Sää Kreetalla/ Agia Marinassa heinäkuussa

taikatuulia16

Moi! Olen tässä viime viimeaikoina seurannut Forecan sääennustuksia Haniaan.. Siellä näkyy usein olevan pilviä tai puolipilvistä. Olen heinäkuussa lähdössä matkalle Agia Marinaan. Toivon tietysti aurinkoista viikkoa. Onko jollain kokemusta millaista se sää sitten kuitenkin on heinäkuussa siellä, noista ennusteista huolimatta? Kuumaa varmasti on:)

5

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turha.huoli

Maapallo on heinäkuussa sellaisessa kulmassa aurinkoon nähden, että Välimeren alueella on jatkuva korkeapaine. Auringon kuumentama ilma kohoaa etelämpänä Afrikassa kilometrien korkeuteen ja viilennyttyään laskeutuu pohjoisempana kohti maata, mikä luo tuon korkeapaineen. Jatkuvia, pitkäaikaisia sateita ei ole. Ukkosmyrskyt ja sadekuurot ovat mahdollisia, mutta epätodennäköisiä.

• taasmenossa

Heinäkuussa Kreetalla pari kertaa olleena, voin kertoa, että varmasti on kuumat kelit...

• rasvat50mukaan

Vkon päästä sinne samoille mestoille ja takuu kuumaa keliä. Eipä oo etes sadekuuroa koskaan ollut, heinäkuussa oltu joka kerta.

• TarkeneeKyllä

Todennäköisesti toivot heinäkuussa väliin pilvisiäkin päiviä ja sadekuuroja. Toivettasi ei tosin kuulla vaan yhtä aurinkoa ja kuumuutta, myöskin yöllä. Itse en enää kesällä mene vaan toukokuussa/syyskuussa, jolloin keikutaan tavallisesti hellerajan alla tai tuntumassa. Vuosikymmenien reissut Kreikkaan opettaneet ;-)

• sateenvarjoton

Heinäkuussa ilmat ovat takuuvarmasti aurinkoisia ja lämpimiä, nytkin on ensi viikonlopuksi luvattu helleaaltoa, joka saa lämpömittarin pomppaamaan yli 40 asteeseen. Pilvistä on kesällä suhteellisen harvoin, sateita samoin, joten sateenvarjon voit jättää kotiin! Tarkempia tietoja Kreetan eri alueiden ilmaston ja sään - myös kuukausittaisen - osalta löydät mahtavalta kreikkaan.net sivuston asiaa käsittelevältä sivulta osoitteessa: http://kreikkaan.net/matkakohteet/kreeta/kreetan-saa-ja-ilmasto

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      133
      10609
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5100
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      43
      2301
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      106
      2103
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      28
      2006
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1631
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1452
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      29
      1134
    9. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      33
      1081
    10. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      997
    Aihe