Muistelimme olleemme 1974-75 uudenvuoden vaihteessa katsomassa, keikkakalenteri ei näytä ganesin olleen siellä.
Onko dementia vai mikä kun väitän että oli kaaressa tuolloin.
Hurriganes hämeenkaaressa
35
1493
Vastaukset
- Muistoja_kaaresta
En muista hurriganesien esiintyneen hämeenkaaressa.
Mutta sellainen muistikuva minulla on, että kuuluisan brittibändin
The Renegadesien piti tulla hämeenlinnaan ja heidän piti esiintyä hämeenkaaressa. Tarkkaa vuosilukua en muista, mutta ihan varmasti 1970 lukua sekin oli. Muistan sen, koska olin itse silloin teini ja minunkin piti mennä katsomaan tätä bändiä, mutta tuli este. Sitten joku kertoi bändin keikan peruuntuneen, mutta tästä en ole varma, kävikö näin.
Joku myös muistelee, että Renegades olisi esiintynyt vanhalla kentällä.
Mutta eihän siellä muistaakseni ole koskaan mitään konsertteja järjestetty.
Siihen aikaan bändien keikkoihin liittyvät tiedot kulki nuorison tietoon ihan eri tavalla kuin nykyään, netistä löytyy tarkat keikkakalenterit.
Festari ja keikkamainontakin on nykyään paljon tehokkaampaa. Yleensä jotkut lehti-ilmoituksen huomanneet levittivät tietoa koulussa, tai kaupungilla.
Näin saatiin siihen aikaan tietää, milloin ja missä joku bändi, tai artisti esiintyy ja missä oli discoja ja tapahtumia.
Hämeenkaarta ei ole enää, mutta 70-80 luvulla, meidän silloin nuoruuttamme eläneiden alle 18 vuotiaiden nuorien muistoihin se on jäänyt elämään, sen ajan konsertti ja biletys paikkana, limukahvioineen.
Irwin siellä esiintyi ainakin muutaman kerran ja Jussi and the boys.
Uudenvuodenaattona sinne oli aina ihan pakko päästä bilettämään.
Näihin hämeenkaareen liittyviin muistoihin jäänyt, yksi epämiellyttävä muistokin. Tumma, tosi lyhyt, tanakka, häijyn näköinen, agressiivinen ja noin 25-30 vuotias järjetysmies, joka kävi helposti teineihin käsiksi, jos epäili näiden olevan humalassa. Mahtaako tyyppi olla enää elossakaan.
Hän kävi käsiksi myös minuun, joka vain istuin väärässä paikassa seinään nojaten, kun muualla ei ollut tilaa istua. Hän repi ja minut ylös kiroillen mahtipontisesti ja retuutti kovakouraisesti kohti ovia ja tuuppasi minut vauhdilla ulos, vesiselvän teinitytön! Eikä uskonut, kun sanoin etten ole yhtään humalassa, vaikka näkihän sen sokeakin ja haistoikin, etten ollut.
Mikä tässä eniten huvitti niin sekin, että en muutenkaan koskaan käyttänyt teininä alkoholia. Nyt jälkeenpäin olen ajatellut, että ei voinut olla tuo mies ihan tervejärkinen, mutta olipa vaan saanut silti tuollaisen järkkärin jobin. Missä sai purkaa raivoaan nuoriin ja räyhätä virkaintoisena.- Mopottshow
On se Hurriganes Hämeen Kaaressa ollut, ainakin 70-luvun lopussa tai heti -80.
Kuten myös Sleepy Sleepers kesämopon kanssa samoihin aikoihin. - Varmaan_ihan_hyvä_keikka
Mopottshow kirjoitti:
Kuten myös Sleepy Sleepers kesämopon kanssa samoihin aikoihin.Sliippareita olin katsomassa. Pohjat oli kovat ja-alaveskissä imettiin kaverin kanssa iso ruska ykkösellä puoliksi huiviin. Keikasta ei juurikaan muistikuvia !
- Anonyymi
Mopottshow kirjoitti:
Kuten myös Sleepy Sleepers kesämopon kanssa samoihin aikoihin.Kyllä näin on
- klpklp
Kyllä Hurriganes Häämeenkaaressa esiintyi joskus 74-75, minäkin olin siellä rokkaamassa. Kysy Hämeenlinnan kirkkopuisto -Facebookryhmästä, siellä varmasti joku muistaa tarkemmin, ja on siitä ryhmässä ollut puhettakin.
- Olikylläupeetamenoa
Itselläkin harmaa muistikuva, kun Remu sanoi; Happy new year hämeenlinna, noihin aikoihin natsaa.
- ileoliihana
Kyllä oli Hurriganes Hämeenkaaressa mutta olisin varma että1975- 1976 koska olin siellä mukana. Kaverini asui Palokunnankadulla ja yövyin siellä.
- Rollerbeach
Tiedän että oli useita kertoja 1974-1980 väillä mutta nyt kyse, oliko uutenavuotena 74-75?
- Anonyymi
Olin siellä myös Tiinan kanssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin siellä myös Tiinan kanssa
Harmi kun en ollut syntynyt vielä silloin. Mutta hurriganes on paras! Mitäköhän olisi cisse mieltä tästä hiphop pelleilystä. Nuoret matkivat Amerikan tummaa väkeä. Suomi on rock!
- Anonyymi
Hurriganes Hämeenkaaressa oli ensimmäisiä teiniiän keikkoja jonne pääsin sisään. Sain Cisseltä nimmarin käteen..Rakkaita muistoja
- Anonyymi
Oli Hämeenkaaressa Hurriganes 74/75 uudenvuoden aattona. Muistan hyvin kun poikaystävä jätti ja yksin kävelin kotiin.
- Anonyymi
Miksi et antanut?
- Anonyymi
Olisit antanut, kyllä poikkis tiesi että sulla on !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisit antanut, kyllä poikkis tiesi että sulla on !
Annoin 3 kertaa uutenavuonna.
- Anonyymi
Oli myös 1977, samoihin aikoihin myös naisvankilan keikalla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli myös 1977, samoihin aikoihin myös naisvankilan keikalla
Ei ollut. Muistat väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut. Muistat väärin.
Olin tuolloin istumassa joten muistan hyvinkin tarkasti.
- Anonyymi
Lemmy Apparalla 1991
https://www.youtube.com/watch?v=ezWP6fMD4L0&t=2178s - Anonyymi
Padasjoella -88 Intiaanirock ja Ganesin tokavika keikka. Siellä oltiin vaikkei paljoa muistikuvia koko festarista.
- Anonyymi
Hämeenkaari oli 70- luvulla nasta mesta, siellä esiintyi monia kuuluisuuksia.
Oi niitä aikoja, kaiholla muistelen.- Anonyymi
Huippu oli Rantelinin Kake!
- Anonyymi
Hurriganes esiintyi Hämeenkaaressa 26.10.1974, eli juuri ennen Roadrunner-levyn julkaisua. Saattoi esiintyä muulloinkin, mutta tuo on ainakin varma tieto.
- Anonyymi
Muistatko kellonaikaa?
- Anonyymi
Kyllä näin on. Oli joitain ehkä kaupungin järjestämiä ilmaiskeikkoja. Danny ainakin samoihin aikoihin ja sama diili, ilmaiskeikka. Olin 12 vuotta vanha ja rahaa ei ollut yhtään, joten oleellinen asia. Dannyn keikasta en muista juuri mitään enkä paljon Ganes-keikastakaan mutta kun hain puffetista limsapullon isot jätkät ensin kampittivat ja sitten uhkasivat vetää turpaan mutta niiden tyttöystävät päästivät nappulan pahasta. Rock'n roll & Poltinahon oppikoulu (ja pian yläaste).
- Anonyymi
Anita Hirvonen esiintyi hämeenkaaressa aikoinaan. Lähti anita mun luo yöks postitaloon. Kyllä oli villi yö ja sen kuuli naapuritkin, kovin ohuet on seinät olleet. Olivat elämäni kyydit. Oi ihana Anita!
- Anonyymi
Ganes soitti huonosti sen muistan
- Anonyymi
Kitara ei vireessä
- Anonyymi
Al(ko)pertti oli ainoo joka osas soittaa.
- Anonyymi
Remu on Remu.
- Anonyymi
Vieläkö se Anita Hirvonen lähtisi keikalle? Keikalle mun kainaloon.
Kalevi poltinaholta - AnonyymiUUSI
Hyvin muistan.
- AnonyymiUUSI
Remu löi kovin.
- AnonyymiUUSI
Remu on paras!
- AnonyymiUUSI
Remu loisti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1147467- 515609
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa633135Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72613Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101608Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2011467Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931129Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3271097Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2461075Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30946