Sää Kreetalla/ Agia Marinassa heinäkuussa

taikatuulia16

Moi! Olen tässä viime viimeaikoina seurannut Forecan sääennustuksia Haniaan.. Siellä näkyy usein olevan pilviä tai puolipilvistä. Olen heinäkuussa lähdössä matkalle Agia Marinaan. Toivon tietysti aurinkoista viikkoa. Onko jollain kokemusta millaista se sää sitten kuitenkin on heinäkuussa siellä, noista ennusteista huolimatta? Kuumaa varmasti on:)

5

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turha.huoli

      Maapallo on heinäkuussa sellaisessa kulmassa aurinkoon nähden, että Välimeren alueella on jatkuva korkeapaine. Auringon kuumentama ilma kohoaa etelämpänä Afrikassa kilometrien korkeuteen ja viilennyttyään laskeutuu pohjoisempana kohti maata, mikä luo tuon korkeapaineen. Jatkuvia, pitkäaikaisia sateita ei ole. Ukkosmyrskyt ja sadekuurot ovat mahdollisia, mutta epätodennäköisiä.

    • taasmenossa

      Heinäkuussa Kreetalla pari kertaa olleena, voin kertoa, että varmasti on kuumat kelit...

      • rasvat50mukaan

        Vkon päästä sinne samoille mestoille ja takuu kuumaa keliä. Eipä oo etes sadekuuroa koskaan ollut, heinäkuussa oltu joka kerta.


    • TarkeneeKyllä

      Todennäköisesti toivot heinäkuussa väliin pilvisiäkin päiviä ja sadekuuroja. Toivettasi ei tosin kuulla vaan yhtä aurinkoa ja kuumuutta, myöskin yöllä. Itse en enää kesällä mene vaan toukokuussa/syyskuussa, jolloin keikutaan tavallisesti hellerajan alla tai tuntumassa. Vuosikymmenien reissut Kreikkaan opettaneet ;-)

    • sateenvarjoton

      Heinäkuussa ilmat ovat takuuvarmasti aurinkoisia ja lämpimiä, nytkin on ensi viikonlopuksi luvattu helleaaltoa, joka saa lämpömittarin pomppaamaan yli 40 asteeseen. Pilvistä on kesällä suhteellisen harvoin, sateita samoin, joten sateenvarjon voit jättää kotiin! Tarkempia tietoja Kreetan eri alueiden ilmaston ja sään - myös kuukausittaisen - osalta löydät mahtavalta kreikkaan.net sivuston asiaa käsittelevältä sivulta osoitteessa: http://kreikkaan.net/matkakohteet/kreeta/kreetan-saa-ja-ilmasto

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1582
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      38
      1020
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      686
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      182
      676
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe