Eräät takovat nyt RAHAA.

Miss r.

Huomatkaa... mm. Aasian puhelinkeräyksissä on aina paikallispuhelumaksu.
Eivätkö puhelinyhtiöt lainkaan halua ottaa osaa keräykseen. Nyt juuri tälläkin hetkellä ne hykertelevät onnessaan kun saldoa kasaantuu tilille. Ovatpa ne todellakin ahneita.

29

1646

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miss r.

huomioikaa että kaikissa keräyksissä(puhelin) on sama juttu.

• miss r.

jättää keräyskampanjoissa paikallispuhelumaksu pois. Mielestäni se olisi inhimillistä ja reilua.

• miss r.

ovat muut tästä kannanotostani jonka laitoin myöskin iltasanomiin jota ei luultavasti koskaan julkaista.

• miss r.

voisi vastata tähän tiedusteluuni.. Please.

• miss r.

voiko joku väittää toisin.

• Miss r.

Ahneus voi omaan nilkkaan osua viellä
      ei siis kannattaisi kulkea sillä tiellä.
      Ahne on ruma, iljettävä, sen sanon,
      kuinka voisimme sammuttaa sen jatkuvan janon.

• miss r.

muutamia rikkaita jotka ovat osallistuneet ruhtinaallisesti tähänkin keräykseen. He ovat inhimillisiä.

• antinpoika

oikeassa olet... kas kun tuota en ole tullut ajatelleeksikaan.

• tuomas

Missillämme kun luistaa tuo järki niin hoksaa kaiken. On muuten hemmetin oikeassa. Puhelinyhtiöt nyt boikottiin heti ja vastuutaan tuntemaan.

• miss r.
        tuomas kirjoitti:

Missillämme kun luistaa tuo järki niin hoksaa kaiken. On muuten hemmetin oikeassa. Puhelinyhtiöt nyt boikottiin heti ja vastuutaan tuntemaan.

rakastan sinua.

• miss r.

on se mitä sanoin kuten itsekin oivalsit.

• miss r.

Yksi lempimiehistäni, Jari Sarasvuo on tiettävästi inhimillinen mies vaikka onkin rikas.

• miss r.

oasallistunut keräyksiin. Eräs lempimiehistäni hänkin.

• ACN:llä ei sinne ei mene ppm!

• Miss r.

yes... mutta kyse oliskin siitä että miksi yleensä puhelinyhtiöt eivät ole osallistuneen aasian kampanjaan, vai ovatko ?

• nuo

asiat mahtuis saman otsakkeen alle, ettei tarvi minuutin välein kirjoittaa uutta.

• nimetön

ole laittanut mihinkään keräykseen. Syyni ovat monen kymmenen vuoden takainen kavallus SPR:ssä. Ja luuletteko te ihmiset, että kaikki menee varsinaisiin tarkoituksiin. Mitä Vanhanen ja kumppanit tekevät enää siellä. Posti, puhelin ja muut yhteydet on keksitty ja valittelut voi lähettää muutenkin. Ja olen aivan varma, että matka- ja ylläpitokulut menee keräys- tai valtion varoista. Ne, jotka ovat matkoille lähteneet, tietävät monia riskejä ja ottavat sitä varten vakuutukset. Ne kattakoon myös paluukuljetukset, tuliko itse tai arkussa.Ei mielestäni kuulu kenenkään(valtion) rahoittaa paluuta ja vielä vastaanottoseremoniat. Ulkomaille ei lähde köyhät. Näille ihmisille on Luoja antanut myös määrätyn ajan elää ja se määrä täyttyi nyt Thaimaassa. Minun määränpääni täyttyy 100-varmasti Suomessa. Olisi vaan varaa viettää edes yksi viikko jossakin kotimaan kylpylässä, mutta ei. Tosin olen onnellinen, kun olen saanut olla terve. Palataan linjoille, jos ilmenee aihetta. Otan perunalaatikon uunista ja lähden viemää yli kahdeksankymppiselle pariskunnalle päiväruoan,eivät ole sukulaisia enkä tee tätä maksusta, mutta muuten niin ihania ihmisiä.En ole sydämetön, mutta tällä tavalla tiedän, että se menee oikeaan kohteeseen. Tämä on minun hyväntekeväisyyttä, tosin ei jokapäiväistä, kuitenkin useita kymmeniä kertoja vuodessa. Vien sellaista ruokaa, mistä tiedän heidän pitävän. Ovat kuitenkin niin sinnikkäitä ja yrittävät tulla toimeen vielä kotona tutuilla tanhuvilla ja kun heitä on vielä kaksi, käpsöttelevät yhdessä. Mukava katsoa heidän monikymmenvuotista avioliittoa.

• Miss r.

Olet oikeassa ja kaiken lisäksi vielä erittäin hyvä sydäminenkin. Kunnioitan asennettasi.

• outo

Jos sinun äitisi olisi ollut siellä. Olisitko sitä mieltä että miks läksi, jääköön sinne.
        Entä Estonia, olisko ihmisten pitänyt antaa hukkua eikä pelastaa valtion varoilla?
        Siinä olen samaa mieltä, että jokainen osallistuu mihin haluaa.

• Miss r.
        outo kirjoitti:

Jos sinun äitisi olisi ollut siellä. Olisitko sitä mieltä että miks läksi, jääköön sinne.
        Entä Estonia, olisko ihmisten pitänyt antaa hukkua eikä pelastaa valtion varoilla?

Miss r.ää, nimetöntä vaiko puhelinyhtiötä joka maiskuttelee nyt saldoillaan.

• outo
        Miss r. kirjoitti:

Miss r.ää, nimetöntä vaiko puhelinyhtiötä joka maiskuttelee nyt saldoillaan.

ymmärrä noiden viivojen ja pallukoiden merkitystä?

• nimetön
        outo kirjoitti:

on jokaisen oma asia matkustelee vai ei. Jos oma äitini olisi ollut siellä tai Estonian onnettomuudessa, olisin tietysti toivonut että olisi löytynyt, mutta takaisin tulo vaan omilla vakuutusyhtiön korvaamilla kuljetuksilla. Minusta näistä matkailijoista tehdään sankareita ja vielä luvataan että jokaiselle järjestetään samanlaiset vastaanotot. Jos tälle tielle lähdetään, niin jokaisen muunkin matkailijan, jonka viimeinen matka päättyy ulkomailla kuuluisi saada yhtä "mahtava" vastaanotto. Vai näytteleekö eriarvoisuus tässäkin. Eräs tuttavani ja hänen lapsensa elämät päättyi Kairossa, mutta heidät tuotiin vakuutusyhtiön laskuun kotimaahan ja se on minusta oikea tapa. Kenen kannattaa maksaa matkat, kannattaa ottaa vakuutukset epäonnen varalle.
        Olen realisti ja toimin sen mukaan omassa elämässäni. Olen toiminut myös etukäteen oman elämäni suhteen ettei lapsille tule vaikeita asioita ratkaistavaksi. Olen laatinut elinluovutustestamentin ja hoitotestamentin, lasten ei tarvitse tehdä, varmasti heillekin vaikeina aikoina, sitä ratkaisua, kun se on minun tahtoni.
        Kävin anoppiani katsomassa monta kuukautta terveyskeskuksessa, mutta aina jäi suorastaan paha mieli, kun lähdin pois. Hän ei tiennyt käynnistäni. Oli vaan silmät kiinni ja makasi liikkumattomana. Nämä ovat vaikuttaneet omiin ratkaisuihini.
        Tämä aihe rönsyili toisiin aiheisiin, mutta mieluummin pitkät tekstit kuin muutaman sanan vastaus ilmaan heitettynä. Olenkohan ymmärtänyt tämän keskustelupalstan oikein?

• outo
        nimetön kirjoitti:

on jokaisen oma asia matkustelee vai ei. Jos oma äitini olisi ollut siellä tai Estonian onnettomuudessa, olisin tietysti toivonut että olisi löytynyt, mutta takaisin tulo vaan omilla vakuutusyhtiön korvaamilla kuljetuksilla. Minusta näistä matkailijoista tehdään sankareita ja vielä luvataan että jokaiselle järjestetään samanlaiset vastaanotot. Jos tälle tielle lähdetään, niin jokaisen muunkin matkailijan, jonka viimeinen matka päättyy ulkomailla kuuluisi saada yhtä "mahtava" vastaanotto. Vai näytteleekö eriarvoisuus tässäkin. Eräs tuttavani ja hänen lapsensa elämät päättyi Kairossa, mutta heidät tuotiin vakuutusyhtiön laskuun kotimaahan ja se on minusta oikea tapa. Kenen kannattaa maksaa matkat, kannattaa ottaa vakuutukset epäonnen varalle.
        Olen realisti ja toimin sen mukaan omassa elämässäni. Olen toiminut myös etukäteen oman elämäni suhteen ettei lapsille tule vaikeita asioita ratkaistavaksi. Olen laatinut elinluovutustestamentin ja hoitotestamentin, lasten ei tarvitse tehdä, varmasti heillekin vaikeina aikoina, sitä ratkaisua, kun se on minun tahtoni.
        Kävin anoppiani katsomassa monta kuukautta terveyskeskuksessa, mutta aina jäi suorastaan paha mieli, kun lähdin pois. Hän ei tiennyt käynnistäni. Oli vaan silmät kiinni ja makasi liikkumattomana. Nämä ovat vaikuttaneet omiin ratkaisuihini.
        Tämä aihe rönsyili toisiin aiheisiin, mutta mieluummin pitkät tekstit kuin muutaman sanan vastaus ilmaan heitettynä. Olenkohan ymmärtänyt tämän keskustelupalstan oikein?

Suomen valtiolla on tarve näyttää muulle maailmalle kuin hyvin se huolehtii kansalaisistaan. Onhan sinullakin tarve tuoda esille kuinka hyvin vanhasta pariskunnasta ja anopistasi huolehdit.
        Tekstin pituus ei ratkaise, vaan sisältö.

• nimetön
        outo kirjoitti:

Suomen valtiolla on tarve näyttää muulle maailmalle kuin hyvin se huolehtii kansalaisistaan. Onhan sinullakin tarve tuoda esille kuinka hyvin vanhasta pariskunnasta ja anopistasi huolehdit.
        Tekstin pituus ei ratkaise, vaan sisältö.

tein. Mikä koko auttamishommassa on pielessä. Suomen politiikka on vaan niin hullua. Täällä on paljon yksinäisiä vanhuksia, henkilökuntaa vähän, olipa kysymyksessä hoitolaitos, sairaala tms. Niihin ei löydy rahaa palkata lisätyövoimaa, otetaan kaikki nyt työssä olevista. MUTTA kun sattuu jokin asia, kuten tämä Aasian juttu, alle aikayksikön löytyikin rahaa monia kymmeniä miljoonia lahjoittaa sinne. Tai kun rakennettiin oopperatalo, lisärakennus eduskuntataloon. Niihin löytyy rahaa. Oopperoissa kävijöitä ei varmasti ole niin paljoa, käyköön ulkomaan matkoilla ollessaan, kun oopperat ovat useimmiten englanniks tai muulla kielellä esitettyjä.
        Olen toiminut omalla tavallani ja sinä omallasi, kuten nimimerkkisikin tuo ilmi. Tuskin sinulta apua heruisi.

• hoitsu
        nimetön kirjoitti:

tein. Mikä koko auttamishommassa on pielessä. Suomen politiikka on vaan niin hullua. Täällä on paljon yksinäisiä vanhuksia, henkilökuntaa vähän, olipa kysymyksessä hoitolaitos, sairaala tms. Niihin ei löydy rahaa palkata lisätyövoimaa, otetaan kaikki nyt työssä olevista. MUTTA kun sattuu jokin asia, kuten tämä Aasian juttu, alle aikayksikön löytyikin rahaa monia kymmeniä miljoonia lahjoittaa sinne. Tai kun rakennettiin oopperatalo, lisärakennus eduskuntataloon. Niihin löytyy rahaa. Oopperoissa kävijöitä ei varmasti ole niin paljoa, käyköön ulkomaan matkoilla ollessaan, kun oopperat ovat useimmiten englanniks tai muulla kielellä esitettyjä.
        Olen toiminut omalla tavallani ja sinä omallasi, kuten nimimerkkisikin tuo ilmi. Tuskin sinulta apua heruisi.

Olet oikeassa. Kaksi henkeä töissä ilta- ja yövuorossa, 28 liikkumatonta asukasta osastolla. Ei paljon innosta, kun rahaa kylvetään tuhottomasti joutavuuksiin, kuten nuo rakennukset. Olisihan voinut puolittaa kansanedustajien määrän ja olla ottamatta valtiosihteereitä. Siinä sitä nähhään, miten Suomi-niminen valtio kylvää rahat.
        Tsemppiä sulle nimetön.

• outo
        nimetön kirjoitti:

Noiden rakennusprojektien suhteen olen täysin samaa mieltä. Mutta tuo Aasian katastrofi kosketti suurta joukkoa suomalaisia ja vaatii myös poikkeuksellisia toimia.
        Hyvää illan jatkoa.

ps: viimeisessä lauseessa olit väärässä.

• nimetön
        outo kirjoitti:

Noiden rakennusprojektien suhteen olen täysin samaa mieltä. Mutta tuo Aasian katastrofi kosketti suurta joukkoa suomalaisia ja vaatii myös poikkeuksellisia toimia.
        Hyvää illan jatkoa.

on erehtyväinen ja varsinkin kun ei tunneta.
        Hyvää illan jatkoa sinullekin!

• Miss r.
        hoitsu kirjoitti:

Olet oikeassa. Kaksi henkeä töissä ilta- ja yövuorossa, 28 liikkumatonta asukasta osastolla. Ei paljon innosta, kun rahaa kylvetään tuhottomasti joutavuuksiin, kuten nuo rakennukset. Olisihan voinut puolittaa kansanedustajien määrän ja olla ottamatta valtiosihteereitä. Siinä sitä nähhään, miten Suomi-niminen valtio kylvää rahat.
        Tsemppiä sulle nimetön.

oman onnensa nojaan. Kukaan ei välitä oman kansan surusta ja kurjuudesta mutta kun on kyse ulkomaalaisista niin jo kyllä rahaa heruu, sellaista se elämä on.

• höh? Unohtuiko jotain?
        outo kirjoitti:

Hyvää illan jatkoa.

Thaimaan valtion edustajat ilmoittivat Pohjoismaiden pääministereille, etteivät tarvitse apua valtiona. Järistys kohdistui pienelle alueelle? Pärjäävät omillaan.
        Miksi sinne pitää siis väkisin ruveta tunkemaan apuja?
        Pohjoismaalaiset käyttävät alaikäisiä thaimaalaisia seksiturismin kohteena. Porsastelua. Pitääkö yleensä lähteä tukemaan avustuksin tällaista toimintaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      6266
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      39
      4062
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3363
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      13
      2984
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2302
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2297
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162