Chihutädit neuvoo koiran koulutuksessa. Ei kiitos!

Fromwolftodog

Pitäkää nokkanne kiinni chihutädit oikeasti. Te ette tiedä koiran koulutuksesta yhtään mitään. Tehän ette edes kouluta chihujanne. Pissaavat sisälle, räksyttävät ja luultavasti nukkuu sängyssänne ja syö teidän lautaseltakin. Yök!
Älkää tulko neuvomaan ison koiran koulutuksessa kun selvästikään ette osaa ettekä tiedä koirista mitään. Olen tiukka ja käytän ääntä ja käytän hihnaa joka on TÄRKEIN koulutusvälineeni ison koirani koulutuksessa siksi että teillä chihutädeillä olisi turvallisempaa chihujenne kanssa jotka EIVÄT ole kontrollissanne laisinkaan ja provosoivat isompiaan aivan vapaasti koska te ette vaivaudu edes kieltämään koiraanne... kun eihän koiran mieltä sovi pahoittaa negatiivisella kiellolla. Huhhu! Pysykää kaukana ja nokat kiinni ette vaan osaa.
Kiitos ei muuta.

13

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kappalainen

      Aamen.

    • tätämieltä

      Chihu on kyllä maailman turhin koirarotu. Miksi ihmeessä täytyy moinen hankkia hihnan päähän räksyttämään kun eihän sen kanssa pysty juuri mitään edes harrastamaan kun se on niin pienikin. Kaiken lisäksi ne on rumia ja tyhmiä.

    • Pikkuisenparaskaveri

      Ei kannattaisi lähteä yleistämään, aivan samalla tavalla isojen koirien omistajista löytyy vikoja kuin myös heidän koiristaan. Kaikki eivät halua isoa koiraa, se ei ole tainnut tulla mieleenne, teidän isot koirat ei ole kaikkien mieleen, aivan kuten pienet koirat ei miellytä kaikkia. Ja pienen koiran kanssa voi mainiosti harrastaa, pienen koiran kanssa pienet esteet, ison koiran kanssa isot esteet jne jne.... ja kaikki harrastukset eivät ole edes sidoksissa välineisiin.

      Kannattaa katsoa peiliin ja miettiä mitä saavutat sillä että arvostelet täällä toisia, onko toisen onni jotenkin omastasi pois vai mistä kenkä puristaa??

    • Näinsetaitaanytolla

      Jännä miten itsellä on tullut enemmän räyhääviä isoja koiria vastaan kuin räyhääviä pikkukoiria, riippuu kai alueesta. Chihut on hyviä koiria siinä missä muutkin kunhan ne koulutetaan oikein, eli turha tuota rotua on nyt tähän vetää syyksi. Ja tämä tulee ison koiran omistajalta.

    • koiraneiti31v

      Täälläpäin taas missä minä asun koiria on paljon ja lähes kaikki pienet koirat räkyttää ja vetää hihnassa ym ym. Ihan kauheeta katsottavaa. Isommat koirat menee nätisti.

    • tissinvälikoira

      Chihut kyyristelee, tärisee ja uikuttaa ja ovat ärsyttäviä räksyjä. Tämmöisiä olen tavannut, muunlaisista en tiedä.

    • muumuun

      Chihut ei yleensä ole mitenkään helppoja kouluttaa, toisin kuin useimmat palveluskoirat. Moni epäonnistuu molemmissa leireissä.

      Huvittava kommentti, hihna on tärkein koulutusvälineesi.. Koirasi ei tottele sinua vaan hihnaa, ei sillä ehkä kannata ylpeillä. Itselläni saksanpaimenkoiria, jokainen koulutettu periaatteella, että hihna on koriste, jota laki velvoittaa käyttämään. Koirani tottelevat minua, ei mitään turhia apuvälineitä.

    • Fromwolftodog

      Eiköhän ne chihut ole ihan yhtä helppoja kouluttaa kuin mikä tahansa koira! Niitä vain ei kehdata ojentaa kuten isompia.

      Ja KYLLÄ koirani Minua tottelee eikä hihnaa. Ihan tollo kommentti sulta saksanpaimenkoiratäti! Mulle nyt vaan kävi niin että chihutäti tuli neuvomaan hihnan käytöstä ja multa paloi käämit. On toki varmasti eriasia kouluttaa chihua (jos joku niitä kouluttaisi!) niin että chihua et voi nypätä hihnasta jos korvat katoaa hetkellisesti koiralta. Näin minä käytän hihnaa, nyppään jos sana ei kuulu koiralle. Muuten koira kulkee vierellä sanallisia ohjeitani kuunellen VAIKKA chihu räksyttäisi vierellä provoten. Thats it end of case! Eikä tarvitse yhtään enempää neuvoa.
      Kiitos vaan.

      • muumuun

        Rauhotu nyt :) Pääset huomattavasti helpommalla, kun keskityt omaan koiraan ja annat muiden mennä ohi omalla tyylillään, toiset räksyttää.. Jos oma koira on näpeissä, ei noiden räksyttäjien pitäisi häiritä.. Noita neuvojia tulee vastaan välillä, itselleni monet, usein saksanpaimenkoiran omistajat huutelevat, että koiralla pitää olla vähintään kuristuspanta, omillani kun on paksut nahkapannat.. Ja kieltämättä monesti katson näitä huutelijoita hieman alentuvasti, kun ohittavat käskyjään huudellen ja hihnasta repien, kun omiani ei voisi vähempää ohittava koira kiinnostaa.. Muutoin annan jokaisen mennä ohi räyhäten, hyökkäillen tai rauhallisesti, niin kauan, kun koira ei tule iholle, on tilanteet minulle yhdentekeviä. Toki, jos joku vastaantulija selvästi pyrkii kouluttamaan ohittamista, tarjoudun treenikaveriksi ja ohitan rauhassa, jotta vastaantulijakin pääsee ohi hallitusti.

        Kannattaa hieman miettiä asennettasi, kun aloitat keskustelun keskustelupalstalla, siihen saattaa moni vastata. Jos ei muiden mielipide kiinnosta, on tämä kanava ehkä väärä tunteiden purkamiseen.


    • Minusta hihut on hyvinkin mielenkiintoisia luonteeltaan. Reippaita ja rohkeita. Se sitten taas, jos huonosti käyttäytyy on vain ja ainoastaan narun yläpään vika, ihan samoin kuin muissakin roduissa, ja ihan koosta riippumatta. Valitettavasti on myös ollut muotikoira, joten tokihan sitä kautta myös sitten tullut monenmoisia epätyypillisiä ja huonoja luonteita. Mutta ei se mikään rotuominaisuus ole...

      Ja ei, hihut ei todellakaan ole yhtä helppo kouluttaa, kuin helpommat rodut (mikä tahansa).
      Kyllä se vaan on ihan eri kouluttaa jotain ihmisen kanssa toimiman jalostettua rotua, kuin esim. itsenäiseen työhön tehtyä tai vähemmän miellyttämishaluista rotua.

    • Justiinsani
    • chihutäti

      Hähä!
      Minäpä olen sellainen täti joka omistaa chihun sekä sakemannin! Arvatkaapa kumpi koirista on kovempi ja kumpi on pomo, 8v Saku vai 1v Chihu 😊 ps. Molemmat on koulutettu samalla tavalla. Jos niitä kahta vertaa niin Sakemannin koulutus on lasten leikkiä! On sillä pikkupirulla vaan niin suuri ego😊

    • SakuChihi

      Täälläkin sakemanni ja chihu enkä ole tarvinnut kummallekaan kurkkaria tai tsiih,ei,ei,ei-tahtia lyömään. En myöskään mene neuvomaan ketään kentällä tai lenkillä ellei koiran henki ole vaarassa koulutuksen suhteen (soitan poliisille)
      Koirani pysyy rennosti rinnalla ja tulee kutsusta luokseni. Vierailemme säännöllisesti koirakoululla ja matkoilla (etä-yhteydellä toimiva) koiruuksien klubin tunneilla :)

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1914
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1756
    7. 124
      1722
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe