Dacia vai Toyota

Daciajyrää

Olen pohtinut kahden tasaväkisen auton välillä Dacia ja Toyota.

Daciaa puoltaa pidempi huoltoväli, sama takuu, tekniikaltaa vastaavia, parempi ajaa, miellyttävämpi penkki, edulliset huollot ja paljon halvempi. Lisäksi Dacian muotoilu on perinteisempää ja miellyttää enemmän. Ajettavuudestakin pisteet meni Dacialle.

Kumpikaan ei ole testeissä kärkipaikalla, mutta Dacia on todella edullinen.

En löydä mitään argumenttia mikä puoltaisi Toytan hankintaa. Olenkin päätymässä Daciaan. Dacia tulee varmasti olemaan paha kilpailija samassa luokassa painivalle Toyotalle. Daciasta saattaa hyvinkin tulla uusi työväenluokan suosikki.

15

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuppiku

Sulle varmaan sopii dacia,minä ajelen mielellään toyotalla.

• KerrankinToytota

Harvoin suosittelen Toyotaa kenellekään, mutta jos pitää valitan kahden pahan väliltä otan Toyotan - Dacia on köyhien ja maahanmuuttajien auto,,,ei kiitos.

• idän_halpisautot

Itäauto tolloota oli se köyhien vaihtoehto 20-30 vuotta sitten. Sitä ennen lada.

Silloin joskus tollolootat olivat karvalakeista karvalakeimpia. Faijal oli joskus (0/90-lukujen vaihteessa Corolla, jossa oli veivattavat ikkunat, ei kierroslukumittaria, ei ilmastointia, ei edes valoa takakontissa! Siis ei sähkölaitteita = ei sähkövikoja. Näillä eväin se myytti tohjon luotettavuudesta rakennettiin. Tainnu aika kullittaa muistot. Itse ihmettilin jo silloin, miksi tohjon huoltoa kehuttiin. Faijankin autossa oli joskus ratti huollon jälkeen ihan vinossa (FTW, onko ne joutunut pyöränkulmia säätämään, iskareita tai niveliä vaihtamaan öljynvaihdossa, lähes uuteen autoon (liisinkipeli eli kilometrit haarukassa 0-60 tkm ja ikä 0-3 vuotta)), joskus ei auto käynyt tyhjäkäyntiä moottorin lämmettyä eli piti koko ajan polkea kaasua sammumisen estämiseksi jne.

Tai sitten oli vaan linjana, ettei köyhät valita? Ja sama tyyli jatkuu tämänkin päivän tojouskovaisilla. Hys hys vaan kaikista ongelmista!

Joka tapauksessa, tolloloota oli silloin, vuosikymmeniä sitten, se halpisauto idästä. Nyt ei enää niin edullinen eikä luotettava (jos koskaan ollutkaan), tämän paikan on vienyt Dacia. Tohjo on puolestaan yrittänyt muuntua premiumiksi, mutta siinä pelissä ei pitkälle pääse 90-luvun tekniikalla!

• Daciamunmielestä

Minä olisi Dacian kannalla. Jos saman tasoisen auton saa paljon halvemmalla ja paremmalla takuulla, niin tietysti halvempi.

• dfsdfasdfdsafdsa

Sairaan ihmisen aloitus.

• Trollipoju_on

sillä on skitsofrenia ja hirveä trollausvimma kun elämässä ei ole muutakaan.

• ylihintainenToyota

Dacia on Euroopassa useassa maassa myydympi kuin Toyota ja todettu monissa vertailuissa paremmaksi.

• sentään_jotain_laatua

Jos pitäisi noin pahasti köyhäillä, niin Dacia ilman muuta.

• DacialleÄäni

Niin, no ei Toyota olekaan ollenkaan parempi kuin Dacia, itseasiassa se on todennäköisesti myös parempi ajaa kuin Toyota ja mikä nyt ainakin on varmaa, luotettavampi. Koeteltua tekniikkaa renaultin varastosta, eli sitä tekniikkaa mikä on valmista ja toimivaa. Lisäksi takaisinkutsuja ei tule! Toyotallahan niitä paukkaa melkein joka viikolle omansa.

• Jyyyy

Dacia on täyttä paskaa

• Hyvädacia

Olen ollut erittäin tyytyväinen Daciaan, Toyotan jälkeen. Paljon laadukkaampi auto ja mukavampi ajaa. Dacia voittaa Toyotan kaikessa.

• tambieda

Totta kai Dacia, koska se on eurooppalainen.

• Daciaonhyväauto

Dacialta saa katumaasturin samaan hintaan, kuin toyotalta pikku auton. Takuu paljon parempi ja ajettavuus mukavampi. Kannataa ehdottomasti käydä tutustumassa. Eihän se insinöörille kelpaa, mutta meille duunareille se on oikein hyvä peli. Suosittelen lämpimästi. Dacian jälkeen ei ole toyotaan paluuta. Ja onhan se euroopalainenkin.

• Mukava_seurata

kun trollipoju kirjoittelee ja kommentoi itsensä kanssa. Pahalta näyttää eikä tilanteen nolouskaan näytä skitsofreenikkoa haittaavan.

• Anonyymi00015

Dacia on lännempääkin ja laatu on parempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      59
      1174
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      840
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      795
    4. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      634
    5. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      83
      603
    6. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      33
      537
    7. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      532
    8. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      524
    9. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      503
    10. Tietysti olen varovainen,

ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä
      Ikävä
      40
      501
    Aihe