkokemusta ! Me voisimme yhdessä tukea ja auttaa tätä toimintaa, koska olemmehan me nuoret Suomen tulevaisuus.

Voisin vielä mainita siitä, että vaikka alle 15-vuotiaana on aika mahdotonta saada töitä, niin ei se kuitenkaan tarkoita etteikö voisi millään tavalla tienata sitä rahaa muuten kuin vanhempien lompakosta. Tuleeko kenelläkään mitään ideoita mieleen ?

Okei, no mitä töitä 15-18-vuotias voisi tehdä ? Tai vaikka vähän vanhempikin nuori, jolla ei ole työkokemusta mutta kiinnostusta mennä töihin syystä tai toisesta. Mitä töitä saa ilman työkokemusta, mitkä työpaikat kouluttavat töihin tai mitä voi tehdä opiskelujen ohella ?

2

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • beyourselfnowandtomorrow

      Oolrait, no meitsi voisi avata tämän keskustelun :) oma ehdotukseni on TALKOOTYÖ. Talkootyö ei vaadi aikaisempaa työkokemusta, jonka seurauksena siitä ei saa rahallista palkkaa mutta siitä saa usein työkokemuksen lisäksi esim. lipun jollekin festarille -> ja tämän lipun voi myydä eteenpäin. Talkootyöllä voi olla ikäraja paikasta tai työtehtävästä riippuen. Missä voi työskennellä talkootyöläisenä ? Sinä voit olla talkoolaisena isoilla kuin pienilläkin tapahtumilla, kuten Provinssissa, Tuskassa, Summer Upissa, Weekend festivaaleilla, Tikkurila festivaaleilla jne. Mitä työtehtävää talkoolainen voi tehdä ? No voit esim. hakea siivoukseen, purkuun, rakentamiseen, ravintola- tai anniskeluapuun, järjestyksenvalvojaksi jne - riippuu tapahtumasta ! Miten näitä töitä löytää ? No jos sulla tulee jokin festivaali tai muu tapahtuma mieleen, mihin haluaisin vuoron tai kaksi mennä tekemään, niin kirjoita se googleen ja perään TALKOOLAINEN tai TALKOOTYÖ. Tai jos sulla ei tule mieleen mitään, mitä sun omalla paikkakunalla järjestetään niin se paikkakunta ja perään tuo sama. Tai jos sua vaan kiinnostaa kaikki mahdollisuudet suomessa niin vaikka talkootyö festivaali. Aina tulee jotain ! Ja jotkut tapahtumat järjestävät majoitukset ulkopaikkakuntalaisille, esim. Provinssi.

      • beyourselfnowandtomorrow

        Minä olen itse ollut talkoolaisena Provinssissa, Adam Lambert Queen keikalla ja Weekend festivaaleilla. Minun työtehtäviäni ovat olleet ravintola-apulainen, anniskeluapulainen ja lipunmyyjä. Olen jokaisessa ollut vain yhden vuoron, 6h tai 8h. Työvuorot ovat olleet osakseen rankkoja, mutta silti mahtavia kokemuksia enkä vaihtaisi niitä mistään hinnasta ! Melkein kaikissa paikoissa tosiaan tarjotaan ruoka, mutta omiin eväisiin kannattaa varautua. Ja valita säänmukaiset varusteet !


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe