milloin Romaniaan..

matkaaja

Milloin on paras hetki mennä Romaniaan? Ajattelin elokuun puolella. Onko silloin vielä lämmintä ja mikä paikka olisi paras kohde? Mamaija?

14

6032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yuomu

      heinä-elokuu on lämpösin ~26 päiväl. ~18 yöllä. merivesi ~22. pouta päiviä 26-28p.

    • yuomu

      mamaia on hiukan enempi turistirysä, eli on enemmän ihmisiä ja meininkiä kuin neptunissa joten päätä itse mitä matkalta haluat:)

    • matkakuumeilija

      Itse olen ollut Neptunissa Romaniassa. Paikka oli todella pettymys, samoin hotelli. Hotelli (Sulina) oli vanha ja haiseva, minusta ihan hirveä. Sänky, vuodevaatteet, kokolattiamatto ja kaikki huonekalut 60-luvulta...

      Paikassa ei ollut oikeastaan mitään muuta tekemistä kuin rannalla löhöily ja vissiinkin juominen, jota en harrasta. Romania on vieläkin köyhä ja melkoisen rähjäinen maa, hyvin erilainen kuin länsimaat yleensä. Kommunistien jäljet näkyvät. Oli vartijoita ja likaisia paikkoja, kerjäläisiä ja rikkinäisiä taloja jne. En enää koskaan lähde Romaniaan.

      • Ovidiu

        Pysyitkö todella vain Neptunissa? Neptun on etenkin romanialaisten matkailijoiden suosima turistikaupunki.

        Romaniassa riittää paljon näkemistä ja kokemista. Junaliput ovat todella edullisia, junat siistejä ja täsmällisiä. Neptunista pääsee suoraan Constantaan ja Bukarestiinkin (pidemmällekin) saakka junalla.

        Hotellin olet tietenkin valinnut itse. Olisit maksanut vähän enemmän, niin ei olisi ollut vanha ja haiseva. Esim. Majestic Olimp oli ihan hyvä hotelli.

        Jos olet nähnyt vain Neptunin, et ole nähnyt Romaniasta yhtään mitään!


      • matkakuumeilija
        Ovidiu kirjoitti:

        Pysyitkö todella vain Neptunissa? Neptun on etenkin romanialaisten matkailijoiden suosima turistikaupunki.

        Romaniassa riittää paljon näkemistä ja kokemista. Junaliput ovat todella edullisia, junat siistejä ja täsmällisiä. Neptunista pääsee suoraan Constantaan ja Bukarestiinkin (pidemmällekin) saakka junalla.

        Hotellin olet tietenkin valinnut itse. Olisit maksanut vähän enemmän, niin ei olisi ollut vanha ja haiseva. Esim. Majestic Olimp oli ihan hyvä hotelli.

        Jos olet nähnyt vain Neptunin, et ole nähnyt Romaniasta yhtään mitään!

        Kävimme kolme kertaa Neptunin lähikaupungeissa, kaksi kertaa Mangaliassa ja kerran päivän pituisella retkellä Constantassa. Maxitaxilla pääsi tosiaan ihan hyvin. Romaniasta siis näimme muutakin kuin Neptunin, enkä perusta mielipidettäni vain tähän pieneen paikkaan.

        Matka oli äkkilähtö, joten sinänsä emme ihan suoraan valinneet hotellia. Olin luottanut siihen, että matkanjärjestäjän hotellit ovat aivan normaaleja ja kohtuullisia. Mitään luxus-hotellia emme kaivanneet, emmekä odottaneet. Jälkikäteen minusta olisi ollut kohtuutonta maksaa 1000 euroa siitä, että olisimme päässeet hyvään hotelliin (välimuotoa ei kuulemma ollut). Minusta tunnettu ja hyvänä pidetty matkanjärjestäjä/firma on aika paljon vastuussa siitä (ja maineestaan), että hotellit ovat asuttavia, eivätkä haisevia ja ikivanhoja.

        Matkatoimisto ei siis varmaankaan antanut kovin hyviä ennakkotietoja paikasta, kun pääsi tällainen pettymys tulemaan. Länsimaissa matkustaneena olin odottanut aivan muuta... No, olipa ainakin erilainen kokemus ja osasi arvostaa omaa kotimaataan sen jälkeen.

        Jotkut tietysti tykkäävätkin paikasta. Jos juo ja makailee rannalla pääosan lomasta, paikka voi sopia. Halpaa siellä on myös.

        Ovidiu: Taidat tosiaan olla matkaopas kyseisestä paikasta? Eikös se ole niin, että sääntöjen mukaan täällä ei saa markkinoida, eikä mainostaa mitään.


      • Nicolae
        matkakuumeilija kirjoitti:

        Kävimme kolme kertaa Neptunin lähikaupungeissa, kaksi kertaa Mangaliassa ja kerran päivän pituisella retkellä Constantassa. Maxitaxilla pääsi tosiaan ihan hyvin. Romaniasta siis näimme muutakin kuin Neptunin, enkä perusta mielipidettäni vain tähän pieneen paikkaan.

        Matka oli äkkilähtö, joten sinänsä emme ihan suoraan valinneet hotellia. Olin luottanut siihen, että matkanjärjestäjän hotellit ovat aivan normaaleja ja kohtuullisia. Mitään luxus-hotellia emme kaivanneet, emmekä odottaneet. Jälkikäteen minusta olisi ollut kohtuutonta maksaa 1000 euroa siitä, että olisimme päässeet hyvään hotelliin (välimuotoa ei kuulemma ollut). Minusta tunnettu ja hyvänä pidetty matkanjärjestäjä/firma on aika paljon vastuussa siitä (ja maineestaan), että hotellit ovat asuttavia, eivätkä haisevia ja ikivanhoja.

        Matkatoimisto ei siis varmaankaan antanut kovin hyviä ennakkotietoja paikasta, kun pääsi tällainen pettymys tulemaan. Länsimaissa matkustaneena olin odottanut aivan muuta... No, olipa ainakin erilainen kokemus ja osasi arvostaa omaa kotimaataan sen jälkeen.

        Jotkut tietysti tykkäävätkin paikasta. Jos juo ja makailee rannalla pääosan lomasta, paikka voi sopia. Halpaa siellä on myös.

        Ovidiu: Taidat tosiaan olla matkaopas kyseisestä paikasta? Eikös se ole niin, että sääntöjen mukaan täällä ei saa markkinoida, eikä mainostaa mitään.

        Ai etteikö saa mainostaa...Egyptiosuudessahan ei mitään muuta tehdäkään !


      • Ovidiu
        matkakuumeilija kirjoitti:

        Kävimme kolme kertaa Neptunin lähikaupungeissa, kaksi kertaa Mangaliassa ja kerran päivän pituisella retkellä Constantassa. Maxitaxilla pääsi tosiaan ihan hyvin. Romaniasta siis näimme muutakin kuin Neptunin, enkä perusta mielipidettäni vain tähän pieneen paikkaan.

        Matka oli äkkilähtö, joten sinänsä emme ihan suoraan valinneet hotellia. Olin luottanut siihen, että matkanjärjestäjän hotellit ovat aivan normaaleja ja kohtuullisia. Mitään luxus-hotellia emme kaivanneet, emmekä odottaneet. Jälkikäteen minusta olisi ollut kohtuutonta maksaa 1000 euroa siitä, että olisimme päässeet hyvään hotelliin (välimuotoa ei kuulemma ollut). Minusta tunnettu ja hyvänä pidetty matkanjärjestäjä/firma on aika paljon vastuussa siitä (ja maineestaan), että hotellit ovat asuttavia, eivätkä haisevia ja ikivanhoja.

        Matkatoimisto ei siis varmaankaan antanut kovin hyviä ennakkotietoja paikasta, kun pääsi tällainen pettymys tulemaan. Länsimaissa matkustaneena olin odottanut aivan muuta... No, olipa ainakin erilainen kokemus ja osasi arvostaa omaa kotimaataan sen jälkeen.

        Jotkut tietysti tykkäävätkin paikasta. Jos juo ja makailee rannalla pääosan lomasta, paikka voi sopia. Halpaa siellä on myös.

        Ovidiu: Taidat tosiaan olla matkaopas kyseisestä paikasta? Eikös se ole niin, että sääntöjen mukaan täällä ei saa markkinoida, eikä mainostaa mitään.

        Onko se nyt niin helvetin vaikea ymmärtää, että joku voi oikeasti pitää Romaniasta, romanian kielestä ja romanialaisista?

        En todellakaan ole matkaopas, olen kunnallisessa työssä määräaikaisena (jos se kiinnostaa).

        Ja siis olen Romania-fani, un prieten de România.

        Mitäköhän olen oikein markkinoinut? Voisitko hieman tarkentaa?


      • matkaaja
        Ovidiu kirjoitti:

        Onko se nyt niin helvetin vaikea ymmärtää, että joku voi oikeasti pitää Romaniasta, romanian kielestä ja romanialaisista?

        En todellakaan ole matkaopas, olen kunnallisessa työssä määräaikaisena (jos se kiinnostaa).

        Ja siis olen Romania-fani, un prieten de România.

        Mitäköhän olen oikein markkinoinut? Voisitko hieman tarkentaa?

        Kiitos neuvoista,
        Kyllä tuo Romania on varmaan ihan ok. Olen tykännyt matkailusta Venäjälläkin ja nähnyt siellä rähjäisiä paikkoja. Ei ole silloinkaan haitannut. Päinvastoin. Meitä on kaksi naista lähdössä ja mietin vielä sitä turvallisuutta. Kai ne taksit ovat asiallisia?


      • Ovidiu
        matkaaja kirjoitti:

        Kiitos neuvoista,
        Kyllä tuo Romania on varmaan ihan ok. Olen tykännyt matkailusta Venäjälläkin ja nähnyt siellä rähjäisiä paikkoja. Ei ole silloinkaan haitannut. Päinvastoin. Meitä on kaksi naista lähdössä ja mietin vielä sitä turvallisuutta. Kai ne taksit ovat asiallisia?

        Kuten voit arvata, taksikuskit yrittävät ottaa ylihintaa ulkomaalaiselta turistilta. Yritä sopia hinta etukäteen. Romania on suhteellisen turvallinen maa, mutta ammattitaitoisia taskuvarkaita on paljon!


    • neptun

      Olimme viime elokuussa Neptunissa ja en voi muuta kuin suositella. Hotelli Majestic Olimp oli siisti ja henkilökunta ystävällistä. Lämmintä oli n.28-30 ast.Matkustaminen on siellä lähes ilmaista ja kulku yhteydetkin ihan kohtalaiset esim. paikalliset junat ja maksitaksit. Ja mikä ihaninta,basaareissa voi katsella rauhassa eikä kukaan ollut pakolla myymässä jotain.Eikä edes tullut vatsatautia ....toisin kävi Kanarialla.

      • sade

        Samassa hotellissa olimme myös viime vuoden elokuussa,ehkä jopa samaan aikaan.¨Meillekin jäi positiiviset tunteet,eritoten hotelli oli laadukas ja ruoka oli hyvää hotellin eri ravintoloissa.Romaniaan matkustaessa ei varmasti kannata varata halvinta mahdollista hotellia,sillä näyttivät aika karseilta luukuilta.
        Majestic olimpia voin kyllä suositella sinnepäin matkaaville ja Cocoria myös kehuttiin ja näytti ihan laadukkaalta paikalta.Elokuussa varmastikin lämmintä 25-30 astetta.Paljon paikallisia silloin lomalla sielläpäin.


      • Matkaaja..
        sade kirjoitti:

        Samassa hotellissa olimme myös viime vuoden elokuussa,ehkä jopa samaan aikaan.¨Meillekin jäi positiiviset tunteet,eritoten hotelli oli laadukas ja ruoka oli hyvää hotellin eri ravintoloissa.Romaniaan matkustaessa ei varmasti kannata varata halvinta mahdollista hotellia,sillä näyttivät aika karseilta luukuilta.
        Majestic olimpia voin kyllä suositella sinnepäin matkaaville ja Cocoria myös kehuttiin ja näytti ihan laadukkaalta paikalta.Elokuussa varmastikin lämmintä 25-30 astetta.Paljon paikallisia silloin lomalla sielläpäin.

        Olemme menossa hotelli Deltaan. Vaikuttaa aikamoiselta mörskältä. Tiedämme etukäteen, että hotelli on todella vaatimaton. Emme kuitenkaan anna sen häiritä. Uteliaana kuitenkin kyselen, onko teillä käsitystä siitä millainen se oikeasti on? Missä kannattaa käydä syömässä yms.


      • neptun
        Matkaaja.. kirjoitti:

        Olemme menossa hotelli Deltaan. Vaikuttaa aikamoiselta mörskältä. Tiedämme etukäteen, että hotelli on todella vaatimaton. Emme kuitenkaan anna sen häiritä. Uteliaana kuitenkin kyselen, onko teillä käsitystä siitä millainen se oikeasti on? Missä kannattaa käydä syömässä yms.

        Älä ihmeessä mene hotelli Deltaan, osa meidän matkalaisista oli siellä ja saivat tappaa torakoita yöt. Viemärin ja käymälän löyhkä oli karmeaa. He onneksi saivat vaihdettua toiseen hotelliin kesken viikon.


      • Nimimerkki kokemusta on
        Matkaaja.. kirjoitti:

        Olemme menossa hotelli Deltaan. Vaikuttaa aikamoiselta mörskältä. Tiedämme etukäteen, että hotelli on todella vaatimaton. Emme kuitenkaan anna sen häiritä. Uteliaana kuitenkin kyselen, onko teillä käsitystä siitä millainen se oikeasti on? Missä kannattaa käydä syömässä yms.

        Älä herran nimessä mene hotelli Deltaan!!!!
        SE ON TÄYNNÄ LUTEITA JA TORAKOITA JA ON HOMEESSA.
        vAIHDA HOTELLI JA NAUTIT LOMASTASI.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe